تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 - 16:08
189 بازدید
کد خبر : 1202

دمنوش کرفس و چای سبز چربی سوزی عالی برای لاغری

دمنوش کرفس و چای سبز چربی سوزی عالی برای لاغری

دمنوش کرفس و چای سبز: براساس پژوهش های علمی گیاهانی هستند که می توانند بر لاغری موثر باشند. کرفس و چای سبز، از این دسته گیاهان دارویی هستند. می توانید کرفس و چای سبز را مخلوط کنید و به صورت دمنوش میل کنید. امّا چگونه؟

دمنوش کرفس و چای سبز: براساس پژوهش های علمی گیاهانی هستند که می توانند بر لاغری موثر باشند. کرفس و چای سبز، از این دسته گیاهان دارویی هستند. می توانید کرفس و چای سبز را مخلوط کنید و به صورت دمنوش میل کنید. امّا چگونه؟

خواص دمنوش کرفس و چای سبز به همراه طبع و روش استفاده

دَم‌نوش نوعی نوشیدنی است که در آن جزیی از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوستِ میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، بصورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دم کردن یا گرفتن عصاره به وسیلهٔ آب متداول‌ترین و قدیمی‌ترین روش به کار بردن داروهای گیاهی است. روش تهیه به این صورت است که ابتدا روی گیاه که به طرز صحیحی خرد شده آب جوش می‌ریزند، سپس آن را به مدت ۵–۳ دقیقه در یک ظرف در بستهٔ شیشه‌ای یا چینی می‌گذارند و گاهی آن را هم می‌زنند و سپس مایع را از کاغذ صافی یا الک با شبکهٔ ریز عبور می‌دهند.

کرفس

کرفس، گیاهی است که بسیار مورد استفاده ی ایرانیان قرار می گیرد. کرفس خام کالری ناچیزی دارد امّا آن چه باعث می شود به عنوان داروی لاغری شناخته شود، دیرهضم بودن آن است. در واقع وقتی شما آن را دم می کنید و می نوشید، معده، مدّت زمان زیادی صرف می کند تا کرفس را هضم کند و شما در این مدّت زمان نمی توانید ماده ی غذایی دیگری مصرف کنید. کرفس از این طریق، احساس سیری را به تعویق می اندازد و نیاز بدن به مواد غذایی به ویژه مواد کربوهیدرات دار را کاهش می دهد.

چای سبز برای همه ی کسانی که قصد لاغر شدن دارند، آشناست. این چای به علّت داشتن آنتی اکسیدان و فلاونوئیدهای بیشتر نسبت به چای سیاه، خواص بیشتری دارد. دارای پلی فنول های فراوان است و از طریق افزایش حرارت بدن، سوخت و ساز بدن را بیشتر می کند و انرژی سلول های چربی بیشتری را می سوزاند. گیاه چای سبز حدود ۳۵- ۴۳ درصد، چربی سوزی بدن را افزایش می دهد و در روند کاهش جذب چربی موثر است. چای سبز قند خون را نیز کاهش می دهد و به همین جهت به راحتی بر پروسه ی لاغری فرد تاثیر می گذارد.

"دمنوش

طرز تهیه دمنوش کرفس و چای سبز

چطور دمنوش کرفس و چای سبز درست کنیم؟

حال که خواص این دو ماده ی گیاهی مهم را در لاغری دانستیم، باید به فکر مخلوط کردن و استفاده از آن ها به صورت دمنوش باشیم. در این بخش، طرز تهیه ی دمنوش کرفس و چای سبز را به شما می آموزیم.

آن چه که نیاز دارید:

۱دو قاشق چای خوری چای سبز

۲نصف قاشق چای خوری پودر برگ کرفس

برای تهیه ی دمنوش کرفس و چای سبز، یک لیوان را با آب جوش بشویید تا گرم شود. سپس کرفس و چای سبز را در همان لیوان بریزید و آب از جوش افتاده(حدود ۸۵ درجه ی سانتی گراد) به آن اضافه کنید. لیوان را دور از حرارت نگه دارید و بعد از ۵ دقیقه بنوشید.

می توانید برای طعم دار شدن دمنوش کرفس و چای سبز، از اندکی زعفران و زیره ی سبز استفاده کنید.

منبع: yjc

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید