تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 6:57
404 بازدید
کد خبر : 1691

لاغری با حذف ناهار | آیا ترک ناهار باعث لاغری می شود؟

لاغری با حذف ناهار | آیا ترک ناهار باعث لاغری می شود؟

آیا واقعاً رژیم لاغری با حذف ناهار عملی است و یا بهترین ناهار برای لاغری کدام است؟ برای دانستن پاسخ این سؤالات و سایر موارد در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

لاغری با حذف ناهار برای چه کسانی مناسب است؟ تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در اطراف خود آدم‌های بیشتری را ببینیم که در اصطلاح اضافه وزن دارند. مقدار این اضافه وزن ممکن است متفاوت باشد و به هیچ عنوان منحصر به سن و سال خاصی هم نیست.

افراد زیادی وقتی متوجه چاقی یا حتی کمی تپل‌تر شدن خودشان می‌شوند، بلافاصله دست به کار شده و سراغ رژیم‌های غذایی مختلف می‌روند. جالب است که بسیاری از آنها اقدام به حذف ناهار برای لاغری می‌کنند، یا مثلاً یک برنامه ناهار رژیمی لاغری برای خودشان می‌چینند.

ولی سؤال اصلی اینجاست که آیا واقعاً رژیم لاغری با ترک ناهار عملی است و یا بهترین ناهار برای لاغری کدام است؟ برای دانستن پاسخ این سؤالات و سایر موارد در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

آیا حذف ناهار جهت لاغری کار درستی است؟

کسانی که اضافه وزن دارند و یا حتی چاق هستند، ممکن است به دلایل مختلفی بخواهند وزن خود را کمتر کرده و یا به تناسب اندام برسند. مثلاً در بسیاری موارد فرد می‌خواهد در لباس جدیدی که خریده زیباتر به نظر برسد، از شر اضافه وزن ناشی از بارداری خلاص شود و یا اینکه احساس بهتری داشته باشد.

شکی نیست که اولین چیزی که برای لاغر شدن به ذهن افراد می‌رسد، انتخاب یک برنامه غذایی مناسب است که طی آن برخی وعده‌ها یا مواد غذایی حذف و یا کمرنگ‌تر می‌شوند.

جالب توجه است که بعضی‌ها فکر می‌کنند نخوردن ناهار باعث لاغری می‌شود! مهم نیست که این کار باعث کاهش وزن در بدن فرد می‌شود یا نه، ولی از لحاظ علمی و پزشکی ثابت شده است که رژیم لاغری با نخوردن ناهار می‌تواند برای سلامتی خطرناک باشد.

ناهار رژیمی لاغری

ترک ناهار برای لاغری دوا یا بلا؟

یک لحظه خودتان را به جای کسی بگذارید که رژیم لاغری با ترک ناهار را انتخاب کرده است. به طور کلی حذف یک وعده غذایی، آن هم ناهار، می‌تواند عملاً بدنتان را دچار نوعی فلج موقت کند. به طوری که اول قند خونتان افت می‌کند و نمی‌توانید درست فکر کنید! چون مغز برای اینکه ۱۰۰ درصد کار کند به گلوکز نیاز دارد.

البته کار به همین جا ختم نمی‌شود. افت قند خون باعث گیجی، افزایش تحریک پذیری و حساسیت و احساس خستگی در بدن هم می‌شود. حتماً شما هم دیده‌اید که افراد گرسنه یا کسانی که قند خونشان کم شده سریع عصبانی می‌شوند و تنها با خوردن کمی غذا حالشان بهتر می‌شود. رژیم لاغری بدون ناهار دقیقاً این حالت را ایجاد خواهد کرد.

آیا نخوردن ناهار برای لاغری در طب سنتی پیشنهاد می‌شود؟

بعضی از مردم ترجیح می‌دهند برای حل مشکلات جسمی خود، به جای درمان‌های پزشکی به سراغ طب سنتی بروند. شاید نخوردن ناهار برای لاغری در طب سنتی توصیه شده باشد، ولی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب هر روشی برای تغییر در وزن خود، همه جوانب پزشکی را در نظر بگیرید.

یادتان باشد سلامتی گوهر گران بهایی است و اصلاً نباید در مورد آن ریسک کرد. کارشناسان من و رژیم هم این مساله را به خوبی می‌دانند و در مورد آن احساس مسئولیت می‌کنند.

به خاطر همین است که برای ارتباط شما با آنها پنجره‌ای در گوشه صفحه قرار داده شده تا بتوانید علاوه بر مشاوره یک دستور العمل خوب برای ناهار رژیمی لاغری مناسب دریافت کنید.

تاثیرات منفی رژیم لاغری حذف ناهار بر بدن

ناهار برای رژیم لاغری نقش مهمی ایفا می‌کند و در طول رژیم لاغری با ترک ناهار بدن شروع به تولید کورتیزول کرده و همین باعث ایجاد حس خستگی و استرس در بدن شما می‌شود. از همه بدتر اینکه حذف ناهار برای لاغری متابولیسم بدن را به شدت کاهش داده و همین باعث افزایش یا کاهش شدید وزن می‌شود.

همه اینها به کنار، در مورد حذف ناهار جهت لاغری و یا ناهار رژیمی لاغری پای سلامتی شما در میان است و انتخاب این روش به شکل خودسرانه نه تنها شما را زیباتر و خوش وزن‌تر نمی‌کند، بلکه حتی ممکن است باعث بیمار شدن شما شود. سلامتی شما ارزش انتخاب یک ناهار رژیمی لاغری سالم را دارد.

البته راه ساده‌تری هم وجود دارد. کارشناسان سایت من و رژیم با سالها مطالعه و تجربه در زمینه ارائه رژیم‌های غذایی چاقی و لاغری، به شما کمک می‌کنند به وزن ایده‌آل خودتان رسیده و سلامتی خود را حفظ کنید.

تجربه لاغری با ترک ناهار

ناهار رژیمی لاغری چه ویژگی‌هایی دارد؟

وقتی صحبت از ناهار رژیمی لاغری به میان می‌آید، بیشتر افراد یک بشقاب سبز سالاد را تصور می‌کنند که دویا نهایتاً سه تکه مرغ پخته شده و چند عدد نخود فرنگی در کنار آن چشمک می زند و در بهترین حالت مثلاً کمی سالاد کلم پیچ هم به آن اضافه شده است. همین و دیگر هیچ! و این در بهترین حالت یعنی تحمل گرسنگی و شاید هم سوءتغذیه!

اگر دلتان می‌خواهد این خوراکی‌ها را بخورید حرفی نیست، ولی آیا در عمل این ناهار برای رژیم لاغری مناسب است؟ و یا اینکه برای تدارک یک ناهار رژیمی لاغری به چه موادی نیاز داریم؟

پیش‌تر گفتیم که برای داشتن یک ناهار رژیمی لاغری لزوماً نباید چیزی را از برنامه غذایی خود حذف کنیم. درست مثل وقتی که رژیم غذایی حذف ناهار گزینه مناسبی برای لاغر شدن نبود. در مجموع یک ناهار رژیمی لاغری باید بتواند علاوه بر حفظ سلامتی، در زمان منطقی وزن فرد را طبق یک برنامه زمان بندی شده کاهش دهد.

بگذارید خیالتان را راحت کنیم. اگر می خواهید بدانید بهترین ناهار برای لاغری شامل چه خوراکی‌هایی است و باید چه بخورید و چه نخورید، تنها با ارسال یک پیامک می‌توانید با کارشناسان ما در سایت من و رژیم ارتباط برقرار کرده و هر چه دوست دارید را رایگان از آنها بپرسید.

برای خوردن بهترین ناهار برای لاغری چه کار کنیم؟

برای آماده کردن بهترین ناهار برای رژیم لاغری راه‌های زیادی وجود دارد. یک ناهار رژیمی لاغری سالم باید علاوه بر اینکه شما را سیر می‌کند، خوش عطر و بو و البته خوشمزه هم باشد.

قرار نیست شما به قیمت کم کردن فقط چند گرم یا حتی چند کیلو از وزن خود، از یکی از مهم‌ترین لذت‌های زندگی خود محروم شوید. خوردن سالاد خوب است، اما به هر حال ازماکارونی و سیب زمینی و پاپ کورن هم نمی‌شود گذشت!

اینجاست که لزوم یک برنامه غذایی سالم و البته کاملاً ارزیابی شده بر اساس ویژگی‌های بدنی شما احساس می‌شود. یادتان باشد کارشناسان سایت من و رژیم با در نظر گرفتن شاخص توده بدنی شما که اصطلاحاً به آن BMI گفته می‌شود، به شما برنامه غذایی می‌دهند که منحصر به خود شماست و به همین خاطر مؤثرترین راهکار برای درمان اضافه وزن، کاهش وزن و یا حتی عدم تناسب بدن شماست.

کدام بهتر است؟ رژیم غذایی بدون ناهار یا ناهار رژیمی لاغری

شاید شما هم شنیده باشید که قدیمی‌ها می‌گفتند کم بخور همیشه بخور! این ضرب المثل با زبان بی زبانی رژیم لاغری با حذف ناهار را زیر سؤال می‌برد. به زبان ساده‌تر،  ما باید بتوانیم با کنترل و برنامه ریزی ناهار برای رژیم لاغری مسیر مطمئن و سالمی را برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام طی کنیم.

حذف ناهار چه ضررهایی ممکن است به همراه داشته باشد؟

اگر کاندید مناسبی برای لاغری با حذف نهار نباشید و از این روش استفاده کنید، ممکن است دچار مشکلات زیر شوید:

  • گرسنگی، ضعف و کاهش بنیه
  • درد معده
  • رو آوردن به مصرف مقادیر زیاد غذا پس از چند روز
  • افزایش وزن احتمالی
  • کاهش خلق و خو و ضعف اعصاب

در این شرایط اگر حذف این وعده غذایی را ادامه دهید، ممکن است با مشکلات جدی‌تری روبرو شوید و مجبور شوید تا مدت‌های زیادی با آنها دست و پنجه نرم کنید.

آیا عمل لاغری نسب به حذف وعده های غذایی موثرتر است؟

همانطور که گفته شد حذف نهار برای بسیاری از کسانی که دچار بیماری های خاص هستند و یا بنیه ضعیفی دارند گزینه مناسبی نیست و همچنین مدت زمان زیادی درگیر حذف چربی ها هستند که باعث کلافگی و خلق و خوی عصبی او می شود. عمل جراحی لاغری برای کسانی مناسب است که می خواهند بدون آسیب به بدن و در زمان کمتری به نتیجه مطلوب خود برسند. در این عمل ابتدا باید شاخص توده بدنی خود را بدانید سپس با توجه به توده بدنی، عمل متناسب با شرایط خود را شناسایی کرده و اقدام به کنید.

سخن آخر

لاغری با حذف نهار یکی از روش‌هایی است که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. در طب سنتی ایرانی، حذف نهار برای افراد با غلبه بلغم موثر است و می‌تواند به پاکسازی بلغم و لاغر‌شدن آنها کمک کند؛ با این حال افرادی که دچار بیماری هستند و یا بنیه ضعیفی دارند نباید این وعده غذایی را حذف کنند. لاغری با حذف نهار به طور معمول با کاهش کل کالری دریافتی سبب کاهش وزن می‌شود. اما اگر فرد کالری کاهش‌یافته را با میان‌وعده‌ها یا تنقلات پرکالری جایگزین کند، ممکن است لاغر نشود و حتی اضافه وزن هم پیدا کند. بهتر است لاغری با حذف نهار زیر نظر متخصص طب سنتی و یا متخصص تغذیه انجام شود. اما در طب جدید حذف هیچ وعده غذایی توصیه نمی شود.

منبع: من و رژیم

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید