تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 - 5:42
63 بازدید
کد خبر : 1510

لاغری با طب سنتی| آیا با طب سنتی می شود لاغر شد؟

لاغری با طب سنتی| آیا با طب سنتی می شود لاغر شد؟

لاغری با طب سنتی امروزه طرفداران زیادی در بین مردم دارد و استفاده از روش های لاغری آن تقریبا بدون عارضه است.

لاغری با طب سنتی امروزه طرفداران زیادی در بین مردم دارد و استفاده از روش های لاغری آن تقریبا بدون عارضه است.

لاغری و کاهش وزن برای برخی از افراد به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است. بسیاری از افراد چاق و دارای اضافه وزن برای رسیدن به این رویا تمام راه های عاقلانه مانند رژیم، ورزش و روشهای غیر عاقلانه مانند خوردن قرص های لاغری را امتحان می کنند. برخی از آنها در این راه موفق اما عده ای دیگر در اواسط راه از این هدف خود دست می کشند، زیرا کاهش وزن و سوزاندن چربی برای آنها نیاز به مشقت و سختی دارد. در ادامه به نکاتی در مورد لاغر شدن با کمک طب سنتی خواهیم پرداخت.

لاغری شکم و پهلو با طب سنتی

لاغری برای بیش تر افراد بسیار سخت می باشد که این عمل برای ان ها ارزو شده است که این افراد برای رسیدن به این ارزو دست به هر کاری زده اند از رژیم غذایی و ورزش و حتی کار های غیر عاقلانه مانند خوردن قرص های لاغری را امتحان کرده اند . یکی از راه کار ها برای سوزاندن چربی و افزایش متابولیسم و در کل لاغری استفاده از تو صیه های بی نظیر طب سنتی می باشد . و همچنین این طب در بین مردم بسیار طرفدار پیدا کرده است چون این طب تقریبا بدون عارضه می باشد . عامل های پیچیده ای در چاقی وجود دارد به طوری که نوشته های طبی روش های درمانی گوناگونی را برای لاغری ارائه می دهند و همچنین دارو های لاغر کننده زیادی را به بازار ارائه داده اند .لاغری سریع شکم و پهلو با طب سنتی امکان پذیز است .

لاغری سریع شکم و پهلو با طب سنتی

طبی که چاقی را یک بیماری خطرناک می داند و ان طب به صورت مستقل می باشد که بر پایه مزاج و اخلال استوار است را سمن مفرط می گویند . همچنین در این طب برای لاغری مکمل می باشد و همچنین گیاهان دارویی برای کاهش وزن و کاهش چربی بدن بسیار مورد استقبال پزشکتان و همچنین بیماران قرار گرفته است . چاقی از دید طب سنتی کلا دو گونه است ؛ که یکی از ان ها را از تجمع پیه و چربی می داند و دیگری را ازتجمع و ازدیاد عضلات که هر یک راهکار هایی برای از بین بردن ان وجود دارد .

و همچنین طب سنتی افراد را کلا به چهار دسته تقسیم می کند که شامل ؛گرم و تر ،سرد و تر،سرد و خشک و همچنین گرم و خشک ، که دو گروه اول کلا چاق بوده و دسته سوم و چهارم لاغر اندام هستند .در طب سنتی ایران افرادی که دارای مزاج سرد و تر دارند به چاقی به همراه چرب دچار می شوند که بافت ان ها عضلانی ترند .لاغری موضعی شکم و پهلو با طب سنتی به راحتی قابل انجام می باشد .

لاغری موضعی شکم و پهلو با طب سنتی

عواملی باعث افزایش تری در بدن می شود که شامل ؛ پرخوری ،مصرف غذا و دارو های رطوبت زا به صورت خوراکی یا مالیدنی مثل زیاده روی در مصرف میوه های تر یا مالیدن روغن بادام شیرین به بدن ،حمام رطوبت زا یعنی حمام نه چندان گرم ،زیرا این نوع حمام کردن باعث باز شدن منافذ پوست و نفوذ رطوبت به داخل بدن می شود ،نداشتن تحرک کافی ، مصرف نکردن مواد تحلیل برنده رطوبت مثل انواع غذاهای خشک ،دفع نکردن مواد زاید بدن ،خواب زیاد و نشاط و همچنین دفع خلط صفرا زیرا به دلیل گرمی و خشکی مزاج ،تحلیل برنده رطوبت است . لاغری شکم و پهلو با طب سنتی ابوعلی سینا بهترین راه لاغری می باشد .

کارهایی که شما باید برای لاغری شکم و پهلو با طب سنتی انجام دهید عبارتند از ؛ باید از پرخوری ،روی هم خوری ،ریزه خواری و مخلوط خوری جلوگیری کنید و در هر وعده غذایی فقط یک نوع غذای ساده بخورید،شما باید غذا را زیاد بجوید که تبدیل به شیرابه شود پس غذا را انقدر بجوید تا کاملا له شود و با بزاق دهان مخلوط شود .

شما نباید غذا های شیرین یا پر چرب مصرف کنید زیرا باعث ایجاد رطوبت در بدن می شود درنتیجه شما باید از خوردن انواع شیرنی های خامه ای ،حلواها ،شله زرد ،چربی دنبه و انواع روغن ها پرهیز کنید . همچنین شما باید از خوردن نان های خمیر و فانتزی خودداری کنید و نان های برشته و نان جو میل کنید.

همچنین شما به همراه غذایتان نباید مخلفات مصرف کنید فقط می توانید زیتون شور مصرف کنید . شما باید برنامه غذایی مرطب داشته باشید و در صرف وعده های غذایی نظم را رعایت کنید و سر ساعت غذا بخورید .

لاغری شکم پهلو با طب سنتی

شما باید از غذا های پرکالری مانند حلواها، گوشت ها ،شیر برنج، گندم ، اجیل تازه و فرنی ها بپرهیزید . و هم چنین ما به شما توصیه می کنیم که از غذا های تند و ترش و شور در طب سنتی برای رفع تری و رطوبت و لاغری  حتما استفاده کنید . ولی به خاطر داشته باشید که در مصرف غذا های تند صرفه جویی کنید زیرا باعث ایجاد زخم معده و یا بوی تند ادرار و عرق می شود .موادی مانند سکنجبین،سیر،پیاز و یا خردل و تره اگر برای شما منع نشده باشد شما می توانید کنار غذا مصرف کنید .

شما نباید غذا هایی مانند هلیم و کله پاچه ،رشته و ماکارونی ،مغز ،جگر ،قلوه ،تخم مرغ سفت شده و پنیر تازه مصرف کنید چون باعث ایجاد غلظت خون شدید می شوند .

شما باید غذا هایی که خون را رقیق میکنند مصرف کنید مانند انواع سبزیجات سکنجبین و یا گوشت پرندگان و نیم ساعت قبل از وعده غذایی خود ایگ گرم را با سکنجبین مخلوط کرده و بنوشید ولی به خاطر داشته باشید که مصرف زیاد اب و مایعات گرم عوارض زیادی دارد به همین خاطر شما باید با متخصص تب سنتی خود حتما مشورت کنید .

نباید تا نیم ساعت قبل تا ۲ ساعت بعد از غذا اب مصرف کنید فقط زمانی که تشنه شدید مایعات را مصرف کنید .

برای لاغری شکم و پهلو با طب سنتی شما نباید هنگامی که میوه مصرف کردید دیگر نباید مایعات مصرف کنید و همچنین شما باید قبل و بعد از غذا انگشت سبابه خود را اندکی به نمک اغشته کنید و مصرف کنید و همچنین شما نباید تا وقتی که گرسنه و تشنه نشدید غذا و اب میل کنید .

باید برای لاغری سنتی اصولی را در حمام رعایت کنید برای مثال ؛ نباید زیاد حمام کنید ،برای دفع رطوبت بدن باید حمام مکفی باشد و مکث طولانی در حمام صورت بگیرد و همچنین بعد از ریختن اب بر بدن از روغن مالیدن پرهیز کنید و همچنین نباید ناشتا حمام کنید و همچنین بلعکس شما نباید با معده پر و بعد از غذا حمام کنید و همچنین شما باید با اب های معدنی و اب های قابض حمام کنید و در اب حمام خود کمی نمک و بوره اضافه کنید و مدتی طولانی در افتاب قرار دهید و سپس ا ان حمام کنید .

  • البته توجه داشته باشید شما برای لاغری می توانید از روش های دیگر نظیر جراحی شکم و پهلو نیز استفاده کنید. کافیست با ما تماس بگیرید تا اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

عوارض

اگر شما برای لاغری شکم و پهلو با طب سنتی از خود تجویز کنید دچار عوارض می شوید که جبران کردن ان ها بسیار سخت می باشد به همین خاطر ما به شما بهترین متخصصان طب سنتی را به شما معرفی خواهیم کرد که شما به بهترین روش و زیر نظر متخصص به اندام ایده ال خود برسید .

هزینه لاغری شکم و پهلو با طب سنتی

هزینه لاغری شکم و پهلو با طب سنتی نسب به عمل های جراحی به شدت پایین می باشد و همچنین خطرات و درد های کمتری دارد و همچنین شما دیگر نیازی به تیغ جراحی ندارید .

لاغری سریع شکم و پهلو با طب سنتی

لاغری سریع شکم و پهلو با طب سنتی

تناسب اندام و لاغری برای برخی از افراد رویایی دست نیافتنی محسوب می شود. بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند برای رسیدن به این رویا راه های زیادی مانند ورزش های سنگین، رژیم های غذایی سخت و یا داروهای شیمیایی مختلفی را امتحان کرده اند اما به نتیجه مورد نظر خود نرسیده اند که هیچ، در بعضی از موارد دچار عوارض ناگواری نیز شده اند. یا اینکه به دلیل طولانی بودن مدت درمان آن خسته می شوند و وسط راه آن را نیمه کاره رها می کنند.

اما یکی از راههایی که می توانید به وسیله آن برای سوزاندن چربی های اضافی استفاده کنید، به کار بردن توصیه های طب سنتی می باشد که یکی یکی آنها را با هم مرور می کنیم. نخستین توصیه این است که بیش از حد غذا نخورید. شما باید بدانید که پرخوری، روی هم خوری، ریزه ریزه خوری و مخلوط خوری چندان مناسب نیست و باید از آن خودداری کنید. به یاد داشته باشید که بهتر است در هر وعده غذایی از یک نوع غذای ساده استفاده کنید.

طب سنتی برای لاغری شکم و پهلو

طب سنتی برای لاغری شکم و پهلو

همچنین توصیه دیگر آن این است که باید غذا را به طور کامل بجویید. این جوییدن موجب می شود که غذا به شیرابه ای تبدیل شود که بلعیدن آن راحت و کاملا با بزاق دهان مخلوط شود. از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنید زیرا این نوع از غذاها در بدن رطوبت ایجاد می کند. شیرینی های خامه ای، حلوا، شله زرد، چربی دنبه و انواع روغن ها از این دسته از غذاها می باشند که باید از خوردن آن صرف نظر کنید. یک دیگر از توصیه های سنتی این می باشد که نام را برشته میل کنید و نان هایی که خمیر و فانتزی هستند را استفاده نکنید. نان جو یکی از بهترین نان ها می باشد. به یاد داشته باشید که مخلفات اضافی همراه غذا میل نکنید مگر اینکه آنها مانند زیتون شور مفید باشند. داشتن ساعت خاصی برای میل غذا نیز می تواند به سوخت و ساز بدن کمک کند. پس سعی کنید در ساعت معینی غذا بخورید.

کاهش وزن با طب سنتی

کاهش وزن با طب سنتی

یکی از پژوهشگران طب سنتی در این باره اعلام کرد که چربی سوزی و کاهش وزن با استفاده از گیاهانی مانند ملین، مدر و دیگر داروهای گیاهی با طبع گرم مفید می باشد. او افزود که افراد می توانند حداکثر در ماه ۳ تا ۴ کیلو کاهش وزن داشته باشد و در صورتی که از این میزان عبور کرد معمولا افراد دچار ریزش مو و لاغری صورت می شوند. وی اضافه کرد که کم کردن حجم غذای وعده ناهار، خوردن سبزیجات مخصوصا اسفناج، تره، جعفری، گیشنیز، آلبالو، گیلاس، خیار و سیب ترش درختی در میان وعده و نیز آب هویج به صورت ناشتا می تواند ترشح انسولین در لوزالمعده را افزایش دهد که در این صورت قند خون کاهش و موجب لاغری می شود.

این پژوهشگر اعلام کرد که برای چربی سوزی به روش سنتی پرهیز غذایی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. همچنین غذاهای چاق کننده و پر چرب را تا حد ممکن استفاده نکنید یا مصرف آن را کاهش دهید. غذاهایی مانند سیب زمینی، نشاسته، غذاهای صنعتی، دلستر، ماءالشعیر، فست فود، نوشابه، کشمش، انجیز، گوشت گوسفند، آجیل ها، ماهی، خربزه، هندوانه، موز، آناناس، انبه، آووکادو، تنقلات، شکلات، روغن های صنعتی، انواع شیرینی جات و برنج چاق کننده می باشند.

لاغری شکم و پهلو در طب سنتی

لاغری شکم و پهلو در طب سنتی

برخی از دمنوش ها نیز هستند که تاثیرات معجزه آسایی دارند. به عنوان مثال دمنوش گزنه به همراه هل نیز می تواند اثر چشمگیری در کاهش وزن داشته باشد. شما می توانید به مدت ۲۰ روز از این دمنوع استفاده کنید تا نتیجه مورد نظر خود را بدست آورید. علاوه بر آن، چای سبز نیز اگر با شیرین بیان نوشیده شود می توند به مدت یک تا یک و نیم ماه تاثیر زیادی بر وزن شما داشته باشید. به یاد داشته باشید که استفاده زیاد از چای سبز نیز خوب نیست و توصیه نمی شود. همچنین گفته می شود که دمنوش چای مکه نیز اگر قبل از خواب نوشیده شود، وزن را کاهش و غلظت خون را تعدیل می کند. علاوه بر آن برخی از پزشکان نوشیدنی کامبوجا را نیز توصیه می کنند. این نوشیدنی خاصیت چربی سوزی دارد و تاثیر آن می تواند شما را متعجب کند. اما یکی دیگر از ترکیبات معجزه آسا لیموترش و عسل می باشد. این ترکیب را باید به مدت ۴۵ روز به صورت ناشتا مصرف کنید تا بدون اینکه رژیم غذایی بگیرید لاغر شوید.

داروی طب سنتی برای لاغری شکم و پهلو

داروی طب سنتی برای لاغری شکم و پهلو

گفته می شود که بهترین دارو برای لاغری ادویه جات می باشند. گیاهان داروهایی مانند پاپریکا، گرام ماسالا، میخک، بریانی، هل قراب، انیسون ستاره ای، جوز هندی، ریشه جوز، سماق، کاکوتی، بادیان ختایی، تخم گشنیز، رنجفیل، شقاقل، خردل و دارچین خاصیت چربی سوزی بالایی دارند و زمانی که می خواهید غذای چربی بخورید، توصیه می شود که در کنار آنها از این ادویه ها استفاده شود. به یاد داشته باشید که استفاده از این ادویه جات برای آن دسته از افرادی که به تپش قلب دارند، دارای مزاجی گرم هستند و یا پوست خشکی دارند، مضر می باشد. همچنین سرکه سیب یا انگور خانگی و سنکنجبین نیز می تواند موجب کاهش وزن شود. شما می توانید به طور روزانه نصف استکان سرکه سیب خانگی را با دو قاشق غذا خوری زیره ترکیب کنید تا یک داروی چربی سوز قوی در اختیار داشته باشید. البته قابل ذکر است که استفاده آن برای افرادی که زخم معده دارند، توصیه نمی شود. در نهایت شما می توانید مقاله شکم در ویکی پدیا را دنبال کنید.

نکات مهم طب سنتی برای کاهش وزن

نکاتی که در ادامه ذکر شده است بر گرفته از طب سنتی ایران برای کاهش وزن و لاغر شدن می باشد:

  1. غذاهای گرم + تحرک، موجب سوخت و ساز کافی در بدن، شادابی، تقویت حافظه و لاغری می‌شود.
  2. غذاهای سرد + کم تحرکی، موجب سوخت و ساز پایین و تولید بافت سرد چربی، چاقی، کسالت، نارضایتی از حافظه، کم شدن چالاکی، مشکلات معده و گوارش و همچنین دردهای مفصلی می‌شود.
  3. در طول روز به جای آب، عرق زیره‌ی سیاه بنوشید.
  4. به هر بهانه‌ای، در منزل یا محل کار حرکت کنید. هرچند این حرکات کوچکند، اما در مجموع انرژی بسیاری مصرف می‌کنند. با این کار در واقع بدن را وادار به سوخت و ساز می‌کنید.
  5. قبل از آن که سیر شوید، از خوردن دست بکشید.
  6. هر لقمه‌ی غذا را حداقل ۵۰ بار بجوید. با این کار، بجز سیر شدن، به دستگاه گوارش نیز کمک کرده‌اید.
  7. یک روز در میان، ۲۰ دقیقه ورزش دوچرخه ثابت انجام دهید (۱۲ ثانیه آرام، و ۸ ثانیه با حداکثر سرعت پدال بزنید). چرا؟ به این دلیل که این ورزش حداکثر چربی سوزی را موجب می‌شود؛ برای کسانی که به هر علتی امکان ورزش دوچرخه ثابت وجود ندارد، پیاده‌روی روزانه حداقل ۴۵ دقیقه توصیه می‌شود در حدی که دچار عرق گرم و مطبوع شوند.
  8. اگر از آن دسته افرادی هستید که در هنگام نگرانی و غم، غذای بیش‌تری می‌خورید، قبل از شروع به خوردن، از خود بپرسید که آیا واقعاً گرسنه هستید؟ در هنگام نگران، مشاوره و صحبت کردن با اطرافیان و افراد مورد اعتماد موفق، می‌تواند بسیار به شما کمک کند. توجه داشته باشی، اجازه ندهید دیگران عادت‌های غذایی را به شما دیکته کنند.
  9. در هنگام غذا خوردن، آرامش داشته باشید و هرگز هنگام نگاه کردن به تلویزیون، در زمان نگرانی یا حالات عصبی، غذا نخورید.
  10. رژیم‌های سخت، لاغری سریع و استفاده از ترکیبات نامشخص، می‌تواند برای شما خطرناک باشد. لذا حتماً با پزشک خود در این مورد مشاوره نمایید.
  11. از خوردن سالاد، مواد سرد زیاد، خواب طولانی و استراحت طولانی پرهیز کنید؛ چرا؟ کلیه‌ی این موارد موجب سردی بدن می‌شوند و لذا زمینه‌ی چاقی را فراهم می‌آورند، در صورتی که گرمی‌ها سوخت و ساز بدن را بالا برده، زمینه‌ی لاغری را فراهم می‌آورند.
  12. مقدار برنج، سیب‌زمینی، ماکارونی، مواد سرخ کردنی، غذاهای سنگین را حذف یا بسیار کم کنید. زیرا موجب چاقی خواهند بود.
  13. در هنگام استفاده از این دستورالعمل، امکان دارد در فاصله‌ی وعده‌های غذایی گرسنه شوید. در این صورت یک قاشق مرباخوری کره‌ی گاوی را در یک لیوان آب جوش حل کنید و به آن یک قاشق مرباخوری شکر اضافه کنید که موجب بی‌اشتهایی می‌شود.
  14. داروهای گیاهی لاغری تجویز شده را به دقت طبق بروشورها مصرف نمایید تا بتوانید نتیجه‌ی مطلوب را اخذ کنید.

منبع: jarahbama

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید