تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 - 10:14
250 بازدید
کد خبر : 1589

لاغری صورت | روش های عالی رفع چاقی صورت در یک هفته

لاغری صورت | روش های عالی رفع چاقی صورت در یک هفته

اگر به عکس های سلفی خودتان خیره شده اید و نگران پف چهره خود یا چربی اضافی گونه هایتان هستید یا دوست دارید چهره ای استخوانی تر داشته باشید و جوان تر به نظر برسید، مطلب پیش رو را ازدست ندهید..

لاغری صورت در یک ماه به خودی خود یکی از چالش های مهم برای بسیاری از افراد شده است، به خصوص برای کسانی که می خواهند فقط چربی های برخی از قسمت های بدن را آب کنند.

شاید برای خیلی از افراد داشتن غبغب و چربی های اضافی صورت یک مساله ناراحت کننده شده باشد و به دنبال راه حلی هستند که صورت خود را لاغر و زاویه دار کنند.

اگر به عکس های سلفی خودتان خیره شده اید و نگران پف چهره خود یا چربی اضافی گونه هایتان هستید یا دوست دارید چهره ای استخوانی تر داشته باشید و جوان تر به نظر برسید، مطلب پیش رو را ازدست ندهید..

با خواندن این مقاله شما با چند راه حل ساده می توانید فرم صورت خود را تغییر داده و از شر چربی های اضافی چهره خود خلاص شوید و در عین حال صورتتان را لاغر، جذاب و جوان کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید…

لاغری صورت با رژیم غذایی سالم

لاغری صورت در یک ماه

با رژیم لاغری، صورتتان هم لاغر می شود

شاید تابحال برایتان پیش آمده است که پس از مدتی دوستتان را می بینید که به نظرتان لاغرتر و زیباتر شده است. اولین چیزی که چشم شما را می گیرد چهره ی جوان و لاغر او است.

وقتی علت را جویا می شوید می فهمید که او مدتی تحت یک رژیم لاغری برای لاغر شدن کل بدن خود بوده است. با این وصف جالب است بدانید که یکی از راه های متداول برای لاغر شدن صورت این است که به فکر کاهش وزن در کل بدنتان باشید.

اگر رژیم لاغری مناسبی داشته باشید، کاهش وزن به لاغری صورتتان هم کمک می کند و چهره تان را زاویه دار و چوان تر نشان می دهد.

در اصل یک روش بهینه برای کاستن چربی های صورت، برخی تغییرات ظریف در تمرینات ورزشی، به همراه برنامه غذایی مناسب است. اگر می خواهید هم اندامی متناسب داشته باشید هم صورتتان لاغر شود، باید مصرف روزانه کالری را کاهش داده و در عوض سوزاندن چربی و کالری را افزایش دهید.

بسیاری از افراد مستعد چاقی در ناحیه گردن، غبغب، صورت و فک هستند. برای اینکه صورتتان فرم و زاویه پیدا کند و از زیبایی چهره لاغر خود لذت ببرید، بیایید از همین امروز یک رژیم غذایی کاهش وزن را برای لاغر شدن کل اندامتان شروع کنید.

عامل چاقی و پف صورت، کم آبی است

چنانچه عامل چاقی و ورم صورتتان را بدانید بهتر می توانید به راه حل مناسب برای لاغر کردن صورت برسید و در کل دقیقا می فهمید که برای لاغر شدن صورت چه بخورید.

یکی از دلایل اصلی چاقی صورت و گونه ها این است که بدن شما مایعات زیادی را ذخیره می کند و علت اصلی احتباس مایعات دربدن، کم آبی است.

وقتی شما به اندازه کافی آب نمی نوشید، بدن احساس می کند که باید آب ذخیره کند. در نتیجه مایعات اضافی را به چند قسمت از بدنتان می فرستد که یکی از این قسمت ها صورت و گونه ها است. در نظر داشته باشید که روزانه حداقل دولیتر آب بنوشید و بدن خود را خوب آبرسانی کنید.

علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که آب می تواند باعث احساس سیری در شما شود و کاهش وزن را افزایش دهد. در حقیقت، نوشیدن آب قبل از غذا میزان کالری مصرف شده در طول وعده های غذایی را به شدت کاهش می دهد.

چند روش ساده برای لاغر شدن صورت

برای لاغر کردن صورتتان و کاهش چربی های اضافه علاوه بر نوشیدن آب و رژیم آب، روش های ساده دیگری نیز وجود دارند که می توانید با رعایت آن ها به راحتی چهره ای جوان، لاغر و زیبا داشته باشید، خصوصا اگر رویای داشتن یک صورت استخوانی و جذاب را دارید و میخواهید چهره تان عضله ای و زاویه دار شود، راه حل های زیر را امتحان کنید:

چند روش ساده برای لاغر شدن صورت

به طور کلی چند روش ساده برای لاغر شدن صورت عبارتند از:

  • تمرینات ورزشی صورت
  • ورزش هوازی
  • ماساژ صورت
  • کاهش مصرف قند و نمک
  • مصرف فیبر و سبزیجات
  • لبخند زدن

تمرینات ورزشی صورت انجام دهید

طبق مطالعات انجام شده درباره زیبایی چهره، ثابت شده است که با انجام برخی از تمرینات ورزشی صورت می توان به زیبایی چهره، جلوگیری از پیری و بهبود قدرت عضلات چهره کمک کرد.

گزارش های مستند بهداشت ملی ( ( Anecdotal ادعا می کنند که شما می توانید با افزودن تمرینات ورزشی صورت به کارهای روزمره تان، عضلات چهره تان را هم تقویت کنید که این کار در نهایت صورت شما را لاغرتر نشان می دهد.

حتی یکی از بررسی های این گزارش ها بیان کرده است که انجام تمرینات ورزشی صورت علاوه بر لاغری صورت، باعث عضله سازی و زاویه دار شدن چهره هم می شود.

ورزش صورت
برخی از بهترین تمرینات رایج برای صورت به این ترتیب است که سعی کنید گونه هایتان بیرون بزند. برای این کار می توانید یکی از لپ های خود را به سمت گونه باد کنید و سپس هوا را از یک طرف به طرف دیگر صورت هل دهید، همچنین لب هایتان را چروک کرده یا در هم بکشید و به طور متناوب به دو طرف حرکت دهید.

در آخر دهان خود را به حالت لبخند زدن درآورید و دندان های خود را به مدت چند ثانیه فشار داده و نگه دارید.
مطالعات نشان داده است که انجام تمرینات عضلانی صورت دو بار در روز و به مدت ۸ هفته، باعث افزایش ضخامت و بهبود عضلات صورت و جوانسازی پوست می شود.

ورزش هوازی کنید

جالب است بدانید که وجود چربی اضافی در صورت نتیجه چربی اضافی در بدن است. بنابراین کاهش وزن با انجام تمرینات ورزشی می تواند سوزاندن چربی را افزایش دهد و به لاغر شدن بدن و صورت کمک کند.

ورزش هایی که ضربان قلب را افزایش می دهند یا همان ورزش های هوازی، یکی از موثرترین روش ها برای کاهش وزن شناخته شده است .

مطالعات متعدد نشان داده است که ورزش هوازی می تواند چربی سوزی را به طرز شگفتی در بدن و صورت افزایش دهد، به گونه ای که برخی مطالعات بر روی زنان چاق نشان داده است که با افزودن ورزش های قلبی توانسته اند کاهش چربی بیشتری را در بدن خود مشاهده کنند.

سعی کنید هر هفته ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه تمرینات ورزشی متوسط تا شدید را انجام دهید، که تقریباً معادل ۴۰-۲۰ دقیقه ورزش هوازی در روز است. برخی از نمونه های متداول ورزش های قلبی یا هوازی شامل دویدن، رقص، پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا است که همگی در چربی سوزی بدن و لاغر شدن صورت شما موثر است.

لاغر کردن صورت

عضلات صورت را بکشید

از دستان خود برای کشش عضلات صورت، ماساژ و تقویت آنها استفاده کنید. همچنین می توانید پوست صورت خود را با پایین آوردن چانه تا جایی که به سینه نزدیک شود، بکشید. سعی کنید به محض اینکه صورت خود را کشیدید با صدای بلند “آه” بگویید. به خاطر داشته باشید که همانند تمرینات در ورزش یوگا، قبل از تکرار مراحل این تمرین حتما حالت ایستاده داشته باشید. توصیه می شود که حرکات کششی را سه بار در روز انجام دهید.

نمک و قند مصرفی خود را کاهش دهید

وقتی شما غذاهای شور یا شیرین می خورید، سدیم و شکر غنی شده در این مواد غذایی باعث احتباس آب می شود. یعنی بدن نیاز پیدا می کند که آب ذخیره کند، بنابراین قسمت هایی از بدن شما نفخ یا ورم می کند، یکی از این قسمت ها گونه های شما است. در نظر داشته باشید که بدن شما به طور طبیعی فقط به مقدار کمی سدیم و شکر در روز نیاز دارد، بنابراین سعی کنید غذاهای شور و شیرین را از رژیم غذایی خود حذف کنید. این پرهیز غذایی علاوه بر اینکه برای سلامتی شما خوب است، صورتتان را هم لاغر می کند.

بیشتر لبخند بزنید

لبخند زدن در واقع نوعی تمرین برای عضلات صورت شما است و موجب می شود چربی در صورت و گونه های شما به شکل متناسب و زیبایی پخش شده و یک جا جمع نشود. لبخند بهترین تمرینی است که می توانید برای لاغری و زیبایی گونه های خود انجام دهید. ضمنا روزتان را هم با لبخند زدن به همه، شاد و پر انرژی شروع می کنید.

فیبر بیشتری بخورید

یکی از بهترین توصیه ها برای لاغری صورت و از بین بردن چربی گونه، افزایش مصرف فیبر است. فیبر ترکیبی از مواد غذایی گیاهی است که به آرامی در دستگاه گوارش شما حرکت می کند و برای مدت طولانی احساس سیری در شما ایجاد می کند. همچنین میل به غذا خوردن و اشتها را نیز کاهش می دهد.

بر اساس یک مطالعه که بر روی ۳۴۵ فرد دارای اضافه وزن و چاقی انجام شد، مصرف بیشتر فیبر در این افراد کاهش وزن آن ها را به دنبال داشت که با پیروی از یک رژیم کم کالری، چربی سوزی در اندام و صورت آن ها را نیز بهبود بخشید.
فیبر به طور طبیعی در انواع مواد غذایی از جمله میوه ها، سبزیجات، مغزها، دانه ها، غلات سبوس دار و حبوبات یافت می شود.

با تغذیه سالم در یک هفته صورت خود را لاغر کنید

برای لاغری صورت علاوه بر روش هایی که گفته شد شما می توانید با راه حل های سریع تر نیز به نتیجه برسید. کافی است برنامه غذایی خود را چک کنید و رژیم غذایی تان را تغییر دهید.
در اینجا به برخی از نکات تغذیه سالم اشاره شده است که می توانید دنبال کنید:

  • روزانه مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه بخورید (حداقل روزانه ۳ وعده میوه و ۴ وعده سبزیجات بخورید)
  • از غذاهای سرخ شده و فرآوری شده خودداری کنید
  • غلات و نان رژیمی را جایگزین غلات کامل کنید
  • پروتئین بدون چربی مانند مرغ و ماهی بخورید
  • چربی های سالم مانند: روغن زیتون، آووکادو و روغن های گیاهی و دانه ها را مصرف کنید
  • محصولات لبنی کم چرب را انتخاب کنید
  • مصرف شکر را کاهش دهید

قرص لاغری صورت

با وجود همه روش هایی که گفته شد ممکن است برای شما این سوال به وجود بیاید که آیا قرصی هست که بتواند صورت را در کمترین زمان ممکن لاغر کند؟

اگر به دنبال درمان های لاغری و کاهش چربی صورت بدون عمل های جراحی و زیبایی هستید و یا در جستجوی قرص لاغری صورت هستید باید بدانید که در حال حاضر قرص خوراکی که مختص از بین بردن چربی صورت باشد، وجود ندارد.

اما جالب است بدانید که از بیش از یک دهه قبل تزریق فسفاتیدیل کولین و سدیم دئوکسی کولات، به عنوان یک روش کاهش چربی برای صورت و بدن متداول شده است که به عنوان مزوتراپی، مزولیفت، و غیره، با نام تجاری Kybella، در بسته بندی های فانتزی به بازار عرضه شده است. البته در نظر داشته باشید که این دارو فقط برای رسوبات چربی در نواحی کوچک بدن و صورت مفید است

منبع: منو رژیم

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید