تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 - 12:31
303 بازدید
کد خبر : 1365

رژیم سیب زمینی| بهترین رژیم لاغری برای کاهش وزن سریع

رژیم سیب زمینی| بهترین رژیم لاغری برای کاهش وزن سریع

اما آیا تا به حال چیزی درمورد رژیم سیب‌زمینی شنیده‌اید؟ رژیم سیب‌زمینی یک رژیم کوتاه مدت است که روالی متعادل مانند دیگر رژیم‌های غذایی ندارد. این رژیم طرفداران بسیاری دارد و دلیل آن هم لاغری سریع، تنظیم اشتها و کاهش وزن است.

رژیم سیب زمینی یک رژیم لاغری کوتاه مدت است. اگرچه نسخه‌های مختلفی ازآن وجود دارد اما اکثر آن‌ها این ادعا را دارند که هر روز صرفاً با خوردن سیب زمینی، ۰٫۴۵ کیلوگرم وزن بدن کاهش می‌یابد. همانطور که می‌دانیم سیب زمینی منبع خوبی برای بعضی از ویتامین‌ها و کربوهیدرات‌ها به شمار می‌رود.

همیشه تصور می‌کنیم که سیب‌زمینی به علت داشتن مقدار زیادی نشاسته باعث چاقی می‌شود و حتی ممکن است از رژیم غذایی خود حذف یا محدود کنیم. اما سیب زمینی میتواند بهترین غذای رژیمی برای لاغری سریع باشد.

اما آیا تا به حال چیزی درمورد رژیم سیب‌زمینی شنیده‌اید؟ رژیم سیب‌زمینی یک رژیم کوتاه مدت است که روالی متعادل مانند دیگر رژیم‌های غذایی ندارد. این رژیم طرفداران بسیاری دارد و دلیل آن هم لاغری سریع، تنظیم اشتها و کاهش وزن است.

رژیم شوک سیب‌زمینی

همیشه سیب‌زمینی را به عنوان یک غذای چاق کننده در نظر گرفته‌ایم، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف روزانه این ماده غذایی می‌تواند باعث کاهش فشار خون و کاهش وزن شود. رژیم سیب‌زمینی یک رژیم کوتاه مدت و بر خلاف رژیم‌های دیگر بسیار ساده و شامل غذاهای با اشپزی اسان و کم هزینه است و می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

در رژیم سیب زمینی تنوع غذایی زیادی وجود ندارد، اما خالق آن ادعا می‌کند که با مصرف ۳ تا ۵ روز سیب‌زمینی می‌توانید تا ۴۵۰ گرم وزن کم کنید. سیب‌زمینی منبع خوبی از مواد مغذی بوده و اگرچه نمی‌تواند مواد مورد نیاز بدن را تامین کند، اما مصرف آن در یک مدت زمان کوتاه امکان پذیر بوده و می‌تواند شوک خوبی به بدن افراد وارد کند.

برخی متخصصان تغذیه بر این باورند که سیب‌زمینی بهترین قرص رژیم غذایی است که تاکنون اختراع شده است. سیب‌زمینی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، باعث بهبود سلامت روده شده و مواد مغذی لازم برای انرژی بدن را تامین می‌کند و شرایط را برای کاهش وزن فراهم می‌کند.

رژیم شوک سیب زمینی

رژیم سیب زمینی با ماست

 اگثر افراد سیب‌زمینی را بصورت ساده مصرف نمی‌کنند و معمولا بصورت سرخ شده یا چیپس میل می‌کنند که حاوی مقدار زیادی کالری و چربی است و انتخاب درستی برای رژیم لاغری نیست. هیچ کدام از این دو مورد منبع ویتامین و مواد معدنی به شمار نمی‌آیند. سیب زمینی پخته شده بصورت آبپز یا کبابی، منبع بهتری از فیبر به حساب می‌آید و میزان بیشتری از ویتامین A، C، B6 و پتاسیم را دارد. در رژیم سیب‌زمینی معمولا از هیچ ماده غذایی استفاده نمی‌شود، اما شما می‌توانید از ماست کم چرب نیز استفاده کنید. ماست باعث تنظیم سیستم گوارش شده و مایعات اضافی، سموم و سایر مواد مضر را از بدن دفع می‌کند. علاوه بر آن ماست تاثیر بسیاری بر لاغری و کاهش وزن داشته بطوریکه می‌تواند یک رژیم غذایی جداگانه برای خود داشته باشد. بنابراین شما در رژیم ۳ روزه یا ۷ روزه خود می‌توانید در کنار سیب‌زمینی از ماست هم استفاده کنید.

رژیم سه روزه سیب‌ زمینی

اگر به دنبال یک رژیم ساده، کم هزینه و کاربردی هستید، رژیم لاغری سه روزه سیب‌زمینی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. همانطور که از اسم رژیم پیداست، ماده غذایی اصلی آن سیب‌زمینی است. یعنی در طول این سه روز باید تنها سیب‌زمینی خورده شود.

همانطور که گفته شد، این رژیم را به عنوان یک رژیم غذایی متعادل و نرمال برای کاهش وزن و در عین حال حفظ سلامتی نمی‌توان در نظر گرفت، اما باید بگویم که در کاهش وزن سریع بسیار موثر است.

برنامه‌ای که برای رژیم سیب‌زمینی سه روزه تنظیم شده است، ادعا می‌کند که کاهش ۳ الی ۵ کیلویی را به همراه دارد. اما اینکه این رژیم روش درستی برای کاهش وزن است یا نه خود یک موضوع دیگر است که باید به آن پرداخته شود.

  • روز اول

صبحانه: یک عدد سیب‌زمینی کبابی یا آبپز بدون نمک به همراه شوید

نهار: دو عدد سیب‌زمینی آبپز یا کبابی بدون نمک به همراه ماست

شام: دو پیمانه ماست

  • روز دوم

صبحانه: یک پیمانه ماست

نهار: دو عدد سیب‌زمینی آبپز یا کبابی بدون نمک به همراه ماست

شام: یک عدد سیب‌زمینی کبابی یا آبپز بدون نمک همراه با ماست

  • روز سوم

صبحانه: یک عدد سیب زمینی آبپز یا کباب شده بدون نمک

ناهار: یک عدد سیب زمینی آبپز یا کباب شده بدون نمک به همراه یک پیمانه ماست

شام: یک پیمانه ماست

مدت زمان لازم برای نتیجه‌گیری هر فرد به هدف و اراده آن فرد بستگی دارد. شما می‌توانید این رژیم را تا زمان رسیدن به وزن ایده‌آل ادامه دهید، اما باید در نظر بگیرید که دچار کمبود مواد مغذی و ویتامین‌ های دیگر در طول رژیم نشوید.

رژیم 3 روزه سیب زمینی

رژیم سیب‌ زمینی ۷ روزه

براساس این رژیم، بسته به اشتهای هر فرد مصرف ۱ تا ۲.۵ کیلو سیب‌زمینی در روز مجاز است و همانطور که گفته شد، هیچ غذای دیگری وجود ندارد. در این رژیم توصیه می‌شود تا روی سیب‌زمینی نمک نپاشید، اما اگر طعم سیب‌زمینی را دوست ندارید می‌توانید از مقدار کمی نمک استفاده کنید. رژیم سیب‌زمینی ادعا می‌کند که در طول یک هفته می‌تواند ۵ تا ۶ کیلو از وزن فرد را کم کند. در این رژیم، سیب‌زمینی را  دو وعده غذایی بدون چاشنی و ادویه میل کنید. در سایر وعده‌ها می‌توانید از مقدار کمی نمک و روغن زیتون برای طعم دادن به آن استفاده کنید. سیب‌زمینی‌ها را بصورت کبابی، زغالی، پوره و آبپز میل کنید و در صورتی که ضعف داشتید یک عدد خرما بخورید. استفاده از آب به مقدار زیاد در این رژیم بسیار مهم است.

رژیم سیب زمینی با میوه

در این رژیم توصیه شده است تا هیچ ماده غذایی دیگری مصرف نشود. مقدار مصرفی نمک و روغن زیتون بسیار کم باشد. از چای سیاه، دمنوش، قهوه تلخ و آب به عنوان نوشیدنی استفاده شود. مصرف مکمل‌ها، ویتامین‌ها و داروهای ضروری مجاز است. در صورتی که ضعف کردید می‌توانید از یک عدد خرما یا نصف سیب متوسط استفاده کنید. در این رژیم هدف آن است تا افراد بیشترین بهره را از پتاسیم موجود در سیب‌زمینی ببرند به همین دلیل بهتر است سیب‌زمینی بصورت آبپز استفاده شود تا مواد مغذی آن از بین نرود. همچنین می‌توانید سیب‌زمینی را بخارپز یا کبابی کنید و به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا نشاسته مقاوم آن افزایش یابد و احساس سیری کنید و اشتهای شما را کنترل کند.

پوره سیب زمینی برای لاغری سریع

پوره سیب‌ زمینی برای لاغری سریع

پوره سیب‌زمینی یکی از غذاهای بسیار مقوی و سیرکننده است که شما می‌توانید در رژیم سیب‌زمینی خود یک وعده را به آن اختصاص دهید. همچنین پوره سیب زمینی با شیر برای نوزاد بسیار خوشمزه و مقوی ست. بعلاوه پوره سیب زمینی از انواع غذاهای ایرانی کم هزینه نیز محسوب میشود. برای طرز تهیه پوره سیب‌زمینی بصورت رژیمی، سیب‌زمینی را آبپز کرده و پوست آن را جدا کنید. سپس کامل آن را بکوبید. سیب‌زمینی کوبیده شده را روی حرارت قرار داده و همانطور که می‌کوبید به آن شیر کم چرب و روغن زیتون اضافه کنید. بهتر است از گوشت کوب برقی استفاده شود تا کاملا یکدست شوند. پس از آن که مواد به حالت دلخواه درآمد مقداری نمک و فلفل به آن بزنید و نوش جان کنید. اگر می‌خواهید که پوره سیب‌زمینی تاثیر چاقی روی شما نداشته باشد، مقدار مصرف آن را کنترل کنید. یک فنجان پوره سیب‌زمینی انتخاب مناسبی است.

رژیم سیب‌ زمینی برای چاق شدن

همه ما سیب‌زمینی را به عنوان یک غذای چاق کننده می‌شناسیم. سیب‌زمینی دقیقا مانند یک شمشیر دو لبه است. از این صیفی‌جات می‌توان هم برای چاقی و هم برای لاغری استفاده کرد و همه چیز به نوع طبخ آن بستگی دارد. سیب‌زمینی سرشار از کربوهیدرات است اما باید بدانید برای چاقی به تنهایی نمی‌تواند تاثیر گذار باشد. جدول زیر مقدار کالری و چربی هر نوع پخت را نشان می‌دهد.

رژیم غذایی برای چاق شدن

کیا رژیم سیب‌زمینی گرفتن؟

در آخر ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه کسانی رژیم سیب زمینی را گرفتند و به نتیجه دلخواه خود رسیدند؟ اغلب افرادی که این رژیم را برای لاغری انتخاب کردند، از رژیم ۳ روزه آغاز کردند و پس از اتمام آن و بررسی سلامتی و تاثیر آن روی بدن به سراغ رژیم ۷ روزه رفتند. پس از گذشت یک هفته شما می‌توانید به روزهای رژیم خود بیفزایید تا به هدفی که تعیین کردید برسید.

در تحقیقاتی که انجام شد، بیشتر افرادی این رژیم را رعایت کردند، نتیجه خوبی گرفتند. بنابراین اول از همه مهم است که چقدر خودتان اراده و پشتکار دارید و بعد از آن هدفی است که برای خودتان تعیین کردید.

منبع: گهواره

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید