تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آذر 1401 - 11:23
72 بازدید
کد خبر : 1288

خواص آووکادو؛ معجزه ای برای لاغری زیبایی سلامتی

خواص آووکادو؛ معجزه ای برای لاغری زیبایی سلامتی

آووکادو یا گلابی تمساح میوه ای است که در مناطق گرمسیر وجود دارد. آووکادو به رنگ سبز تیره است و هسته ای بزرگ دارد. این میوه دارای چربی های سالم می باشد.

آووکادو، میوه ای به شکل گلابی و با پوستی به رنگ سبز بسیار تیره یا حتی سیاه و هسته ای نسبتا بزرگ است که خاستگاه آن مناطق گرمسیری است. این میوه کرم دار، روغنی که به گلابی تمساح و همچنین میوه کره ای معروف است، سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. این میوه در بیشتر رستوران های زنجیره ای، به صورت سالاد یا دسر و با ادویه های گوناگون سرو می شود.

خواص آووکادو

ارزش غذایی آووکادو

هر ۱۰۰ گرم از آووکادو:

  • ۱۶۰ کیلوکالری انرژی
  • ۵۳/۸ گرم کربوهیدرات
  • ۶۶/۰ گرم قند
  • ۷/۶ گرم فیبر
  • ۶۶/۱۴ گرم چربی
  • ۱۳/۲ گرم چربی اشباع
  • ۸۰/۹ گرم چربی تک زنجیره ای غیراشباع
  • ۸۲/۱ گرم چربی چندزنجیره ای غیراشباع
  • ۲ گرم پروتئین
  • ۵ درصد ویتامین B1، پتاسیم، فسفر، منیزیم
  • ۴ درصد آهن، یک درصد کلسیم
  • مقداری ویتامین B2، B3، B5، B6
  • ۶ درصد روی
فواید میوه آووکادو

فواید میوه آووکادو

طبع آووکادو

طبع آووکادو سرد می باشد.

آووکادو به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید

غذاهایی که چربی یا فیبر بالایی دارند می توانند به شما کمک کنند بعد از خوردن غذا احساس سیری و رضایت بیشتری داشته باشید. این تا حدی به این دلیل است که چربی و فیبر باعث کاهش سرعت خروج غذا از معده شما می شود.

این باعث می‌ شود برای مدت طولانی‌ تری احساس سیری کنید و می‌ تواند به این معنا باشد که در نهایت بین وعده‌ های غذایی فاصله ی طولانی‌ تر ایجاد شود و به طور بالقوه کالری کمتری بخورید.

آووکادو هم چربی و هم فیبر بالایی دارد به این معنی که باید تاثیر قوی بر احساس سیری داشته باشد.

یک مطالعه نشان داد که چگونه خوردن یک صبحانه حاوی آووکادو بر اشتها و احساس سیری در افراد دارای اضافه وزن و چاقی تاثیر می گذارد.

افرادی که یک آووکادو کامل را همراه با صبحانه خود می خورند نسبت به افرادی که صبحانه با همان میزان کالری اما با چربی و فیبر کمتری می خورند احساس سیری و گرسنگی کمتری می کنند.

این خواص ممکن است آووکادو را به میوه ای مفید برای تنظیم اشتها و کاهش وزن تبدیل کند.

آووکادو ممکن است به حفظ وزن سالم کمک کند

مطالعات نشان داده اند افرادی که میوه و سبزیجات مصرف می کنند وزن کمتری دارند.

یک مطالعه مشاهده ای الگوهای تغذیه آمریکایی ها را بررسی کرد. کسانی که آووکادو می‌ خوردند نسبت به کسانی که آووکادو نمی‌ خوردند رژیم‌های غذایی غنی‌ تر از مواد مغذی، خطر ابتلا به سندرم متابولیک و وزن بدن کمتری داشتند.

اگرچه این لزوما به این معنی نیست که آووکادو باعث سالم‌ تر شدن افراد می‌ شود اما نشان می‌ دهد که آووکادو می‌ تواند به خوبی در یک رژیم غذایی مفید برای سلامت قرار گیرد.

همچنین دلیلی وجود ندارد که باور کنیم باید از مصرف آووکادو در زمان کاهش وزن خودداری کنیم.

در واقع یک مطالعه بزرگ نشان داد افرادی که به طور منظم آووکادو می‌ خوردند در مقایسه با افرادی که به طور منظم آووکادو مصرف نمی‌ کردند تا ۹ درصد کمتر در معرض ابتلا به اضافه وزن یا چاقی در یک دوره ۴ تا ۱۱ ساله بودند.

اگرچه مشخص نیست که آیا آووکادو می تواند کاهش وزن را بهبود بخشد دلایلی وجود دارد که باور کنیم آووکادو می تواند تاثیر مفیدی برای کنترل وزن داشته باشد.

این به این دلیل است که علاوه بر بهبود سلامت قلب، چربی‌ های تک غیراشباع موجود در آووکادو چندین ویژگی مفید دیگر نیز دارند :

  • آن ها با سرعت بیشتری نسبت به سایر انواع چربی سوزانده می شوند
  • آن ها در واقع ممکن است سرعت سوزاندن چربی را افزایش دهند
  • آن ها ممکن است باعث شوند بدن شما بعد از غذا کالری بیشتری بسوزاند
  • آن ها می توانند اشتها را کاهش دهند و میل به خوردن بعد از غذا را کاهش دهند

با این حال توجه به این نکته مهم است که این اثرات هنوز به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته اند. برخی شواهد اولیه نشان می دهد که آووکادو ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

در یک مطالعه مصرف روزانه یک آووکادو همراه با یک رژیم غذایی کم کالری از کاهش وزن حمایت می کند و میکروتای روده افراد دارای اضافه وزن و چاقی را تغییر می دهد. همچنین به طور متوسط ​​نشانگرهای التهاب را کاهش داد اگرچه این یافته ها از نظر آماری معنی دار نبودند.

مطالعه دیگری روی بزرگسالان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی به این موضوع پرداخت که آیا خوردن یک آووکادو در روز به مدت ۳ ماه توزیع چربی شکم و حساسیت به انسولین را در مقایسه با خوردن یک رژیم غذایی بدون آووکادو با همان تعداد کالری تغییر داده است یا نه.

افرادی که روزانه آووکادو مصرف می کردند مقدار قابل توجهی از چربی شکم خود را از دست دادند در حالی که افرادی که آووکادو مصرف نمی کردند هیچ تغییری در

نداشتند.

آووکادو کالری نسبتا بالایی دارد

از آنجایی که آووکادو چربی بالایی دارد، کالری بالایی نیز دارد.

به عنوان مثال۱۰۰ گرم توت فرنگی ۳۲ کالری دارد اما ۱۰۰ گرم آوکادو ۱۶۰ کالری دارد.

در حالی که بسیاری از چیزها می توانند بر کاهش وزن یا افزایش وزن تاثیر بگذارند، بزرگترین عامل تعداد کالری هایی است که می خورید.

از آنجایی که آووکادو کالری نسبتا بالایی دارد، خوردن بیش از حد آن بدون اینکه متوجه شوید آسان است. پس روی وعده های متوسط ​​تمرکز کنید.

آووکادو باعث کاهش وزن می شود یا افزایش وزن؟

دلیلی وجود ندارد که نگران افزایش وزن هنگام خوردن آووکادو باشید، اگر آن را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی مبتنی بر غذاهای کامل مصرف کنید.

آووکادو دارای خواص زیادی برای لاغری و کاهش وزن است.

شواهدی که نشان می‌ دهد آووکادو می‌ت واند به کاهش وزن کمک کند محدود است اما دلایلی وجود دارد که معتقدیم می‌ تواند کمک کند.

تا زمانی که آن ها را در مقادیر معقول مصرف کنید، آووکادو قطعا می تواند بخشی از یک برنامه کاهش وزن موثر باشد.

آووکادو چه خواصی دارد؟

برای آشنایی با خواص درمانی و فواید بیشمار این میوه با ما همراه شوید.

مبارزه با سرطان

شواهد علمی نشان می دهد که آووکادو می‌تواند از سرطان جلوگیری کند. همچنین پزشکان به بعضی از بیماران سرطانی توصیه می کنند که آووکادو استفاده کنند تا میزان سلول های سالم در بدن شان افزایش پیدا کند. مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در آووکادو، احتمال ابتلا به سرطان های دهان، پوست و پروستات را کاهش می دهد. به علاوه ترکیبات موجود در آووکادو، عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می دهد.

جلوگیری از سرطان

محافظت از بینایی

آووکادو نه تنها باعث جذب آنتی اکسیدان مواد غذایی دیگر می ‌شود، بلکه خودش هم به اندازه کافی آنتی اکسیدان دارد و در نتیجه می تواند عاملی برای بهبود بینایی در افراد باشد.

مراقبت از دهان و دندان

مصرف آووکادو باعث می شود که تنفس شما بهبود پیدا کند. همچنین دهان خوشبو داشته باشید و از طرفی تولید اسید های داخل دهان را منظم می کند که باعث محافظت از سلامت دهان و دندان می شود.

دارای پتاسیم بیشتری نسبت به موز

پتاسیم یک ماده معدنی است که باید به بدن برسد تا عملکرد کافی و سالم داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که ۱۰۰ گرم آووکادو؛ ۱۴ درصد پتاسیم دارد که میزان بیشتری نسبت به موز است.

مناسب برای خانم های باردار

تحقیقات نشان می دهد که آووکادو برای خانم های باردار ماده غذایی مناسبی است. سرشار از فولیک اسید بوده که می‌ تواند تمام نقص های جنین را برطرف کرده و از آن ها جلوگیری کند.

خواص آووکادو در بارداری

مناسب برای یبوست

آووکادو بافت خوبی دارد و فیبر حلال و غیر حلال دارد و برای یبوست بسیار عالی است و باعث می‌ شود که گوارش شما بهبود پیدا کند.

کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید

بیماری قلبی رایج ترین علت مرگ و میر در جهان است که علت آن افزایش سطح کلسترول و تری گلیسیرید است که آووکادو می‌ تواند این مواد را در بدن کاهش دهد.

کاهش خطر سکته قلبی

وجود سطح بالای فولات در این میوه می تواند خطر سکته قلبی در افراد مستعد را کاهش دهد. پتاسیم موجود در آن، فشارخون را کاهش می دهد و مانع بروز سکته و بیماری قلبی می شود.

محافظت از کبد

آووکادو ترکیبات ارگانیکی دارد و باعث سلامت کبد می شود و از آن در برابر مشکلات مختلف محافظت می کند. آنتی اکسیدان «گلوتاتین» موجود در این میوه به کبد در تصفیه خون بسیار کمک می کند.

سلامت کبد

محافظت از کلیه

رژیم غذایی نقش مهمی در تعادل مواد معدنی و مایعات بدن دارد و باعث می‌ شود که فرد تا حد زیادی از بیماری‌ های کلیوی دور باشد و در نتیجه یکی از بهترین مواد غذایی برای سلامت کلیه آووکادو است که به دلیل انتی اکسیدان بالا یک ماده مفید در رژیم غذایی ‌تان محسوب می شود.

افزایش طول عمر

آووکادو به خاطر فواید سلامتی بالایی که دارد، به طور کلی عملکرد بدن و مخصوصا سیستم ایمنی را قدرت و بهبود می بخشد که باعث افزایش طول عمر می شود.

رفع حالت تهوع صبحگاهی

معمولاً این مورد برای خانم های باردار بیشتر اتفاق می افتد اما آووکادو باعث می شود که بدن آن ها به این حالت تهوع و استفراغ غلبه کند، زیرا حاوی وینامین ب ۶ است که عاملی برای کاهش حالت تهوع می باشد.

کاهش علائم آرتروز

آرتروز از رایج ترین بیماری ها مخصوصاً در کشور های غربی است که البته آووکادو و چربی سالم موجود در آن تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری می کند. آووکادو حاوی ترکیباتی به نام ASU است که سنتز کلاژن را افزایش می دهد و سبب کاهش درد آرتروز و استئو آرتریت می شود.

کاهش درد آرتروز

رساندن مواد مغذی به بدن

آووکادو یکی از بهترین میوه هایی است که می توانید از طریق آن ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مختلف را به بدن خود برسانید.

محافظت از سلامت استخوان

آووکادو حاوی کاروتنوئید است که خطر ابتلا به مشکلات غضروفی را کم می کند و عاملی برای جلوگیری از پوکی استخوان است و مصرف آن سلامت استخوان های شما را تضمین خواهد کرد.

احساس سیری و کمک به کاهش وزن و لاغری

این میوه خوشمزه یک میوه سیر کننده هم محسوب می شود و بعلاوه این که کالری بالایی هم ندارد و در نتیجه برای افرادی که می خواهند وزن خود را کم کنند، گزینه مناسبی است. طیف مناسب و باکیفیت چربی های مفید ریزمغذی ها و فیبرهای این میوه به بدن تان کمک می کند تا میزان هورمون هایی را که به رشد عضلات و چربی سوزی کمک می کنند بالا ببرید.

محافظت از چشم در برابر بیماری

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، آووکادو ماده ای برای جذب آنتی اکسیدان است و در نتیجه می‌ تواند از سلامت چشم شما محافظت کند و فواید زیادی برای چشم در طولانی مدت داشته باشد. آووکادو منبع فوق العاده ی لوتئین است. این کاروتنوئید مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از ابتلا به بیماری های مربوط به چشم پیشگیری به عمل می آورد. کاروتنویید لوتیین موجود در آواکادو، در برابر ماکولار دژنراسیون (از بین رفتن لکه زرد) و آب مروارید از چشم محافظت می کند.

محافظت از چشم

مناسب برای معده و روده

موادمغذی و آنزیم های موجود در آواکادو، جداره های ملتهب مخاطی در معده و روده کوچک را التیام می بخشد.

رفع مشکلات کیسه صفرا

آواکادو میوه ای است که حاوی همه مواد غذایی و داروی خوبی برای رفع مشکلات کیسه صفرا می باشد.

کاهش عفونتهای باکتریایی

ویتامین A موجود در آواکادو مقاومت بدن را در برابر عفونتهای باکتریایی به طرز معجزه آسایی افزایش می دهد.

سرشار از فیبر

فیبر سرشار از مواد مغذی است که باید به بدن برسد و باعث می شود که شما در طولانی مدت احساس سیری داشته باشید و از طرفی باعث بهبود عملکرد بدن در تمام جنبه ها می شود. آواکادو هم سرشار از فیبر است.

مزایای آووکادو

بهبود زخم

زمانی که آووکادو را می‌ خورید، مواد مختلف موجود در آن باعث می شود که بدن برای بهبود زخم ها بیشتر تلاش کند و سریع ‌تر آن ها را برطرف کند.

بهبود روحیه

آووکادو سرشار از فولات است که خانواده ویتامین‌ های ب محسوب می‌‌ شوند و وجود آن در رژیم غذایی باعث می‌ شود که بدن شما به اندازه کافی سروتونین و دوپامین تولید کند که باعث بهبود وضعیت روحی خواهد شد.

کاهش خطر افسردگی

غذا هایی که حاوی فولات هستند، خطر افسردگی را در افراد کاهش می‌ دهند و می‌ توانند جریان خون را بهبود ببخشند و مواد مغذی بیشتری به مغز برسانند.

کاهش خطر افسردگی

مناسب برای بانوان

آواکادو سرشار از اسید اولئیک است. این ماده یکی از بزرگ ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان محسوب می شود.

ضد پیری

مصرف آووکادو عاملی برای جلوگیری از پیری زودرس است. ترکیبات پیچیده موجود در آن می تواند علایم پیری را در صورت و بدن کاهش دهد.

مناسب برای پوست

اگر به دنبال اقدامات طبیعی برای زیبایی خود هستید، حتما نام آووکادو را زیاد شنیده اید. این میوه به دلیل چربی خوبی که دارد، از پوست محافظت می‌ کند و مانع پیری زودرس می شود و یک لایه مرطوب روی پوست ایجاد می کند که محافظتی عمل خواهد کرد. پوست را آبرسانی و نرم کرده و سلولهای مرده پوست را بدون ایجاد آسیب و سوزش پاکسازی می کند.

آووکادو برای پوست

منبع: نمناک

 

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید