تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 دی 1401 - 10:12
436 بازدید
کد خبر : 1569

ترواسکالپ چیست؟ و هزینه هر جلسه، معایب و مزایا لاغری با ترواسکالپ

ترواسکالپ چیست؟ و هزینه هر جلسه، معایب و مزایا لاغری با ترواسکالپ

ترواسکالپ روشی غیرتهاجمی است که سلول‌های چربی زیر پوست را از بین می‌برد. در این روش انرژی فرکانس رادیویی به سلول‌های چربی می‌رسند و هر جلسه ۲۴% از آنها از بین می‌روند. این روش درد ندارد و عوارض خاصی ایجاد نمی‌کند.

ترواسکالپ روشی غیر تهاجمی است که سلول‌های چربی زیر پوست را از بین می‌برد. در این روش انرژی فرکانس رادیویی به سلول‌های چربی می‌رسند و هر جلسه ۲۴% از آنها از بین می‌روند. این روش درد ندارد و عوارض خاصی ایجاد نمی‌کند.
استفاده از روش ترواسکالپ می تواند نتیجه ای رضایت بخش به شما نشان دهد، در این مطلب از رژیم نیوز درباره ترواسکالپ چیست، ترواسکالپ چگونه انجام می شود، فواید دستگاه ترواسکالپ، معایب دستگاه ترواسکالپ، لاغری با ترواسکالپ، هزینه ترواسکالپ صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
ترواسکالپ چیست

ترواسکالپ چیست | لاغری با ترواسکالپ

ترواسکالپ چیست؟

دستگاه ترواسکالپ یکی از روش‌های جدید پیکرتراشی بدن و دستگاهی است که به‌صورت غیرتهاجمی، با تاثیر بالا و متناسب با نیازهای فردی بدن را کانتورینگ کرده و چربی قسمت‌های مختلف بدن را حذف می‌کند. هرساله در صنعت زیبایی روش‌های مختلف لاغری و کانتورینگ بدن طرف‌داران بیشتری پیدا می‌کنند. به‌طوری‌که این بازار سالانه حدود ۱۶.۳٪ رشد می‌کند. روش ترواسکالپ هم از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از افراد به‌جای عمل لاغری سراغ روش‌های غیرتهاجمی و بدون عوارض مانند ترو اسکالپ می‌روند. عمل‌های لاغری دوره نقاهت طولانی داشته و باید مراقبت‌های خاصی را در ادامه انجام داد.

در این روش لاغری پزشک با تنظیم دما و در ایمنی کامل لایه‌های چربی را از بین می‌برد. به طور متوسط با این روش شاهد کاهش ۲۴٪ از چربی در ناحیه تحت درمان هستیم. هند پیس منحصربه‌فرد این دستگاه روی نواحی موردنظر قرار گرفته و در ۱۵ دقیقه درمان انجام می‌شود. البته پزشک باتوجه‌به نوع و میزان چربی تعداد جلسات موردنیاز را تعیین می‌کند.

ترواسکالپ روشی جدید در صنعت زیبایی است. از این دستگاه برای لاغری و کانتورینگ بدن استفاده می‌شود. این روش غیرتهاجمی بوده و در ۱۵ دقیقه درمان تکمیل می‌شود. البته تعداد جلسات موردنیاز به عوامل مختلفی بستگی دارد.

هند پیس دستگاه ترو اسکالپ روی ناحیه موردنظر قرار گرفته و چربی را تجزیه می‌کند.
هند پیس دستگاه ترو اسکالپ روی ناحیه موردنظر قرار گرفته و چربی را تجزیه می‌کند.

ترواسکالپ چگونه انجام می شود؟

دستگاه لاغری ترواسکالپ با استفاده از انرژی فرکانس رادیویی کار می‌کند. در این روش گرما به تمامی لایه‌های چربی در زیر پوست می‌رسد. انرژی فرکانس رادیویی از پوست تا قسمت ماهیچه‌ها نفوذ می‌کند. البته دما در سطح پوست تغییری نمی‌کند و باعث سوختگی پوست نمی‌شود. این دستگاه بسیار ایمن و در قسمت‌های مختلف بدن می‌توان از آن استفاده کرد. با توجه‌ به نیاز شما متخصص می‌تواند به طور هم‌زمان در نواحی مختلف بدن هند پیس این دستگاه را قرار دهد.

ایجاد گرما در لایه‌های چربی زیر پوست باعث می‌شود سلول‌های چربی به‌آرامی از بدن خارج شده و دفع شوند. به همین دلیل حذف چربی دائمی است.

این دستگاه با تابانیدن فرکانس رادیویی چربی‌ها را تجزیه کرده و به لاغری کمک می‌کند.
این دستگاه با تابانیدن فرکانس رادیویی چربی‌ها را تجزیه کرده و به لاغری کمک می‌کند.

لاغری با ترواسکالپ آی دی

ترواسکالپ آی دی یکی از دستگاه‌های پرطرف‌دار است که با امواج رادیویی تک‌قطبی چربی‌ها را از بین می‌برد. در نواحی مختلف بدن با ابعاد مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. با این روش چربی‌ها به‌صورت طولانی‌مدت از بین می‌روند. از این دستگاه می‌توان به طور هم‌زمان در قسمت‌های مختلف بدن استفاده کرد. هر جلسه درمان حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. معمولا بین ۶ تا ۱۲ جلسه درمان با دستگاه ترواسکالپ آی دی باید انجام شود.

به نقل از cuteraanz در رابطه با کاربرد دستگاه ترواسکالپ آی دی:

بافت‌شناسی بالینی نشان می‌دهد که ترواسکالپ آی دی باعث التهاب و نکروز چربی از زیر درم تا عمق ۱٫۵ سانتی‌متری می‌شود. همچنین این یافته‌ها نشان‌دهنده کاهش میانگین ۲۴ درصد چربی در ناحیه تحت درمان است که توسط سونوگرافی اندازه‌گیری شده‌اند.

درمان با ترو اسکالپ برای چه افرادی مناسب است؟

این روش درمان برای طیف گسترده‌ای از افراد مناسب است. شما می‌توانید برای حذف چربی در نواحی کوچک و بزرگ از این دستگاه استفاده کنید. اگر در ناحیه شکم، پهلو، ران، بازو، باسن و کمر چربی دارید، با دستگاه ترو اسکالپ می‌توانید آنها را از بین ببرید. حتی برای رفع مشکل چانه دوتایی یا غبغب می‌توان از این دستگاه استفاده کرد.

افرادی که دچار چربی موضعی هستند یا افراد چاقی که در سراسر بدن خود چربی دارند، می‌توانند از این روش تاثیرگذار استفاده کنند. یکی از مزیت‌های دستگاه ترواسکالپ این است که برای انواع پوست مناسب است. حتی اگر پوست خود را برنزه کرده‌اید، می‌توانید بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

نتیجه لاغری با ترو اسکالپ چقدر است؟

تکمیل تعداد جلسات درمان در نتیجه لاغری بسیار اهمیت دارد. معمولا هر ۴ تا ۶ هفته یک‌بار باید به کلینیک مراجعه کنید. بلافاصله بعد از هر جلسه نمی‌توانید نتایج را ببینید. زیرا تجزیه سلول‌های چربی توسط سیستم لنفاوی زمان‌بر است. معمولا ۶ تا ۸ هفته بعد از اولین جلسه می‌توانید تغییرات را مشاهده کنید. نتیجه نهایی ۱۲ هفته بعد از آخرین جلسه درمان مشخص می‌شود.

ترواسکالپ برای کدام نواحی بدن مناسب است؟

از این دستگاه می‌توان در تمامی قسمت‌های بدن که چربی تجمع کرده است، استفاده کرد. این دستگاه هم چربی را از بین برده و هم به لیفت بدن کمک می‌کند. بیشترین کاربرد آن در ناحیه شکم و پهلو است. بسیاری از افراد برای کانتورینگ و رفع شلی پوست در ناحیه بازو، کمر، ران و باسن از این روش استفاده می‌کنند. برای رفع چربی در نواحی کوچک مانند غبغب و چانه دوتایی نیز می‌توان از این دستگاه استفاده کرد.

در نواحی مانند شکم و پهلو درمان طولانی‌تر است و حدود ۱۲ جلسه باید از دستگاه استفاده شود. اما در قسمت‌های کوچکی مانند چانه ۲ تا ۴ جلسه درمان کافی است.

برای نواحی مختلف بدن مانند شکم، پهلو، کمر، باسن، ران و بازو می‌توان از دستگاه ترو اسکالپ استفاده کرد. حتی برای تجزیه چربی در نواحی کوچکی مانند غبغب این دستگاه کاربرد دارد.

برای نواحی مختلف بدن از جمله شکم و پهلو می‌توان از دستگاه ترواسکالپ استفاده کرد.
برای نواحی مختلف بدن از جمله شکم و پهلو می‌توان از دستگاه ترواسکالپ استفاده کرد.

چگونه برای جلسه ترواسکالپ آماده شویم؟

قبل از انجام این روش لاغری نیاز به انجام اقدامات خاصی نیست. تنها چند مورد را باید رعایت کنید.

  • قبل از مراجعه به کلینیک تمامی جواهرات و اکسسوری‌ها را از ناحیه درمان جدا کنید. در این ناحیه نباید هیچ شیء مزاحمی وجود داشته باشد.
  • اگر موهای زائد شما زیاد است و حالت کرکی ندارد، حتما قبل از شروع درمان آنها را بتراشید.
  • قبل از درمان به‌اندازه کافی مایعات بنوشید. هیدراته بودن در زمان استفاده از دستگاه ترواسکالپ بسیار مهم است.

ترواسکالپ نیاز به آمادگی یا مراقب‌های بعدی خاصی ندارد، فقط به یاد داشته باشید که آب کافی بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند.

مراقبت های بعد از ترواسکالپ

درمان چاقی با دستگاه ترو اسکالپ نیاز به مراقبت‌های خاصی ندارد. قرمزی ناحیه تحت درمان در مدت‌زمان کوتاهی برطرف می‌شود. اگر در آن ناحیه توده‌های کوچکی احساس کردید، نگران نباشید. شما می‌توانید با ماساژ ۲ تا ۵ دقیقه‌ای در روز به رفع آنها کمک کنید. هیدراته ماندن پس از درمان بسیار مهم است. در چند روز اول سعی کنید مصرف آب را افزایش دهید.

قبل و بعد از ترواسکالپ آب بنوشید
ترواسکالپ نیاز به امادگی یا مراقب خاصی ندارد، فقط زیاد آب بنوشید.

مزایای ترواسکالپ

این دستگاه به دلیل مزایای زیادی که دارد، بسیار پرطرف‌دار شده و افراد زیادی برای کانتورینگ بدن خود از آن استفاده می‌کنند. برخی از مهم‌ترین مزایای آن عبارت‌اند از:

  • درمان سریع
  • درمان غیرتهاجمی و ایمن
  • روشی منحصربه‌فرد برای درمان شلی پوست
  • از بین چربی در مناطق کوچک و بزرگ
  • امکان درمان هم‌زمان چند ناحیه از بدن
  • بدون دوره نقاهت
  • بدون درد و خونریزی.

معایب و عوارض ترواسکالپ

ترواسکالپ جز روش‌های غیرتهاجمی است که عوارضی ندارد. تا به امروز هیچ یک از افرادی که تحت درمان قرار گرفته‌اند، گزارشی از مشکلات بعد از آن نداده‌اند. تنها ممکن است کمی قرمزی در ناحیه تحت درمان مشاهده کنید که بعد از چند ساعت برطرف می‌شود.

سوالات متداول شما

اگر قصد لاغری و حذف چربی در ناحیه خاصی از بدن خود را دارید، احتمالا درمان با دستگاه ترو اسکالپ یکی از گزینه‌های شما است. به همین دلیل شاید سوالاتی در مورد این روش لاغری داشته باشید. در ادامه تعدادی از سوالات پرتکرار شما را مطرح کرده و پاسخ آنها را ارائه داده‌ایم.

آیا ترواسکالپ ایمن است؟

این روش درمان کاملا ایمن بوده و غیرتهاجمی است. ممکن است به دلیل تابیدن انرژی فرکانس رادیویی تا چند روز ناحیه درمان کمی حساس به لمس باشد. اما این مورد به‌سرعت برطرف شده و می‌توانید به‌راحتی فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهید.

آیا ترواسکالپ درد دارد؟

در هنگام درمان ممکن است کمی احساس گرما کنید. بعد از آن نیز بین چند دقیقه تا چند ساعت قرمزی خفیفی روی پوست مشاهده خواهید کرد. اما به‌هیچ‌وجه در طول درمان یا بعد از آن دردی احساس نمی‌کنید و می‌توانید به‌راحتی فعالیت‌های خود را انجام دهید.

قیمت ترواسکالپ چقدر است؟

قیمت ترواسکالپ به عوامل مختلفی بستگی دارد. متخصص باید تعداد جلسات موردنیاز و تعداد هند پیس برای هر ناحیه را تعیین کند. به همین دلیل نمی‌توان هزینه کلی برای آن اعلام کرد. در سال ۱۴۰۱ هزینه نصب هر هند پیس حدود ۲ میلیون تومان می‌شود. طبق این نرخ هزینه هر جلسه درمان به تعداد هند پیس‌ها بستگی دارد.

هزینه هر جلسه ترواسکالپ چقدر است؟

قیمت ترواسکالپ

ترواسکالپ چیست| قیمت ترواسکالپ | لاغری با ترواسکالپ

هزینه هر جلسه درمان به ناحیه موردنظر بستگی دارد. همان‌طور که گفتیم نصب هر هند پیس حدود ۲ میلیون تومان هزینه دارد. در ناحیه شکم و پهلو بین ۲ تا ۴ هند پیس وصل می‌شود. ناحیه بازو و ران نیز به همین صورت است. برای غبغب نیاز به یک عدد هند پیس است.

تعداد جلسات لازم برای ترواسکالپ چقدر است؟

تعداد جلسات به ناحیه موردنظر و میزان چربی بستگی دارد. معمولا شما می‌توانید در همان جلسه اول تغییر را مشاهده کنید. اما برای تکمیل درمان و حذف بیشترین مقدار چربی بین ۶ تا ۱۲ جلسه لازم است. برای حذف چربی در ناحیه شکم و پهلو معمولا درمان تا ۱۲ جلسه ادامه دارد.

هر جلسه ترو اسکالپ چقدر طول می کشد؟

در بیشتر کلینیک‌های زیبایی از دستگاه ترواسکالپ آی دی استفاده می‌شود. طول درمان با این دستگاه ۱۵ دقیقه است. هند پیس باید ۱۵ دقیقه روی ناحیه موردنظر بماند تا بتواند چربی‌ها را از بین ببرد. در دستگاه به‌روزتری به نام ترو اسکالپ تری دی درمان بهینه‌سازی شده و تعداد جلسات به حداقل ممکن می‌رسد. اما طول درمان در هر جلسه حدود یک ساعت است.

دوره نقاهت درمان با ترواسکالپ چقدر است؟

یکی از مزیت‌های اصلی لاغری با دستگاه ترواسکالپ نداشتن دوره نقاهت است. شما می‌توانید بلافاصله بعد از درمان به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید. نیاز به استراحت نبوده و علائمی مانند قرمزی در عرض چند ساعت از بین می‌روند.

فاصله زمانی بین جلسات ترواسکالپ چقدر است؟

فاصله زمانی به محل موردنظر و میزان چربی بستگی دارد. معمولا هر ۴ تا ۸ هفته یک‌بار باید درمان انجام شود. در این فاصله ممکن است تغییرات را مشاهده نکنید. زیرا ازبین‌رفتن بافت چربی حداقل ۸ هفته طول می‌کشد.

آیا با روش ترواسکالپ می توان لیفت بازو انجام داد؟

لیفت بازو با ترواسکالپ

لیفت بازو با ترواسکالپ

یکی از کاربردهای اصلی این دستگاه لیفت بازو است. در این ناحیه علاوه بر از تجزیه چربی، شلی پوست هم از بین می‌رود. قرارگیری هند پیس دستگاه روی بازو راحت بوده و درمان به سرعت انجام می‌شود.

با روش ترواسکالپ می توان لیفت و پیکرتراشی ران را انجام داد؟

معمولا خانم‌ها با چربی در ناحیه ران مشکل دارند. این افراد می‌توانند از دستگاه ترواسکالپ استفاده کنند. هند پیس‌های دستگاه روی قسمت داخلی و خارجی ران قرار گرفته و لیفت ران انجام می‌شود. با این روش می‌توانید به‌راحتی فعالیت‌های خود را انجام دهید.

ترواسکالپ برای غبغب هم استفاده می شود؟

از دستگاه ترو اسکالپ می‌توان در نواحی کوچک مانند غبغب هم استفاده کرد. به همین دلیل افرادی که غبغب دارند، برای تجزیه چربی این ناحیه می‌توانند از این روش استفاده کنند. راه‌های دیگری مانند انواع عمل زیبایی غبغب هم وجود دارد که می‌توان برای از بین بردن چربی یا پوست اضافه این ناحیه استفاده کرد. برای اینکه بدانید بهترین راه برای شما کدام است، بهتر است با متخصص پوست و مو و زیبایی در دکترتو مشورت کنید.

ترواسکالپ با کول اسکالپتینگ چه تفاوتی دارد؟

هر دو روش برای لاغری موضعی استفاده می‌شوند. این دو دستگاه هند پیس‌هایی دارند که باعث ازبین‌رفتن چربی می‌شوند. تفاوت آنها در نوع تجزیه چربی است. در ترو اسکالپ از انرژی گرمایی استفاده شده و کول اسکالپتینگ بر پایه کرایو و ایجاد سرمایش است. معمولا پزشکان روش ترو اسکالپ را موثرتر می‌دانند.

ترواسکالپ برای چه افرادی مناسب نیست؟

این روش برای خانم‌های باردار به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. اگر در بدن شما ضربان‌ساز یا دیفبریلاتور کاشته شده است، نباید از این دستگاه استفاده کنید. عفونت و زخم باز نیز ممکن است باعث بروز عوارضی شود. به همین دلیل در صورت عفونت و زخم باید صبر کنید تا آنها بهبود پیدا کنند، بعد درمان را شروع کنید.

نتایج ترواسکالپ چه مدت بعد از درمان ظاهر می شود؟

تجزیه چربی توسط سیستم لنفاوی مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد. به همین دلیل نمی‌توان بلافاصله بعد از درمان نتایج را مشاهده کرد. اولین نتایج حدود ۸ هفته بعد از جلسات اول درمان دیده می‌شود. نتیجه نهایی هم حدود ۱۲ هفته بعد از آخرین جلسه قابل‌مشاهده است.

مدت ماندگاری ترواسکالپ چقدر است؟

نتایج در این روش درمان طولانی‌مدت بوده و با رعایت رژیم لاغری می‌توان کانتورینگ بدن را حفظ کرد. زیرا با استفاده از دستگاه ترواسکالپ سلول‌های چربی به طور برگشت ناپذیر آسیب می‌بینند و به‌ مرور از بدن خارج می‌شوند. تقریبا در هر جلسه درمان ۲۴% از سلول‌های چربی در ناحیه تحت درمان از بین می‌روند.

برای انجام ترواسکالپ باید به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

ترواسکالپ یکی از روش‌های جدید برای لاغری و تجزیه چربی است. این دستگاه دارای قطعاتی به نام هند پیس است و با تابش فرکانس رادیویی چربی‌های زیر پوست را از بین می‌برد. معمولا بین ۶ تا ۱۲ جلسه درمان نیاز است. هر ۴ یا ۶ هفته یک‌بار درمان باید تکرار شود. از این روش لاغری می‌توان برای قسمت‌های مختلف بدن مانند شکم، پهلو، ران، بازو، کمر و غبغب استفاده کرد. از مزیت‌های این دستگاه امکان استفاده هم‌زمان در قسمت‌های مختلف بدن است.

برای درمان با دستگاه ترواسکالپ می‌توانید به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کرده و زیر نظر متخصص پوست و مو و زیبایی این روش لاغری را انجام دهید. دقت داشته باشید که پزشک متخصص درمان را برای شما انجام دهد.

سخن آخر

دقت داشته باشید برای انجام هرگونه روش لاغری ابتدا با پزشک مشورت نمایید ، در نظر داشته باشید که بهترین روش انجام حرکات ورزش و تغذیه مناسب می باشد.

منبع: دکترتو

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید