تاریخ انتشار : جمعه 29 مهر 1401 - 10:59
346 بازدید
کد خبر : 1064

نوشیدن آب ناشتا و خواص آن برای بدن | فواید آب ولرم برای لاغری

نوشیدن آب ناشتا و خواص آن برای بدن | فواید آب ولرم برای لاغری

نوشیدن آب به صورت ناشتا فواید بسیاری برای قسمت‌های مختلف بدن از جمله مغز، کلیه، کبد، روده و سایر اعضا دارد. آب بخش زیادی از اندام‌های بدن ما را تشکیل می‌دهد؛ به عنوان مثال ۷۳ درصد مغز از آب تشکیل شده است.

نوشیدن آب ناشتا فواید بسیاری برای قسمت‌های مختلف بدن از جمله مغز، کلیه، کبد، روده و سایر اعضا دارد. آب بخش زیادی از اندام‌های بدن ما را تشکیل می‌دهد؛ به عنوان مثال ۷۳ درصد مغز از آب تشکیل شده است.

بدن ما بعد از ۸ ساعت خواب شبانه، ممکن است دچار کم آبی شده باشد و نوشیدن آب به صورت ناشتا کمک زیادی به بدن خواهد کرد. آب می‌تواند باعث رشد سریع سلول‌های قرمز خون شود و در پی آن اکسیژن بیشتری در خون تولید کند.

افزایش اکسیژ‌ن‌رسانی سطح انرژی بدن را بالاتر می‌برد. بنابراین یکی از فواید نوشیدن آب به‌صورت ناشتا بالا رفتن سطح هوشیاری شما است. در این مقاله سعی داریم فواید آب ناشتا برای بدن را به صورت کامل توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

خواص آب خوردن در صبح ناشتا را میدانید؟!

خواص و فواید آب خوردن در صبح ناشتا را می دانید؟!

خوردن آب ناشتا برای کبد چرب

نوشیدن آب به‌صورت ناشتا می‌تواند روند دفع سموم را در بدن تسریع کند و برای کبد چرب مفید است. نوشیدن آب ناشتا به کبد کمک می‌کند تا فرآیند تجزیه و تحلیل چربی‌ها را بهتر انجام دهد. همچنین سمومی که کبد آزاد می‌کند، با نوشیدن آب بهتر دفع می‌شوند.

نوشیدن آبجوش ولرم شده به صورت ناشتا می‌تواند به پیشگیری از بروز بیماری های کبدی مثل کبد چرب کمک کند. آب ولرم همچنین باعث رفع مشکلات دستگاه گوارش می‌شود.

خوردن آب ولرم ناشتا برای معده

نوشیدن آب ولرم ناشتا و با معده خالی، اسید معده را کاهش می‌دهد. بنابراین معده برای خوردن وعده صبحانه آماده‌تر می‌شود. اگر دچار سوء هاضمه هستید، نوشیدن آب به صورت ناشتا به شما کمک می‌کند، زیرا سوء هاضمه در اثر افزایش اسید معده ایجاد می‌شود.

وقتی اسید از معده به مری برمی‌گردد، دچار سوزش و درد معده می‌شوید. نوشیدن آب با معده خالی، اسید معده را رقیق می‌کند و مشکلات گوارشی را کاهش می‌دهد.

نوشیدن آب بلافاصله پس از بیدار شدن، باعث تصفیه روده بزرگ، سهولت در جذب مواد مغذی و پیشگیری از یبوست می‌شود. زمانی‌که شما یبوست نداشته باشید، بهتر وزن کم می‌کنید، بنابراین خوردن آب ولرم ناشتا برای لاغری هم توصیه می‌شود.

برای آشنایی بیشتر در این زمینه، پیشنهاد می‌کنیم مقاله  ۷ فایده حیرت‌انگیز آب برای سلامتی را مطالعه کنید.

نوشیدن آب گرم ناشتا معجزه می‌کند

نوشیدن آب گرم ناشتا معجزه می‌کند

فواید آب برای کلیه

نوشیدن آب ناشتا برای جلوگیری از سنگ کلیه و عفونت‌های مثانه مفید است.

کلیه‌ها تنظیم‌کننده اصلی مایعات بدن هستند و برای تصفیه خون به آب نیاز دارند. نوشیدن آب با معده خالی، از انواع عفونت‌های مثانه پیشگیری می‌کند و سموم بدن را رقیق می‌کند. آب کافی از تشکیل سنگ در کلیه جلوگیری می‌کند.

زمانی که بدن دچار کم ‌آبی می‌شود، ادرار غلیظ می‌شود. ادرار غلیظ رسوبات خود را در کلیه به‌ جای می‌گذارد و باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود.

نوشیدن آب فراوان در طول روز به دفع این سنگ‌ها هم کمک می‌کند.

نوشیدن آب ناشتا و تقویت سیستم ایمنی

نوشیدن آب به صورت ناشتا به تعادل سیستم لنفی بدن کمک می‌کند. این تعادل منجر به افزایش سطح ایمنی می‌شود. داشتن سیستم ایمنی قوی، شما را از ابتلا به بیماری‌های مختلف در امان نگه می‌دارد.

نوشیدن آب در ابتدای صبح و به صورت ناشتا اولین کاری است که می‌توانید برای مبارزه با بیماری‌ها انجام دهید. به‌خصوص در شرایطی که به دلیل شیوع بیماری کرونا و آنفولانزا، تقویت سیستم ایمنی بدن اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

خواص شگفت انگیز خوردن آب به صورت ناشتا با معده خالی

خواص شگفت انگیز خوردن آب به صورت ناشتا با معده خالی

نوشیدن آب ناشتا و کاهش وزن

مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد نوشیدن آب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. دو دلیل اصلی برای اثبات این ادعا وجود دارد. دلیل اول، افزایش سوخت‌ و ساز است زیرا نوشیدن آب به‌صورت ناشتا می‌تواند میزان سوخت‌وساز بدن شما را حداقل ۲۴ درصد افزایش دهد. سوخت‌ و ساز بالا به هضم غذا و کاهش وزن کمک می‌کند.

دلیل دوم، کاهش اشتها است. افرادی که قبل وعده غذایی خود آب می‌نوشند احساس سیری می‌کنند. کاهش اشتها باعث می‌شود کمتر غذا بخورید و به همین سادگی به لاغری شما کمک می‌کند.

اگر به دنبال نوشیدنی‌های مختلف برای کاهش وزن خود هستید، مقاله ۷ نوشیدنی رژیمی مناسب برای کاهش وزن را بخوانید.

تاثیر نوشیدن آب روی پوست

کمبود آب بدن، یکی از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک، لکه‌های تیره و منافذ عمیق پوست است. هیدراته نگه داشتن بدن با شروع روز، جریان خون را در پوست افزایش می‌دهد و باعث شادابی آن می‌شود.

در مطالعه‌ای مشخص شد که نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب، با معده خالی باعث افزایش جریان خون در پوست می‌شود. نوشیدن آب به صورت ناشتا به آزادسازی سموم در بدن کمک می‌کند. آب این سموم را از بین می‌برد و باعث سلامت و درخشندگی پوست می‌شود.

نوشیدن آب کافی به کاهش تجمع چربی بر سطح پوست کمک می‌کند. افرادی که آب بیشتری می‌نوشند، کمتر دچار آکنه و جوش صورت می‌شوند. اگر به سلامت پوست خود اهمیت می دهید، مقاله ۲۵ خاصیت بی‌نظیر کاهو و عرق کاهو برای لاغری و سلامت پوست و مو را بخوانید.

نوشیدن آب ناشتا و بهبود عملکرد مغز

نوشیدن آب به‌صورت ناشتا سطح هوشیاری شما را افزایش می‌دهد. یکی از مهمترین دلایل بی‌حالی یا انرژی پایین این است که بدن شما دچار کم آبی شده ‌است. از آنجا که آب به تنظیم بدن و عملکرد مغز کمک می‌کند، با تعادل روحیه و خلق و خوی ما نیز ارتباط نزدیک دارد.

بعد از ۸ ساعت خواب، نوشیدن آب به صورت ناشتا به سوخت‌رسانی مغز شما کمک می‌کند. مغز انسان از ۷۳ درصد آب تشکیل شده است، بنابراین آب کافی برای حفظ فعالیت مطلوب مغز ضروری است. هنگامی که به مغز آب کافی نرسد، با سوخت کمتری کار می‌کند و ممکن است احساس خستگی کنید.

کم‌آبی بدن می‌تواند منجر به کاهش قابل‌توجهی در حافظه و عملکرد مغز نیز شود. در صورت تمایل جهت آشنایی بیشتر با نوشیدنی‌هایی که به رفع خستگی کمک می‌کنند، می‌توانید مقاله نوشیدنی های مفید برای رفع خستگی را مطالعه کنید.

نوشیدن آب در صبح ناشتا مفید است؟

نوشیدن آب در صبح ناشتا مفید است؟

نوشیدن آب ناشتا و تنظیم فشار خون

چندین ساعت آب نخوردن، می‌تواند باعث غلیظ شدن خون شود. وقتی خون غلیظ می‌شود، فشار خون شما افزایش می‌یابد. نوشیدن آب به صورت ناشتا در ابتدای صبح، گردش خون کافی را فراهم می‌کند.

گردش خون، مواد مغذی را به تمام قسمت‌های بدن می‌رساند. در صورت کم‌آبی، خون به دیواره رگ‌ها فشار وارد می‌کند و این فشار ممکن است باعث پارگی عروق و رگ‌ها شود. پارگی عروق مغز، باعث سکته مغزی می‌شود. با نوشیدن آب کافی و پایین آوردن فشار خون خطر سکته از شما دور می‌شود.

درصورتی که تمایلی به نوشیدن آب ندارید، می‌توانید با اضافه کردن تکه‌های میوه طعم آن را دلچسب‌تر کنید. برای آشنایی با دتاکس واتر، مقاله دتاکس واتر و بررسی تاثیر آن برای لاغری و چربی سوزی را بخوانید.

مضرات نوشیدن آب ناشتا

نوشیدن آب به ‌اندازه کافی و بلافاصله بعد از بیدار شدن فواید زیادی دارد که در بالا اشاره کردیم. برخی از متخصصان طب سنتی، نوشیدن آب ناشتا را جایز نمی‌دانند و معتقد هستند که باعث سردی مزاج می‌شود.

به همین دلیل توصیه می‌شود آب را ولرم و نزدیک به دمای بدن بنوشید.

نوشیدن آب زیاد ممکن است باعث مسمومیت شود، تعادل آب و نمک را در بدن بر هم می‌زند و باعث بروز عوارضی مثل بی‌حالی و سردرد می‌شود. ورم صورت، گرفتگی عضلات، تهوع، اسهال و استفراغ می‌توانند از علائم مسمومیت با آب باشند.

لازم است بدانید، مسمومیت ناشی از آب زیاد بسیار نادر است. بدون نگرانی با مصرف به اندازه آب، سبک زندگی سالمی را تجربه کنید، زیرا آب کافی خطر بسیاری از بیماری‌ها را از شما دور می‌کند.

کلام آخر

نوشیدن آب فواید بی شماری برای سلامتی به همراه دارد. عملکرد اندام‌ها و بافت‌های بدن شما به آب بستگی دارد. از آنجا که بدن به‌طور منظم آب از دست می‌دهد، برای جلوگیری از کمبود آن، باید به‌اندازه کافی در روز آب سالم بنوشید.

نوشیدن آب به صورت ناشتا بلافاصله به تأمین آب بدن کمک می‌کند. همچنین باعث می‌شود تا حرکات روده بزرگ آسان شود و مواد زائد از بدن خارج شوند.

ما در این مقاله سعی داشتیم شما را از فواید نوشیدن آب ناشتا برای قسمت‌های مختلف بدن آگاه کنیم. در پایان اشاره شد که مصرف آب نیز باید به ‌اندازه باشد، زیرا پر آبی ممکن است مشکلاتی برای شما به‌وجود بیاورد.

سوالات متداول:

آب ناشتا چطور بر تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است؟

نوشیدن آب به صورت ناشتا به تعادل سیستم لنفی کمک می‌کند، این تعادل منجر به افزایش سطح ایمنی می‌شود.

علائم مسمومیت با آب کدام است؟

بی‌حالی و سردرد، ورم صورت، گرفتگی عضلات، تهوع، اسهال و استفراغ ممکن است بر اثر مصرف آب زیاد به‌وجود بیاید.

آیا نوشیدن آب ناشتا برای سلامت مغز مفید است؟

بله. ۷۳ درصد از مغز از آب تشکیل شده است و کم آبی بدن می‌تواند بر عملکرد آن تاثیر بگذارد.

 

منبع: سایت عالیس

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید