تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 - 10:16
556 بازدید
کد خبر : 1669

لاغری با جوانه گندم ؛ فواید شگفت انگیز جوانه گندم برای لاغری

لاغری با جوانه گندم ؛ فواید شگفت انگیز جوانه گندم برای لاغری

جوانه گندم برای لاغری باعث میشه دستگاه گوارش به خوبی کار کنه و سموم رو از بدن دفع کنه. در رژیم لاغری با جوانه گندم کافیه مقداری پودر جوانه رو در هر وعده غذایی به، سالاد، اسموتی، سوپ و نان اضافه کنید تا مقدار کافی فیبر برای کاهش اشتها در اختیارتون قرار بگیره.

جوانه گندم برای لاغری چگونه عمل می کند؟ همه ما می دونیم که در زمان کاهش وزن باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشیم، یا باید ورزش رو به طور منظم انجام بدیم، اما همیشه به دنبال یک کمکی دیگه هم هستیم که این نتیجه سریعتر اتفاق بیوفته. تازگی ها محققان متوجه فواید شگفت انگیز جوانه گندم برای لاغری شدن!

چراکه با خوردن جوانه گندم مقدار فیبر بیشتری نسبت به سبزیجات و میوه ها دریافت میکنید. در این مقاله در مورد چگونگی لاغری با جوانه گندم و طریقه مصرف آن صحبت خواهیم کرد.

لاغری با جوانه گندم چگونه است؟

لاغری با جوانه گندم چگونه است؟

اگر کاملاً مطمئن نیستید که جوانه گندم چیست، تنها نیستید. جوانه گندم یکی از آن دسته مواد غذایی هست که به دلیل ساده بودن خیلی مورد توجه قرار نگرفته. یک دانه گندم شامل سه قسمت اصلی است: سبوس، آندوسپرم و جوانه. بخش آندوسپرم برای تهیه آرد آسیاب میشه، ولی بخش های سبوس و جوانه حذف میشن. جوانه گندم که به عنوان هسته گندم شناخته میشه، به صورت غلات یا روغن قابل مصرفه.

این ماده غذایی غنی از مواد مغذی حاوی فیبر، اسیدهای چرب امگا ۳ و مجموعه ای از ویتامین هایی است که متابولیسم رو تقویت میکنه. دکتر لوئیز گیتلمن، متخصص تغذیه، توضیح میده: «روغن جوانه گندم برای سلول‌ها اکسیژن‌رسان هست و رادیکال‌های آزاد رو از بین میبره تا تجزیه چربی رو تقویت کنه.

همچنین این پزشک به یکی دیگه از خواص شگفت انگیز جوانه گندم هم اشاره میکنه: لاغری با جوانه گندم چربی سوزی بدن رو سرعت میبخشه! هنگامی که رژیم لاغری با جوانه گندم تنظیم بشه، فرآیند سم زدایی سلولی بدن که در آن سلول های قدیمی با سلول های جدید جایگزین میشن، فعال میشه که این کار به نوبه خود به تعادل مجدد هورمون ها و آزاد شدن چربی کمک میکنه. بیایید یک نگاهی به ارزش غذایی جوانه گندم بکنیم:

  • مواد معدنی: جوانه گندم حاوی مواد معدنی مثل فسفر، منیزیم، روی و آهن است که بدن برای قوی نگه داشتن به آنها نیاز داره.
  • ویتامین :E  این ویتامین از سلول های مغز گرفته تا غشای سلولی محافظت میکنه.
  • فیبر: میتونه برای متعادل کردن قند خون، حفظ هضم سالم و کنترل کلسترول مفید باشه.
  • ویتامین های  B: این ویتامین ها میتونن برای قلب و روحیه ما مفید باشن!
  • اسیدهای چرب: جوانه گندم منبع اسیدهای چرب امگا ۳ است که به کاهش التهاب و کلسترول کمک میکنه.

برای لاغری با جوانه گندم نیازی به گرفتن رژیم سخت و پیچیده نیست مثل کاهش وزن با دمنوش لاغری . فقط کافیه اولین وعده غذایی تون رو با جوانه گندم بخورید. کارشناسان دانشگاه کوئین مری لندن دریافتند که حتی اگر رژیم لاغری با جوانه گندم رو فقط ۵ روز رعایت کنید، روند کاهش وزن از روی ترازو قاب مشاهده است.

طبق تحقیقات، یک فرد ۴۴ ساله که با کمک جوانه گندم که هر روز صبح روی غلاتش می پاشید، در عرض دو هفته ۹ کیلو وزن کم کرد. او میگه: با خوردن جوانه گندم انرژی زیادی به دست می اوردم؛ به طوری که  احساس میکردم یک جوون ۲۰ ساله هستم!». شما هم میتونید برای لاغری با جوانه گندم این ماده غذایی رو همراه با غذا یا مکمل‌ها مصرف کنید.

طریقه مصرف پودر جوانه گندم برای لاغری

جوانه گندم منبع طبیعی و غنی از فیبر، ویتامین E و کلسیم هست که اخیراً به عنوان یک ماده غذایی محبوب برای کاهش وزن معرفی شده. اما چگونه میتونید رژیم لاغری با جوانه گندم بگیرید؟ برای لاغری با جوانه گندم کافیه این ماده غذایی رو در انواع دستور العمل های مختلف اضافه کنید. از میان وعده ها گرفته تا وعده های غذایی، که اضافه کردن جوانه گندم به آنها، کاهش وزن رو برای شما آسان میکنه.

غذا با جوانه گندم

طریقه مصرف جوانه گندم

  • صبحانه

یکی از ساده ترین راه های لاغری با جوانه گندم اینه که همراه با غلات مصرف کنید. یک یا دو قاشق چای خوری پودر جوانه گندم رو بردارید و آن را روی غلات مورد علاقه خود بپاشید. انجام این کار باعث میشه فیبر بیشتری رو دریافت کنید و سیستم گوارش بدنتون به خوبی کار کنه.

  • میان وعده صبح

در رژیم لاغری با جوانه گندم حتما یک برنامه ای برای میان وعده ها داشته باشید. برای میان وعده در اواسط صبح، چند قاشق چای خوری پودر جوانه گندم رو به دستور اسموتی مورد علاقه خود اضافه کنید. میوه های سرشار از فیبر به بدن شما انرژی تازه ای رو میدن.

  • ناهار

مقداری پودر جوانه گندم به سالاد ناهار خود اضافه کنید. سبزیجات تازه و سس های سالم شما کمک میکنن تا این ماده عالی جذب بدن بشه.

  • میان وعده بعد از ظهر

در برنامه رژیم لاغری با جوانه گندم در بخش میان وعده بعدازظهر توصیه میشه که پروتئین مصرف کنید.  برای این کار، پودر جوانه گندم رو با ماست مورد علاقه خود مخلوط کنید و نوش جان کنید. این میان ‌وعده قدرتمند پروتئین و فیبر رو به بدن شما میده تا کسادی بعدازظهرتون برطرف بشه.

  • شام

در برنامه لاغری با جوانه گندم سعی کنید پودر جوانه گندم رو با غذاهای سبک مثل عدسی مصرف کنید که خیلی از لحاظ طعم و مزه عالی میشه. همچنین پودر جوانه گندم لاغری رو میتونید در سوپ قارچ هم بریزید. خیلی جالبه که افرادی سوپ قارچ مصرف میکنن، اشتهای آنها در وعده غذایی بعدی کم میشه. قارچ به دلیل داشتن ویتامین های گروه B و خواص ضد التهابی، ایمنی بدن رو هم تقویت میکنه.

  • میان وعده عصر

پودر جوانه گندم رو در یک مخلوط پاپ کورن و آجیل خوشمزه بریزید تا یک میان وعده سالم و ترد مناسب برای یک شب با دوستان درست کنید.

طرز تهیه جوانه گندم به چه صورت هست؟

طرز تهیه جوانه گندم به چه صورت هست؟

رژیم لاغری با جوانه گندم رو میتونید به راحتی در خانه با خیساندن دانه های مرغوب گندم در یک ظرف شیشه ای شروع کنید. کافیه مراحل زیر اجرا کنید:

  1. یک فنجون کوچک گندم کامل رو در سبد آبکش بشورید
  2. گندم ها رو به یک کاسه بزرگ منتقل کنید و روی آنها رو مقداری آب بریزید. اجازه بدید گندم ها به مدت ۲۴ ساعت خیس بخوره.
  3. بعد از ۲۴ ساعت، آب آن را خالی کنید و به ظرف شیشه ای منتقل کنید و مجددا روی آن مقداری آب اضافه کنید.
  4. روی ظرف رو با یک پارچه توری بپوشونید. و سپس ظرف رو به صورت وارونه داخل یک کاسه دیگه قرار بدید. این کار باعث میشه که هوا بین گندم ها در جریان باشه. سعی کنید هر ۱۲ ساعت یک بار آب شیشه رو عوض کنید.

معمولا دانه های گندم در عرض ۳ روزه جوانه میزنن. در هوای سرد ممکنه ۲۴ تا ۳۶ ساعت دیگه طول بکشد تا جوانه زنی کامل بشه. در طول جوانه زنی ارزش غذایی گندم مثل میزان پروتئین، کمپلکس B و ویتامین به شدت افزایش پیدا میکنه جوانه گندم تازه باید طعمی شبیه آجیل برشته شده داشته باشه و کاملاً نرم هست و  میشه در انواع سالادها استفاده کرد.

نکته ای که باید بهش توجه داشته باشید اینه که به دلیل محتوای چربی غیراشباع زیاد، جوانه گندم به سرعت فاسد میشه. بنابراین جوانه گندم تازه رو باید در یک شیشه در بسته نگهداری بشه، در این صورت تقریباً یک سال تازه باقی میمونه. پس از باز شدن درب شیشه، میتوان به مدت تقریبی شش ماه در یخچال نگهداری کرد.

در رژیم لاغری با جوانه گندم میتونید دانه های جوانه زده رو میتوان تا حدی در آفتاب خشک و با کمک دستگاه آسیاب کن به قطعات ریز خرد کرد. در این صورت میتونید از آن در رژیم لاغری با جوانه گندم به عنوان سس سالاد، برای غلیظ کردن سس ها و تقویت شیر​ استفاده کنید.

راه کار لاغری صورت با جوانه گندم

از آکنه گرفته تا خشکی پوست، مشکلات پوستی متعددی وجود داره که میتونه فرد رو تحت تاثیر قرار بده. آیا تا به حال از روغن جوانه گندم برای مقابله با این موارد امتحان کردید؟ روغن جوانه گندم از هسته دانه های گندم استخراج میشه و منبع غنی از ویتامین E، ویتامین B6، اسید فولیک، ویتامین B کمپلکس، منیزیم و بسیاری از مواد مغذی ضروری دیگر است.

خیلی از افراد نمیدونن که این روغن میتونه بخشی از رژیم زیبایی شما هم باشه. مواد مغذی موجود در روغن جوانه گندم برای لاغری صورت خیلی مفیده و به آرام کردن و کاهش قرمزی و تحریک پوست کمک میکنه. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری هم هست. میتونه رادیکال های آزاد رو که باعث آسیب به پوست و ایجاد چین و چروک میشن، رو خنثی کنه.

چگونه از روغن جوانه گندم استفاده کنیم؟

راه های مختلفی برای استفاده از آن وجود دارد. میتوان آن را در خانه با افزودن به انواع ماسک های صورت استفاده کرد. جوانه گندم دارای فعالیت آنتی اکسیدانی است که در صورت مخلوط شدن با آلوئه ورا یا ویتامین C افزایش مییابد. برای روشن شدن لکه ها هم میتوان آن را با روغن جوجوبا مخلوط کرد.

میتونید روزانه از روغن جوانه گندم به عنوان پاک کننده صورت، دو بار در روز به عنوان مرطوب کننده و کرم ضد پیری استفاده کرد. برای ریزش مو و رشد مجدد مو، آن را با شامپوها، نرم کننده ها مخلوط و هفته ای یکبار استفاده کنید.

پودر جوانه گندم برای لاغری شکم

پودر جوانه گندم برای لاغری شکم

وقتی در مسیر کاهش وزن قرار میگیرید، به خاطر محدودیت های غذایی ممکنه دستگاه گوارش به طور طبیعی کار نکنه. در کنارش هضم ضعیف میتونه در جذب مواد مغذی اختلال ایجاد کنه و در نتیجه برنامه های کاهش وزن شما خیلی پایدار و طولانی مدت نخواهد بود.

به منظور بهینه سازی سیستم گوارش خود، باید مقدار زیادی فیبر در رژیم غذایی خود داشته باشید. بنابراین توصیه میشه مصرف میوه و سبزیجات  به طور روزانه فراموش نکنید. اما لاغری با جوانه گندم سریعتر امکان پذیره چون با خوردن جوانه گندم فیبر بیشتری رو دریافت کنید. مزایای سلامتی جوانه گندم بسیار زیاده. معمولا گفته شده از جوانه گندم برای افزایش وزن استفاده میشه اما در برخی از رژیم لاغری ها از آن برای جلوگیری از اشتها یاد میشه.

دو قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم فقط ۴۵ کالری و ۱ گرم چربی غیراشباع به همراه ۲ گرم فیبر داره. یکی از ویتامین های مفید موجود در جوانه گندم ویتامین تیامین هست که میتونه با چربی های شکمی مبارزه کنه. همچنین این ویتامین در افزایش سطح انرژی هم بسیار مفیده و به شما این امکان رو میده سخت‌تر و طولانی‌تر ورزش کنید و نتایج بهتری داشه باشید. پس رژیم لاغری با جوانه گندم علاوه بر کاهش وزن دارای مزایای زیر است:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود سلامت قلب و عروق
  • پیشگیری از سرطان
  • بهبود متابولیسم سلولی
  • تقویت سلامت عضلات
  • خواص ضد پیری پوست و مو
  • افزایش فعالیت بدنی و ورزشی
  • کاهش خطر دیابت

مصرف جوانه گندم احتمالا بی خطره. با این حال، برخی از عوارض جانبی مرتبط با این ماده غذایی نیز وجود دارد. جزء اصلی جوانه گندم از گلوتن تشکیل شده که یک سری افراد نمیتونن مصرف کنن. این عدم تحمل گلوتن اغلب میتونه ناشی از بیماری هایی مانند بیماری سلیاک باشه.

خوردن گلوتن میتونه برای دستگاه گوارش دردناک و مضر باشه و در برخی شرایط شدید حتی کشنده هم هستش. علیرغم سایر فواید تغذیه ای جوانه گندم، اگر نیاز به رژیم غذایی «بدون گلوتن» دارید، از مصرف جوانه گندم یا عصاره جوانه گندم خودداری کنید.

نکته اخر اینه که جوانه گندم علاوه بر اینکه سرشار از مواد مغذی هست، کالری مشخصی هم داره.در صورتی که پیش از حد از جوانه گندم استفاده بشه، فواید مثبت جوانه گندم هم رو از بین میره. چون افزایش وزن و مشکلات سلامتی میتونه رخ بده. سعی کنید جوانه گندم رو به اندازه مصرف کنید.

سوالات متداول

جوانه گندم چطوری مصرف کنم باعث کاهش وزن میشه؟

یه قاشق در داخل یک آب یا شیر بریزید و قبل از هر وعده میل کنید

جوانه گندم برای افزایش وزن هم مناسبه؟

بله این ماده غذایی مفید رو میتونید همراه غذا با سالاد یا ماست میل کنید یا بعد از هر وعده در یک لیوان شیر یا آب مصرف کنید.

خلاصه مقاله

زمانی که افراد چربی های اشباع شده رو از رژیم غذایی خود حذف میکنن، معمولا تمایلی به مصرف سبزیجات ندارن. در این صورت ممکنه مواد مغذی حیاتی بدن رو هم از دست بدن و بیشتر در معرض انواع بیماری ها قرار بگیرن. در این صورت پیشنهاد میشه رژیم لاغری با جوانه گندم رو امتحان کنید.

جوانه گندم مملو از فیبر هست که باعث میشه دستگاه گوارش به خوبی کار کنه و سموم رو از بدن دفع کنه. در رژیم لاغری با جوانه گندم کافیه مقداری پودر جوانه رو در هر وعده غذایی به، سالاد، اسموتی، سوپ و نان اضافه کنید تا مقدار کافی فیبر برای کاهش اشتها در اختیارتون قرار بگیره. بیماران دیابتی و زنان باردار هم میتونن رژیم لاغری با جوانه گندم بگیرن و هیچ خطری آنها رو تهدید نمیکنه.

منبع: hiziba

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید