تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 - 8:21
135 بازدید
کد خبر : 1452

رژیم گوشتخواری برای لاغری| ۶ کیلو کاهش وزن در ماه با گوشت خواری

رژیم گوشتخواری برای لاغری| ۶ کیلو کاهش وزن در ماه با گوشت خواری

رژیم گوشتخواری ، آیا می دانید با پیروی از این رژیم، چه غذاهایی را میتوان در برنامه غذایی خود بگنجانید یا برای چه افرادی مناسب می باشد؟ این رژیم غذایی دارای مزایا و معایبی است که قصد داریم در این مقاله، به آن بپردازیم.

رژیم گوشتخواری ، آیا می دانید با پیروی از این رژیم، چه غذاهایی را می توان در برنامه غذایی خود بگنجانید یا برای چه افرادی مناسب می باشد؟ این رژیم غذایی دارای مزایا و معایبی است که قصد داریم در این مقاله، به آن بپردازیم. تمام رژیم های غذایی دارای فواید بخصوصی هستند اما استفاده طولانی مدت از آنها می تواند باعث بروز مشکلاتی در سلامتی فرد گردد. با ما همراه باشید تا در مورد این رژیم غذایی جدید بیشتر بدانید.

رژیم غذایی گوشتخواری و رویکرد آن

کلی اشمیت، متخصص تغذیه در کلمبوس، اوهایو، می گوید: در حالی که هیچ تعریف موثقی وجود ندارد، اما فکر می کنم رژیم گوشت، یک رژیم غذایی است که شامل غذاهایی می شود که می توان با آن هم راه رفت، هم شنا کرد و یا حتی پرواز کرد.

تا وقتی که این رژیم غذایی، یک نوع سَبک غذا خوردن باشد، خوردن گوشت به تنهایی خوش آیند و قابل توجه و لذت بخش نیست. او اضافه می کند افرادی که از این رژیم پیروی می کنند به دلیل یک عامل انگیزشی قوی این کار را انجام می دهند و آن هم داشتن یک شرایط خودایمنی و یا کاهش وزن می باشد.

رژیم غذایی گوشتخواری

دیانا راجرز، از بخش غذاهای قابل تحمل، واقع در کنکورد، ماساچوست می گوید: رژیم غذایی گوشتخواری ، مرحله ای است که اغلب پس از تلاش برای داشتن رژیم پائولو یا رژیم کتوژنیک، انجام می گیرد.

پائولو یا رژیم “غارنشین” بر روی خوردن میوه های تازه، سبزیجات، گوشت هایی که از حیوانات علف خوار به دست می آیند و غذاهای دریایی وحشی تمرکز می کند، و از آن طرف، مصرف قندهای اضافه، غلات، لبنیات و حبوبات را حذف می کند.

رژیم کتوژنیک یا رژیم کتوز، حاوی چربی خیلی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کم است. راجرز می گوید: همه افراد از خوردن چربی زیاد در رژیم غذایی کتو لذت نمی برند و به جای آن رژیم غذایی با پروتئین بالا مانند گوشتخواری را انتخاب می کنند.

فهرست مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در رژیم غذایی گوشتخواری

رژیم غذایی گوشتی، نیازی به تعریف خاصی ندارد زیرا قصد شما، خوردن گوشت می باشد. با این حال، مانند تمام رژیم های غذایی، چندین قسمت خاکستری نیز در این رژیم غذایی وجود دارد.

گوشت هایی که در رژیم گوشتخواری، مصرفشان مجاز است

چیزهایی که می توانید بخورید شامل:

گوشت قرمز (گوشت گاو، گوشت بره، گوشت گوسفند)، با تاکید بر کاهش مصرف چربی گوشت، به علت کالری نسبتا زیادی که دارد.گزینه های دیگر عبارتند از:

  • گوشت
  • مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • مغز استخوان
  • کره
  • نمک و فلفل
  • آب
  • آبگوشت

رژیم غذایی گوشتخواری

غذاهایی که مصرفشان در این رژیم مجاز است

اشمیت می گوید: غذاهایی ممکن است قابل قبول باشند که به تفسیر  برخی افراد، از یک حیوان به دست بیاید و  بخشی از رژیم غذایی گوشتخواری باشد که عبارتند از:

قهوه و چای ممکن است بر اساس گیاه باشند، اما برخی از این افراد، آنها را در این نوع رژیم غذایی قرار می دهند.

غذاهایی که در این رژیم، مصرف آنها مجاز نیست

  • سبزیجات
  • میوه
  • دانه
  • آجیل
  • حبوبات
  • نان
  • پاستا
  • دانه ها
  • زغال اخته
  • کلم بروکلی
  • شکلات تلخ
  • بذر کتان
  • گریپ فروت
  • کلم پیچ
  • توت فرنگی
  • کوئینوا

هر چیز دیگری که گوشت نیست، مصرف آن در رژیم گوشتخواری مجاز نمی باشد.

رژیم غذایی گوشتخواری

یک نمونه برنامه روزانه از این رژیم:  

صبحانه: سه عدد تخم مرغ پخته شده در کره، ژامبون و پنیر (اختیاری)

ناهار: استیک گوشت نرم بدون استخوان

شام: همبرگر و بیکن

توجه داشته باشید هیچ نوع تنقلاتی در این رژیم وجود ندارد. یکی از مزایای رژیم غذایی گوشتخواری ، مصرف مواد غذایی با پروتئین بالا است، بنابراین معمولا افراد در بین وعده های غذایی گرسنه نمی شوند.

بعضی از افراد، وعده صبحانه را حذف می کنند که متخصصین تغذیه، حذف صبحانه را برای سلامتی مطلوب نمی دانند.

فواید سلامتی مطرح شده در رژیم گوشتخواری

گرفتن رژیم گوشتخواری به عنوان یک رژیم ضد التهابی برای افراد مبتلا به بیماری های خودایمنی، قدری مبهم است.

طبق گفته اشمیت این نوع رژیم، جزو رژیم هایی است که مصرف  بسیاری از مواد غذایی، حذف می شود و هر گونه حساسیت غذایی که ممکن است افراد به آنها واکنش نشان دهند را از بین می برد. همچنین محبوبیت این رژیم غذایی به عنوان رژیم غذایی کاهش دهنده وزن، گسترش یافته است.

مهم است که به این نکته توجه داشته باشید که این رژیم غذایی بسیار جدید است و هنوز تحقیقی مبنی بر تاثیرات و ایمنی یک رژیمی که فقط از گوشت تشکیل شده باشد، انجام نشده است و اینکه تحقیقات بیشتری لازم است که آیا رژیم گوشتخواری می تواند نشانه های بیماری های خودایمنی را کاهش دهد و یا روشی قابل اطمینان برای کشف عدم تحمل مصرف غذاهایی که گوشت ندارند و یا باعث کاهش وزن می شوند یا نه؟

چگونه وزن خود را سریع کاهش دهیم: 3 مرحله ساده بر اساس علم

آیا این برنامه غذایی، به کاهش وزن کمک خواهد کرد؟

بله، به کاهش وزن ممکن است کمک کند زیرا شما فقط یک نوع غذا، آن هم فقط گوشت مصرف می کنید بنابراین کالری های دریافتی شما، بیشتر از قبل محدود خواهد شد. این نوع رژیم باعث سیری می شود زیرا پروتئین مورد نیاز را تامین می کند.

اشمیت می گوید شما ممکن است همزمان با رژیم کتوز، رژیم غذایی گوشتخواری هم داشته باشید. در این حالت، بدن شما به جای سوزاندن کربوهیدرات، چربی می سوزاند اما تضمینی در این مورد وجود ندارد. این تصوری غلط است که در رژیم کتوز، مصرف کربوهیدرات ها و همچنین مواد پروتئینی را باید محدود کنید.

طبق گفته اشمیت، مصرف بیش از حد پروتئین می تواند به افزایش قند خون و سطح انسولین منجر شود، و مانع از ادامه رژیم کتوز شود. اهداف خود را بشناسید اگر هدف شما مصرف کربوهیدرات های صفر باشد، فقط گوشت مصرف کنید. اگر رژیم کتوز دارید، بر روی مصرف گوشت پر چرب و همچنین مصرف تخم مرغ و دیگر منابع چربی مانند پنیر و کره، تمرکز کنید.

خطرات رژیم غذایی گوشتخواری به این بستگی دارد که آیا شما از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می کنید یا شرایط خود ایمنی و التهابی خود را هدف گرفته اید.

رژیم های غذایی گوشتخواری ، خطرات زیادی دارد. هدف از ترکیب تمام گروه های غذایی این است که هر یک از این مواد، مقداری مواد مغذی را به ما ارائه می دهند.

خوردن تنها یک گروه از مواد غذایی یک مشکل است و مهم نیست که کدام گروه از مواد غذایی باشد (حتی اگر فقط سبزیجات باشد). چنانچه فرد، خودش را فقط به مصرف گوشت محدود کند، می تواند باعث کمبود ویتامین در بدن وی شود. زیرا دریافت برخی از مواد مغذی موجود در گیاهان مانند ویتامین C و ویتامین E ،کاهش می یابد.

اگر چه برخی گزارش ها حاکی از آن است که یبوست در رژیم گوشتخواری یک مشکل محسوب نمی شود، اما شما فیبر از دست می دهید که یک ماده مغذی مهم برای سلامت کولون به شمار می رود.

رژیم غذایی حاوی گوشت های قرمز و فرآوری شده، خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد. خوردن مقدار زیادی پروتئین گوشت نیز می تواند باعث ایجاد فشار زیادی بر روی کلیه ها شود.

به این نکته نیز توجه کنید که محدودیت شدید مصرف مواد غذایی و یا برچسب غذاهای “خوب” یا “بد”  می تواند باعث بروز بی نظمی در خوردن غذا یا اختلالات کلی در خوردن غذا شود.

علاوه بر این، خوردن زیاد میوه ها و سبزیجات باعث افزایش شادی، رضایت از زندگی و تندرستی می شود.

رژیم غذایی گوشتخواری

رژیم غذایی گوشتخواری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فکر می کنید که تحمل برخی مواد غذایی را ندارید، رژیم غذایی گوشتخواری می تواند به عنوان یک رژیم غذایی کوتاه مدت برای کشف غذاهایی که به طور بالقوه با سیستم شما سازگار نباشد، به درد بخورد. شما می توانید این کار را به مدت شش هفته انجام دهید و سپس غذاهای جدید را به آرامی مصرف کنید تا ببینید چه چیزی با شما سازگاری دارد.

اما اگر به دنبال یک رژیم محدود کننده مصرف مواد غذایی هستید، ابتدا با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. این رژیم تنها راه محدود کردن مصرف مواد غذایی نیست. شناسایی مواد غذایی که مردم تحمل آنها را ندارند، فرآیند طولانی دارد. هر کسی متفاوت است و باید به شرایط هر فردی نگاه کنیم و سعی کنیم برنامه ای ارائه دهیم که برای آنها مناسب باشد.

اگر گوشت های کم چربی مانند ماهی و مرغ  را انتخاب کنید، چه اتفاقی می افتد؟

اگر هدف شما خوردن گوشت های کم چربی مانند ماهی و مرغ می باشد مانند سینه مرغ یا ماهی کاد، باید غذای بیشتری بخورید تا به همان اندازه قبل، کالری دریافت کنید و ممکن است مانع از گرفتن رژیم کتوز شود، که هدف بسیاری از افرادی است که رژیم های غذایی بسیار کم یا بدون کربوهیدرات می گیرند. اگر می خواهید رژیم کتوز داشته باشید، باید به جای سینه مرغ بدون چربی، گوشت های پر چرب را انتخاب کنید اما تحقیقات محدودی در مورد سالم بودن آن وجود دارد.

چرا بعضی از کارشناسان در مورد رژیم غذایی گوشتخواری هشدار می دهند؟

بسیاری از متخصصان در مورد خطرات خوردن چربی اشباع شده از گوشت مانند استیک چرب و بیکن نگران هستند که رابطه مستقیمی با رژیم غذایی کتو دارد. زمانی که خطرات چربی های اشباع شده رژیم غذایی مورد بحث قرار گرفت، انجمن قلب آمریکا بارها، مقاله ای در رابطه با این موضوع را در ژوئیه ۲۰۱۷ در مجله منتشر کرد. تجزیه و تحلیل بیش از ۱۰۰ مطالعه نشان داد که افراد باید منابع چربی اشباع شده را با چربی های اشباع نشده جایگزین کنند تا خطر بیماری قلبی را کاهش دهند.

رژیم غذایی گوشتخواری

سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز رژیم غذایی سالمی شامل میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل و غلات کامل و همه مواد غذایی که حاوی  کربوهیدرات هستند را معرفی کرده است و بر روی مصرف چربی های غیر اشباع مانند ماهی و آوکادو، و محدودیت مصرف چربی های اشباع شده گوشت پر چرب و کره، متمرکز شده است.

هنگام متابولیسم مقدار زیادی پروتئین، فشار زیادی بر روی کلیه ها وجود دارد. همچنین مواد مغذی که با بیماری مبارزه می کنند، مانند فیبر و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E، را از دست می دهید.

چگونه عده ای ادعا می کنند که قبیله های خاصی، فقط از گوشت استفاده می کردند؟

برخی افرادی که از این رژیم پیروی می کنند، از جمله پایه گذاران این رژیم، به قبایلی در تاریخ اشاره می کنند که تنها با خوردن بعضی  غذاهای خاص، زنده می ماندند. مردم در مورد قبیله ایوانات ها و چگونگی خوردن چربی و کبد نهنگ ها صحبت می کنند، اما در مقاله ای که در ماه اوت ۲۰۱۸، منتشر شده است، آنها انواع دیگری از گوشت مانند پوست نهنگ، که حاوی ویتامین C و مقدار زیادی چربی غیر اشباع شده است را نیز می خورند.

سخن آخر

رژیم های افراطی مانند رژیم غذایی گوشتخواری ، طرفداران زیادی دارد و بعضی افراد ممکن است آن را به هویت خود تبدیل کنند. همانند هر رژیم غذایی دیگری، تجربه دریافت این نوع رژیم هم بسیار خوب است، اما ابتدا مطمئن شوید که به شما آسیبی نمی رسانند. در مورد سلامت خود واقع بین باشید و اگر سلامتی شما به مخاطره افتاد، وقت آن است که راه حل دیگری را انتخاب کنید.

فقط به دلیل این که این نوع رژیم، رژیمی زود گذر است، از امتحان کردن آن منصرف نشوید. حتی به عقیده برخی ، این رژیم علاج درد تمام بیماری ها می باشد. در کوتاه مدت، رژیم گوشت خواری احتمالا به کسی آسیبی نمی رساند زیرا این رژیم، رژیم  غذایی زود گذر و از روی هوس می باشد.

منبع: hidoctor

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید