تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 آذر 1401 - 7:35
912 بازدید
کد خبر : 1338

رژیم شیر و دارچین روشی برای لاغری سریع| ۷ کیلو لاغر شوید!

رژیم شیر و دارچین روشی برای لاغری سریع| ۷ کیلو لاغر شوید!

رژیم شیر و دارچین چیست و چگونه باعث لاغری می شود؟ اگر بدنبال پاسخ این سوال هستید تا پایان این مطلب با رژیم نیوز همراه باشید تا با رژیم لاغری با شیر و دارچین آشنا شوید.

رژیم شیر و دارچین چیست و چگونه باعث لاغری می شود؟ اگر بدنبال پاسخ این سوال هستید تا پایان این مطلب با رژیم نیوز همراه باشید تا با رژیم لاغری با شیر و دارچین آشنا شوید.

بدون شک شما هم از خواص شیر و ضرورت مصرف شیر برای حفظ سلامتی خبر دارید. اما ترکیب شیر با موادی که خودشان نیز حاوی مواد موثر برای تأمین سلامت هستند معجونی جادویی می‌سازد که حافظ سلامت شما خواهد بود .

مهمترین خاصیت دارچین افزایش انرژی و تعدیل قند خون است و به همین علت از مفید ترین ادویه ها محسوب میشود. از دیگر خواص آن کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه افزایش سوخت و ساز کالری و لاغری است و به درمان چاقی موضعی هم کمک می کند.

فواید مواد مغذی شیر

شیر دارای مواد مغذی فراوانی است که در انتها لازم است به آن‌ها بپردازیم:

کلسیم: بیشترین ترکیب موجود در شیر کلسیم است. کلسیم دندان‌ها، استخوان و عضلات شما را تقویت می‌کند و به عنوان حجم دهنده عضلانی شناخته می‌شود.

پروتئین: پروتئین منبع خوبی برای تأمین انرژی بدن است. وظیفه اصلی پروتئین بدن بازسازی و همچنین ساختن عضلات است. لذا خوردن شیر نمی‌تواند همه نیازهای بدن را برای پروتئین تأمین کند.

پتاسیم: پتاسیم پیش زمینه تولید انرژی در بدن و همچنین استخوان‌سازی در اندام‌ها است. اگر می‌خواهید پرانرژِی و همچنین سرحال باشید و بتوانید اندامی خوش‌فرم به دست آورید باید پتاسیم کافی بخورید. شیر به تنهایی پتاسیم بدن شما را می‌تواند تأمین کند.

ویتامین‌ها: شیر دارای ویتامین‌های فراوانی است. ویتامین د که استقامت استخوان‌ها را افزایش می‌دهد، ویتامین A به سیستم ایمنی کمک می‌کند. علاوه بر موارد ذکر شده، شیر ویتامین B2 و نیاسین نیز دارد.

 هیچ شکی در این نیست که شیر برای بدن مفید است اما زمانی می‌توانید به تنهایی از شیر تغذیه کنید که دیگر مواد مغذی مورد نیاز بدن را هم به شکلی همراه شیر میل کنید. همچنین اگر می‌خواهید با رژیم شیر و دارچین زودتر لاغر شوید، در انتخاب شیر که غذای اصلی شما محسوب می‌شود، باید دقت کنید.

رژیم لاغری با شیر و دارچین

انتخاب شیر مناسب در رژیم شیر

اگر به دنبال کسب نتایج سریع در رژیم شیر هستید، از شیری استفاده کنید که خامه‌گیری شده باشد. شیر طبیعی گاو برای برخی از افراد به واسطه داشتن ترکیبات غیرقابل هضم در روده می‌تواند مشکل‌ساز شود. شیرهای خامه‌گیری شده یا شیری که مقدار کمی چربی دارد، عموماً برای مصرف همه مناسب و بدون مشکل است. خوردن شیر هر چه بیشتر در رژیم شیر برای کاهش وزن بیشتر نیز توصیه شده است.رژیم لاغری با شیر و دارچین با شیر مناسب به نتیجه می رسد. جالب بدانید شیر و زردچوبه هر دو به لاغری کمک میکنند.

آیا پودر دارچین برای سلامتی مفید است؟

پودر دارچین می تواند شگفتی ساز باشد اگر آن را با دوز مناسب مصرف کنید.آب دارچین یعنی ترکیب پودر دارچین و آب را دو بار در روز بنوشید تا سالم بمانید و وزن خود را کنترل کنید. شما می توانید پودر دارچین را از راه های مختلف و ترکیبی استفاده کنید. همچنین شما می توانید از ترکیبی مانند آب دارچین با عسل که بسیار رایج است، استفاده کنید. فقط کافیست نیم قاشق چایخوری دارچین و نیم قاشق چای خوری عسل را با آب گرم مخلوط کنید و صبح بنوشید.

نمونه رژیم شیر و دارچین

این نمونه ای از رژیم شیر و دارچین است که می توانید با پزشک خود مشورت کنید و در صورت موافقت آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید:

وعده غذایی: صبح زود ۷:۳۰ صبح

یک لیوان آب گرم به همراه آب نصف لیمو

وعده غذایی: صبحانه ۸:۳۰ تا ۹:۰۰

یک لیوان شیر کم‌چرب ودارچین به همراه یک تکه کیک موزی یا املت با یک لیوان شیر کم‌چرب به همراه یک تکه نان کوچک

وعده غذایی: ناهار ۱۲:۰۰ تا ۱۲:۳۰۰

سالاد ماهی یا سالاد کاهو

وعده غذایی: بعد از ناهار ۳:۳۰ تا ۴:۰۰ بعد از ظهر

یک لیوان شیر کم‌چرب و دارچین

وعده غذایی: شام ۷:۰۰ شب

ماهی سرخ شده به همراه سبزی‌ها

وعده غذایی: هنگام خواب ۹:۳۰ شب

یک لیوان شیر کم‌چرب به همراه نصف قاشق چای خوری زردچوبه یا دارچین

چه چیزهایی در رژیم شیر مهم است؟

در رژیم شیر به نکات زیر دقت داشته باشید:

نباید ورزش کردن را فراموش کنید. شما باید حداقل ۵ ساعت در هفته ورزش کنید.

اگر می‌خواهید کربوهیدرات بخورید باید میزان ورزش کردن خودتان را افزایش دهید.

شما می‌توانید یک روز بیش از ۵۰۰ کالری به عنوان روز تقلب مصرف کنید. اگر بیشتر مصرف کردید باید مقدار اضافی را با ورزش بسوزانید.

از خوردن نوشابه و آب گازدار حتی نوشابه‌های بدون قند باید خودداری کنید.

آب کافی بخورید و خودتان را آماده ورزش نگه دارید.

بعد از هر ورزش به بدنتان مهلت استراحت بدهید و شب به میزان شش ساعت حتماً بخوابید.

خوردن شیر به تنهایی باعث خواهد شد تا زودتر از آنچه که فکر می‌کردید از رژیم شیر خسته شوید.

دستورالعمل تهیه شیر و دارچین

گام ۱: شیر را کاملا بجوشانید

گام ۲: شیر نوشیدنی را با پودر دارچین یا چوب بپزید.

گام ۳: عسل را برای شیرینی اضافه کنید (اگر دچار دیابت هستید اجتناب کنید.)

برای طعم دهی، شما می توانید یک هل را به آن اضافه کنید .

این نوشیدنی را در صبح هنگام صرف صبحانه با جایگزین کردن چای معمولی بنوشید .

چه غذاهایی در رژیم لاغری شیر و دارچین ممنوع است؟

خوردن برخی از غذاها در رژیم شیر ممنوع اعلام شده است از جمله:

سبزی‌هایی به مانند کدو حلوایی

میوه‌هایی به مانند انبه، میوه درخت نان صحرایی و میوه سرخالو

چربی و روغن در ترکیباتی همانند خامه پرچرب

آجیل به مانند دانه‌های کدو

نوشیدنی‌های گازدار همانند نوشابه و دلستر

عوارض رژیم شیر

  • کسی که می خواهد رژیم بگیرد ، با توجه به سن و شرایط بدنی و وزنی که دارد باید رژیم مخصوص خود را بگیرد. ولی در رژیم شیر همه مقادیر و کالری ها برای همه افراد در هر سن و شرایطی یک است. این موضوع ممکن است به بدن آسیب برساند.
  • ممکن است همه افرادی که این رژیم را می گیرند ، نتیجه یکسانی دریافت نکنند که این موضوع در روحیه آنها بسیار تاثیر می گذارد.
  • در شیر یک ماده معدنی به نام لاکتوز وجود دارد که ممکن است افراد در اثر مصرف زیاد آن مشکلات گوارشی از جمله اسهال پیدا کنند.
  • نکته دیگر این است که به دلیل اینکه افت کالری اتفاق می افتد ، احتمال اینکه تحلیل عضلانی اتفاق بیوفتد وجود دارد زیرا که عضلات و پروتئین های بدن درگیر چرخه سوخت و ساز بدن می شود.
  • یکی دیگر از دلایلی که ممکن است بدن به خاطر این رژیم آسیب ببیند ، عدم وجود چربی است. زیرا برای این که بدن بهتر کار کند ، باید چربی وجود داشته باشد. ولی با این وجود در شیر چربی مورد نیاز بدن وجود ندارد و باعث می شود بدن آن طور که باید ، خوب کار نکند.
  • در این رژیم شما در مصرف مواد غذایی بسیار زیاد محدود هستید و این مورد می تواند بسیار خطر آفرین باشد زیرا این محدودیت باعث عدم جذب فیبر ، پروتئین ، ویتامین ومواد معدنی است که اگر بدن آن ها را جذب نکند دچار آسیب می شود.
به عنوان سخن پایانی باید گفت، موارد گفته شده در بالا چند نمونه از فواید مصرف شیر برای سلامت بودند. به طور کلی نوشیدن شیر برای انسان ها در تمام گروه های سنی به خصوص کودکان بسیار لازم و ضروری می باشد. ناگفته نماند که شیر گاوی که علف سبز خورده است، ویتامین و مواد مغذی بیشتری دارد.جدای از همه اینها باید یاداور شویم بهترین رژیم غذایی رژیمی است که شامل تمام گروه های غذایی باشد. تا بتواند همه ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن برای سوخت و ساز و فعالیت را تامین کند.
منبع: کرفس
ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید