تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 - 12:48
106 بازدید
کد خبر : 1368

رژیم کرفس معجزه ی لاغری سریع + معایب و مزایا

رژیم کرفس معجزه ی لاغری سریع + معایب و مزایا

رژیم کرفس به واسطه تأثیرگذاری زیاد، طرفداران بسیاری دارد که کاهش وزن با آب کرفس در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان پذیر است و از طرفی به مبارزه با طیف وسیعی از بیماری‌ها، فشار خون بالا و کلسترول بالا می‌پردازد.

رژیم کرفس، یکی دیگر از روش های کاهش وزن و لاغری می باشد. امروزه تبلیغات گسترده ای برای لاغری با کرفس دیده می شود. خیلی از افراد معتقدند که رژیم کرفس یکی از موثرترین رژیم ها برای کاهش وزن می باشد.کرفس، یک سبزیجات سرشار از ویتامین C، ویتامین K و پتاسیم هست. علاوه بر دارا بودن ویتامین های مفید تحقیقات انجام شده در مورد کرفس حاکی از این است که کرفس نقش موثری در مقابله با سرطان و بیماری های کبدی دارد.

سبب بهبود التهابات می شود و به طور کلی نقش مهمی در بهبود سلامت قلب و عروق دارد.کرفس یک ماده غذایی کم کالری است، جایگزین کردن وعده های کم کالری با غذاهای پرکالری می تواند سبب افزایش چربی سوزی و کاهش وزن شود. به همین دلیل است که رژیم ۲۰ روزه رژیم  لاغری کرفس، می تواند سبب لاغری شود. ما در یک مقاله جداگانه درمورد لاغری با کرفس صحبت کردیم و گفتیم که کرفس را چطور و چه زمان هایی استفاده کنید تا لاغر شوید.

در این مقاله می خواهیم به بررسی این ادعا بپردازیم که آیا رژیم لاغری کرفس واقعاً برای کاهش وزن موثر می باشد یا خیر. با ما همراه باشید.

منظور از رژیم آب کرفس چیست؟

لاغری با برنامه کرفس یک نوع رژیمی است که با مصرف آب کرفس طبق یک برنامه غذایی منظمی انجام می‌شود. این رژیم به واسطه تأثیرگذاری زیاد، طرفداران بسیاری دارد که کاهش وزن با آب کرفس در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان پذیر است و از طرفی به مبارزه با طیف وسیعی از بیماری‌ها، فشار خون بالا و کلسترول بالا می‌پردازد. به تبعیت از این برنامه غذایی توصیه می‌شود هر روز یک فنجان آب کرفس بنوشید؛ چرا که علی رغم کاهش وزن، باعث بهبود آکنه و حتی رشد مو می‌شود.

میزان مواد و املاح معدنی موجود در آب کرفس عبارت است از:
• کالری – ۶.۴
• آب – ۳۸.۲ گرم
• پروتئین – ۲۷۶/۰ گرم
• چربی‌ها – ۰.۰۶۸ گرم
• کربوهیدرات – ۱.۱۹ گرم
• فیبر – ۰.۶۴ گرم

فواید کرفس

در ادامه به بیان تاثیر رژیم کرفس برای لاغری و توضیح بیشتر در مورد رژیم ۲۰ روزه رژیم  لاغری کرفس می پردازیم.

_ کالری کم:

همانطور که گفته شد کرفس یک ماده غذایی کم کالری می باشد. علاوه بر کالری کم، فیبر خوارکی بالایی هم دارد. هر شاخه کرفس به طور میانگین ۱۰ کالری دارد. ناگفته نماند که پختن کرفس سبب افزایش کالری آن می شود. یک پیمانه کرفس پخته شده حدود ۲۷ کالری دارد. با این وجود باز هم یک ماده غذایی کم کالری محسوب می شود و استفاده روزانه آن سبب کاهش کالری دریافتی روزانه می شود.

_ حاوی فیبر:

کرفس مواد مغذی زیادی دارد که برای کاهش وزن و بهبود سلامتی مفید هستند. یکی از این مواد مغذی فیبر می باشد. فیبر یک کربوهیدرات می باشد که نقش مهمی در کنترل و یا کاهش اشتها دارد. همانطور که می دانید کاهش اشتها سبب کاهش مصرف غذا و در نتیجه کاهش کالری دریافتی می شود‌.پس می توان گفت با مصرف کرفس می توانید با یک تیر دو نشان بزنید، هم دریافت کالری کم و هم کاهش اشتها. کاهش اشتها تنها یکی از فواید فیبر است. علاوه بر این فیبر موجود در کرفس با جذب آب سبب پر شدن شکم می شود.

غذاهایی که فیبر دارند باید بیشتر جویده شوند؛ در نتیجه انها را دیرتر قورت می دهید و به این ترتیب بدن زمان بیشتری را صرف تجزیه و جذب آنها می کند. غذاهایی که نیاز دارند تا مدت زمان بیشتری جویده شوند، ناخوداگاه باعث می شوند تا فرد کمتر غذا بخورد.کرفس پخته شده فیبر بیشتری دارد و با خوردن آن در حدود ۱۰ درصد از فیبر مورد نیاز روزانه بدنتان تامین می شود. بنابراین می توان گفت مهمترین تاثیر رژیم کرفس که سبب کاهش وزن می شود، کاهش اشتها و کالری کم آن است.

در خصوص کرفس یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن این است که اگر آب کرفس را بگیرید سبب از بین رفتن فیبر و در نتیجه از بین رفتن خواص آن برای لاغری می شود. علاوه بر از بین رفتن فیبر، اینکار سبب افزایش کالری فیبر نیز می شود. به طور کلی وقتی از مصرف سبزیجات قصد کاهش وزن و لاغری را دارید باید خود سبزیجات را مصرف کنید نه اینکه آب آنها را بگیرید.

_ سرشار از ویتامین و مواد مغذی می باشد:

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کرفس سرشار از ویتامین K است. با مصرف یک فنجان کرفس خرد شده حدود ۳۷ درصد از نیاز روزانه بدنتان به ویتامین K تامین می شود. و این مقدار برای یک فنجان کرفس پخته شده، ۷۱ درصد از ویتامین K مورد نیاز روزانه است. ویتامین K یک ویتامین موثر برای لخته شدن خون و سلامت استخوان ها می باشد.علاوه بر ویتامین K، کرفس سرشار از پتاسیم می باشد. پتاسیم سبب بهبود سلامت قلب و عروق و بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن می شود.

یک فنجان کرفس خام خرد شده ۸ درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم را تامین می کند، که این مقدار برای یک فنجان کرفس پخته شده در حدود ۱۲ درصد می باشد.از دیگر مواد مغذی کرفس می توان به فلانوئید اشاره کرد. کرفس هم مانند بسیاری از گیاهان و سبزیجات خوراکی حاوی آنتی اکسیدانی به نام فلانوئید است.

فواید کرفس

تاثیر رژیم کرفس

_ از جمله مهمترین فوایدی که کرفس بر روی سلامت انسان دارد، کاهش کلسترول می باشد. علاوه بر این در کاهش غلظت تری گلیسیرید نیز موثر می باشد. همچنین کرفس به دلیل دارا بودن پتاسیم، اسید هگزانیک و متانول سبب کاهش و کنترل فشار خون می شود.

_ کرفس سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که در بهبود کبد چرب موثر است. علاوه بر اینکه برای کبد موثر است ، به حرکت روده ها نیز کمک می کند. کرفس از بروز یبوست جلو گیری کرده و سلامت روده ها را تضمین می کند.

_ مهمترین تاثیر رژیم کرفس کاهش وزن می باشد. کرفس سرشار از فیبر است و کلسترول کمی دارد. همچنین کم آبی بدن را برطرف می کند. ممکن است در طول روز شما نتوانید آب بنوشید. در این صورت کرفس می تواند کمک شایانی به کم آبی بدن شما کند. رژیم کرفس برای لاغری از رژیم های فول العاده و سالم به شمار می رود.

_ از دیگر تاثیرهای رژیم کرفس می توان به کاهش عفونت اشاره کرد. اگر از عفونت ادراری رنج می برید، رژیم کرفس می تواند در بهبود عفونت به شما کمک کند. از طرفی دیگر رژیم کرفس در بهبود سرطان نیز موثر است.

_ بسیاری از افرادی که رژیم لاغری می گیرند ، از سوزش معده در عذاب هستند. پیشنهاد ما به شما گنجاندن کرفس در برنامه غذاییتان است. زیرا که کرفس در این زمینه می تواند بسیار به شما کمک کند. کسانی که سوزش معده و یا رفلاکس معده دارند ما به آنها رژیم لاغری با کرفس را پیشنهاد می دهیم.

رژیم ۲۰ روزه رژیم کرفس

رژیم ۲۰ روزه رژیم کرفس، رژیمی می باشد که در مدت زمان کوتاه می تواند به شما کمک کند تا به وزن مورد نظر خود برسید. با این رژیم می توانید علاوه بر کاهش وزن، زندگی سالم تری داشته باشید.اگر صبح خود را با یک وعده سرشار از فیبر نظیر کرفس شروع کنید، اینکار علاوه بر موثر بودن در بهبود هضم غذا سبب جذب بهتر مواد غذایی، درمان یبوست و رفع مشکلات کبدی می شود. همچنین در مدت رژیم می توانید از کرفس به عنوان میان وعده استفاده کنید.

تا در عین اینکه کالری کمی دریافت می کنید، برای مدت بیشتری سیر بمانید.در خصوص مدت زمان رژیم کرفس باید گفت بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید و با توجه به شرایط بدنی خود زمان مناسب را انتخاب کنید. معمول ترین رژیم کرفس، رژیم ۲۰ روزه کرفس می باشد. ما در رژیم نیوز رژیم های دیگری مثل رژیم فستینگ چیست و را بررسی کرده ایم. پیشنهاد می کنیم این رژیم را هم بررسی کنید.

رژیم 20 روزه رژیم کرفس

لاغری با کرفس

  •  کرفس جز سبزیجات است، ارتفاع آن بین ۲۰ تا ۶۰ سانتی متر است. کرفس در سراسر دنیا رشد می کند. ساقه و برگ کرفس قابل خوردن می باشد. این گیاه سرشار از پتاسیم، ویتامین C و ویتامین K می باشد. از جمله فواید کرفس می توان به مقابله با سرطان و بیماری های کبدی اشاره کرد. علاوه بر این کرفس به کاهش التهابات و بهبود سلامت قلب کمک می کند.
  • در مورد نقش کرفس در لاغری باید گفت با جایگزین کردن  آن به جای غذاهای پرکالری می توان میزان کالری دریافتی را محدود کرد که این فرایند سبب کاهش وزن و لاغری سریع می شود.
  •  همانطور که در بالا اشاره کردیم کرفس سرشار از فیبر است و میزان کالری کمی دارد. یک ساقه کرفس بزرگ چیزی در حدود ۱۰ کالری دارد.
  •  از دیگر خواص کرفس برای لاغری می توان به این موضوع اشاره کرد که، کرفس سرشار از مواد مغذی نظیر فیبر می باشد که این مواد در کاهش وزن نقش مفیدی دارند. فیبر موجود در کرفس نوعی کربوهیدرات است که به کم شدن اشتها کمک می کند. زیرا فیبر موجود در کرفس سبب جمع شدن آب می شود که این فرایند سبب پر شدن شکم و احساس سیری می شود. لازم به ذکر است که غذاهای حاوی فیبر باید کامل جویده شوند تا بدن همه فیبر موجود در آنها را جذب کند. از طرفی جویدن زیاد غذا باعث می شود کمتر غذا بخورید.
  •   کرفس حاوی ویتامین K است، این ویتامین در سلامت استخوان ها و لخته شدن خون موثر هست. همچنین باید گفت با خوردن کرفس پتاسیم مورد نیاز بدنتان تامین می شود. پتاسیم برا سلامت قلب و عروق و بهبود اعصاب مفید است. علاوه بر این دو ماده مغذی مفید فیبر حاوی فلانوئید هم است. فلانوئید یک آنتی اکسیدان می باشد که در اکثر گیاهان و سبزیجات خوراکی موجود است.
  •  برای لاغری با کرفس، می توان از کرفس به عنوان میان وعده استفاده کرد تا در طول روز احساس گرسنگی نداشته باشید. در نتیجه احساس سیری، روزانه غذای کمتری مصرف می کنید پس کالری کمتری وارد بدنتان می شود. مصرف کرفس همراه با حمص یک میان وعده خوشمزه و کم کالری است. برای ایجاد تنوع هم می توانید از حمص با مزه های مختلف استفاده کنید. علاوه بر حمص می توان کرفس را با سس های خوشمزه نظیر سس سالسا مصرف کرد.
  •  برای کم کردن حجم میزان کالری دریافتی، می توان از کرفس برای افزایش حجم غذا استفاده کرد.‌ علاوه بر کرفس، هویج هم می تواند سبب افزایش حجم غذا شود. کرفس تفت شده را می توان در کنار گوشت مصرف کرد. اینکار علاوه بر کمک به کاهش وزن، سبب خوش طعم شدن گوشت می شود. از کرفس می توان در انواع سوپ هم استفاده کرد.

بهترین زمان خوردن آب کرفس

بهترین زمان خوردن آب کرفس در رژیم کرفس

بهترین زمان برای خوردن آب کرفس برای لاغری قبل از غذا است. زیرا مصرف آب کرفس سبب کم شدن اشتها و بی میلی به غذاهای پرکالری می شود. زمان خوردن آب کرفس برای لاغری باید به این نکته هم توجه داشته باشید که مصرف آب کرفس سبب از دست دادن آب بدن می شود. پس هنگام مصرف روزانه آب کرفس میزان مصرف آب را افزایش دهید.ما در شاینوفیت رژیم های دیگری مثل رژیم موز،  را بررسی کرده ایم.

آب کرفس

مضرات رژیم کرفس

با رژیم کرفس و فواید آن آشنا شدید، با ما همراه باشید تا با معایب رژیم کرفس هم بیشتر آشنا شوید. با وجود فواید زیادی که رژیم کرفس برای لاغری و سلامت بدن دارد، اگر زیاد مصرف شود ممکن است احتمال ابتلا به بیماری های خطرناک را افزایش دهد. از طرفی در رژیم کرفس هم همانند بسیاری از رژیم های لاغری باید با پزشک متخصص مشورت کرد. استفاده نامناسب از رژیم کرفس ممکن است عوارضی نظیر گودی زیر چشم، لاغری صورت و عصبی و زود رنج شدن را در پی داشته باشد.

پس بهتر است به صورت اصولی و برنامه ریزی شده از رژیم کرفس پیروی کنید، استفاده روزانه از آب کرفس اصلا توصیه نمی شود. آب کرفس سرشار از اگزالات می باشد. تجمع اگزالات در بدن سبب بروز و یا تشدید سنگ‌های اگزالاته می شود. از طرفی دیگر اگزالات سبب از بین رفت مواد مغذی نظیر کلسیم، منیزیم، روی، فسفر و منگنز می شود. همانطور که می دانید این مواد برای بدن بسیار لازم و ضروری هستند و نبود آنها می تواند بسیار خطرناک باشد. ما در شاینوفیت رژیم های دیگری مثل رژیم شیر، را بررسی کرده ایم.

  • استفاده از رژیم کرفس به افرادی که مبتلا به صرع هستند توصیه نمی شود.
  • مصرف کرفس به زنان باردار نیز توصیه نمی شود زیرا مصرف کرفس در این افراد ممکن است سبب سقط جنین و یا صرعی شدن کودک شود.

مضرات رژیم کرفس

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی باید گفت، رژیم کرفس یکی از رژیم های موثر در لاغری و کاهش وزن می باشد. البته این رژیم در صورتی موثر می باشد که اصول و قواعد آن رعایت شود.مصرف کرفس تازه بهتر از آب کرفس می باشد؛ زیرا گرفتن آب کرفس سبب افزایش کالری آن می شود. اگر قصد کاهش وزن و لاغری دارید از آب کرفس موجود در بازار به هیچ عنوان استفاده نکنید؛ زیرا با آبمیوه های دیگر ترکیب شده و سرشار از کالری و قند هستند.

می توان کرفس تازه را به عنوان میان وعده استفاده کرد، کرفس علاوه بر دارا بودن کالری کم به دلیل داشتن فیبر سبب پر شدن شکم و کاهش اشتها می شود. باید یاداور شد رژیم کرفس برای همه افراد مناسب نمی باشد و بهتر است قبل از شروع آن با پزشک متخصص مشورت کنید‌.

برخی سوالات متداول :

رژیم کرفس چیست ؟

این رژیم به واسطه تأثیرگذاری زیاد، طرفداران بسیاری دارد که کاهش وزن با آب کرفس در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان پذیر است و از طرفی به مبارزه با طیف وسیعی از بیماری‌ها، فشار خون بالا و کلسترول بالا می‌پردازد.

فواید آب کرفس برای لاغری کدامند؟

از جمله فواید آب کرفس برای لاغری می توان به این مورد اشاره کرد که مصرف روزانه یک لیوان آب کرفس سبب می شود تا معده به کار بیفتد و از این طریق از بروز یبوست جلوگیری می شود. و این کار سبب دفع مواد زائد بدن می شود.

منبع: شاینوفیت 

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید