تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 آذر 1401 - 11:31
661 بازدید
کد خبر : 1344

رژیم شیر و ساقه طلایی چیست

رژیم شیر و ساقه طلایی چیست

رژیم شیر و ساقه طلایی رژیمی است که پروتئین موجود در شیر باعث ایجاد حس سیری در فرد می‌شود و کلسیم شیر هم می‌تواند میزان چربی بدن را کاهش دهد.

رژیم شیر و ساقه طلایی چگونه است؟ بیسکویت ساقه طلایی یا بیسکویت دایجستیو یکی از خوراکی های محبوب بین دانشجوها و کارمندان است. چرا که این خوراکی ارزان قیمت می تواند احساس سیری ماندگاری ایجاد کند و فرد تا رسیدن به خانه، نیازی به غذا نداشته باشد.

برای همین افراد زیادی هستند که شیر و ساقه طلایی را به عنوان یک عصرانه مناسب و ارزان پذیرفته اند. ماجرای شیر و ساقه طلایی به عصرانه های کارمندی و دانشجویی خلاصه نمی شود. هستند کسانی که با هدف کاهش وزن و از دست دادن چربی، بجای شام و ناهار از همین ترکیب استفاده می کنند. بعضی ها هم واقعا موفق به کاهش وزن می شوند.

سوالی که مطرح می شود این است که آیا رژیم شیر و ساقه طلایی برای کاهش وزن گزینه خوبی است؟ آیا این رژیم برای سلامتی خطر ندارد؟ سوال هایی که تلاش می کنیم در این نوشته به آن ها پاسخ بدهیم.

شیر

شیر می تواند در کاهش وزن مفید باشد. از نظر تئوری، کلسیم موجود در شیر باعث درهم شکستن چربی ها می شود و به این ترتیب به کاهش وزن کمک می کند. اما واقعیت این است که شیر دارای خاصیت جادویی نیست.

تحقیقات نشان داده اند که افرادی که در رژیم غذایی خود از شیر استفاده کرده اند نسبت به سایر رژیم گیرندگان وزن بیشتری از دست داده اند. نوشیدن شیر، باعث استحکام استخوان ها، دندان ها و رشد و تقویت مو ها می شود.

همچنین برای کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی که با نشانه های افسردگی، اختلالات خلقی، کمردرد و سردرد همراه است، نوشیدن شیر توصیه می شود. علاوه بر این به دلیل وجود کلسیم فراوان، میزان کلسترول بد را در خون کاهش داده و میزان کلسترول خوب را افزایش می دهد.

رژیم شیر و ساقه طلایی برای کاهش وزن؟!

رژیم شیر و ساقه طلایی برای کاهش وزن؟!

بیسکوییت ساقه طلایی

در هر ۱۰۰ گرم از بیسکویت های ساقه طلایی یا دایجستیو به طور متوسط ۴۵۶ کالری انرژی وجود دارد. قسمت اعظم این کالری را کربوهیدرات ها تشکیل می دهد. عاملی که باعث شده این نوع بیسکوییت بسیار مورد توجه قرار گیرد و طرفداران زیادی داشته باشد.

وجود سبوس و عصاره مالت بکار رفته در آن است. وجود رژیم غذایی حاوی فیبر بالا، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های قلبی، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان ایفا می کند.

بیسکوییت های سبوس دار نسبت به بیسکوییت های معمولی که از آرد سفید تهیه می شوند احساس سیری طولانی تری در فرد ایجاد می کنند. همچنین سبوس موجود درآن باعث پیشگیری از ریزش مو ها می شود. اما این بیسکوییت ها حاوی مقادیر بالایی چربی و شکر هستند که مصرف بی رویه آن ها باعث اضافه وزن می شود.

چرا رژیم شیر و ساقه طلایی

همان طور که گفتیم، افراد زیادی به دلیل خاصیت سیرکننده بیسکویت دایجستیو، فکر می کنند که از ترکیب شیر و ساقه طلایی می شود به یک معجون خوب برای لاغری و کاهش وزن رسید.

بیسکویت ساقه طلایی که در دنیا به اسم بیسکویت دایجستیو شناخته می شود، قرار است بجای آرد سفید و تصفیه شده، از آرد سبوس دار استفاده می کند. به همین دلیل اگر واقعا می خواهید بیسکویت بخورید، دایجستیو نسبت به موارد دیگر، گزینه بهتری است.

اما به دلیل وجود شکر و کربوهیدرات تصفیه شده در این بیسکویت، هرگز نمی شود آن را در فهرست غذاهای سالم قرار داد. عاملی که باعث می شود این بیسکویت شما را سیر کند (و سیر نگه دارد) فیبر است.

فیبر که در سبزیجات، غله های کامل، جوی دو سر، میوه ها و حبوبات یافت می شود، قادر است زودتر شما را سیر کند و باعث شود دیرتر احساس گرسنگی کنید. از سوی دیگر، شیر به دلیل داشتن پروتئین به این حس سیری کمک می کند.

در مجموع داشتن وعده هایی با پروتئین و فیبر بالا (مثلا سینه مرغ کبابی و سالاد سبزیجات) از جمله مواردی است که به کاهش وزن کمک خواهد کرد. افرادی که دچار استپ وزنی شده اند هم گاهی برای مدتی کوتاه، با ۱۰ بیسکویت ساقه طلایی و حدود ۷۵۰ سی سی شیر در روز سعی می کنند استپ وزنی خود را بشکنند.

رژیم شیر و ساقه طلایی برای لاغری

رژیم شیر و ساقه طلایی برای لاغری

رژیم شیر و ساقه طلایی در چند خط

رژیم شیر و ساقه طلایی رژیمی است که برای کاهش وزن در کوتاه مدت یا خروج از استپ وزنی پیشنهاد می شود.

عاملی که باعث ایجاد احساس سیری و کاهش اشتها می شود، فیبر موجود در بیسکویت و پروتئین شیر است.

می توانید با یک رژیم سالم، فیبر و پروتئین را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

شیر و ساقه طلایی بسیاری از ویتامین ها مثل ویتامین ث و مواد معدنی مثل آهن را در خود ندارند. این موضوع می تواند برای خانم ها بسیار خطرناک باشد.

بهتر است رژیمی انتخاب کنید که بتوانید آن را در بلند مدت دنبال کنید و به کمک آن به اصلاح سبک زندگی خود بپردازید.

این رژیم در کوتاه مدت هم می تواند آثاری منفی مثل ریزش مو، اختلال خواب، عصبی شدن و ایجاد ولع شدید داشته باشد.

بین بیسکویت های دیگر، ساقه طلایی به خاطر داشتن فیبر انتخاب بهتری است. اما نیم گرم فیبر در هر بیسکویت نمی تواند نیاز طبیعی بدن شما به فیبر را به طور کامل برطرف کند. شما هنوز هم به میوه و سبزیجات تازه نیاز دارید.

چون این بیسکویت کودکان را سیر می کند، ممکن است تمایل آن ها به خوردن غذای سالم کاهش پیدا کند. سعی کنید به آن ها غذای واقعی بدهید.

بیسکویت هرگز جایگزین غذای اصلی نیست. خوردن شیر و ساقه طلایی اگر در یک رژیم سالم و با توجه به تمام نیازهای بدن صورت بگیرد، به تنهایی عامل خطرناکی نیست. اما نمی توانید با همین دو خوراکی، به سلامت بدن خود کمک کنید.

عوارض رژیم شیر و ساقه طلایی

برنامه‌ای که در کنار شیر، بیسکوییت ساقه طلایی یا همان دایجستیو میل می‌کنید. مدافعان این برنامه غذایی با بیسکوییت معتقدند که پروتئین موجود در شیر باعث ایجاد حس سیری در فرد می‌شود و کلسیم شیر هم می‌تواند میزان چربی بدن را کاهش دهد، اما در واقعیت، مشخص شد که مصرف شیر نمی‌تواند به ‌تنهایی باعث کاهش چربی بدن شود. به دلیل عدم تأمین اسیدآمینه مورد نیاز بدن، نبود ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌های اساسی و کمبود چربی‌های سالمی مثل امگا ۳ در این برنامه غذایی با بیسکوییت، اکثر متخصصان تغذیه با رژیم شیر و بیسکوییت مخالف هستند.

رژیم شیر چهار هفته ای- کتاب کاله

دریافت قند ساده به میزان زیاد، دریافت چربی ناسالم و همین‌طور عدم دریافت ویتامین، مواد معدنی، آهن و روی، کافی است تا متوجه شویم که این روش نمی‌تواند شیوه سالمی برای تناسب اندام و لاغری باشد. از دیگر معایب این روش نیز می‌توان به یکنواخت بودنش اشاره کرد که طبیعتا باعث خستگی فرد می‌شود.

فکر کنید همه دوستانتان دارند جوجه کباب و آبگوشت می‌خورند و شما بیسکوییت ساقه طلایی‌تان را در لیوان شیرتان می‌زنید و می‌خورید! احتمالا زیاد تاب نمی‌آورید و خیلی زود بی‌خیال این رژیم خواهید شد، البته مشکل از شما نیست، چراکه رژیم شیر و بیسکوییت متعادل نیست و اگر در بلندمدت به آن ادامه دهید، دچار سوءتغذیه خواهید شد. به‌ علاوه اینکه یادتان باشد این مدل رژیم‌ها معمولا بازگشت وزنی هم دارند.

منبع: saednews

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید