تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 - 7:49
53 بازدید
کد خبر : 1262

رژیم اچ سی جی ( HCG ) چیست؟| سریع لاغر می شوید اما به چه قیمتی؟!

رژیم اچ سی جی ( HCG ) چیست؟| سریع لاغر می شوید اما به چه قیمتی؟!

رژیم اچ سی جی ( hCG ) نوعی رژیم افراطی است که باعث لاغری زیاد می‌شود اما عوارض شدیدی دارد. این رژیم ترکیبی از هورمون HCG و رژیم بسیار کم کالری است.در این رژیم می‌توانید تا ۱ کیلوگرم در روز وزن کم کنید.

رژیم اچ سی جی ( hCG ) نوعی رژیم افراطی است که باعث لاغری زیاد می‌شود اما عوارض شدیدی دارد. این رژیم ترکیبی از هورمون HCG و رژیم بسیار کم کالری است. در این رژیم می‌توانید تا ۱ کیلوگرم در روز وزن کم کنید.
رژیم hCG چیست

رژیم hCG چیست

رژیم HCG یکی از عجیب‌ترین روش‌های کاهش وزن است. شما در طول این رژیم تنها مجاز به دریافت روزانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری به همراه مصرف HCG هستید؛ اما آیا تزریق اچ سی جی عوارض غیرقابل جبرانی به دنبال نخواهد داشت؟ رژیم غذایی hcg چیست؟ آیا به کمک این روش در سریع‌ترین زمان ممکن لاغر می‌شوید؟ فواید و خطرات این رژیم چیست؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا این رژیم را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

رژیم HCG چیست؟

هرچند HCG ما را به یاد بارداری می‌اندازد، اما رژیم hcg ارتباط بسیار کمی با بارداری دارد. این رژیم عجیب که الان به یکی از معروف ترین رژیم های غذایی دنیا تبدیل شده است، شما را به سرعت به وزن دلخواهتان خواهد رساند. نکته مهم و تأمل برانگیز این است که رژیم اچ سی جی ترکیبی از تزریق هورمون و برنامه غذایی بسیار کم کالری است. در سال ۱۹۵۰ میلادی، بعد از اینکه پزشکان و دانشمندان متوجه شدند، زنان بارداری که دچار سوءتغذیه هستند می‌توانند نوزادانی سالم به دنیا بیاورند، رژیم اچ سی جی ابداع شد. هورمون hcg چربی ذخیره شده در بدن مادر را به انرژی مورد نیاز جنین تبدیل می‌کند. به همین دلیل هورمون hcg به عنوان عنصر کمکی کاهش وزن استفاده شد.

رژیم غذایی HCG یک برنامه رژیمی بسیار قوی و فشرده است که در مجموع به سه مرحله تقسیم می‌شود. شما با رژیم اچ سی جی می‌توانید در طول مدت سه تا شش هفته وزن قابل توجهی را کم کنید. افرادی که این رژیم را تجربه کرده‌ا‌ند ادعا می‌کنند که روزانه حدود ۰.۹ کیلوگرم کاهش وزن داشته‌اند.

رژیم HCG دو جزء اصلی دارد:

  1. دریافت حداکثر ۵۰۰ کالری در روز و مصرف نامحدود آب، قهوه و چای
  2. تزریق روزانه ۱۲۵ IU هورمون HCG.
اچ سی جی چیست

رژیم اچ سی جی

 

اچ سی جی هورمونی است که در بارداری از جفت ترشح می‌شود.

HCG چیست؟

hcg مخفف ‌human chorionic gonadotropin و به هورمون بارداری معروف است. در واقع این هورمون در دوران بارداری توسط جفت تولید می‌شود. هورمون HCG همان هورمونی است که به شما خبر بارداری می‌دهد.

وظیفه و عملکرد هورمون hcg در بدن چیست؟

هورمون hcg در دوران بارداری چربی‌ها را به عنوان انرژی به جنین انتقال می‌دهد. همین موضوع ایده‌ای برای کاهش وزن با اچ سی جی را مطرح کرد.

به‌طورکلی HCG سبب ضخیم شدن دیواره رحم برای حمایت و نگهداری از جنین می‌شود. علت متوقف شدن قاعدگی در دوران بارداری نیز وجود هورمون اچ سی جی در بدن است.

تاثیر hcg بر ترکیب بدن چیست؟

افراد بسیاری که رژیم hcg را تجربه کرده‌اند، معتقدند که این رژیم بیشتر باعث کاهش چربی‌های بدن می‌شود و تاثیری بر عضلات ندارد. البته در بعضی موارد اچ سی جی بدن شما را به عضله‌سازی دعوت می‌کند؛ به طوری که احساس می‌کنید در باشگاه ورزشی مشغول چربی‌سوزی و عضله‌سازی هستید.

آیا رژیم HCG موثر است؟

کاهش وزن با رژیم HCG بسیار سریع اتفاق می‌افتد. اگر شما می‌خواهید که در کم‌ترین زمان ممکن، وزن کم کنید، می‌توانید اچ سی جی را امتحان کنید؛ اما باید عوارضی که این رژیم به همراه دارد را جدی بگیرید.

تزریق هورمون hCG برای رژیم

تزریق هورمون hCG برای رژیم

 

هورمون hCG را می‌توانید به صورت خوراکی، اسپری یا تزریقی مصرف کنید.

مراحل رژیم HCG

رژیم HCG شامل سه مرحله می‌شود:

  1. مرحله آمادگی
  2. مرحله کاهش وزن
  3. مرحله نگهداری

با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی مراحل رژیم hcg به طور کامل بپردازیم.

مرحله اول: مرحله آمادگی برای رژیم

برای این که بتوانید رژیم اچ سی جی را شروع کنید باید ابتدا بدن خود را آماده کنید. این مرحله برای دو روز اول رژیم است؛ زیرا آماده کردن بدن برای دریافت مقدار کالری مجاز و دریافت HCG بسیار مهم است. در این مرحله شما باید روزانه ۲۵۰ گرم چربی بخورید و کالری بسیار بالایی را وارد بدن کنید. در مرحله آمادگی برای رژیم، شما می‌توانید یک عدد تخم مرغ، یک لیوان شیر و چهار عدد مغز بادام را به عنوان صبحانه میل کنید. حین مرحله آمادگی، چربی‌هایی که قرار است بعدا به انرژی تبدیل شود را دریافت می‌کنید و بدن برای سوزاندن غیرطبیعی چربی‌ها آماده می‌شود. در این دو روز شما باید هورمون HCG را به صورت تزریق، قطره خوراکی و یا اسپری مصرف کنید.

برای آمادگی برای این رژیم باید ابتدا به مدت دو روز چربی زیادی دریافت کنید، سپس کالری دریافتی روزانه به ۵۰۰-۸۰۰ کالری در دو وعده می‌رسد. بعد از رسیدن به وزن دلخواه با دریافت ۱۲۰۰-۱۵۰۰ کالری در روز باید وزن را تثبیت کرد.

مرحله دوم: کاهش وزن

در مرحله کاهش وزن شما باید روزانه بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری طی دو وعده غذایی دریافت کنید. همچنین مصرف مکمل‌های HCG نیز لازم است. این مرحله بین سه تا شش هفته طول می‌کشد و به مقدار وزنی که قرار است کم کنید بستگی دارد. توجه کنید زمان دریافت کالری مهم نیست؛ اما به طور کلی، کالری‌ها باید به صورت مساوی بین ناهار و شام تقسیم شوند. لازم به ذکر است که دریافت ۸۰۰ کالری در روز بسیار کم است و ممکن است عوارض و خطراتی به دنبال داشته باشد. به همین دلیل تمامی مراحل باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

مراحل رژیم hcg

مراحل رژیم hcg

 

با دریافت هورمون و محدودیت دریافت کالری می‌توانید سریعا وزن کم کنید.

مرحله سوم: نگهداری

در مرحله نگهداری، شما به وزن ایده‌آل خود رسیده‌اید و باید در حالت پایدار قرار بگیرید تا بتوانید صورت تدریجی مصرف و یا تزریق HCG را کنار بگذارید و کم‌کم غذاهای چرب را به برنامه خود اضافه کنید. در این مرحله، شما مجاز هستید در روز حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری دریافت کنید. بهتر است از مصرف مواد غذایی قندی و نشاسته‌دار خودداری کنید.

یک نکته مهم

در “مرحله آمادگی برای رژیم” هیچ محدودیتی در مورد اینکه چه چیزی یا چه مقدار بخورید وجود ندارد. اما هنگامی که مرحله کاهش وزن شروع می‌شود، باید از خوردن تعدادی از غذاها اجتناب کنید.

نمونه برنامه غذایی hcg

صبحانه، ناهار و شام در رژیم اچ سی جی به شرح زیر است:

صبحانه

وعده صبحانه در رژیم HCG بسیار ساده است. در صبحانه خوردن یک فنجان چای و یا قهوه کفایت می‌کند که می‌توانید آنها را با کمی عسل یا ساخارین (شکر مصنوعی) شیرین کنید. در این رژیم شما مجاز هستید روزانه یک قاشق غذاخوری شیر استفاده کنید. افراد زیادی مایل هستند مصرف این مقدار شیر را در صبحانه خود جای دهند.

ناهار

اگر مبنای دریافت کالری روزانه را حدود ۸۰۰ در نظر بگیرید، در مجموع برای وعده ناهار و شام می‌توانید ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری دریافت کنید (۳۰۰ کالری برای ناهار و ۲۵۰ کالری برای شام). به عنوان مثال برای ناهار گوشت قرمز را همراه با سبزیجات دلخواه میل کنید. البته توجه داشته باشید که حتما غذاها را وزن کرده و کالری آنها را یادداشت نمایید.

شام

در وعده شام، شما مجاز به استفاده از سیب زمینی آب‌پز شده، هویج، نخود فرنگی و کمی گوشت مرغ هستید.

رژیم hCG رژیمی نیست که بتوانید خودسرانه برای گرفتن آن اقدام کنید. تزریق هورمون و همچنین کاهش کالری دریافتی روزانه به کمتر از ۸۰۰ کالری باید حتما تحت نظر دکتر انجام شود. برای مشورت با دکتر رژیم وارد سایت دکترتو شوید.

در رژیم اچ سی جی چه غذاهایی بخوریم

در رژیم اچ سی جی چه غذاهایی بخوریم

 

گوشت بدون چربی گریل شده همراه با سالاد سبزیجات گزینه خوبی برای این رژیم است.

در رژیم HCG چه چیزی می توانید بخورید؟

در این رژیم به خاطر محدودیت دریافت کالری باید از غذاهای خاصی استفاده کنید، یعنی غذاهایی که کالری کمی دارند، اما سیرکننده هستند. برخی از این غذاها عبارت‌اند از:

  • پروتئین بدون چربی
  • سبزیجات مورد تایید
  • میوه‌های تایید شده
  • گیاهان و ادویه‌جات، ترشیجات
  • قهوه، چای و آب.

۱. نوشیدنی های مجاز در رژیم اچ سی جی

نوشیدن آب در تمامی مراحل ذکر شده به میزان نامحدود مجاز است. در مرحله دوم رژیم که از روز سوم شروع می‌شود شما می‌توانید آب لیمو، نوشیدنی‌های بدون الکل، چای و قهوه میل کنید.

۲. پروتئین بدون چربی

پروتئین‌‌های بدون چربی که شما مجاز به خوردن آن در مرحله دوم رژیم هستید شامل مواردی مثل: مرغ، سفیده تخم‌مرغ، ماهی سفید، خرچنگ، گوشت گاو و گوشت شتر است.

در این رژیم می‌توانید پروتئین بدون چربی، سبزیجات و میوه‌های کم کربوهیدرات، آب، چای و قهوه بدون قند می‌توانید مصرف کنید.

۳. سبزیجات مجاز در رژیم اچ سی جی

شما می‌توانید هنگام صرف ناهار یا شام مقداری سبزی نیز میل کنید. سبزیجات مجاز در رژیم hcg عبارت‌اند از: اسفناج، چغندر، کلم، کاهو، کرفس، گل کلم، کلم بروکلی، مارچوبه، گوجه فرنگی، پیاز، موسیر یا تربچه.

۴. میوه های قابل مصرف در رژیم HCG

تعداد محدودی از میوه‌ها برای میان وعده و یا همراه با وعده اصلی مورد تایید این رژیم هستند که شامل انواع توت‌ها، مرکبات و سیب است. شما می‌توانید این موارد را یک بار در ناهار و یک بار در شام مصرف کنید.

میوه های مجاز در رژیم hcg

میوه های مجاز در رژیم hcg

 

در این رژیم می‌توانید میوه‌های کم قند مانند انواع توت‌ها را بخورید.

در رژیم hcg چه چیزی نباید خورد؟

باز هم به خاطر محدودیت در دریافت کالری باید دور بسیاری از غذاهای پرکالری را خط بکشید، غذاهایی مانند:

  • لبنیات
  • غذاهای پر‌کربوهیدرات
  • چربی‌ها و روغن‌ها
  • نوشیدنی‌های شیرین و الکل
  • شیرینی و دسر.

۱. مصرف لبنیات در رژیم HCG

شما در این رژیم مجاز به مصرف یک قاشق غذاخوری شیر هستید. در مرحله کاهش وزن در رژیم اچ سی جی نمی‌توانید هیچ لبنیات دیگری مثل ماست، پنیر، بستنی و شیر اضافی مصرف کنید.

۲. غذاهای پر کربوهیدرات ممنوع

رژیم HCG میزان دریافتی کربوهیدرات را بسیار محدود کرده است. به عنوان مثال شما می‌توانید به مقدار کالری مشخص شده یک تکه نان تست میل کنید؛ اما مصرف غذاهای پرکربوهیدرات مثل کلوچه و پاستا ممنوع است.

مصرف لبنیات، غذاهای پر کربوهیدرات و چرب، نوشیدنی‌های قندی، نوشیدنی‌های الکلی، شیرینی و دسر در این رژیم ممنوع است.

۳. نوشیدنی های قندی و الکل

قهوه، چای و آب تنها نوشیدنی‌های قابل قبول در این برنامه غذایی هستند و نوشیدن شراب، الکل و غیره مجاز نیست.

۴. شیرینی و دسر

شیرینی‌ها و دسرها در رژیم HCG گنجانده نشده‌اند و جزء اقلام پرکالری هستند. خوردن کوکی‌ها، آب نبات‌ها یا کیک‌ها به راحتی می‌توانند به اندازه یک وعده غذایی اچ سی جی کالری داشته باشند؛ بنابراین به طور کامل حذف می‌شوند.

غذاهای ممنوع در رژیم hcg

غذاهای ممنوع در رژیم hcg

در رژیم hcg بسیاری از میوه‌ها، شیرینی و دسر، لبنیات و غذاهای پرکربوهیدرات را نمی‌توانید بخورید.

علم درباره رژیم غذایی HCG چه می گوید؟

به گفته سایت health.usnews.com افرادی که تجربه تزریق HCG برای رژیم داشته‌اند، مدعی هستند این هورمون با از بین بردن چربی‌ها عامل مفیدی برای لاغری است. اما طبق تحقیقات و آزمایشات انجام‌شده، hcg به تنهایی نمی‌تواند باعث کاهش وزن شود. میزان هورمون اچ سی جی تنها در اصول تئوری عامل کاهش وزن است. یعنی اگر شما میزان کالری که در روز دریافت می‌کنید را کاهش ندهید، این هورمون نمی‌تواند برای شما معجزه کند. از طرفی تجویز این هورمون برای لاغری ممنوع است و تنها برای درمان ناباروری زنان تجویز می‌شود.

مزایای رژیم HCG

به اعتقاد طرفداران این رژیم یکی از مزایای رژیم HCG، کاهش وزن بسیار سریع است؛ به طوری که با این رژیم لاغری روزانه قادر به کاهش حدودا یک کیلوگرم می‌شوید. از دیگر مزایای این روش می‌توان به الگوی مشخص آن اشاره کرد. در حقیقت شما آگاه هستید که در روز فقط می‌توانید ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری مصرف کنید.

  • کاهش وزن سریع
  • پیروی از طرح آسان است.
لاغری با رژیم اچ سی جی

لاغری با رژیم اچ سی جی

 

با این رژیم می‌توانید به سرعت وزن زیادی کم کنید.

معایب رژیم hcg

همان طور که بیان شد، خرید HCG برای لاغری و کاهش وزن غیرقانونی است و پزشک نمی‌تواند آن را تجویز کند. از طرفی شاید خیال کنید که چون روزانه مجاز به دریافت ۵۰۰ کالری هستید، پس هزینه‌های شما نیز کاهش می‌یابد. اما باید به شما بگوییم که برای رژیم ۶ هفته‌ای لازم است حدود ۹ میلیون تومان بابت خرید HCG کنار بگذارید. همچنین ممکن است شما به دلیل گرسنگی فراوان دچار سردرد، سرگیجه و حالت تهوع شوید. از معایب این رژیم عبارت‌اند از:

  • هزینه بالا
  • گرسنگی و عوارض آن
  • کمبود مواد مغذی
  • ایمنی ضعیف
  • غیرقانونی بودن.

رژیم HCG چه خطری برای سلامتی دارد؟

دریافت نکردن کالری کافی روزانه برای مدت طولانی، می‌تواند منجر به گرسنگی شدید شود. این موضوع باعث می‌شود که برخی از افراد پرخوری کنند. نخوردن مواد غذایی به اندازه کافی، ممکن است باعث ایجاد کمبود وزن و کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری در افراد و در نتیجه منجر به سوء تغذیه و سایر مشکلات سلامتی شود. گرسنگی شدید باعث مشکلات قلبی از جمله انقباضات نامنظم می‌شود. از طرفی تزریق اچ سی جی در مردان باعث رشد بافت اضافی در سینه می‌شود.

عوارض لاغری به کمک HCG

درست است که این رژیم باعث لاغری سریع می‌شود اما دقت کنید که عوارض زیادی هم می‌تواند برای شما داشته باشد. برخی از این عوارض عبارت‌اند از:

  • افسردگی و تغییرات خلق و خو
  • تجمع مایع در بافت‌های بدن
  • بزرگ شدن سینه در مردان یا ژنیکوماستی
  • خستگی و کمبود انرژی
  • تحریک پذیری
  • بی‌قراری
  • لخته شدن خون یا ترومبوآمبولی.

محدودیت شدید کالری نیز می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند، مانند:

  • کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • خطر افزایش سنگ کیسه صفرا
  • از دست دادن عضلات
  • عدم تعادل الکترولیت
  • ضربان قلب نامنظم
  • خطر عوارض در افراد مبتلا به بیماری قلبی، بیماری کلیوی یا دیابت.

نظر متخصص لاغری در مورد رژیم اچ سی جی

دکتر تغذیه بهترین پزشک برای مشاوره رژیم است. بهتر است از گرفتن رژیم‌های خودسرانه پرهیز کنید و تمامی مراحل کاهش وزن را تحت نظارت مشاور رژیم پشت سر بگذارید. در رژیم اچ سی جی، بدن شما ویتامین‌های لازم را دریافت نخواهد کرد که عوارض وحشتناکی به دنبال دارد و این رژیم مورد تایید هیچ یک از پزشکان نیست. متخصص تغذیه و رژیم با بررسی وضعیت جسمی و فیزیکی شما، بهترین رژیم را به شما پیشنهاد می‌کند.

سوالات متداول شما

در این بخش قصد داریم تا به پر تکرارترین سوالات در مورد رژیم اچ سی جی پاسخ دهیم. اگر سؤالی دارید که در این مطلب پاسخی برای آن پیدا نکرده‌اید، لطفا سؤال خود را در انتهای این مطلب برای ما کامنت کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت به آن پاسخ دهند.

چقدر می توانید در رژیم غذایی hcg غذا بخورید؟

میزان کالری مصرفی شما باید روزانه بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری باشد و فقط غذاهای مجاز مثل پروتئین، سبزیجات و غیره را مصرف کنید.

خرید HCG بدون نسخه پزشک ممنوع است؟

در حقیقت پزشک hcg را برای درمان ناباروری تجویز می‌کند. فروش hcg برای کاهش وزن و لاغری ممنوع است و برای خرید آن حتما باید نسخه پزشک به همراه داشته باشید.

آیا می توانید وزن زیادی را در رژیم غذایی اچ سی جی کاهش دهید؟

بله، رژیم HCG یکی از سریع‌ترین رژیم‌های مطرح در جهان است و دوره‌ آن حدود ۶ هفته است. در طول این رژیم شما روزانه حدود یک کیلوگرم وزن کم خواهید کرد.

فواید رژیم HCG برای بدن چیست؟

هیچ مزیت شناخته شده‌ای برای سلامتی مرتبط با رژیم HCG وجود ندارد و هر گونه کاهش وزنی که در این برنامه تجربه شده باشد، ناپایدار است و به مرور زمان شما به وزن قبلی بازخواهید گشت. در اصل این یک رژیم غذایی بر مبنای گرسنگی است.

حجم مناسب استفاده از اچ سی جی برای رژیم HCG چقدر است؟

شما می‌توانید صبح‌ها HCG مصرف کنید. این مصرف به صورت تزریق، قطره‌های خوراکی و اسپری امکان‌پذیر است. میزان ۰.۲ میلی‌لیتر برای کاهش وزن کافی است.

آیا رژیم HCG یک انتخاب سالم برای شماست؟

رژیم غذایی مناسب شامل مواد مغذی، لبنیات، سبزیجات، حبوبات، مغزها، کربوهیدرات‌ها و غلات‌ها است. همچنین بدن به تمامی موارد بالا نیاز دارد و باید تعادلی مناسب برای مصرف هر یک ایجاد شود. بر اساس آخرین تحقیقات به عمل آمده، خانم‌ها برای حفظ وزن خود نیاز به دریافت ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری در روز دارند. آقایان نیز باید روزانه ۲۲۰۰ تا ۳۲۰۰ کالری دریافت کنند (با توجه به نوع فعالیت متغیر است). کاهش دریافت کالری کمتر از موارد ذکر شده سلامتی فرد را به خطر خواهد انداخت.

بعد از آمپول اچ سی جی چی بخوریم؟

شما بعد از تزریق و یا مصرف این هورمون می‌توانید پروتئین بدون چربی مصرف کنید.

اگر به سرعت وزن کم کنید، پس چرا پزشک آن را توصیه نمی کند؟

رژیم‌های اصولی بر اساس سرعت کاهش وزن طبقه‌بندی نمی‌شوند؛ بلکه مهم‌ترین معیار در هر رژیم دریافت مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. کاهش وزن باید به مرور انجام شود تا برای بدن مضر نباشد.

آیا قطره HCG کار می کند؟

تزریق هورمون HCG به مراتب موثرتر از مصرف قطره است.

آیا می توانم با رژیم hcg وزن کم کنم؟

بله کاهش وزن با رژیم اچ سی جی امکان‌پذیر است؛ اما عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد.

نتیجه گیری

HCG نوعی هورمون بارداری است که در رژیم hcg مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رژیم ترکیبی از تزریق هورمون و برنامه غذایی است که در آن مجاز به دریافت روزانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ واحد کالری هستید. با گذراندن رژیم در مدت ۳ هفته شما حدود ۲۱ کیلو گرم وزن کم خواهید کرد. این رژیم محدودیت غذایی دارد و خوردن لبنیات ممنوع است.

توجه کنید عوارض ناشی از رژیم اچ سی جی در اکثر موارد غیر قابل جبران است.

منبع: دکترتو

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید