تاریخ انتشار : دوشنبه 19 دی 1401 - 5:48
429 بازدید
کد خبر : 1613

لاغری با پیلاتس؛ چند تمرین عالی پیلاتس و لاغری شکم در خانه

لاغری با پیلاتس؛ چند تمرین عالی پیلاتس و لاغری شکم در خانه

پیلاتس و کاهش وزن با هم ارتباط مستقیم دارند زیرا تمامی تمرینات پیلاتس با تمام بدن، هر دو طرف راست و چپ، به صورت یکپارچه انجام می‌شود. برای جواب به این سوال که آیا پیلاتس باعث لاغری می شود ؟ به ادامه مطالب توجه نمایید.

لاغری سریع با پیلاتس

لاغری سریع با پیلاتس

لاغری با پیلاتس امکان پذیر است؟ با ما همراه باشید تا با فواید این ورزش و ۱۱ تمرین پیلاتس آشنا شوید.

پیلاتس چیست؟ آیا پیلاتس باعث لاغری می شود؟

قدم اول برای استفاده از ورزش پیلاتس و لاغری، شناخت این ورزش است. پیلاتس، یک ورزش تمرینی برای تمام بدن است که از مجموعه ای از دستگاه ها و تمرینات در آن استفاده می‌شود. پیلاتس و کاهش وزن با هم ارتباط مستقیم دارند زیرا تمامی تمرینات پیلاتس با تمام بدن، هر دو طرف راست و چپ، به صورت یکپارچه انجام می‌شود. برای جواب به این سوال که آیا پیلاتس باعث لاغری می شود ؟ به ادامه مطالب توجه نمایید.

پیلاتس هوازی است یا غیر هوازی؟

ورزش هوازی به هر فعالیتی گفته می‌شود که ضربان قلب و تنفس را افزایش دهد، در حالی که از گروه‌های عضلانی بزرگ، به طور مکرر استفاده کند؛ اما تمرین‌های پیلاتس فرآیندی تکراری ندارند.

در پیلاتس، تمرینات زیادی انجام می‌دهیم ولی با تکرارهای کم و استفاده از تمام عضلات بدن؛ نه فقط گروه‌های عضلانی بزرگ! با این حال می‌توان جلسه‌ی تمرینی پیلاتس را طوری طراحی کرد تا یک‌سری فعالیت‌های هوازی را هم شامل شود.

پیلاتس یک تمرین هوازی نیست؛ اما با توجه به مکانیسم این تمرین‌ها، متابولیسم فرد، بسیار بیشتر از یک ساعت تمرین هوازی افزایش می‌یابد.

تمرینات پیلاتس می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند، به کمک این روش توده عضلانی بدون چربی را شکل می‌دهید و داشتن نسبت بالای توده عضلانی بدون چربی در بدن شما بدین معناست که شما متابولیسم بالاتری خواهید داشت، بنابراین حتی در حالت استراحت کالری بیشتری می‌سوزانید.


حتما بخوانید ورزش پیلاتس چیست ؟

پیلاتس چیست + همه چیز درباره 8 اصل ورزش پیلاتس یا کنترلوژی
پیلاتس چیست + همه چیز درباره ۸ اصل ورزش پیلاتس یا کنترلوژی

پیلاتس چقدر کالری میسوزاند ؟

مقدار کالری که در تمرین پیلاتس می‌سوزانید بستگی به وزن شما دارد، همچنین این عدد به شیوه تمرین شما نیز بستگی دارد، این‌که در کلاس پیلاتس مت شرکت کرده‌اید یا در کلاس پیلاتس ریفورمر

فردی که حدود ۷۰ کیلوگرم وزن دارد در یک کلاس پیلاتس مت ۵۰ دقیقه‌ای در سطح مبتدی تقریباً ۳۰۰ کالری می‌سوزاند. اما همین فرد در یک کلاس ۵۰ دقیقه‌ای پیشرفته تقریباً ۵۰۰ کالری می‌سوزاند.

همچنین اگر در یک کلاس پیلاتس که در آن ضربان قلب شما افزایش پیدا کند، شرکت کنید. کالری بیشتری می‌سوزانید.

اما مگر ما فقط برای اینکه کالری بسوزانیم، پیلاتس تمرین می‌کنیم؟؟؟

پیلاتس برای ساخت عضلات بدون چربی روش خاص و بسیار موثری دارد.
پیلاتس برای ساخت عضلات بدون چربی روش خاص و بسیار موثری دارد.

اشتباهات رایج در کاهش وزن

اتفاقی که به وفور در میان افرادی که درگیر اضافه وزن هستند، مشاهده می‌شود، انجام اشتباهات رایج در کاهش وزن است که جبران آن هم بسیار بسیار سخت است!

پیروی از رژیم‌های غیر اصولی و نادرست!!!

زمانی که افراد بدون در نظر گرفتن ترکیبات بدن خود اعم از درصد عضله و درصد چربی، شروع به گرفتن رژیم‌های بی اساس می‌کنند، غالباً توده عضلانی خود را از دست می‌دهند.

حقیقت ماجرا این است که وقتی شما وزن عضلانی خود را از دست می‌دهید، بدن شما به شدت از این کاهش وزن متضرر خواهد گشت؛ و پس از مدتی شاهد مشکلات و آسیب‌های به وجود آمده، خواهید شد!

برخی از این مشکلات عبارتند از:

  • زانو درد
  • کمر درد
  • گردن درد
  • مشکلات تیروئید
  • کاهش متابولیسم
  • کم آبی
  • مشکلات گوارشی
  • و …

پس اگر می خواهید به عوارض کاهش وزن دچار نشوید باید به یاد داشته باشید که لاغری نیازمند تغییر سبک زندگی طولانی مدت است. تعادل در رژیم غذایی و انجام فعالیت ورزشی را فراموش نکنید!

پیلاتس به شما کمک می‌کند تا به تناسب رسیده و موزون شوید.
پیلاتس به شما کمک می‌کند تا به تناسب رسیده و موزون شوید.

پیلاتس چربی سوزی دارد؟

اغلب مردم فکر می‌کنند پیلاتس فقط برای توانبخشی یا اصلاح ساختار بدن مناسب است. حتی شنیده‌ام که پیلاتس را نوعی تمرین کششی ملایم توصیف می‌کنند.

این صحیح است که ورزش پیلاتس به اندازه تمرینات هوازی، مانند دویدن یا شنا کردن بر کاهش وزن تاثیر ندارد. اما وقتی به طور منظم تمرین شود، یک تمرین چربی سوز عالی با فواید بی نظیر دیگری است که در دویدن یا شنا کردن به آن‌ها دست پیدا نخواهید کرد.

نکته: بیشتر افراد علاقه مند به کاهش توده چربی (چربی سوزی) هستند، اما از توسعه توده عضلانی غافل‌اند!

احتمالاً شنیده‌اید که یکی از راه‌ها برای کاهش وزن، یک رژیم غذایی کم کالری است. چیزی که ممکن است ندانید این است که رژیم غذایی کم کالری بدون داشتن تمرینات مقاومتی باعث از دست دادن توده عضلانی شما خواهد شد.

برای تغییر نسبت چربی به عضله، علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی مناسب باید تمرینات با وزن بدن و تمرینات مقاومتی مانند پیلاتس نیز انجام داد.

پیلاتس برای تقویت و ساخت عضلات بدون چربی و بهبود ساختار بدن روش خاص و بسیار موثری دارد. تمرین پیلاتس می‌تواند با هماهنگ کردن ذهن و جسم به ما در کاهش وزن کمک شایانی کند.

با این حال، برای کاهش توده چربی یا همان چربی سوزی و از دست ندادن توده عضلانی و به دست آوردن نتیجه مطلوب در کاهش وزن، باید استراتژی و برنامه‌ی بلند مدت داشت.

تغییر ترکیب بدن با افزودن عضله و کاهش چربی تاثیر مثبتی بر میزان متابولیسم پایه شما خواهد داشت. هرچه عضله‌ی بیشتری اضافه کنید، در زمان استراحت کالری بیشتری نیز می‌سوزانید.

sihpiodlcpwb

آیا پیلاتس باعث لاغری می شود؟

برگردیم به موضوع اصلی و اینکه آیا پیلاتس باعث لاغری می‌شود؟؟؟ بررسی اثر تمرینات پیلاتس بر کاهش وزن نکات جالب توجهی به ما می‌گویند!

محققان در یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۷ زن چاق یا دارای اضافه وزن ۳۰ تا ۵۰ ساله را مورد بررسی قرار دادند. این محققان دریافتند که انجام تمرینات پیلاتس مَت به مدت هشت هفته و مدیریت برنامه غذایی در موارد زیر موثر است:

  • کاهش وزن
  • کاهش BMI
  • کاهش دور شکم و باسن
  • تقویت عضلات شکم و کمر

بله، پیلاتس به شما کمک می‌کند تا کاهش وزن را تجربه کنید. نکته مهم اینجاست که نباید تنها حرکت شما در جهت کاهش وزن اکتفا کردن به پیلاتس یا هر ورزش دیگری باشد. باید سبک زندگی‌ را تغییر دهید و پیلاتس را بخشی از زندگی خود قرار دهید.

پیلاتس به عنوان یک تمرین ورزشی برای کاهش وزن، تنها “بخشی از یک صبحانه کامل است“.


یک ساعت پیلاتس در خانه – ۵ حرکت عالی برای تمرین پیلاتس در منزل اگر مبتدی هستید و نمی‌دانید از کجا پیلاتس را شروع کنید، من در این مطلب به شما تمام فوت و فن‌های یک ساعت پیلاتس در خانه را خواهم گفت.

چرا باید برای کاهش وزن از پیلاتس کمک بگیریم؟

باید این نکته را مورد توجه قرار داد که بسیاری از افراد به دلیل معضلات بیماری قلبی، آرتروز، کمردرد، فشارخون، چاقی و … نمی‌توانند در اغلب فعالیت‌های بدنی شرکت کنند.

اما از آن جا که تمرینات پیلاتس در حالت‌های ایستاده، نشسته و خوابیده و بدون طی مسافت، پرش و جهش انجام می‌گیرد؛ انجام آن توسط این افراد و کسانی که ممکن است با فعالیت‌های سنگین ورزشی دچار مشکل شوند، بسیار ایمن و راحت تر است.

لازم به ذکر است که تمرینات ورزش پیلاتس شامل حرکات کششی و قدرتی است که در طول دامنه حرکتی مفصل با سرعت کنترل شده، همراه با تمرکز و تنفس‌های عمیق انجام می‌شود…

پس این شیوه از تمرین شما را از هرگونه آسیب احتمالی محافظت خواهد کرد.

استمرار در تمرین پیلاتس به بدن شما فرم بسیار خوبی خواهد داد.
استمرار در تمرین پیلاتس به بدن شما فرم بسیار خوبی خواهد داد.

مطالعات نشان می‌دهد که در اثر روش تنفسی مخصوص پیلاتس، سطح انرژی مصرفی بالا می‌رود چرا که علاوه بر عضلات فعال، عضلات تنفسی درگیر نیز انرژی بیشتری مصرف می‌کنند. از سوی دیگر تنفس عمیق باعث اکسیژن رسانی بهتر و بیشتر به عضلات فعال می‌شود.

همین تحقیقات نشان می‌دهد از طریق تنفس عمیق و اکسیژن رسانی بهتر به بدن، میزان حساسیت به انسولین در افراد بالا می‌رود و دیگر نیازی به ترشح زیاد انسولین نیست در نتیجه اکسایش چربی در بدن افزایش می‌یابد.

اگر به دنبال کاهش یا افزایش وزن هستیم، انجام هیچ ورزشی به تنهایی کارساز نخواهد بود. اگر سبک زندگی را اصلاح نکنیم هرگز به تناسب و سلامت نخواهیم رسید.

بدن ما یک سامانه هوشمند است (یک کل نظام‌دار)، برای رسیدن به تناسب و تعادل، تغذیه و خواب مناسب از اهمیت بیشتری نسبت به فعالیت بدنی برخوردارند.

تاثیر شش هفته تمرین پیلاتس بر روی بدن کاترین که به علت سال‌های متمادی فعالیت پرستاری هیچ نوع ورزشی انجام نداده است.
تاثیر شش هفته تمرین پیلاتس بر روی بدن کاترین که به علت سال‌های متمادی فعالیت پرستاری هیچ نوع ورزشی انجام نداده است.

پیلاتس و لاغری شکم

پیلاتس به شما کمک می‌کند تا به تناسب رسیده و موزون شوید، این تمرین‌ها به شکل محسوسی موجب کاهش درصد چربی بدن و در عین حال افزایش توده عضلانی شما می‌شود در نتیجه شکل بدن‌تان را تغییر می‌دهد و آن را یکپارچه می‌کند.

تمرین پیلاتس و استمرار در آن باعث بهبود فرم بدن شما، حجم عضلانی و تقویت عضلات مرکزی بدن‌ می‌شود. به عبارت ساده‌تر تمرینات پیلاتس فرم شکم و پهلو را به سرعت تغییر می‌دهد و شما بعد از چند جلسه این تغییر محسوس در میان تنه‌ی خود را احساس خواهید کرد.

بنابراین حتی اگر عدد روی ترازو تغییر نکند، لباس‌های شما بهتر به بدن‌تان می‌نشیند. با انجام مداوم تمرینات پیلاتس چه اضافه وزن داشته باشید چه کمبود وزن به وزن طبیعی خواهید رسید، اما دقیقا چقدر و چگونه بستگی به تیپ‌بدنی، نوع تمرین، تغذیه، خواب و تسلط مربی شما دارد.

پیلاتس و شکم تخت

برای داشتن شکم تخت و صاف لازم نیست به خودتان گرسنگی بدهید و یا تمام وقت‌ در باشگاه باشید. کاهش چربی شکم نیازمند یک رژیم غذایی هوشمندانه و انجام تمرینات کارآمد است.

اما مهمترین علت شل شدن شکم، ضعف عضلات مرکزی است و اینجاست که تمرینات پیلاتس کارآمدی و تمایزش از دیگر روش‌های تمرینی را نشان می‌دهد.

اگر به دنبال شکم تخت یا شش تکه هستید، تمرینات خود را به شکم محدود نکنید با این کار فقط یک گروه از عضلات را درگیر خواهید کرد. همانطور که چربی سوزی موضعی امکان پذیر نیست و باید راهکاری اتخاذ کرد تا چربی تمام بدن کاهش پیدا کند. محدود کردن تمرینات بر روی بخشی از شکم هم اشتباه فاحشی است.

آناتومی شکم از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است. تمرینات‌تان را به بخشی از شکم محدود نکنید. من به شما انجام تمرینات اصولی و علمی پیلاتس را پیشنهاد می‌کنم، چراکه با انجام این تمرینات و با وارد آوردن تمرکز به هسته‌ی مرکزی بدن که شامل، عضلات شکم، کمر و باسن است. اصل یکپارچگی را حفظ کرده‌اید و بهتر و سریع‌تر نتیجه خواهید گرفت.

در حین تمرینات پیلاتس، عضلات کل بدن نیز تقویت میشود. پیلاتس علاوه بر ایجاد بالانس بین همه اعضای بدن، باعث افزایش انعطاف و صاف نگه داشتن ستون فقرات بدن نیز میشود. پیلاتس همچنین باعث افزایش هوشیاری و تعادل بین ذهن و بدن نیز میشود. در این مقاله به ۱۱ حرکت پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو میپردازیم.

در تمامی حرکات زیر حتما از یک زیرانداز نرم استفاده کنید.

۱- کشش جفت پا صاف (Double Straight Leg Stretch)

پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو در خانه مخصوص بانوان

هنگامیکه پاها را بالا می برید دم بگیرید، پاها را ۳ ثانیه نگه دارید. سپس بدون آنکه با زمین تماس داشته باشند آنها را پایین آورید و بازدم انجام دهید. این حرکت پیلاتس برای لاغری شکم و زیر شکم مناسب است.

۲- پیلاتس برای لاغری شکم | خمش شکم (Pilates Curl)

پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو در خانه مخصوص بانوان

در هنگام خم کردن شکم توجه داشته باشید شانه ها، گردن و سر خود را با هم بالا آورید. گردن خود را به تنهایی و بیش از حد خم نکنید. این حرکت پیلاتس برای لاغری شکم و عضلات بالای شکم موثر می باشد.

۳- پل شانه (Shoulder Bridge)

پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو در خانه مخصوص بانوان

این حرکت پیلاتس برای لاغری شکم، زیر شکم و تقویت و تعادل پایین تنه موثر است.

به دلیل موقعیت قرار گیری بدن و اینکه تنها پاها به بالا و پایین حرکت می کنند، فشار و تمرکز بیشتری بر عضلات شکم وارد میشود. بعلاوه اینکه عضلات باسن نیز در این حرکت درگیر می شود و قدرت پاها و باسن نیز افزایش می یابد.

۴- پیلاتس در منزل | کشش جفت پا ( Double Leg Stretch)

پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو در خانه مخصوص بانوان

این حرکت پیلاتس برای لاغری شکم، پاها، بازوها و عضلات پشت موثر است.
در این تمرین دم و بازدم را فراموش نکنید.

۵- اره (The Saw)

پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو در خانه مخصوص بانوان

حرکت دستها در این تمرین شبیه به حالت اره کردن پاها هنگام چرخش به طرفین است. دست راست خود را به سمت پای چپ و دست چپ خود را به سمت پای راست حرکت دهید. این حرکت پیلاتس برای لاغری شکم و پهلوها و عضلات پشت ران مناسب است. ضمن اینکه این تمرین باعث کشش و انعطاف در ستون فقرات نیز می شود.

۶- ضربدری (Crisscross)

پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو در خانه مخصوص بانوان

برای حفظ تعادل بیشتر بهتر است دستها را پشت گوش خود قرار دهید. آرنج راست را به سمت زانوی چپ و آرنج چپ را به سمت زانوی راست به صورت اریب حرکت دهید.
هدف اصلی این حرکت پیلاتس برای لاغری شکم و پهلوها و پاها می باشد.

۷- تیزر مقدماتی (Teaser Preparation)

پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو در خانه مخصوص بانوان

هنگام بالا آمدن مکث کوتاهی انجام دهید و شکم خود را منقبض کنید. برای تاثیر بیشتر سعی کنید در تمام مدت این تمرین، پاها را روی زمین نگذارید. این حرکت پیلاتس برای لاغری شکم و زیر شکم بسیار مناسب بوده تعادل بدن را نیز افزایش میدهد.

بیشتر بدانید: آب کردن چربی زیر شکم با ورزش برای خانمها

۸- کشش تک پا (Single Leg Stretch)

پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو در خانه مخصوص بانوان

می توانید پاها را بیشتر به سمت داخل کشیده و مچ پاهایتان را لمس کنید. در این حالت فشار بیشتری بر عضلات شکم و زیر شکم وارد شود.

۹- پیلاتس چرخش شکم (Roll Up)

پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو در خانه مخصوص بانوان

هنگام بالا آمدن، تا حد امکان بدن خود را به سمت پاها بکشید تا فشار بیشتری در ناحیه شکم وارد شود. هنگامی که بالاتنه روی زمین قرار می گیرد دستها و پاها را به سمت مخالف کشیده شکم را منقبض کنید. در این صورت و در هر دو حالت فوق، عضلات شکم و پهلو کشیده شده منجر به لاغری میشود.

۱۰- پیلاتس برای لاغری زیر شکم | کشش تک پا صاف (Single Straight Leg Stretch)

پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو در خانه مخصوص بانوان

این حرکت پیلاتس شبیه به تمرین دوچرخه است با این تفاوت که عضلات بالاتنه با زمین در تماس نیستند و فشار بیشتری به شکم و زیر شکم وارد می آید. توجه داشته باشید پاها با زمین تماسی ندارند. در این تمرین، پاها را با کنترل و تمرکز حرکت دهید تا بیشترین تاثیر را بر روی عضلات شکم داشته باشند.

۱۱- پیلاتس برای چربی سوزی زیر شکم | صدتایی (The hundred)

پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو در خانه مخصوص بانوان

در این حرکت مقاومتی، پس از چند لحظه کوتاه سوزش و چربی سوزی را در عضلات زیر شکم احساس خواهید کرد. تمرکز اصلی خود را بر انقباض شکم قرار دهید.

منبع: فیتگردی ، ویرگول

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید