یکی از بهترین نوشیدنی های موجود در جهان چای سبز می باشد. خیلی از محققان تاثیرات مصرف این نوشیدنی را بر کاهش وزن و افزایش روند سوخت و ساز بدن ثابت کرده اند. در این مطلب درباره خواص چای سبز برای لاغری صحبت می کنیم.

ترکیبات چربی سوز موجود در چای سبز

این چای دارای ترکیبات و آنتی اکسیدان های بسیار قوی می باشد که نه تنها به کاهش وزن بلکه به بهبود بسیاری از بیماری ها نیز کمک می کنند.

این نوشیدنی دارای بسیاری از ترکیبات مفید است. اما برخی از این ترکیبات مانند کافئین و آنتی اکسیدان کاتچین می توانند روند چربی سوزی بدن را در افراد مختلف افزایش دهند.

همه ما می دانیم که کافئین ترکیبی است که می تواند در بدن نقش یک تحریک کننده را بازی کند تا سلول های چربی شروع به حرکت کنند و بدین ترتیب از بین بروند. قابل ذکر است که کافئین موجود در این چای از کافئین موجود در قهوه بسیار کمتر می باشد.

افراد مختلف با خوردن این نوشیدنی می توانند مقدار آنتی اکسیدان های موجود در خون خود را نیز افزایش دهند. در این میان آنتی اکسیدان کاتچین نیز در این نوشیدنی موجود است که می تواند به خوبی به روند چربی سوزی کمک کند.

10 خاصیت مهم دارویی چای سبز که باید بدانید!

چای سبز برای لاغری و کاهش وزن

خواص چای سبز برای لاغری

در اینجا در مورد جنبه های مختلف خواص چای سبز برای لاغری صحبت می کنیم.

تاثیر چای سبز بر تجزیه کردن سلول های چربی

چای سبز برای لاغری مفید است. بدن برای اینکه بتواند چربی های قسمت های مختلف بدن را بسوزاند باید ابتدا بافت های چربی را تجزیه کند و آنها را به ذرات ریزتر و یا به شکل سلول های مختلف در بیاورد.

وقتی چربی های قسمت های مختلف بدن تجزیه شدند، به شکل سلول های مختلف به جریان گردش خون فرستاده می شوند. در این مرحله جریان گردش خون انرژی این سلول ها را برای عضله سازی در قسمت های مختلف بدن خرج می کند.

این چای دارای هورمونی به نام نوراپی نفرین می باشد که می تواند بر روند تجزیه و شکستن سلول های چربی تاثیرگذار باشد و سرعت تجزیه سلول های چربی را افزایش دهد.

 

تاثیر استفاده از چای سبز برای کالری سوزی

همه ما می دانیم که روند کالری سوزی در تمامی اوقات شبانه روز، زمانی که مشغول فعالیت هستیم و یا زمانی که مشغول استراحت هستیم، انجام می شود.

در این میان افراد با استفاده از این نوشیدنی می توانند مقدار و سرعت کالری سوزی روزانه خود را بیشتر کنند و سبب تقویت سوخت و ساز اندام های مختلف بدن شوند.

تاثیر استفاده از چای سبز در کاهش اشتها

افراد با مصرف این نوشیدنی در زمان های معین و شیوه های مشخص میل کمتری به غذا خوردن پیدا می کنند. به همین دلیل کالری کمتری دریافت می کنند.

در این میان برخی از محققان معتقد هستند که ترکیبات موجود در این چای مانع جذب چربی های موجود در غذا می شوند. این یکی از جنبه های خواص چای سبز برای لاغری می باشد.

قابل ذکر است که برخی از افراد در میان روز بر اثر استرس و فشار های عصبی عادت به خوردن مواد غذایی مختلف دارند. این افراد می توانند به جای استفاده از مواد غذایی مختلف از این نوشیدنی استفاده کنند. زیرا این چای هم آرامش بخش است و هم مانع پرخوری می شود.

بهترین میزان مصرف چای سبز در روز چقدر است؟

چای سبز و لاغری

تاثیر چای سبز بر کاهش چربی های موجود در ناحیه شکم

چربی های موجود در بدن گاهی زیرپوستی و گاهی عمقی هستند. کاتچین و کافئین به راحتی می توانند چربی های زیر پوستی و سطحی را از بین ببرند.

اما از بین بردن چربی های عمقی که می توانند زمینه ساز ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و … نیز باشند، کار سختی است.

در این میان افراد می توانند با مصرف مداوم این نوشیدنی چربی های عمقی موجود در ناحیه شکم را نیز از بین ببرند.

این مورد نیز یکی از جنبه های خواص این چای برای لاغری است که بررسی کردیم.

بهترین زمان مصرف چای سبز برای کاهش وزن

هر نوشیدنی و یا ماده غذایی که برای لاغری و یا بهبود یک بیماری خاص مناسب است، باید در زمان مناسبی مورد استفاده قرار گیرد، زمانی که بتواند بهترین تاثیر را روی بدن داشته باشد.

زمان مصرف این چای برای کاهش وزن نیز می تواند بسیار مهم باشد. افرادی که قصد کاهش وزن دارند به دو دسته افراد عادی و افراد ورزشکار تقسیم بندی می شوند.

افراد ورزشکار برای سوزاندن چربی ها و افزایش سوخت و ساز بدن خود بهتر است قبل از انجام ورزش، یک تا دو فنجان از این چای را مصرف کنند تا کافئین و آنتی اکسیدان های قوی این نوشیدنی مانند کاتچین بتوانند به خوبی در روند سوزاندن چربی ها تاثیر گذار باشند.

قابل ذکر است که ورزشکاران با نوشیدن این چای بعد از ورزش، نیز می توانند علاوه بر آبرسانی به پوست، نشاط و شادابی زیادی را به دست بیاورند.

در این میان افراد عادی نیز برای استفاده از تاثیر این چای در روند کالری سوزی خود، می توانند این چای را قبل از غذا و یا حدود یک ساعت بعد از غذا مصرف کنند. مصرف این نوشیدنی بعد از غذا هم می تواند سبب افزایش سوخت و ساز بدن و هم هضم بهتر غذا شود.

همچنین خیلی از افراد نیز از این نوشیدنی در وعده صبحانه استفاده می کنند.

زیرا کافئین موجود در این چای می تواند سبب تقویت انرژی آنها شود و افراد نیازی به استفاده از غذای دیگری برای کسب انرژی نداشته باشند.

 

 

چای سبز با لیمو و زنجبیل

چای سبز به همراه لیمو و زنجبیل همچنین درکاهش چربی  بدن بسیار کمک کننده ست. همچنین می‌توان از نعنا و یا دارچین نیز استفاده کرد و آن‌ها را به همراه آن دم نمود. اضافه کردن این ترکیبات به فنجان روزانه شما می‌تواند هم مزایای طبیعی چای سبز را افزایش دهد و هم اینکه مزه‌ی بسیار دلنشینی به چای سبز بدهد.

 

آیا چای سبز واقعا باعث چربی سوزی می شود؟

با مصرف به اندازه و با برنامه ی چای سبز می توانید به میزان قابل ملاحظه ای شاهد سوزاندن چربی های بدنتان باشید.چای سبز ماده ای به نام پلی فنون دارد که به افزایش حرارت دورنی بدن کمک می کند در نتیجه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و سلول های چربی را از بین می برد.

اما به این منظور نیست که افراد با اضافه وزن بالا بدون داشتن رژیم غذایی مناسب بتوانند با نوشیدن چای سبز کالری بسوزانند و لاغر شوند.

افرادی که عادت به نوشیدن چای سبز دارند با کمک این نوشیدنی گیاهی به افزایش سوخت و ساز بدنشان کمک می کنند. در حقیقت این چای به دلیل داشتن ماده ای به نام «پلی فنول» می تواند به افزایش حرارت درونی بدن کمک کرده و به این ترتیب میزان سوخت انرژی موجود در سلول های چربی را افزایش دهد و تاثیر قابل ملاحظه ای بر روند چاقی افراد داشته باشد. به شرطی که افراد چاق یا دارای اضافه وزن در روند رژیم غذایی خود و مقدار کالری روزانه ای که دریافت می کنند نیز تجدید نظر کنند

نحوه تهیه چای سبز برای لاغری

طرز تهیه این نوشیدنی برای تاثیر بیشتر بر روند سوخت و ساز بدن و از بین بردن چربی ها بسیار مهم است.

برای تهیه این نوشیدنی به منظور کاهش وزن، بهتر است برای دم کردن آن از آب بسیار داغ استفاده نکنید. استفاده از آبی با دمای حدود ۸۰ درجه سانتی گراد نیز می تواند بهترین گزینه برای دم کردن این چای باشد. دم کشیدن این چای نیاز به زمانی حدود ده تا ۱۵ دقیقه دارد.

گفتنی است برای استخراج کافئین بیشتر از برگ های این چای لازم است که دقایق دم کشیدن آن را زیاد کرد. زیرا کافئین می تواند تاثیر بسیار زیادی در چربی سوزی نواحی مختلف بدن داشته باشد.

قابل ذکر است که خیلی از افراد هنگام تهیه این چای از گیاهان چربی سوز دیگری مانند زیره نیز استفاده می کنند تا تاثیر آن چندین برابر شود.

خواص چای سبز برای پوست | واجارو | واجارو: معتبرترین بازار محلی آنلاین

خواص چای سبز برای لاغری و کاهش وزن

کلام آخر در مورد چای سبز برای لاغری

با توجه به مطالب بالا درست است که این نوشیدنی و ترکیبات موجود در آن می توانند به چربی سوزی و افزایش روند سوخت و ساز بدن کمک کنند؛ اما مصرف آن به تنهایی تاثیر چندانی بر کاهش وزن ندارد و افراد باید در کنار مصرف آن به انجام تمرینات ورزشی نیز اقدام کنند و از رژیم های غذایی مناسب استفاده کنند.

همچنین باید به این مورد نیز اشاره کنیم که مصرف این نوشیدنی و یا هر ماده غذایی دیگری باید در حد تعادل صورت گیرد تا بتوان فقط از خواص مفید آن بهره گرفت؛ به همین دلیل افراد برای مصرف این نوشیدنی و استفاده از تاثیرات آن به منظور کاهش وزن بهتر است به نوشیدن سه تا چهار فنجان از آن در طول روز بسنده کنند.

برخی از افراد که به بیماری های خاص مبتلا هستند باید نسبت به مصرف این نوشیدنی با پزشک خود مشورت کنند.

همانطور که گفتیم تاثیرات چای سبز بر کاهش وزن اثبات شده است. خوب است که این نوشیدنی خوش طعم را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا بتوانید از خواص این چای برای لاغری استفاده کنید. از همراهی شما در خواندن این مطلب سپاسگزاریم.