تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آذر 1401 - 10:17
57 بازدید
کد خبر : 1274

ماست یونانی چیست؟| دلایل جالب مصرف ماست یونانی برای لاغری

ماست یونانی چیست؟| دلایل جالب مصرف ماست یونانی برای لاغری

لاغری با ماست یونانی یکی از راهکار هایی است که در کنار رژیم لاغری برخی از متخصصان و کارشناسان تغذیه به شما پیشنهاد می دهند. البته این روش کاهش وزن به تنهایی کارآمد نیست بلکه یک روشی است که باعث سرعت بخشیدن به کاهش وزن و سایز می شود.

ماست یونانی سرشار از پروتئین و ریز مغذی هایی است که باعث می شود شما دیرتر احساس گرسنگی کنید و از طرفی باعث می شود بدنتان سوخت سازش بالاتر از حالت طبیعی برود.

به جرات می توان گفت این ماست کم کالری یکی از بهترین میان وعده ها برای همه به حساب می آید؛ چرا که هم سطح انرژی را در طی روز بالا نگه می دارد و از طرفی جلوی ریزه خواری را خواهد گرفت.

نکته مهم در تولید ماست یونانی این است که یک مرحله بیشتر از ماست معمولی زمان برای تهیه لازم دارد. در این مرحله بسیاری از مواد مانند لاکتوز از ماست گرفته می شود و تنها مواد مغذی و پروتئین و کلسیم باقی می مانند. می توان آن را شبیه به یک خامه ترش مزه و لذیذ دانست.

لاغری با ماست یونانی یکی از راهکار هایی است که در کنار رژیم لاغری برخی از متخصصان و کارشناسان تغذیه به شما پیشنهاد می دهند. البته این روش کاهش وزن به تنهایی کارآمد نیست بلکه یک روشی است که باعث سرعت بخشیدن به کاهش وزن و سایز می شود.

لاغری با ماست یونانی چگونه امکان پذیر است؟

لاغری با ماست یونانی کاملا شبیه به یک معجزه است. این ماست طعم های مختلفی دارد بنابراین کالری آن نیز متفاوت است. اما کالری آن نسبت به ماست معمولی بسیار کمتر است.

این ماست خوش طعم به دلیل ترکیباتی که داد باعث می شود پس از میل کردن آن تا ساعت ها احساس سیری کنید و این یک مزیت عالی برای افرادی است که به دنبال لاغری سریع هستند.

شاید در مرحله اول این به نظر برسد اگر احساس سیری کنیم و مواد غذایی به بدنمان نرسد دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی حیاتی خواهیم شد. ابتدا این را در نظر داشته باشید شما این رژیم را باید زیر نظر یک متخصص تغذیه دنبال کنید و از طرف دیگر ماست یونانی سرشار از پروتئین هایی است که آنزیم های بدن را به اندازه گوشت قرمز فعال می کنند.

۴ دلیل برای آن که ماست یونانی برای کاهش وزن موثر است

"دلایل

۱. لاغری با ماست یونانی به دلیل نقش کربوهیدرات ها

یکی از مهمترین عاملی را که ما آن را می شناسیم که در افزایش وزن و چاقی بسیار موثر است ماده ای به نام کربوهیدرات است. این ماده در تمامی غذا ها یافت می شود. البته امروزه به دلیل سبک اشتباه در رژیم غذایی این ماده بیشتر از نیاز بدن مصرف می شود و نتیجه آن چاقی و اضافه وزن است.

خبر خوب این است شما با می توانید بسیار سریع تر از آن چه فکر می کنید لاغری با ماست یونانی را تجربه کنید؛ چرا که این ماست خوش طعم دارای کربوهیدرات بسیار کمی است و از طرفی انرژی مورد نیاز بدن برای تامین مکانیسم اعضای بدن را نیز تامین می کند.

۲. نقش پروتئین در ماست یونانی برای لاغری

یکی از اصلی ترین مسئله هایی که افراد را از دنبال کردن لاغری منصرف می کند احساس گشنگی در طی روز است و دیگری آب شدن عضلات زیبای بدن است که دیگر قابل برگشت نمی باشند، مگر آن که مجدد جای آن را با چربی پر کرد.

لاغری با ماست یونانی فوق العاده است و زمانی که شما با مشورت پزشک متخصص تغذیه خود آن را به وعده های اصلی و میان وعده های خود اضافه کنید خواهید دید این مشکلات را به چه آسانی حل خواهد شد و همچنین انگیزه ای برای ادامه رژیم غذایی لاغری شما خواهد شد.

ماست یونانی سرشار از پروتئین های مقوی و حیاتی است که همین ماده به شما در کاهش وزن کمک شایانی می کند. در اصل پروتئین ها مواد اصلی تشکیل دهنده و متابولیسم بدن هستند که بدن تنها از طریق خوراکی آن ها را دریافت می کند.

نکته: پروتئین ها مسئول آن هستند که به عملکرد آنزیم ها بهبود ببخشند و همچنین نوده های عضلانی و بافت های بدن را تا جای ممکن در سلامت حفظ کنند.

زمانی که با مصرف ماست یونانی پروتئین لازم وارد بدن می شود، متابولیسم افزایش پیدا می کند و این عالی ترین گزینه برای افرادی است که به دنبال لاغری هستند؛ چرا که با سوخت و ساز انرژی بدن تامین می شود و دیگر بدن احساس گرسنگی کاذب نخواهد کرد.

با احساس سیری، بدن دیگر برای تامین انرژی به سراغ چربی انباشته شده در بافت ها می رود و آن ها را شروع به سوزاندن می کند و کم کم شما شاهد کاهش وزن و سپس کاهش سایز در نواحی مختلف بدن خود خواهید بود، بدون آن که مو های شما ریزش پیدا کند.

نکته: اغلب متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند ماست یونانی را در وعده صبحانه یا وعده عصرانه میل کنید تا ریزه خواری کاهش پیدا کند.

۳. کالری کم ماست یونانی

برای افرادی که به طور حرفه ای رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنند میزان کالری که روزانه مصرف می کنند بسیار مهم است، در نتیجه اغلب این افراد به دنبال خوراکی هایی هستند که با خیال راحت بتوانند آن را میل کنند.

لاغری با ماست یونانی این امکان را به شما می دهد که که نسبت به ماست معمولی بتوانید میزان بیشتری از این ماست را میل کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید ماست یونانی هایی که با فرآورده های مختلف طعم دار شده اند نسبت به نوع معمولی آن کالری بیشتری دارند.

۴. وجود چربی های غیر اشباع

از ویژگی های مهم لاغری با ماست یونانی این است که این ماست از چربی های غیر اشباع تشکیل شده است و این ویژگی باعث می شود اگر به دنبال لاغری هستید با خیال راحت تری از این ماست میل کنید. چرا که این نوع از چربی کاملا جذب بدن می شود و اضافی آن از بدن دفع خواهد شد.

ارزش غذایی و کالری ماست یونانی ساده

برای لاغری با ماست یونانی بهتر است مانند هر خوراکی دیگر با ارزش غذایی و کالری آن آشنا شوید.

ارزش غذایی و کالری ماست یونانی ساده
مواد تشکیل دهنده میزان به درصد و گرم
کالری ۱۰۸ کیلو کاری
گلوکز ۰ درصد
نمک ۰.۰۲ گرم
چربی ۰ درصد
اسید های چرب اشباع شده ۰ درصد

در آخر:

لاغری با ماست یونانی می تواند یکی از گزینه های عالی برای رسیدن سریع به وزن ایده آل باشد. این ماست دارای کالری بسیار پایینی است. و به دلیل پروتئین های خاصی که دارد باعث می شود، شما مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشید و از ریزه خواری ها جلوگیری می کند.

اما این نکته مهم را در نظر داشته باشید اگر در رژیم غذایی شما ماست یونانی قرار نگرفته است. برای اضافه کردن آن به میان وعده یا وعده های اصلی حتما با متخصص تغذیه خود مشورت کنید؛ چرا که رژیم غذایی هر فردی متناسب با مکانیسم و میزان فعالیت آن نوشته می شود.

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید