تاریخ انتشار : جمعه 2 دی 1401 - 9:21
114 بازدید
کد خبر : 1476

عمل لاغری| انواع عمل های لاغری پرطرفدار و جدید + معایب و مزایا

عمل لاغری| انواع عمل های لاغری پرطرفدار و جدید + معایب و مزایا

عمل لاغری انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها برای گروه خاصی اثربخش هستند. برای آگاهی از این جراحی‌ها مطلب زیر را بخوانید.

عمل لاغری انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها برای گروه خاصی اثربخش هستند. برای آگاهی از این جراحی‌ها مطلب زیر را بخوانید.
عمل لاغری

عمل لاغری

امروزه افراد زیادی به سمت عمل لاغری روی آورده‌اند. به نظر می‌رسد راز داشتن یک بدن تراشیده و خوش استایل رژیم غذایی سالم، تمرین‌های مقاومتی، کاردیو و خواب شبانه خوب است. اما حقیقت این است که ژنتیک بیشترین تأثیر را در این مسئله دارد. حتی اگر شما همه چیز را درست انجام دهید، باز هم ممکن است استایل مورد نظرتان را نداشته باشید.

در حال حاضر می‌توانید از انواع عمل لاغری مثل بای پس معده یا بادی اسکالپ برای کاهش چربی و افزایش عضله در برخی نقاط بدن مثل شکم و چربی‌های دور پهلو که از لاغر کردن آنها ناامید شده‌اید، استفاده کنید. اگر به انجام این عمل‌ها فکر می‌کنید بهتر است بدانید که خوشبختانه گزینه‌های خوبی روی میز دارید. در این مطلب از رژیم نیوز می‌خواهیم به برخی از جدیدترین عمل لاغری و جراحی‌های کانتورینگ بدن نگاهی بیندازیم.

انواع عمل لاغری معده

در حال حاضر چندین عمل لاغری معده در دنیا انجام می‌شود. از جمله این جراحی‌ها می‌توان به بای پس معده Roux-en-Y ، نوار معده قابل تنظیم و اسلیو معده اشاره کرد. همه این جراحی‌ها دارای مزایا و معایبی هستند و هیچ یک از آنها راه‌حل سریع و ساده‌ای برای کاهش وزن نیستند. در همه‌ی روش‌ها، لازم است رژیم و برنامه ورزشی منظمی داشته باشید تا نتایج خوبی داشته باشید. جراحی لاغری فقط ابزاری است که به روند کاهش وزن کمک می‌کند.

اکثر عمل‌های لاغری مثل اسلیو معده و بای پس معده تغییراتی را در ساختار معده شما ایجاد می‌کنند. ازاین‌رو به‌دلخواه و با کمی اضافه‌وزن نمی‌توانید برای این عمل‌های لاغری اقدام کنید. برای اینکه کاندید مناسبی برای عمل لاغری باشید، باید BMI (شاخص توده بدنی) بیشتر از ۳۵-۴۰ داشته باشید؛ یعنی چاقی مفرط داشته باشید. علاوه بر این داشتن بیماری‌های مزمن ناشی از چاقی مثل فشارخون، دیابت هم از جمله معیارهایی است که متخصص گوارش به آن توجه می‌کند.

در ادامه به بررسی چند عمل لاغری مهم و پرطرفدار می‌پردازیم.

عمل بای پس معده از انواع عمل‌ های لاغری است.

عمل لاغری بای پس معده

در عمل بای پس معده بخش عمده معده و قسمتی از روده کوچک برداشته می‌شود.

۱. بای پس معده بهترین عمل جراحی لاغری

بیش از ۵۰ سال است که جراحی بای پس معده به روش Roux-en-Y انجام می‌شود. بای پس یکی از رایج‌ترین انواع عمل‌های لاغری است و در درمان چاقی مفرط و بیماری‌های مرتبط با چاقی بسیار مؤثر است. عمل بای پس معده عمل ساده‌ای نیست و تغییرات همیشگی در ساختار معده و روده ایجاد می‌کند که با خطراتی همراه است. ازاین‌رو اگر متخصص گوارش شما را واجد شرایط این عمل نمی‌داند، اصراری بر انجام دادن آن نداشته باشید. برای دریافت مشاوره از متخصص گوارش می‌توانید از خدمات مشاوره دکترتو استفاده کنید و در کمتر از یک دقیقه از پزشک موردنظرتان نوبت بگیرید.

روش کار عمل بای پس معده

جراحی بای پس معده مراحلی دارد که شامل موارد زیر هستند؛

  1. اولین مرحله برش و کوچک کردن معده است. در این روش اکثر حجم معده برداشته می‌شود و کیسه‌ای به‌اندازه یک تخم‌مرغ در بالای معده باقی می‌ماند. این کیسه حجم بسیار پایینی دارد در نتیجه مقدار غذای مصرفی شما بسیار کم خواهد بود.
  2. در دومین مرحله قسمت ابتدایی روده کوچک بریده می‌شود و بقیه روده به کیسه‌ی جدید معده متصل می‌شود تا به مواد غذایی اجازه‌ی عبور بدهد. در واقع غذا بخش زیادی از معده و بخشی از روده را دور می‌زند یا به‌اصطلاح بای پس می‌کند.
  3. در نهایت اسیدهای معده و آنزیم‌های گوارشی از معده‌ی بای پس شده و اولین قسمت روده‌ی کوچک، با غذای خورده شده مخلوط می‌شوند.

برای اینکه کاندید مناسبی برای عمل لاغری باشید، باید BMI (شاخص توده بدنی) بیشتر از ۳۵-۴۰ داشته باشید؛ یعنی چاقی مفرط داشته باشید. علاوه بر این داشتن بیماری‌های مزمن ناشی از چاقی مثل فشارخون، دیابت هم از جمله معیارهایی است که متخصص گوارش به آن توجه می‌کند.

عمل بای پس معده چطور باعث لاغری میشود؟

بای پس معده به چندین روش مختلف عمل می‌کند. درست همچون بسیاری از عمل‌های لاغری، کیسه‌ی تازه ایجاد شده‌ی معده، کوچک‌تر است و می‌تواند غذای کمتری را نگه دارد. غذای کمتر به این معناست که کالری کمتری مصرف می‌شود. علاوه بر کوچک شدن معده، غذا در تماس با اولین قسمت روده‌ی کوچک قرار نمی‌گیرد و این باعث کاهش جذب غذا در روده می‌شود.

مهم‌تر از همه این است که تغییر نحوه‌ی عبور غذا از مجرای گوارش تأثیر چشمگیری در کاهش حس گرسنگی، افزایش احساس سیری و رسیدن به وزن سالم و حفظ آن دارد. تأثیر این عمل روی هورمون‌ها، حتی قبل از کاهش وزن، منجر به بهبود دیابت بزرگسالان می‌شود.

این عمل همچنین به بیماران دچار رفلاکس (سوزش معده) کمک می‌کند و معمولاً علائم این بیماری به‌سرعت بهبود پیدا می‌کنند. علاوه بر انتخاب غذای مناسب، بیماران باید از مصرف محصولات تنباکو و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) همچون ایبوپروفن و ناپروکسن هم اجتناب کنند.

در عمل بای پس معده قسمتی بزرگی از معده و روده کوچک را برمی‌دارند و درنتیجه به خاطر خوردن غذای کمتر و جذب کمتر در روده، لاغری اتفاق می‌افتد.

مزایای عمل بای پس معده

هر روشی معایب و مزایایی دارد که برای انتخاب بهترین نوع باید آنها را بررسی و سبک و سنگین کنید. مزایای عمل بای پس معده شامل موارد زیر هستند؛

  1. کاهش وزن قابل‌اعتماد و طولانی‌مدت
  2. مؤثر در بهبود اختلالات مرتبط با چاقی
  3.  تکنیک استاندارد و اصلاح شده.

عوارض عمل لاغری بای پس معده

معایب بای پس معده شامل موارد زیر هستند؛

  1. از نظر فنی در مقایسه با اسلیو معده یا حلقه گذاری (باندینگ معده) پیچیده‌تر است.
  2. بیشتر از اسلیو معده یا باندینگ معده، فرد را در معرض کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی قرار می‌دهد.
  3. به میزان کمی فرد را در معرض انسداد روده‌ی کوچک و عوارض جانبی مرتبط قرار می‌دهد.
  4. خطر ایجاد زخم معده (خصوصاً در افرادی که دخانیات، الکل استعمال می‌کنند یا NSAIDها را مصرف می‌کنند) وجود دارد.
  5. ممکن است باعث بروز “سندرم دامپینگ” شود که شامل حالت تهوع بعد از مصرف مواد غذایی (خصوصاً شیرینی‌ها) یا نوشیدنی‌هاست.
عمل اسلیو معده از عمل‌های لاغری است.
در عمل اسلیو معده تقریبا ۸۰% معده برداشته می‌شود، قسمت باقی‌مانده اندازه و شکلی شبیه به یک موز دارد.

۲. عمل لاغری سریع اسلیو معده (عمل لاپاروسکوپی معده برای لاغری)

اسلیو لاپاروسکوپی معده که اغلب با عنوان “اسلیو معده” شناخته می‌شود، با برداشتن ۸۰% از معده انجام می‌شود. در این عمل تغییری در روده کوچک داده نمی‌شود. این عمل باعث کاهش وزن چشمگیری می‌شود و برای کسانی مناسب است که شاخص توده وزنی BMI حداقل ۴۰ دارند. عمل اسلیو معده عمل ساده‌ای نیست و تغییرات همیشگی در ساختار معده ایجاد می‌کند که با خطراتی همراه است. ازاین‌رو اگر متخصص گوارش شما را واجد شرایط این عمل نمی‌داند، اصراری بر انجام دادن آن نداشته باشید. برای دریافت مشاوره از متخصص گوارش می‌توانید از خدمات مشاوره دکترتو استفاده کنید و در کمتر از یک دقیقه از پزشک موردنطرتان نوبت بگیرید.

روش کار عمل اسلیو معده

در عمل اسلیو بخش زیادی از معده بریده می‌شود. قسمت باقیمانده‌ی معده اندازه و شکلی مشابه یک موز دارد. در طول جراحی، معده از اندام‌های اطراف خود جدا می‌شود. حدود ۷۵-۸۰% معده برداشته می‌شود و سپس بخش باقی‌مانده با منگنه پزشکی بهم متصل می‌شود.

عمل اسلیو معده چطور باعث لاغری میشود؟

معده‌ی کوچک جدید، مواد غذایی و مایعات کمتری را در خود نگه می‌دارد که به کاهش میزان غذا و کالری مصرف شده کمک می‌کند. عمل اسلیو معده با برداشتن قسمتی از معده که میزان زیادی از هورمون گرسنگی (گرلین) را تولید می‌کند، بر متابولیسم تأثیر می‌گذارد.

این جراحی گرسنگی را کاهش می‌دهد، احساس سیری را افزایش می‌دهد و به بدن اجازه می‌دهد تا وزن مناسبی داشته باشد و همچنین قند خون را کنترل کند. ماهیت ساده‌ی این جراحی باعث شده که بی‌خطر باشد و بدون عوارض جانبی احتمالی ناشی از جراحی روده‌ی کوچک باشد.

مزایای عمل اسلیو معده

هر روشی معایب و مزایایی دارد که برای انتخاب بهترین نوع باید آنها را بررسی و سبک و سنگین کنید. مزایای عمل اسلیو معده شامل موارد زیر هستند؛

  1.  از نظر تکنیکی ساده است و سریع‌تر انجام می‌شود.
  2. می‌تواند در بیماران خاص با اختلالات پزشکی پرخطر انجام شود.
  3. می‌تواند به‌عنوان اولین مرحله درمان برای بیماران مبتلا به چاقی مفرط انجام شود.
  4. می‌تواند به‌عنوان پل ارتباطی بین بای پس معده یا عمل‌های SADI-S استفاده شود.
  5. رای کاهش وزن و بهبود اختلالات مرتبط با چاقی مؤثر است.

معایب عمل اسلیو معده

معایب عمل اسلیو معده شامل موارد زیر هستند؛

  1. عمل غیرقابل‌بازگشت است.
  2. باعث تشدید یا آغاز رفلاکس معده و سوزش معده می‌شود.
  3. در مقایسه با عمل بای پس، تأثیر کمتری روی متابولیسم می‌گذارد.

عمل بالن معده از انواع عمل‌های لاغری است.

عمل لاغری بالن معده

در عمل لاغری بالن معده، یک بالن داخل معده قرار داده می‌شود به‌طوری‌که حدود یک‌سوم حجم معده را می‌گیرد.

۳. عمل لاغری بالن معده یا بادکنک معده

عمل بالن معده را می‌توان جزء ایمن‌ترین عمل لاغری دانست، زیرا بدون هیچ برش و جراحی می‌توان آن را انجام داد. حتی بعضی از افراد می‌توانند بدون بی‌هوشی عمومی این عمل را انجام دهند. بالن معده برای افرادی با BMI بین ۲۷ تا ۳۵ مناسب است. این عمل برگشت‌پذیر است و بعد از ۶ ماه تا یک‌سال باید بالن برداشته شود. در صورت نیاز می‌توان عمل را مجدد تکرار کرد.

برای دریافت مشاوره در مورد عمل بالن معده از متخصص گوارش ار طریق سایت دکترتو اقدام کنید. علاوه‌بر‌این بااستفاده از سامانه نوبت‌دهی غیرحضوری دکترتو در عرض کمتر از یک دقیقه می‌توانید از پزشک مورد‌نظرتان نوبت بگیرید.

روش کار عمل بالن معده

در عمل لاغری بالن معده، با کمک یک لوله، بادکنکی از راه دهان وارد معده می‌شود. سپس این بادکنک با هوا یا مایع پر می‌شود. در نتیجه حجم عظیمی از معده توسط این بالن پر شده و فرد احساس سیری بیشتری می‌کند.

عمل بالن معده چطور باعث لاغری می‌شود؟

همان‌طور که در بالا گفتیم بالن معده حجم زیادی از معده را می‌گیرد؛ یعنی جای کمتری برای غذا وجود دارد. غذای کمتر هم به معنای لاغر شدن در طولانی‌مدت است. بالن معده می‌تواند منجر به کاهش وزن ۱۰ تا ۳۰ کیلویی شود.

برای انجام عمل‌های لاغری باید به متخصص گوارش مراجعه کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین متخصصین گوارش کشور برای انجام عمل لاغری آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و برای دریافت نوبت مراجعه حضوری اقدام کنید.

مزایای عمل لاغری بالن معده

هر روشی بدی‌ها و خوبی‌هایی دارد که برای انتخاب بهترین روش باید آنها را بررسی و سبک و سنگین کنید. مزایای عمل لاغری بالن معده شامل موارد زیر هستند؛

  1. عملی ساده است و در عرض زمان کمی به اتمام می‌رسد.
  2. بیماران خاص که دارای اختلالات پزشکی هستند هم می‌توانند آن را انجام دهند.
  3. برای افرادی که نمی‌خواهند تحت جراحی قرار بگیرند گزینه‌ی مناسبی است.
  4. هزینه کمتری نسبت به انواع دیگر عمل لاغری معده دارد.
  5. در صورت پشیمانی از عمل، می‌توان بالن را خارج کرد.

معایب عمل لاغری بالن معده

بدی‌های عمل لاغری بالن معده شامل موارد زیر هستند؛

  1. باعث حالت تهوع زیاد در ساعات اولیه پس از عمل می‌شود.
  2. فرد کاهش وزن زیادی را تجربه نمی‌کند.
  3. تأثیر کمتری روی متابولیسم بدن می‌گذارد در نتیجه فرد طی بلند مدت به کاهش وزن دست می‌یابد.
عمل حلقه گذاری معده از انواع جراحی های لاغری است.
در عمل حلقه‌گذاری معده در واقع ورودی معده کوچک می‌شود پس غذای کمتری وارد معده می‌شود.

برای اطلاعات کامل از عمل بالون معده کلیک کنید.

۴. حلقه گذاری قابل تنظیم معده یا گاستریک باندینگ (AGB)

حلقه‌ی قابل تنظیم معده دستگاهی از جنس سیلیکون است که در قسمت بالای معده قرار می‌گیرد و میزان مواد غذایی مصرفی فرد را محدود کند. این روش از سال ۲۰۰۱ در ایالات متحده آمریکا در دسترس قرار گرفت. تأثیر آن بر بیماری‌های مرتبط با چاقی و کاهش وزن طولانی‌مدت، نسبت به عمل‌های لاغری دیگر کمتر است. البته استفاده از آن در دهه‌ی گذشته کاهش‌یافته است.

روش کار عمل لاغری حلقه گذاری معده

این حلقه در قسمت بالای معده قرار می‌گیرد و محکم می‌شود و یک کیسه‌ی کوچک را در بالای حلقه ایجاد می‌کند. این عمل برگشت‌پذیر است و در صورت صلاحدید متخصص گوارش می‌توان حلقه را برداشت.

حلقه گذاری معده چطور باعث لاغری میشود؟

برای اینکه کاندید مناسبی برای عمل لاغری باشید، باید BMI (شاخص توده بدنی) بیشتر از ۳۵-۴۰ داشته باشید؛ یعنی چاقی مفرط داشته باشید. علاوه بر این داشتن بیماری‌های مزمن ناشی از چاقی مثل فشارخون، دیابت هم از جمله معیارهایی است که متخصص گوارش به آن توجه می‌کند.

احساس سیری، به اندازه‌ی دهانه‌ی بین کیسه و بقیه‌ی معده بستگی دارد. اندازه‌ی دهانه را می‌توان با تزریق مایعات از طریق یک درگاه کوچک زیرپوست تنظیم کرد. غذا به طور معمول از معده عبور می‌کند اما اگر دهانه‌ی حلقه کوچک‌تر باشد، مقدار غذایی که می‌تواند عبور کند محدود می‌شود. این روش در بیماران دچار دیابت نوع ۲ درصد موفقیت کمتری دارد و تأثیر اندکی بر متابولیسم دارد. در این عمل هم غذای مصرفی فرد کمتر شده و در نتیجه لاغر می‌شود.

مزایای عمل حلقه گذاری معده

هر روشی فواید و مضراتی دارد که برای انتخاب بهترین روش برای خود باید آنها را بررسی و سبک و سنگین کنید. مزایای عمل حلقه گذاری معده شامل موارد زیر هستند؛

  1. کمترین میزان عوارض جانبی در مدت کوتاهی بعد از جراحی را دارد.
  2. برشی در معده یا روده ایجاد نمی‌کند.
  3. بیماران همان روز جراحی می‌توانند به خانه برگردند.
  4. در صورت لزوم می‌توان حلقه را برداشت.
  5. به میزان کمتری بیمار را در معرض کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی قرار می‌دهد.

معایب عمل حلقه گذاری معده

عوارض عمل حلقه گذاری معده شامل موارد زیر هستند؛

  1. حلقه ممکن است به چندین تنظیم نیاز داشته باشید. همچنین در طول سال اول باید به صورت ماهانه به متخصص گوارش مراجعه کنید.
  2. کاهش وزن روند آهسته‌تر و کمتری نسبت به سایر انواع عمل‌های لاغری دارد.
  3. خطر حرکت حلقه (لغزش) یا آسیب‌دیدن معده در طول زمان (فرسایش) وجود دارد.
  4. حلقه برای ماندن در بدن به ایمپلنت خارجی نیاز دارد.
  5. بسیاری از بیمارانی که این جراحی را انجام داده‌اند به جراحی مجدد نیاز دارند.
  6. می‌تواند منجر به مشکلات بلع و بزرگ شدن مری شود.
عمل دئودنال سوییچ از انواع جراحی لاغری است.
عمل دئودنال سوئیچ چیزی بین اسلیو معده و بای پس معده است.

۵. انحراف بایلیپانکراسی با دئودنال سوئیچ (BPD/DS) نوعی عمل شکم برای لاغری

انحراف بایلیپانکراسی با دئودنال سوئیچ (به‌اختصار BPD/DS) با ایجاد یک کیسه‌ی معده آغاز می‌شود که به شکل لوله و مشابه اسلیو معده است. این جراحی به بای پس معده هم شباهت دارد. در این عمل هم قسمتی عمده‌ای از روده‌ی کوچک دور زده می‌شود.

روش کار عمل انحراف بایلیپانکراسی یا BPD/DS

انحراف بایلیپانکراسی با دئودنال سوئیچ طی مراحل زیر انجام می‌شود؛

  1. بعد از ایجاد یک معده‌ی اسلیو مانند (شبیه به آستین یا موز)، قسمت اول روده‌ی کوچک از معده جدا می‌شود.
  2. سپس قسمتی از روده‌ی کوچک به خروجی معده‌ی باریک شده متصل می‌شود، بنابراین زمانی که بیمار غذا می‌خورد، غذا از کیسه‌ی اسلیو عبور می‌کند و وارد قسمت آخر روده‌ی کوچک می‌شود.

عمل انحراف بایلیپانکراسی یا BPD/DS چطور باعث لاغری میشود؟

معده‌ی کوچک که شبیه به موز است به بیماران این امکان را می‌دهد که غذای کمتر مصرف کنند. جریان غذا تقریباً ۷۵% از روده‌ی کوچک را دور می‌زند که این مقدار بیشتر از سایر عمل‌های لاغری است. این عمل منجر به کاهش قابل‌توجهی در جذب غذا می‌شود. بیماران باید بعد از جراحی، از ویتامین‌ها و مکمل‌های معدنی استفاده کنند. روش BPD-DS بیشتر از بای پس و اسلیو معده روی هورمون‌های روده تأثیر می‌گذارد به‌نحوی‌که باعث کاهش گرسنگی می‌شود، احساس سیری را افزایش می‌دهد و کنترل قند خون را بهبود می‌بخشد. BPD-DS مؤثرترین جراحی متابولیک تأییدشده برای درمان دیابت نوع ۲ است.

با انجام عمل دئودنال سوئیچ، در اثر کوچک شدن معده و کوتاه شدن روده، مقدار غذای مصرفی کم می‌شود و جذب از طریق روده هم کاهش زیادی خواهد داشت. در نتیجه این تغییرات کاهش وزن زیاد اتفاق می‌افتد.

مزایای عمل انحراف بایلیپانکراسی یا BPD/DS

خوبی‌ها و بدی‌های هر روشی با هم تفاوت دارد و باید بررسی کنید که کفه‌ی کدام ور سنگین‌تر می‌شود. خوبی‌های انحراف بایلیپانکراسی با دئودنال سوئیچ شامل موارد زیر هستند؛

  1. بهترین نتایج را برای برطرف‌کردن چاقی به ارمغان می‌آورد.
  2. روی هورمون‌های روده تأثیر بیشتری می‌گذارد و منجر به گرسنگی کمتر و سیری بیشتر پس از غذا خوردن شود.
  3. مؤثرترین روش برای درمان دیابت نوع ۲ است.

معایب عمل انحراف بایلیپانکراسی یا BPD/DS

بدی‌های عمل انحراف بایلیپانکراسی یا BPD/DS شامل موارد زیر هستند؛

  1. در مقایسه با عمل‌های لاغری دیگر دارای عوارض جانبی بیشتری است.
  2. به میزان بیشتری بیمار را در معرض سوء جذب و کمبود ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها قرار می‌دهد.
  3. ممکن است منجر به بروز یا تشدید رفلاکس و سوزش معده شود.
  4. باعث روان شدن و تکرر حرکات روده می‌شود.
  5. جراحی پیچیده‌تری است و به مدت‌زمان بیشتری نیاز دارد.

اگر قصد انجام عمل دئودنال سوئیچ را دارید، برای اگاهی کامل از مزایا و خطرات این عمل به پزشک متخصص گوارش مراجعه کنید.

معرفی انواع عمل لاغری
عمل سادی بای پس شبیه به اسلیو معده است ولی کیسه معده باریک تری ایجاد می‌کند.

۶. عمل سادی بای پس (بای پس آناستوموز دوازدهه – ایلئوم با اسلیو معده یا SADI-S)

سادی بای پس، جدیدترین روشی است که توسط انجمن جراحی متابولیک و چاقی آمریکا مورد تأیید قرار گرفته است. اگرچه این روش مشابه BPD-DS است اما SADI-S عمل ساده‌تری است و به زمان کمتری برای انجام آن نیاز است؛ چون طی این جراحی تنها یک اتصال روده ایجاد می‌شود.

روش کار عمل سادی بادی پس

عمل سادی بادی پس طبق دستورالعمل زیر انجام می‌شود؛

  1. این جراحی روش مشابه اسلیو معده دارد و معده‌ی لوله‌ای شکل کوچک‌تری را ایجاد می‌کند.
  2. بعد از برش معده، قسمت اول روده‌ی کوچک هم تقسیم می‌شود.
  3. حلقه‌ی روده در فاصله چند سانتی از انتهای آن اندازه‌گیری می‌شود و سپس به معده متصل می‌شود. این تنها اتصال روده‌ای است که در این عمل انجام می‌شود.

عمل لاغری سادی بای پس چطور باعث لاغری میشود؟

زمانی که بیمار غذا می‌خورد، غذا از این کیسه عبور می‌کند و مستقیماً وارد قسمت آخر روده‌ی کوچک می‌شود. سپس غذا با شیره‌ی گوارشی قسمت ابتدایی روده مخلوط می‌شود. این باعث جذب کافی ویتامین‌ها و مواد معدنی و حفظ سطح سالمی از مواد مغذی می‌شود. این جراحی باعث کاهش وزن مناسبی همراه با احساس گرسنگی کمتر و سیری بیشتر، کنترل قند خون و بهبود دیابت می‌شود.

عمل سادی بای پس علاوه‌بر کوچک شدن معده، قسمت زیادی از روده باریک هم برداشته می‌شود.

مزایای عمل سادی بای پس

هر یک از عمل‌های لاغری معده نقاط ضعف و قوت خود را دارند. نقاط قوت عمل سادی بادی پس شامل موارد زیر هستند؛

  1. تأثیر زیادی در کاهش وزن طولانی‌مدت و بهبود دیابت نوع ۲ دارد.
  2. نسبت به بای پس معده یا BPD-DS، انجام‌دادن آن سریع‌تر و راحت‌تر است (تنها به یک اتصال روده نیاز دارد).
  3. گزینه‌ی مناسبی برای بیمارانی است که قبلاً اسلیو معده را انجام داده‌اند و دنبال کاهش وزن بیشتر هستند.

معایب روش سادی بای پس

نقاط ضعف عمل سادی بادی پس شامل موارد زیر هستند؛

  1. ویتامین‌ها و مواد معدنی به‌خوبی عمل‌های اسلیو معده یا باندینگ معده جذب نمی‌شوند.
  2. عمل جدیدی است و اطلاعات زیادی در خصوص نتایج طولانی‌مدت آن در دسترس نیست.
  3. ممکن است باعث ایجاد یا تشدید رفلاکس معده شود.
  4. باعث روان شدن و بیشتر شدن حرکات روده می‌شود.

سوالات درباره عمل لاغری و عمل معده

در ادامه به برخی از سوالات درباره هر یک از عمل‌های فوق پاسخ داده‌شده است. با ما همراه باشید.

کدام عمل معده برای لاغری بهتر است؟

همیشه این نکته را به یاد داشته‌باشید که بهترین عمل برای شما عملی است که مناسب شما باشد. ممکن است که یک عمل لاغری معده برای یک فرد دیگر مناسب‌تر باشد و برای شما کاربرد چندانی نداشته باشد. در واقع اینکه کدام روش را بهتر است انتخاب کنید، در دوره‌های مشاوره با پزشک برای شما مشخص می‌شود. یکی از مسائل بسیار مهم در تعیین کردن بهتر بودن عمل جراحی برای هر شخص، شرایط جسمی اوست. مثلا این که BMI شما چند است، وضعیت کاهش وزن به چه شکلی پیش می‌رود و چه سبک زندگی دارید، می‌تواند در تعیین و انتخاب عمل مناسب به شما کمک بسیاری کند. برای پیدا کردن بهترین روش با متخصص گوارش مشورت کنید و بهترین روش را با او پیدا کنید.

لاغری بعد از عمل کیسه صفرا اتفاق می‌افتد؟

حتما دیده‌اید که اگر یکی از نزدیکان شما جراحی کیسه‌ی صفر ا انجام داده‌است، تغییر وزن اساسی پیدا کرده‌است. کاهش وزن بعد از انجام عمل کیسه صفرا یک اتفاق عادی است و معمولا برای بسیاری از افراد اتفاق می‌افتد. یکی از علت‌های این اتفاق این است که زمانی که شما عمل کیسه صفرا انجام می‌دهید، باید رژیم غذایی مناسبی داشته‌باشید. پس غذاهای چرب را باید حذف کنید و حتما سالم خواری کنید. این به خودی خود به کاهش وزن شما یا حداقل جلوگیری از اضافه وزن شما کمک می‌کند.
یکی دیگر از علت‌های آن خود مورد جراحی است. بعد از انجام جراحی، به خصوص لاپاراتومی، شکم درد می‌کند، فرد تا چند روز نمی‌تواند غذا بخورد و دوره‌ی نقاهت به سختی طی می‌شود. همچنین ممکن است که بعد از انجام عمل کیسه صفرا به اسهال دچار شوید که خود در کاهش وزن موثر است.
برای کنترل کاهش وزن در عمل کیسه صفرا باید رژیم غذایی مناسبی داشته‌باشید و حتما نکات بهداشتی و تغذیه‌ای را رعایت کنید.

عمل جراحی لاغری بهاره رهنما کدام نوع بوده‌است؟

حتما خانم بهاره رهنما را به یاد دارید. مدت‌ها بود که خانم بازیگر وزن بالایی داشتند. اما بعد از یک بازه‌ی زمانی، ناگهان با وزنی متعادل دیده‌شدند. آیا جراحی کرده‌بودند؟ بله! خانم بهاره رهنما به کم‌کاری تیروئید مبتلا بوده‌اند و به همین دلیل ناگهان دچار اضافه وزن شدند. ایشان با انجام عمل جراحی بالون معده به لاغری رسیده‌اند.
البته بهاره رهنما کارهای دیگری را هم در کنار عمل لاغری در پیش گرفته‌بوده‌اند و آنها شامل کم‌تر خوردن، ورزش کردن، گیاهخواری و سبک زندگی لاغر کننده. اکنون بهاره رهنما وزن متناسب‌تری نسبت به گذشته دارد.

بهترین عمل لاغری کدام است؟

مجددا تاکید می‌کنیم که بهترین عمل لاغری عملی است که برای بدن شما کم‌ترین آسیب و بیشترین کارکرد را داشته‌باشد. عمل لاغری انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها می‌توانند برای گروه خاصی از افراد مناسب باشند. برخی از عمل‌های لاغری با وجود اینکه از روش نوین و تکنیک‌های فوق‌العاده استفاده می‌کنند اما نسبت به روش‌های قدیمی‌تر برای برخی از افراد عملکرد خاصی ندارند. از طرفی برای برخی دیگر روش‌های جدید می‌تواند چاره‌گشای مشکل چاقی مفرط باشند. بهترین راه حل برای پیدا کردن بهترین عمل، مشاوره با دکتر است.

هزینه عمل لاغری چقدر است؟

هزینه عمل لاغری بستگی به روشی که استفاده می‌شود و تکنیکی که جراح و متخصص برای انجام دادن آن به کار می‌برد بستگی دارد. نمی‌توان قیمت جراحی لاغری را تعیین کرد زیرا به عوامل متعددی بستگی دارد. حتی این مسئله که چه کسی جراحی را برای شما انجام می‌دهد و در کدام شهر این جراحی اتفاق می‌افتد هم می‌تواند موثر باشد.
هزینه جراحی لاغری به طور کلی از ۵۰ میلیون تومان تا ۸۰ میلیون تومان (بیشتر یا کمتر) متغیر است.

قیمت عمل معده برای لاغری چقدر است؟

قیمت عمل معده برای لاغری را نمی‌توان به همین سادگی محاسبه کرد زیرا به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. مثلا ممکن است که سلامت عمومی شما و روشی که قرار است برای جراحی انتخاب شود، در تعیین قیمت موثر باشد. همچنین برای بررسی قیمت عمل معده برای لاغری، باید فاکتورهای دیگری مانند شهر، بیمارستان، دکتر و موارد دیگر را در نظر گرفت.

عمل لاپراسکوپی معده برای لاغری وجود دارد؟

اسلیو لاپاروسکوپی معده که اغلب با عنوان “اسلیو معده” شناخته می‌شود، با برداشتن ۸۰% از معده انجام می‌شود. در این عمل تغییری در روده کوچک داده نمی‌شود. این عمل باعث کاهش وزن چشمگیری می‌شود و برای کسانی مناسب است که شاخص توده وزنی BMI حداقل ۴۰ دارند. عمل اسلیو معده عمل ساده‌ای نیست و تغییرات همیشگی در ساختار معده ایجاد می‌کند که با خطراتی همراه است. ازاین‌رو اگر متخصص گوارش شما را واجد شرایط این عمل نمی‌داند، اصراری بر انجام دادن آن نداشته باشید.

عمل های لاغری جدید کدامند؟

روش‌های جدید برای عمل لاغری ارائه شده‌اند که شامل، عمل لاغری ترو اسکالپ آی دی، جراحی لاغری آبدومینوپلاستی (تامی تاک)، لیپوماتیک و جراحی با لیزر است.

عوارض عمل معده برای لاغری چیست؟

گاهی ممکن است که عوارضی از عمل لاغری برای فرد به جای بماند که شامل موارد زیر هستند؛
کبودی، به جای ماندن جای زخم، خونریزی، عفونت، نامنقارن شدن شکم، ملتهب شدن معده و بسیاری عوارض دیگر را سبب شود.

عمل معده برای لاغری با لیزر امکان پذیر است؟

بله. عمل اسلیو چنین کاری را انجام می‌دهد و برای انجام جراحی از لیزر استفاده می‌شود.

انواع روش های پیکرتراشی

عمل لاغری که تا به اینجا معرفی کردیم، برای درمان بیماری چاقی مفرط استفاده می‌شوند. این عمل‌ها باعث کاهش وزن زیادی می‌شوند. اما اغلب افراد دچار بیماری چاقی مفرط نیستند و فقط کمی اضافه‌وزن دارند. یا اینکه بعد از ورزش و رژیم‌های غذایی مختلف هنوز هم چربی‌هایی مقاومی در برخی نقاط بدن دارند که نتوانسته‌اند از آنها خلاص شوند.

روش‌های زیادی برای پیکرتراشی وجود دارد که می‌تواند شما را به فرم بدن ایده‌آلتان برساند. اگر قصد انجام این عمل‌ها را دارید ابتدا با جراح پلاستیک مشورت کنید. جراح با بررسی وضعیت بدنی و خواسته‌های شما بهترین روش لاغری را به شما پیشنهاد خواهد داد. در وب‌سایت دکترتو می‌توانید از بهترین جراحان پلاستیک مشاوره بگیرید و از طریق سامانه نوبت‌دهی غیرحضوری نسبت به رزرو وقت ویزیت از جراح پلاستیک مورد نظرتان اقدام کنید.

انواع روش های پیکرتراشی شامل موارد زیر هستند؛

۱. تفکیک عضلات و کاهش چربی با دستگاه ام اسکالپ

ام اسکالپ از انرژی الکترومغناطیس متمرکز با شدت بالا (HIFEM) برای تقویت و تسریع انقباض ماهیچه‌ها جهت عضله‌سازی استفاده می‌کند. پوشش گسترده انرژی HIFEM همچنین باعث تخریب چربی‌های اطراف عضلات می‌گردد. این روش به طور متوسط، افزایش ۱۶ درصدی در حجم عضله و کاهش ۱۵ درصدی در چربی را در پی خواهد داشت.

هر جلسه ام اسکالپ تقریباً سی دقیقه طول می‌کشد و در طول این مدت، عضلات شما تحت هزاران انقباض قرار می‌گیرند. این مقدار انقباض تقریباً معادل ۲۰ هزار حرکت اسکوات یا کرانچ است. این روش کاملاً بدون درد است. با استفاده از این دستگاه کاربردی می‌توانید انحناهای بدن را آن‌گونه که می‌خواهید طراحی کنید.

عمل لاغری ام اسکالپ از انواع عمل‌های زیبایی است.
در عمل لاغری ام اسکالپ عضله‌سازی و کاهش چربی به صورت هم‌زمان انجام می‌شود.

۲. عمل لاغری ترو اسکالپ آی دی

ترو اسکالپ آی دی روشی عالی برای خلاص شدن از چربی‌های اطراف شکم و پهلو، چربی‌های داخل و خارج ران، باسن و بالای بازوها است. ترو اسکالپ آی دی یک درمان کاهش چربی جدید و غیرتهاجمی است که از انرژی رادیو فرکوئنسی مونوپولار برای ذوب چربی موجود بین لایه‌های پوست و عضله استفاده می‌کند. با استفاده از تکنولوژی اختصاصی ترو اسکالپ آی دی، گرما به طور مساوی روی کل لایه چربی توزیع می‌شود و درعین‌حال از سطح پوست محافظت می‌گردد.

یک درمان ۱۵ دقیقه‌ای ترو اسکالپ آی دی معمولاً باعث نابودی ۲۴ درصدی سلول‌های چربی در آن ناحیه می‌شود. این باعث می‌شود که ترو اسکالپ آی دی یکی از مؤثرترین دستگاه‌های غیرتهاجمی حذف چربی باشد. بااین‌حال این دستگاه نسبتاً جدید است و اثر بخشی بالینی آن هنوز مشخص نیست.

عملکرد ترو اسکالپ آی دی

درمان ترو اسکالپ آی دی جدای از اثربخشی بالینی ثابت شده آن، بر اساس نیازهای هر بیمار تنظیم می‌شود. این دستگاه شش عدد هندپیس جداگانه دارد که هرکدام از آنها متناسب با انحناهای مختلف بدن کاربردهای مختلفی دارند. در صورت تمایل می‌توان چندین ناحیه از بدن را با استفاده از چند هندپیس به طور هم‌زمان درمان کرد.

هدف‌گیری مؤثر انرژی رادیو فرکوئنسی باعث می‌شود که این درمان از نظر مدت‌زمان کوتاه‌تر و نسبت به دیگر دستگاه‌های بادی اسکالپ پیکرتراشی قدیمی‌تر مثل کول اسکالپینگ راحت‌تر باشد. با این حساب، بیماران می‌توانند چربی‌های پهلو، برآمدگی شکم، چربی رول موز (چربی زیر چین باسن) خود را در یک جلسه کوتاه و راحت با حداقل دوره نقاهت یا حتی بدون دوره نقاهت از بین ببرند.

پزشک شما باید تجربه کار با هر دو دستگاه کول اسکالپینگ و اسکالپچر را داشته باشد و به این نتیجه رسیده است که ترو اسکالپ آی دی دستگاه کارآمدتری است.

ترو اسکالپ از روش‌های لاغری است.
روش ترو اسکالپ با استفاده از انرژی چربی‌های بین پوست و عضله را دوب می‌کند.

۳. عمل لاغری اسکالپچر

اسکالپچر یک روش غیرتهاجمی برای حذف چربی‌های ناخواسته بدن و بهبود فرم بدن با استفاده از تکنولوژی لیزر ۱۰۴۶ نانومتر است. این دستگاه دوره نقاهت ندارد و عوارض جانبی خیلی کمی در مورد آن گزارش شده است.

بااین‌حال در مقایسه با ترو اسکالپ آی دی، بیماران گرما و ناراحتی قابل‌ملاحظه‌تری را با این دستگاه تجربه می‌کنند. مطالعات خیلی کمی در مورد این شیوه درمانی وجود دارد. در یک مطالعه بالینی بر روی این دستگاه، کاهش ۱۴ تا ۱۸ درصدی در ضخامت چربی مشاهده شد. حداکثر کاهش چربی در بازه زمانی ۶ ماه بعد از انجام عمل اسکالپچر مشاهده می‌شود.

در این روش از تکنولوژی لیزر برای نابودی سلول‌های چربی مقاوم استفاده می‌شود؛ چربی‌هایی که با رژیم غذایی و ورزش از بین نرفته‌اند. لیزر بدون آسیب رساندن به پوست یا بافت‌های اطراف، سلول‌های چربی را هدف قرار می‌دهد. در واقع بعضی از جراحان پلاستیک بر این باور هستند که گرمای لیزر تولید کلاژن را تحریک می‌کند. در نتیجه حین ازبین‌بردن چربی، پوست را هم احیا می‌نماید. بعد از انجام عمل، بدن طی چند هفته به‌تدریج و به طور طبیعی سلول‌های چربی را دفع می‌کند.

۴. کول اسکالپتینگ

این روش از پیشرفته‌ترین مکانیسم‌های سرمایشی برای نابودی سلول‌های چربی در چربی‌های مقاوم استفاده می‌کند. سلول‌های چربی به هر دو دمای پایین و بالا حساس هستند و وقتی در معرض محیط‌های سرد یا داغ قرار می‌گیرند تخریب می‌شوند. کول اسکالپتینگ بین تمام دستگاه‌های غیرتهاجمی حذف چربی موجود در بازار، بیشترین سابقه را دارد. کارایی این دستگاه در مطالعات و پژوهش‌های صورت‌گرفته به‌خوبی به اثبات رسیده است. البته کول اسکالپتینگ در کنار کارایی خوب، عوارض جانبی هم دارد. برای مثال، هایپرپلازی چربی پارادوکسیکال یک عارضه جانبی ناخواسته این دستگاه است. یعنی در موارد نادری ممکن است بیمار افزایش چربی را در نقاط درمان شده با کول اسکالپتینگ گزارش کند.

دیگر نتیجه نامطلوب گزارش شده عبارت است: از احساس درد بلافاصله بعد از انجام عمل و در موارد نادر، ماه‌ها درد مزمن بعد از عمل. لازم به ذکر است که کول اسکالپتینگ یکی از رایج‌ترین درمان‌های غیرتهاجمی حذف چربی مورداستفاده در دنیاست و ماهیت این نتایج نامطلوب به چندین فاکتور بر می‌گردد. یک دلیل این است که تعداد زیادی از بیماران در مراکز درمانی و بدون نظارت درست متخصص پوست دارای بورد تخصصی درمان می‌شوند.

اگر قصد انجام هر یک از عمل های پیکرتراشی را دارید، ابتدا آگاهی کامل در مورد نحوه انجام، مزایا و خطرات آن کسب کنید. در این رابطه می‌توانید از مشاوره جراح پلاستیک در سایت دکترتو استفاده کنید. علاوه‌بر‌این با استفاده از سامانه نوبت‌دهی غیرحضوری در عرض کمتر از یک دقیقه از جراج پلاستیک موردنظرتان نوبت بگیرید.

کول اسکالپتینگ از روش‌های عمل لاغری است.
کول اسکالپتینگ با منجمد‌کردن سلول‌های چربی آنها را از‌بین‌می‌برد.

۵. عمل لاغری لیپوساکشن

لیپوساکشن یا لیپوپلاستی یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی است و دهه‌هاست که مورداستفاده قرار می‌گیرد. لیپوساکشن مثل دیگر عمل‌های کانتورینگ بدن یک استراتژی کاهش وزن نیست. برای اینکه گزینه خوبی برای لیپوساکشن باشید، باید باتوجه‌به نوع بدن خود در محدوده وزنی سالم (BMI بین ۱۹ تا ۲۷) باشید و پوست شما از الاستیسیته یا کشسانی مناسبی برخوردار باشد. یعنی باید بتوانید پوست خود را بکشید به‌طوری‌که بعد از رهاکردن آن، بلافاصله به وضعیت طبیعی خود برگردد.

لیپوساکشن چربی‌های مقاومی را که از طریق رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌رود، از بین می‌برد اما پوست آویزان شده را از بین نمی‌برد. با اینکه لیپوساکشن روش محبوبی برای ازبین‌بردن چربی‌های شکم، پهلوها و ران‌هاست، اما می‌توان آن را در تقریباً در همه نواحی بدن استفاده کرد؛ مثلاً:

  • زیر چانه و گردن
  • پایین بازوها
  • باسن و هیپ
  • زانوها
  • ساق و قوزک پا

انواع زیادی لیپوساکشن وجود دارد که عبارت هستند از:

  • لیپوساکشن تامسنت PAL
  • لیپوساکشن با کمک اولتراسوند
  • لیپوساکشن با کمک لیزر
  • لیپوساکشن پلاسمای هلیوم

روش کار لیپوساکشن

لیپوساکشن روند نسبتاً ساده‌ای دارد. اولین مرحله بی‌هوشی است، بسته به روش لیپوساکشن و محل عمل، از بی‌هوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. سپس برش‌های خیلی کوچکی برای واردکردن برخی مواد و کانولا انجام می‌شود. در مرحله سوم کانولا وارد می‌شود و سلول‌های چربی جدا شده را خارج می‌کند. در آخر هم جای برش‌ها بخیه زده می‌شود.

لیپوساکشن یک روش کاهش وزن و لاغری نیست، بلکه روشی برای حذف چربی‌های مقاوم بدن است، چربی‎‌هایی که با ورزش و رژیم غذایی منظم از بین نمی‌روند.

مزایای لیپوساکشن

مسیر بین تصمیم‌گیری برای ازبین‌بردن چربی‌های بدن با لیپو تا انجام‌دادن این روش، خیلی طولانی است و به بررسی دقیقی نیاز دارد. حقیقت این است که لیپوساکشن نه‌تنها برای سلامتی مفید است بلکه فواید احساسی و جسمی هم دارد. فواید احساسی و جسمی لیپوساکشن برای سلامتی عبارت‌اند از:

  • درمان مؤثر قسمت‌های مشکل‌ساز بدن
  • افزایش اعتمادبه‌نفس
  • بهبود شکل کلی بدن و تناسب بین بخش‌های مختلف بدن
  • توقف تولید سلول‌های چربی در قسمت‌های خاص بدن
  • تحریک رشد کلاژن
  • بهبود وضعیت کلی سلامت
  • درمان اختلالاتی نظیر ژنیکوماستی یا سندرم لیپودیستروفی
  • درمان مشکلات مربوط به تعریق بیش از حد (خصوصاً در ناحیه‌ی ران یا زیربغل)
  • نتایج دائمی (تا زمانی که بیماران سبک زندگی سالمی داشته باشند).

معایب لیپوساکشن

در این عمل هم مانند هر عمل جراحی دیگری احتمال بروز برخی خطرات و عوارض جانبی وجود دارد. به‌طورکلی، خطرات لیپوساکشن خیلی کم هستند اما بهتر است از آنها آگاه باشید. خطرات احتمالی لیپو عبارت‌اند از:

  • تجمع مایعات زیر پوست
  • تغییر در احساس پوست یا بی‌حسی در محل درمان شده (این حالت می‌تواند موقت یا دائمی باشد).
  • تحریک عصبی (معمولاً موقتی است)
  • بی‌نظمی و عدم تقارن در فرم بدن
  • عفونت
  • آسیب‌دیدن اندام‌های داخلی در صورت بی‌تجربگی جراح
  • مسمومیت با لیدوکائین
  • آمبولی چربی
  • خطرات عمومی مربوط به بیهوشی
  • تورم و کبودی ناشی از لیپوساکشن
  • سلولیت

ممکن است به نظر برسد که این عمل عوارض جانبی زیادی دارد اما اکثر آن‌ها جدی نیستند. عوارض جانبی جدی به‌ندرت رخ می‌دهند. جراح پلاستیک قبل از جراحی، شما را از تمام خطرات احتمالی آگاه کند. به این خاطر انتخاب کلینیک معتبر و جراح پلاستیک مجرب، به طور قابل‌توجهی خطرات لیپوساکشن را کاهش می‌دهند.

در وب‌سایت دکترتو می‌توانید از بهترین جراحان پلاستیک مشاوره بگیرید و از طریق سامانه نوبت‌دهی غیرحضوری نسبت به رزرو وقت ویزیت از جراح پلاستیک مورد نظرتان اقدام کنید.

لیپوساکشن از انواع عمل‌های لاغری است.
لیپوساکشن

۶. جراحی لاغری آبدومینوپلاستی (تامی تاک) جدیدترین عمل لاغری شکم

آبدومینوپلاستی یک عمل لاغری است که با خارج کردن چربی و پوست اضافی و سفت کردن عضلات دیواره شکمی، شکمی صاف به شما هدیه می‌کند. این عمل جراحی به اسم تامی تاک هم معروف است.

عمل‌های تامی تاک بسته به میزان پوست و چربی، شامل عمل‌های بیشتر یا کمتر می‌شوند. خیلی مهم است که آگاهی‌های لازم را در این زمینه کسب کرده، موقعیت و شرایط خود را تمام‌وکمال ارزیابی کرده و برای گرفتن تصمیم نهایی وقت بگذارید. در این رابطه حتما با جراح پلاستیک مشورت کنید. این عمل را نباید به‌عنوان جایگزینی برای کاهش وزن استفاده شود.

کدام یک برای من مناسب‌تر است؟ تامی تاک یا لیپوساکشن؟

اگر نگران پوست شل هستید، تامی تاک بهترین نتیجه را برای شما در پی خواهد داشت. اما اگر فقط توده‌های کوچکی از چربی در اطراف بخش میانی بدن خود دارید لیپو بهتر است.

توصیه ما به شما این است که قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هر عملی با جراح پلاستیک و متخصص گوارش و متخصص تغذیه صحبت کنید. گاهاً روش‌های ساده‌تری برای رسیدن به وزن ایده‌آل وجود دارد. در سایت دکترتو می‌توانید از بهترین جراحان پلاستیک، متخصص گوارش و متخصص تغذیه مشاوره بگیرید و از طریق سامانه نوبت‌دهی غیرحضوری نسبت به رزرو وقت ویزیت از پزشک مورد نظرتان اقدام کنید.

ابدومینوپلاستی از انواع عمل لاغری است.
در ابدومینوپلاستی چربی و پوست اضافه برداشته می‌شود.

۷. تخلیه چربی به روش لیپوماتیک

روش لیپوماتیک که با کمک دستگاه لیپوماتیک انجام می‌گردد و به نام لیپوساکشن قلقلکی اینفراسونیک هم شناخته می‌شود، در این روش از آخرین و جدیدترین تکنولوژی‌های روز برای تخلیه چربی‌ها استفاده می‌شود. در این روش نیازی به بی‌هوشی عمومی نیست و به همین دلیل نسبت به سایر روش‌های تخلیه چربی بسیار مطلوب‌تر است. این روش را می‌توان به‌آسانی و با استفاده از بی‌حسی موضعی و بدون خطر هرگونه عوارضی انجام داد.

فرق بین عمل لاغری لیپوماتیک و لیپوساکشن به کمک لیزر چیست؟

روش لیپوماتیک نسبت به لیپوساکشن به کمک لیزر خیلی جدیدتر است. درحالی‌که دوره ریکاوری در لیپوساکشن با کمک لیزر طولانی است، در روش لیپوماتیک این دوره خیلی کوتاه‌تر است. علاوه‌برآن، در روش لیپوساکشن با لیزر، مقدار چربی قابل برداشت محدود است.

همچنین در لیپوساکشن با لیزر، عوارض جانبی مثل خونریزی و اثرات سوختگی قابل‌مشاهده است. بااین‌حال در روش لیپوماتیک ریسک هیچ‌گونه پیامد یا عوارضی وجود ندارد.

قیمت عمل لاغری شکم

هزینه عمل کوچک کردن معده به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین این عوامل، انتخاب نوع جراحی لاغری است. مسلما هزینه عمل لاغری بای پس معده بیشتر از بالن معده است. انتخاب بیمارستانی که قرار است جراحی در آنجا انجام شود هم بی تأثیر نیست. برای بررسی قیمت تمام شده جراحی لاغری تان می‌توانید از یک متخصص تغذیه و جراح پلاستیک و یا متخصص گوارش مشاوره بگیرید.

سخن آخر

رسیدن به وزن ایده‌آل و اندام متناسب چیزی است که تقریباً همه به دنبال آن هستند. عمل‌های لاغری متنوعی در حال حاضر در دنیا انجام می‌شود. البته به این نکته دقت کنید که هر عمل لاغری برای شما مناسب نیست و در اغلب موارد راه‌حل بهتر و بی‌ضررتری برای کاهش وزن وجود دارد. عمل‌های لاغری در صورتی توصیه می‌شود که از رژیم غذایی و ورزش جواب نگرفته باشید یا اینکه چاقی مفرط سلامت شما را تهدید کند.

برای پیداکردن بهترین روش برای رسیدن به وزن و فرم بدن ایده‌آل ابتدا با متخصص گوارش، متخصص تغذیه و جراح پلاستیک مشورت کنید. پزشک بهترین و مناسب‌ترین روش لاغری، کاهش وزن و اصلاح فرم بدن را به شما پیشنهاد خواهد داد.

منبع: دکترتو

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید