تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 - 12:28
157 بازدید
کد خبر : 1716

کمربند لاغری واقعا باعث لاغری شکم و چربی سوزی می شود؟

کمربند لاغری واقعا باعث لاغری شکم و چربی سوزی می شود؟

بیشتر خانم ها و آقایان می خواهند سریع و به طور موثر از چربی شکم خود خلاص شوند و خوش اندام شوند، ولی می دانند کاهش وزن معمولا چیزی خسته کننده است و ممکن است همیشه موفق به انجام آن نشوند. در این بین کمربندهای لاغری می تواند انتخابی در خور تفکری باشد.

کمربند لاغری یکی از گزینه هایی است که امروزه برای لاغری و کاهش سایز دور کمر به کار برده می شود. سوالات متعددی در رابطه با این روش کاهش سایز شکم وجود دارد. مثلا برای برخی افراد بسیار مهم است که نحوه عملکرد این کمربندها را بدانند یا از عوارض و مزایای آن باخبر شوند.

بیشتر خانم ها و آقایان می خواهند سریع و به طور موثر از چربی شکم خود خلاص شوند و خوش اندام شوند، ولی می دانند کاهش وزن معمولا چیزی خسته کننده است و ممکن است همیشه موفق به انجام آن نشوند. در این بین کمربندهای لاغری می تواند انتخابی در خور تفکری باشد.

کمربند لاغری

برای اینکه اطلاعات کاملی در باره کمربند لاغری و تاثیرات مثبت یا منفی آن بر بدن کسب کنید در ادامه مطلب با رژیم نیوز همراه باشید تا نکات بسیار مهمی که برایتان در این رابطه گردآوری کرده ایم را خدمتتان ارائه دهیم.

کمربند لاغری چیست؟

کمربند لاغری کمربندهای مخصوصی هستند که از پلیمر مصنوعی تشکیل شده اند، معمولاً مانند لاستیک به نظر می رسند و در برابر چربی و آب و هوامقاوم می باشند که به دور شکم و کمر پیچیده می شوند. این پلیمر مصنوعی نئوپرن است و کمربندهای لاغری از نئوپرن تشکیل شده اند.

هدف استفاده از کمربند لاغری رفع چاقی است. کمربند لاغری چربی ناخواسته و آزار دهنده را تا چند اینچ کاهش می دهد و همچنین اگر شما درد یا کمر درد داشته باشید، آن را نیز بهبود می بخشد و وضعیت قرار گیری بدن را تغییر می دهد. برخی از آن ها بسیار ساده هستند و برخی دیگر، مجهز به یک دستگاه ویبراتور و گرم کننده هستند.

کمربندهای لاغری شکم برای کاهش وزن در اطراف شکم که سریع تر از هر قسمت دیگر بدن دچار تجمع چربی می شود، طراحی شده اند. این کمربندها به از دست دادن وزن این بخش خاص بدن، به طوری که موجب ایجاد ظاهر لاغری شوند، به شما کمک می کنند.

جنس کمربندهای لاغری از چیست؟

کمربندهای لاغری ساخته شده از یک نوار پهن به جنس نئوپرن یا الیافی شبیه نایلون یا اسپندکس بسیار کششی هستند که جنسی شبیه الیاف به کار برده شده برای مایوهای شنا را دارند.

نئوپرن چربی های شکم و پهلو را تحت فشار قرار داده و باعث از بین رفتن چربی های شکم و پهلو خواهد شد که این امر با کاهش سایز نیز همراه خواهد بود.با استفاده از این کمربندها چربی به صورت موقت و ظاهری جمع می شود اما هنوز در بدن است، زیرا چربی برای از بین رفتن باید سوخته شود.

کمربند لاغری

انواع کمربند لاغری

کمربندهای لاغری انواع متفاوتی دارند و به همین دلیل کاربردهای متفاوتی نیز خواهند داشت و به روش های مختلفی به کاهش وزن شما کمک می کنند.
در اینجا، می خواهیم سه نوع کمربند لاغری معروف و نحوه کار آن ها را معرفی کنیم:

۱ – کمربند لاغری ساده

این کمربندها بافت کششی دارند و دور شکم شما پیچیده و بسته می شوند. اگر می خواهید عضلات شمکتان را فشرده کنید و همزمان دور کمرتان را چند سانتی متر کمتر کنید، می توانید از این نوع کمربند های لاغری استفاده کنید.

۲ – کمربند لاغری همراه با تحریک الکتریکی

کمربندهای لاغری برقی همراه با یک پد برقی هستند. این کمربندها با لرزش و تحریک الکتریکی، عضلات و چربی های ناحیه شکم شما را اصلاح می کنند. تاثیر گذاری این کمربند ها کمی سریعتر از کمربندهای غیر الکتریکی است.

کمربند های لاغری الکتریکی عضلات شکم را منقبض کرده و گرمای این کمربندها، باعث افزایش سوخت و ساز بدن در آن قسمت می شود. در نتیجه، چربی های شکم شما به انرژی تبدیل شده و از بدن دفع می شوند. بسیاری از این نوع کمربندها، یک کنترل برای تنظیم فشار، لرزش و گرما دارند و می توانید با توجه به وضعیتتان، آن ها را تنظیم کنید.

۳ – کمربندهای لاغری که باعث کاهش اشتها می شوند

برخی از کمربند های لاغری موجود در بازار، با جلوگیری از رسیدن پیام گرسنگی به مغز، اشتهای شما را کاهش می دهند. هرچه اشتها کمتر شود، کالری کمتری مصرف می کنید. بنابراین، این کمربند ها به شما کمک می کنند تا سریعتر وزنتان را کم کنید.

برای استفاده بهتر از این کمربندها، باید نحوه بستن آن ها را بلد باشید. در این قسمت، می خواهیم راهنمای گام به گام نحوه پوشیدن کمربند لاغری را به شما نشان دهیم.

راهنمای خرید کمربند لاغری

نحوه عملکرد کمربند لاغری

کمربندهای لاغری با به چالش کشیدن عضلات و چربی های شکم و پهلو با حرکات لرزشی و ایجاد گرما باعث از بین رفتن چربی ها می شوند. تمرینات و ورزش هایی که انجام می شود باعث حرکت و ارتعاشات عضلات و چربی ها می شود که در کمربندهای لاغری، تنظیماتی ایجاد شده است که می توان فشار و شدت عملکرد آنرا در سطح مورد نظر تنظیم کرد. کمربندهای لاغری از طریق مختلف باعث لاغری می شوند.

تعریق

کمربندهای لاغری با ایجاد حرارت باعث افزایش دمای بدن می شوند و با ایجاد تعریق، باعث از بین رفتن آب زیادی از بدن خواهند شد. از این رو وزن کاهش خواهد یافت.
بهتر است در هنگام انجام ورزش های هوازی و حتی پیاده روی از کمربند لاغری استفاده شود. زیرا با بالا بردن دمای مرکزی بدن، سیستم بدن برای خنک کردن بدن و پایین آوردن دمای بدن تلاش می کند و در نتیجه فرد بیشتر تعریق خواهد کرد.

اما باید در نظر گرفت که داشتن آب کافی برای این عملکرد طبیعی، در عین حال بازدهی بدنی بسیار ضروری و لازم است. از بین رفتن مایعات از بدن در این حین فقط مختص شکم و پهلو نیست و از کل بدن خارج می شود.

فشردن چربی ها

با محکم بستن کمربند، چربی های شکم و پهلو فشرده خواهند شد. حتی در روزهای ابتدایی استفاده از کمربند شاهد لاغری خواهید بود. اما اگر فشار وارد شده از روی سلول های چربی برداشته شود، به تدریج این سلول ها به شکل اولیه خود باز می گردد.

بستن کمربند لاغری و فشردن چربی ها موجب از بین رفتن چربی ها نخواهند شد، باید دقت کرد که بر اثر از دست دادن آب بدن حتما با نوشیدن مقدار کافی آب، این آب از دست رفته را باید جبران کرد.

وضعیت بهینه فرم بدن

کمربندهای لاغری موجب صاف نشستن و صاف راه رفتن خواهند شد و در هنگام ورزش با وزنه و بدنسازی به کاهش فشار بر کمر کمک خواهند کرد. در صورتی که بدن فرم مناسب نداشته باشد و عضلات شکم و پهلو ضعیف باشند، بستن کمربندهای لاغری باعث می شود شکم فرو رفته و کمر صاف شود و فرد لاغر تر به نظر برسد.

کمربندهای لاغری باعث می شوند فرد نتواند قوز کند. از طرفی این کمربندها موجب می شود فرد کمتر از عضلات شکم و پهلوی خود استفاده کند و در نتیجه عضلات این قسمت ضعیف شده و به تدریج باعث ایجاد مشکل می شود.

راهنمای استفاده از کمربند لاغری

مزایای کمربندهای لاغری

کمر بند لاغری می تواند فایده موثر دائمی یا موقتی را برای فرد داشته باشد. از جمله:

  1. بهبود وضعیت بدن: کمربندهای لاغری از جنس الیاف کشش ساخته شده اند که فرم بدن و کمر را حین بلند کردن اجسام، نشستن، راه رفتن، دویدن و ورزش بهینه کرده و از بروز آسیب های احتمالی جلوگیری کنند.
  2. کاهش دردهای کمری: علاوه بر بهبود حالت بدن، کمربند لاغری با ایجاد گرمای مرکزی در بدن به کاهش درد در ناحیه کمر کمک خواهد کرد.
  3. لاغری: به تدریج لاغر شدن یکی دیگر از فواید کمربندهای لاغری به شمار می رود. با فشردن لایه های چربی و کمر، به سرعت باعث می شود تا فرد ظاهری زیباتر و لاغر را شاهد باشد. اگر عضلات شکم شل و افتاده باشد، بستن کمربند لاغری باعث صاف تر به نظر رسیدن این نواحی خواهند شد.۴. تاثیرات مثبت بر روح و روان: با استفاده از این روش سریع و موضعی، ناخودآگاه تاثیری مثبت بر روان ایجاد خواهد شد. ممکن است خود انگیزه ای باشد برای شروع به ورزش کردن، حتی در کنار ورزش نیز می توان از کمربند لاغری استفاده کرد تا عضلات سفت و فرم گرفته شوند.

معایب به کارگیری کمربند لاغری

اگر تصمیم دارید از این راه برای کاهش وزن و کاهش چربی اطراف شکم خود استفاده کنید بهتر است از معایب و مضرات آن برای بدن نیز باخبر باشید. عمده عوارضی را که کمربندهای لاغری به همراه دارند می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

کم آبی بدن

با بالا رفتن دمای کلی بدن توسط کمربند لاغری، بدن آب بسیاری از دست خواهد داد. کم آبی بدن ممکن است مشکلاتی همچون خشکی دهان، اختلالات کلیوی یا نارسایی کلیه، اختلال در دفع ادرار، سردرد، اختلالات خواب، خشکی و چروک پوست بدن را در پی داشته باشد.

مشکلات پوستی

با بستن کمربند لاغری در ناحیه کمر ممکن است التهابات پوستی بروز شود. تعریق و دمای بالا موجب قرمزی، تحریک و سوختگی خفیف پوست خواهد شد.

مشکلات داخلی

پوشیدن طولانی مدت کمربند لاغری باعث بروز مشکلات داخلی در این قسمت از بدن مثل جابجایی اندام ها، تحت فشار قرار گرفتن دنده ها، سوء هاضمه، مشکلات در هضم و دفع غذا، سوزش قلب و نرسیدن اکسیژن کافی شود.عدم تعادل الکترولیتی: تعریق زیاد باعث عدم تعادل الکترولیت در بدن می شود. اگر احساس گرفتگی عضلات رخ داد، استفاده از کمربند لاغری را متوقف کرده و نوشیدنی حاوی الکترولیت باید نوشید.

در برخی مواقع فشار خون را افزایش می دهد

در برخی مواقع دیده شده که بستن کمربند لاغری، باعث افزایش فشار خون شده است. اگر مشکل فشار خون دارید، اصلا و ابدا نباید از کمربند های لاغری استفاده کنید.

مزایا و معایب کمربند لاغری

چگونه از کمربند لاغری برای لاغری شکم باید استفاده کرد؟

در برخی از موارد، کمربندهای لاغری تاثیری همچون فعالیت بدنی را بر روی بدن ایجاد می کنند. زیرا سبب تعریق می شوند و حرارت بدن را بالا می برند. اما لازم است برای استفاده از آنها نکات مهمی را رعایت کرد که در ادامه به آنها اشاره کرد ایم:

  • در کنار استفاده از کمربندهای لاغری باید از ورزش و رژیم غذایی اصولی نیز پیروی کرد. زیرا به تنهایی نتیجه ماندگاری نشان نمی دهد.
  • به هیچ وجه نباید کمربند را آنقدر محکم بست که به اندام های داخلی فشار وارد کند.
  • از طرفی نباید کمربند آنقدر شل باشد که تاثیری روی بافت های چربی ایجاد نکند. بهتر است طوری بسته شود که به دور کمر بدون هیچ فشار و یا حرکتی کیپ شود.
  • استفاده کمتر از دو ساعت بهتر است.
  • کمربند را روی لباس خود نپوشید، باید حتما در تماس با پوست باشد.
  • لازم است به علت تعریق زیاد و از دست دادن آب زیاد از بدن، همواره آب به مقدار بیشتر از سابق مصرف شود.
  • اغلب در دستورالعمل استفاده از کمربندهای لاغری در رابطه با نوع بستن آنها توضیح کامل ارائه داده است. اما بهتر است به این نکته توجه کنید که می توانید کمربند را از روی لباس و یا مستقیم روی سطح پوست ببندید که البته بهتر است برای جلوگیری از آسیب به پوست از لباس نخی مناسب برای آن استفاده کنید.
  • به کیفیت محصولی که خریداری می کنید توجه کنید تا استانداردهای لازم را پوشش دهد. در غیر این صورت ممکن است آسیب به کمر و پوست را به همراه داشته باشد و نتیجه مطلوب را بر جای نگذارد.

نتیجه گیری

همان طور که گفتیم برای لاغری بهترین روش ورزش کردن، تغذیه مناسب و صبر است. اما در این مسیر با استفاده از روش های مختلف به عنوان مکمل، می توانید لاغری خود را تسریع کنید تا زودتر به آن چیزی که می خواهید برسید.

کمربند لاغری می توانند به کاهش وزن و کم کردن حجم چربی های دور شکم شما کمک کند، اما این کاهش وزن موقتی است. تا زمانی که یک برنامه ورزشی و رژیم غذایی برای کاهش وزنتان نداشته باشید و مانند گذشته زندگی کنید، چربی های بدنتان دوباره و دوباره برمی گردند.

باید همزنان با استفاده از کمربند لاغری، رژیم غذایی مناسب داشته باشید و غذای سالم بخورید و به طور منظم ورزش کنید. امیدواریم با مطالعه این مقاله، به خوبی با کمربند های لاغری و مزایا و معایب آن آشنا شده باشید.

منبع:.totikala

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید