تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 9:36
94 بازدید
کد خبر : 1722

لاغری با کرایولیپولیز چیست و چه معایب و مزایایی دارد

لاغری با کرایولیپولیز چیست و چه معایب و مزایایی دارد

کرایولیپولیز (پیکرتراشی با سرما)، یک روش غیر جراحی برای فرم‌دهی به بدن است. در این روش با منجمد کردن سلول‌های چربی زیر پوست، باعث تخریب و شکسته شدن آدیپوسیت‌ها شده که این زنجیره‌های چربی به تدریج از طریق ماکروفاژرها در سیستم لنفاوی، یا کبد خارج می‌شود.

کرایولیپولیز (پیکرتراشی با سرما)، یک روش غیر جراحی برای فرم‌دهی به بدن است. در این روش با منجمد کردن سلول‌های چربی زیر پوست، باعث تخریب و شکسته شدن آدیپوسیت‌ها شده که این زنجیره‌های چربی به تدریج از طریق ماکروفاژرها در سیستم لنفاوی، یا کبد خارج می‌شود. لاغری با کرایولیپولیز در سال ۲۰۱۲ به وسیله سازمان غذا و دارو FDA تایید شد و تحت عنوان کول اسکالپینگ برای کاهش رسوبات و برآمدگی‌های چربی موضعی که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نمی‌دهد؛ ثبت اختراع شده است.در این مقاله سعی داریم بطور کامل به شرح درمان لاغری با کرایو بپردازیم.

آیا لاغری با کرایولیپولیز باعث کاهش وزن هم می‌شود؟

قبل از هر توضیحی لازم است که تفاوت بین کاهش چربی و کاهش وزن را درک کنیم. گاها این اصطلاحات به جای همدیگر استفاده می‌شود و بیمار را به این اشتباه می‍اندازد که هر دو یک عمل را انجام داده و باعث لاغری می‌شوند.در روش کرایولیپولیز ما کاهش چربی را تجربه می‌کنیم که به معنی کاهش سایز است و طی یک دوره چند ماهه بدن به طور طبیعی سلول های کریستالی شده چربی را خارج میکند و هیچگونه بازگشتی در منطقه درمان مشاهده نمیشود.

در حالی که با سایر روش ها مانند رژیم غذایی، ما کاهش وزن را تجربه میکنیم و شاهد کاهش سایز سلول های چربی هستیم اما این به معنی از بین رفتن چربی ها نمی باشد و  امکان بزرگ شدن دوباره در سلول چربی هست که این مسله منجر به افزایش وزن و ایجاد ظاهری ناخوشایند در بدن شما میشود.

لاغری با کرایولیپولیز چگونه انجام میشود؟

  • این روش را میتوان در مطب پزشکی یا کلینیک های زیبایی زیر نظر پزشک متخصص و کادر درمانی دوره دیده انجام داد. پس از مشاوره با متخصصزیبایی، عمل تهاجمی لاغری شما طبق مراحل زیر انجام خواهد شد:
  • اندازه و شکل رسوب چربی ارزیابی شده و ناحیه تحت درمان با مداد نشانگر پوست مشخص می‌شود (بیماران در طول عمل بیدار هستند و این عمل به عمل سرپایی لاغری معروف است).
  • برای تهیه شواهد از قسمت های مورد نظر بیمار برای عمل، عکس گرفته میشود.
  • در صورت آمادگی بیمار، ابتدا یک پد ژل برای محافظت از پوست روی ناحیه مورد نظر قرار میگیرد.
  • در مرحله بعد یک دستگاه دستی به نام اپلیکاتور برای منجمد کردن لایه سلول های چربی( آدیپوسیت‌ها) زیر پوست، روی پد ژل قرار میگیرد. دراین مرحله برآمدگی چربی توسط فشار خلاء به داخل دهانه اپلیکاتور مکیده میشود.
  • پس از مکش و شروع روند خنک کنندگی ممکن است احساس احتمالی (گزگز، درد یا گرفتگی) را تجربه کنید که پس از ۵ الی ۱۰ دقیقه این احساس به دلیل ایجاد سرما کاهش پیدا میکند. این درجه حرارت پایین باعث تخریب سلول های چربی میشود در حالی که پوست اطراف و بافت های عضلانی هیچ آسیبی نمیبینند.
  • دمای مطلوب ۴ تا -۱۱ درجه سانتیگراد است، پس از رسیدن به دمای مطلوب سلول های چری در منطقه تحت درمان بلوری شده و از بین میروند و چربی های ذخیره شده مانند سایر سلول های مرده یا آسیب دیده آزاد میشنود.
  • درمان هر ناحیه تا یک ساعت طول میکشد، پس از درمان ناحیه، اپلیکاتور جدا می‌شود و ناحیه به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ داده میشود تا به تجزیه سلول‌های چربی کند.
  • در پایان درمان ممکن است مشکلاتی مانند گرفتگی ، فشار و سفتی را همراه با کبودی و قرمزی ناحیه تحت درمان مشاهده کنید که موقتی است و بعد از حدود یک ماه التهابات کاهش پیدا خواهد کرد.

چه نواحی از بدن برای کرایولیپولیز مناسب است؟

/

تصویر نواحی مناسب لاغری با کرایولیپولیز

ابتدا بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که  روش لاغری با کرایولیپولیز برای از بین بردن چربی در افرادی که دارای شاخص توده بدنی بین ۲۰ الی ۳۰ هستند قابل استفاده هست و برای افراد خیلی چاق مناسب نیست و از طرف FDA به شدت رد شده است.

با خرید دستگاه کرایو بشما براحتی می توانید چربی های موضعی محدود و قابل رویت در نواحی زیر را از بین ببرید:

  • چربی زیر چانه (غبغب)
  • چربی اطراف بند سینه و زیر سوتین
  • چربی شکم
  • چاقی لگن / پهلوها
  • چربی باسن و چربی‌های زیر باسن
  • چربی قسمت داخلی و خارجی ران ها
  • چاقی بازوها و مچ
  • چربی کمر و پشت کمر

در روش کرایو سلول های چربی چگونه از بین می‌روند؟

تکنیک کرایو مبتنی بر این یافته است که سلول های چربی نسبت به سایر سلول ها، مانند سلول های پوست بیشتر در معرض آسیب ناشی از دمای سرد هستند. دمای سرد باعث آسیب به سلول های چربی میشود، این آسیب یک پاسخ التهابی توسط بدن ایجاد میکنند که منجر به مرگ سلول های چربی میشود. ماکروفاژرها، نوعی از گلبول های سفید خون و بخشی از سیستم دفاعی بدن، به محل آسیب دیده فراخوانی میشوند تا سلول های چربی مرده و باقی مانده ها را از بدن پاک کنند.بخشی از این چربی های آسیب دیده نیز توسط کبد جذب و به عنوان سلول بیگانه به  طور طبیعی دفع میشوند.

با روش کرایولیپولیز چه میزان چربی از بدن خارج میشود و چه زمانی متوجه نتیجه آن خواهیم شد؟

براساس مطالعات، نشان داده شده که در درمان چاقی و از بین بردن چربی به روش کرایو به طور میانگین کاهش چربی بین ۱۵ تا ۲۸ درصد در حدود ۴ ماه پس از درمان اولیه است. با این حال، ممکن است از ۳ هفته پس از درمان متوجه تغییرات شوید (بهبود چشمگیر پس از حدود ۲ ماه قابل مشاهده است).

کرایو چه مزایایی دارد؟

  1. نیازی به برش جراحی نیست
  2. این روش کم خطر و بدون عفونت است
  3. این روش را میتوان به صورت سرپایی انجام داد
  4. قبل از عمل الزامی به استفاده از آرام بخش یا بیهوشی نیست
  5. امکان درمان چندین ناحیه در یک جلسه از درمان وجود دارد
  6. اماکن انجام فعالیت های عادی روزانه بلافاصله پس از درمان هست
  7. امکان استفاده این روش بر ای تمامی سنسن وجود دارد
  8. عدم آسیب به رشته های عصبی، رگ های خونی، ماهیچه ها یا آسیب دائمی به پوست در ناحیه تحت درمان
  9. عدم برگشت پذیری و خروج همیشگی سلول های چربی آسیب دیده یا ازبین رفته به ناحیه تحت درمان
  10. افزایش عزت نفس به دلیل بهبود ظاهر بیمار

معایب و خطرات لاغری با کرایولیپولیز چیست؟

  • این روش فقط برای افرادی توصیه شده که از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند و هیچگونه مشکل عصبی یا ارتوپدی ندارند و به دنبال کاهش چربی نقطه ای در نواحی خاصی از بدن خود هستند (کرایولیپولیز برای افرادی که به طور قابل توجهی دچار اضافه وزن یا چاقی هستند توصیه نمیشود).
  • این خطر وجود دارد که سطح پوست پس از بهبودی منظم و صاف نشود.
  • بیش از یک جلسه برای دستیابی به نتیجه دلخواه فرد مورد نیاز است.
  • اگر به بیش از یک جلسه درمانی نیاز باشد، جلسه بعدی نباید تا ۶ الی ۸ هفته پس از اولین جلسه صورت گیرد. این به این دلیل است که ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا سلول های چربی آسیب دیده از بدن حذف و خارج شوند.
  • نتایج بلافاصله قابل مشاهده نیست. از آنجایی که در روش کرایو سلول های چربی به تدریج از بدن خارج میشوند، ممکن است ۳ تا ۶ ماه طول بکشد تا به نتایج مطلوب و مورد نظر خود برسید.
  • یکی از عوارض نادر در روش کرایو، هیپرپلازی متاقض چربی است. در این وضعیت اندازه سلول های چربی پس از کرایولیپولیز افزایش پیدا میکند. این وضعیت درمردان و نژاد اسپانیایی بیشتر دیده میشود.
  • امکان رسوب چربی و افزایش وزن در نواحی دیگر بدن پس از انجام کرایولیپولیز وجود دارد.

کرایولیپولیز برای چه افرادی توصیه نمیشود؟

تصویر لاغری با کرایو برای چه افرادی توصیه نمی شود

لاغری با کرایولیپولیز نباید در بیماران چاق یا دارای اضافه وزن قابل توجه انجام شود. همچنین روی نواحی از پوست که بریدگی یا زخمی دارند، افراد دارای رگ های واریزی شدید، اشخاصی که به درماتیت یا سایر ضایعات پوستی دچار هستند، نباید انجام شود. همچنین افرادی که حساسیت های غیرطبیعی به سرما یا عدم تحمل سرما دارند باید از لیست کاندیدها حذف شوند و افراد مبتلا به پدیده رینود (یک بیماری نادر که در آن دمای سرد میتواند جریان خون به انگشتان دست و پا را مختل کند) نباید از روش کرایو برای لاغری خود استفاده کنند.

کسانی که دارای کهیر سرد (یک بیماری نادر که در آن پوست پس از قار گرفتن در معرض دمای سرد، لکه های قرمز و خارش دار یا همان کهیر ایجاد میکنند) هستند یا افرادی که از بیماری آلگوتینین سرد ( نوع نادری از کم خونی همولیتیک خود ایمنی که در آن سیستم ایمنی به اشتباه به گلبول های قرمز خون خود حمله کرده و آنها را از بین میبرد. این عارضه اغلب توسط دماهای سرد تحریک یا بدتر میشود.) نیز باید از روش کرایو برای درمان چاقی بدن خود پرهیز کنند.از دیگر مواردی که در روش کرایو خطر برای فرد ایجاد می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بارداری یا شیردهی
  • اختلالات عصبی، مانند نوروپاتی دیابتی
  • اختلالت التهابی پوست
  • بیماری های پوستی ناشی از اختلالات سیستم ایمنی، مانند اگزما یا پسوریازیس
  • عوارض جانبی موقت قابل انتظار بلافاصله پس از کرایو لیپولیز؟
  • درد
  • گزگز یا سوزن سوزن شدن پوست
  • سرخی
  • تورم و التهاب
  • تغییر رنگ یا کبودی پوست
  • حساست یا بی حسی پوست

همچنین این عوارض در صورت ایجاد ممکن است برای چند روز تا چند هفته پس از درمان باقی بماند. پزشک ممکن است برای تسکین درد یا سایر ناراحتی ها، مصرف یک داروی ضد درد را توصیه کند.

معمولا چند جلسه درمانی لاغری با کرایولیپولیز لازم است؟

در روش کرایولیپولیز بسته به ناحیه تحت درمان یا شرایط بدنی، فرد ممکن است تنها به یک جلسه درمان نیاز داشته باشد یا ممکن است بیش از یک ناحیه چربی داشته باشد که ممکن است برای رسیدن به هدف مورد نظر خود به بیش از یک درمان در یک ناحیه خاص نیاز داشته باشد که توسط مشاوره با پزشک خود میتواند به بهترین نحو برای رسیدن به اهداف خود در زیبایی راه پیدا کند.

عموما پیشنهاد می شود که در کنار جلسات درمانی کرایولیپولیز از روش درمانی RF نیز بهره بگیرید، شرکت همدم طب نوین لیزر با فروش دستگاه های رو میزی و ایستاده لاغری چند کاره، تجهیز شده ۳ در ۱ ( کرایو، rf و کویتیشن و پدهای سلولیت) شما را در این مسیر همراهی می کند.

ملاحظات پیش از عمل کرایولیپولیز

روش لاغری با کرایولیپولیز فقط باید توسط یک جراح پلاستیک، جراح زیبایی یا سایر متخصصین مراقبت های بهداشتی پوست مجاز انجام گیرد و از مصرف داروهای ضد التهاب اجتناب کنید و از قبل با یک پزشک تغذیه مشاوره های لازم را در خصوص لاغری عمومی پس از عمل کرایولیپولیز بگیرید.

لیست قیمت و هزینه لاغری با کرایولیپولیز

قیمت لاغری با کرایولیپولیز بسته به مرکز یا پزشک و سطحی که دستگاه در هر مرحله میتواند وکیوم کند محاسبه میشود (بسته به اینکه ناحیه تحت درمان کوچک یا بزرگ است) و همچنین بسته به شکل و بزرگی و کوچکی هندپیس قیمتها متفاوت میشود. لذا بسته به مدت زمان فریز، قیمت کرایو ها متفاوت محاسبه میشود.

نحوه تقسیم بندی سطح بدن براساس هندپیس کرایو

از دیگر مسائل مهم در روش کرایو، تقسیم بندی بدن به نقاط مختلف است که براساس سطح هندپیس تقسیم می شود.مناطق مختلف بدن بر اساس سطح کرایو تقسیم بندی می شوند و هر سطح به صورت جداگانه محاسبه میشود.

به طور مثال ، اگر شکم به ۲ قسمت تقسیم شود قیمت هر زون(  به سطحی که دستگاه در هر مرحله میتواند فریز کند زون گفته میشود) با کرایولیپولیز براساس چند وجهی بودن کرایو محاسبه میشود ( در دستگاه های کرایو قدیمی تنها از دو ضلع هندپیس سرما وارد میشود.

ولی در دستگاه های جدید ۴ وجهی سرما به صورت ۳۶۰ درجه از تمام قسمت های داخلی هندپیس وارد میشود) البته اگر تعداد زون‌ها زیاد شود براساس تعداد زون‌ها به بیمار تخفیف داده میشود.

قیمت دستگاه کرایولیپولیز

تصویر قیمت دستگاه کرایولیپولیز

دستگاه‌های کرایولیپولیز در مدل های تک هندپیس و ۲ هندپیس و ۴ هندپیس در انواع ۲ بعدی و ۴بعدی (۳۶۰ درجه) تقسیم بندی می شوند.براساس اینکه دستگاه کرایو آکبند است یا دست دوم و در صورت کارکرده بودن میزان کارکرد دستگاه، ارزیابی فنی دستگاه کرایو و مدل دستگاه از نکات مهم در تعیین قیمت دستگاه کرایو است که می بایست به این نکات توجه شود.

کرایولیپولیز برای چه افرادی مناسب نیست؟

کرایولیپولیز برای همه مناسب نیست. شما نباید درمان کول اسکالپینگ را در مناطقی که دارای ایمپلنت/ دستگاه فلزی، الکتریکی یا الکترونیکی هستند مانند قلب دارای باطری، افراد دارای سمعک کاشته شده، دفیبریلاتورهای کاشته شده، پروپیلن گلیکول یا عمل فتق انجام دهید. همچنین  نباید در دوران قاعدگی زنانه، بیماران مبتلا به تب، تومور بدخیم، شرایط هموراژیک، صرع، افردای که اخیرا عمل جراحی انجام دادند یا نارسایی ریوی دارند یا در دوران بارداری هستند استفاده شود.

در بیماران مبتلا به بیماری گریوز ( یک اختلال خود ایمنی که باعث پرکاری تیروئید میشود) ختلالات تشنجی یا اختلالات خونریزی فعال زنان نزدیک به قاعدگی با احتیاط انجام شود.

نباید در نواحی قلب یا سر، نواحی که در مراحل رشد استخوان جدید هستند، روی اعصاب سینوس کاروتید یا روی گردن و دهان یا نواحی متورم و نواحی عفونی دارای التهاب یا برآمدگی پوستی انجام شود.

برای بیماران مشکوک یا دارای مشکلات قلبی باید احتیاط کرد زیرا عوارض جانبی رایجی مثل درد عضلانی، اسپاسم موقتی عضلات، درد موقت مفاصل یا تاندون و قرمزی در محل یا نزدیک محل درمان باشد. بهتر است قبل از هر جلسه با بیمار خود جلسه مشاوره داشته باشید.

همچنین در افراد حساس به سرمای شدید یا سرماخوردگی و عفونت یا افراد در سنسن بالا نباید از این روش استفاده کرد.

وجود مشکلات و اختلالاتی از قبیل سینوزیت، بیماری رینود، سابقه کهیر در اثر سرما، کرایوگلوبولینمی این روش منع استفاده دارد زیرا سرمای حاصل موجب تشدید بیماری میشود.

درصورت وجود عوارض در بدن بیمار مانند جای بخیه، زخم یا جراحی التیام نیافته، استفاده از کرایولیپولیز بر اثر مکش جای زخم را تشدید می‌کند.

در صورت وجود بیماری های شدید قلبی، کلیوی، دیابت کنترل نشده، ترومبوفلبیت و ترومبوزیی، کبدی، فشار خون بالا و سرطان انجام این روش توصیه نمیشود.

خانم ها در دوران قاعدگی ماهیانه، دوره بارداری یا شیردهی نباید از این روش استفاده کنند.

سوالات متداول در استفاده از روش کرایولیپولیز

۱- چه مدت پس از کرایو شاهد تغییرات هستیم؟

ممکن است سه هفته پس از درمان تغییرات را ملاحظه کنید، اما بدن شما به مدت چهار تا شش ماه بعد از درمان همچنان از طریق متابولیسم سلول‌های چربی را از بین می‌برد.

۲– محدودیت زمانی انجام کرایو در طول یک سال چقدر است؟

بین انجام کرایو در یک منطقه باید حداقل ۲ تا ۴ ماه فاصله وجود داشته باشه و بطور کلی این عمل بیش از ۳ بار در سال توصیه نمی‌شود.

۳– آیا از کرایولیپولیز برای کوچک کردن سینه و از بین بردن سلولیت کاربرد دارد؟

این عمل را نمی توان در ناحیه قلب استفاده کرد و کاربردی برای کاهش سلولیت ندارد.

۴-آیا میتوان از کرایو برای کاهش وزن استفاده کرد؟

کرایولیپولیز با از بین بردن زنجیره چربی تغییر سایز را به دنبال دارد ولی برای کاهش وزن یا به عنوان یک درمان چاقی کاربردی ندارد و جایگزین روش‌های تهاجمی مانند لیپوساکشن نیست.

۵– بهبودی پس از درمان با کرایو تا چه مدت به طول می‌انجامد؟

این عمل کاملا غیر تهاجمی است، بنابراین در اکثر موارد بیماران در همان روز عمل به حالت طبیعی خود باز گشته و میتوانند فعالیت روزمره را انجام دهند؛ اگر چه در صورت تجربه هرگونه قرمزی، ممکن است برای بازگشت به حالت عادی یک یا دو روز منتظر بمانید.

۶– خطرات و عوارض احتمالی درمان کرایولیپولیز چیست؟

از آنجا که این عمل غیر تهاجمی است هیچ زخم بازی وجود ندارد، بنابراین خطر عفونت نیز وجود ندارد. با این حال، برخی از بیماران ممکن است به دلیل قرارگیری بافت ناحیه تحت درمان داخل هندپیس خنک کننده کرایو، در طول فرایند احساس درد، کبودی، گزگز، قرمزی، بی‌حسی یا تورم در ناحیه تحت درمان را تجربه کنند که این علائم کاملا موقت است و ظرف چند ساعت یا چند روز ناپدید می‌شود.

۷– ملاحظات پس از عمل کرایو؟

پزشک مشاور طبق سیستم بدنی بیمار و نواحی تحت درمان ممکن است برای شما استفاده از داروهای مسکن را برای برطرف کردن درد یا استفاده از کمپرس‌های سرد را برای درمان تورم در ناحیه تحت درمان توصیه کند.

۸– چه کسی برای درمان کرایولیپولیز نامزد مناسبی نیست؟

اکثر افراد می‌توانند کرایولیپولیز را انجام دهند با این حال کرایولیپولیز برای افراد چاق توصیه نمی‌شود، زیرا این روش برای افراد دارای چربی‌های موضعی توصیه شده (شخص تحت درمان کرایولیپولیز باید به طور کلی سالم باشد و انتظارات واقع بینانه‌ای از این عمل داشته باشد).

۹– آیا کرایولیپولیز در درمان سلولیت و جمع کردن پوست شل کاربرد دارد ؟

انجام کرایو باعث سفت شدن پوست آن منطقه میشود اما نمیتوان از این دستگاه تنها به منظور سفت کردن پوست استفاده کرد زیرا درمان به گونه‌ای انجام می‌شود که به منظور هدف قرار دادن سلول‌های چربی باشد و به بافت‌های اطراف آن آسیبی نرساند. کرایولیپولیز برای درمان سلولیت طراحی نشده است، اگر چه روش‌هایی مبتنی بر انرژی مانند دستگاه‌های فرکانس رادیویی می‌تواند برای تحریک تولید کلاژن و بهبود ظاهر سلولیت به همراه درمان کرایولیپولیز استفاده شود تا شما را به هدف نهایی برساند.

۱۰– بعد از کرایو چربی کجا می رود؟

در طول کرایولیپولیز حدود ۲۵% این سلول ها کشته می شوند و چربی ذخیره شده را آزاد می‌کنند و هنگامی که بدن شما سلول‌های بلورین را متابولیز می‌کند، این چربی‌ها از بین می‌روند و سلول‌های چربی به هیچ عنوان باز نمی‌گردند. با این حال، مهم است بدانید که وزن شما فقط در اثر کرایولیپولیز تغییر نمی‌کند بلکه باید رژیم غذایی درست داشته باشید و ورزش کنید تا به نتایج مطلوب برسید. همچنین در نظر داشته باشید، سلول‌های باقی مانده چربی در منطقه تحت درمان، و همچنین در سراسر بدن، هنوز هم قادر به جذب چربی‌های جدید می‌باشد.

۱۱– آیا می توان کرایولیپولیز را در زمان بارداری انجام داد؟

بعید است روش انجماد چربی کرایولیپولیز باعث بروز مشکل در بارداری شود اما انجام این روش در بارداری منع شده. همچنین این روش درمانی هیچ تاثیری در ابتدای بارداری ندارد زیرا شما در طول بارداری افزایش وزن دارید. کرایولیپولیز برای مادران پس از زایمان مناسب می‌باشد.

۱۲– هر جلسه درمان چقدر زمان خواهد برد؟

کرایو برای از بین بردن چربی در پهلوها، شکم، ران‌ها و بازوها یا رفع غبغب استفاده می‌شود. هر منطقه حدودا به ۶۰-۴۵ دقیقه درمان نیاز دارد. اگر بیش از یک منطقه را تحت درمان قرار دهید، ممکن است نیاز به چندین جلسه عمل داشته باشید که در این صورت عمل چندین ساعت به طول می‌انجامد. بعضی از کلینیک‌ها دستگاه دو یا ۴ هندپیس را ارائه میدهند که به شما امکان می‌دهد در یک جلسه درمان چند ناحیه از بدن را هدف قرار دهید.

۱۳-لاغری با کرایولیپولیز به چند جلسه نیاز دارد؟

تعداد جلسات درمان با کرایو بستگی به منطقه درمان و میزان حجم چربی شما دارد. اگر فرد لاغری هستید و تنها شکم و پهلو دارید اغلب یک یا دو جلسه پاسخگو خواهد بود اما اگر فرد توپری هستید ممکن است به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشید.

۱۴– آیا کرایو عملی دردناک است؟

در ابتدا به دلیل مکش چربی به داخل پروب برخی افراد درد کوتاهی را احساس می‌کنند که هرچه آن منطقه سفت‌تر باشد درد بیشتری را متحمل می‌شوند. این درد بسیار کوتاه است و در عرض ۵ الی ۱۰ دقیقه از بین می‌رود.

۱۵– آیا کرایولیپولیز در نواحی بازو، ران یا داخل ران جواب میدهد؟

اگر میزان چربی جمع شده در این نواحی به اندازه‌ای باشد که داخل پروب کشیده شود، این عمل جوابگو است.

۱۶– برای جلوگیری از سوختگی با دمای بالا در کرایو چه می‌توان کرد؟

پوست شما قبل از شروع فریز باید توسط پزشک چک شود.برخی پوست‌های حساس نسبت به تغییرات دمایی واکنش نشان می‌دهند که در این صورت پزشک قبل از آغاز، آنتی فریز را باز کرده و پد ضد سرما را نصب کرده و بعد هندپیس کرایو روی پدژلِ روی پوست شما قرار می‌گیرد تا از پوست شما حداکثر محافظت انجام شود.

۱۷– هزینه درمان و تعداد جلسات لاغری با کرایولیپولیز چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه درمان متناسب با منطقه قرارگیری کلینیک، موضع تحت درمان، تعداد جلسات مورد نیاز و هدف نهایی هر شخص متفاوت است. غالبا پس از یک جلسه درمانی شاهد کاهش مقدار قابل توجهی از چربی هستید اما اگر تمایل دارید تا شاهد کاهش سایز بیشتری باشید، میتوانید با مشاوره پزشک به تعداد جلسات درمان اضافه کنید.

۱۸– مزایای روش کرایولیپولیز چیست؟

۱- بعد از عمل کرایولیپولیز می‌توانید به فعالیت روزانه بپردازید.

۲- با یک بار کرایولیپولیز بین ۴ تا ۱۲ سانتی متر سایز کم خواهیم کرد.

۳- حتی در کبد‌های چرب با گرید پایین یا بیماران دیابتی کنترل شده هم می‌توان کرایولیپولیز را انجام داد.

۴- کرایولیپولیز روشی غیرجراحی، بی‌خطر و بدون عارضه است.

۱۹– آیا کرایو با بیهوشی همراه است؟

خیر کرایو روش بسیار آسان است و نیاز به هیچ گونه بیهوشی و بی حسی ندارد و به عمل سرپایی معروف است.

دوره نقاهت پس از درمان کرایو چقدر است؟

شما بلافاصله بعد از انجام میتوانید به کارهای روزمره یا حتی رانندگی بپردازید.

۲۰– آیا خوردن آب زیاد یا ورزش پس از کرایو لازم است؟

خیر مانند روش‌های کویتیشن و آراف و  غیره نیازی به مصرف آب و ورزش زیاد نیست اما اگر مصرف شود سرعت کاهش سایز شما را قطعا بیشتر خواهد شد.

۲۱– آیا کرایو برای ناهمواری‌های بعد از لیپوماتیک مناسب است؟

خیر برای از بین بردن این ناهمواری‌ها باید عمل ال پی جی یا آر اف انجام دهید.

۲۲– بهترین منطقه جوابدهی در کرایولیپولیز کدام منطقه است؟

بهترین منطقه شکم و پهلو و در درجه بعد زیر بند سوتین است. بازو، داخل ران و پایین باسن جوابدهی پایین‌تری دارد.

۲۳– آیا کرایو برگشت‌پذیر است؟

توجه داشته باشید که تنها حدود ۲۵% از کل چربی های ناحیه تحت درمان به صورت کامل از بین می‌رود پس تعدادی از سلول‌های چربی باقی می‌مانند. بنابراین اگر بطور ناگهانی شاهد کاهش وزنی ۷ کیلو گرمی بودید، باید مطلع باشید که امکان جذب دوباره چربی توسط سلول‌های باقی‌مانده وجود دارد، و توصیه به حفظ وزن با رژیم مناسب و انجام ورزش زیر نظر پزشک می‌شود.

۲۴– آیا کرایو برای BMI های خیلی بالا هم جواب میده؟

این عمل در افراد خیلی چاق هم جواب گو هست اما با توجه به حجم بالای چربی این عمل نتیجه دلخواه را به همراه ندارد و تنها شاهد تغییرات محسوس آن هم در چندین جلسه هستید، که مقرون به صرفه هم نیست، بنابراین توصیه‌ای به انجام کرایولیپولیز در این افراد نمی‌شود.

۲۵– آیا کرایو رژیم غذایی خاصی دارد؟

اگر رژیم غذایی برای کاهش وزن عمومی بگیرید و ورزش کنید زودتر به نتیجه می‌رسید و امکان بازگشت چربی از بین می‌رود.

۲۶- آیا کرایولیپولیز بر روی کبد و طحال و میزان چربی خون اثر منفی میگذارد؟

خیر، از آنجایی که در این روش ساختمان چربی هم تخریب میشود، در حقیقت تنها سلول چربی دفع نشده بلکه زنجیره چربی هم تخریب شده و از بدن دفع میگردد؛ تفاوت چشمگیری در سطح لیپید خون و فاکتورهای کبدی قبلو بعد از انجام این روش دیده نشده.

۲۷- محدودیت سنی و جنسی در انجام عمل کرایولیپولیز وجود دارد؟

طبق تاییدیه FDA بهترین سنین برای انجام این عمل بین ۲۰ تا ۶۵ سال است. طبق شواهد این عمل در زنان بهتر از مردان پاسخگو بوده است.

۲۸- غالبا چه حسی هنگام درمان کرایولیپولیز در انسان ایجاد میشود؟

در دقایق ابتدایی شما سرمای شدید و فشار را در موضع تحت درمان احساس میکنید که این حس بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه به دلیل کاهش دما از بین می‌رود و بسیاری از مردم در این حین به مطالعه یا کار با لپ تاپ یا حتی یک چرت کوتاه میپردازند.

۲۹- کرایولیپولیز در افراد مبتلا به بیماری‌های دیابتی قابل انجام است؟

تصویر لاغری با کرایو در افراد دیابتی

همانطور که میدانید در بیماران دیابتی سطح گلوکز یا قند خون افراد بالاتر از حد طبیعی قرار دارد. این مقدار در افراد سالم چیزی حدود ۷۰ الی ۱۱۰ میلی گرم است که در صورتی که کمتر از ۷۰ باشد اصطلاحا هیپوگلایسمیک و اگر از ۱۱۰ بالاتر باشد هیپرگلایسمیک اطلاق می‌شود.

اما در بحث کرایولیپولیز برای افراد مبتلا به دیابت ابتدا باید بدانیم که فرد مراجعه کننده در چه شرایطی قرار دارد:

  • آیا فرد بیمار در کنار بیماری دیابت به چاقی هم مبتلا است؟
  • آیا میزان قندخون بیمار کنترل شده است؟
  • آیا سن مراجع در رنج انجام کرایولیپولیز است؟
  • آیا فعالیت بدنی و ورزشی به صورت روزمره دارد؟
  • آیا بیماری مزمنی در کنار دیابت دارد؟
  • آیا رژیمهای صحصح خوراکی را رعایت میکند؟
  • آیا سابقه اقدامات لاغری را قبلا داشته؟

در حالی که نمیتوانیم با عمل کرایولیپولیز انتظار بالا رفتن میزان قند خون را داشته باشیم با این حال مکانیسم کرایولیپولیز اساسا برای این افراد توصیه نمیشود مگر در حالت کنترل شده بیماری دیابت. همواره لازم است به بیماران این چنینی حفظ آرامش طی این عملی و نوشیدن آب فراوان را پس از این عمل گوشزد کرد تا از تحدید اسیدوزلاکتیک جلوگیری شود.توجه کنید که در افرادی که بیماری دیابت کنترل نشده این عمل به هیچ عنوان صورت نگیرد.

کرایولیپولیز در مبتلایان به کبد چرب؟

طی صحبت‌های از پیش گفته شده چربی‌های فریز شده طی عملیات کرایولیپولیز توسط سلول‌های کبدی به اسید چرب و گلیسرول تجزیه شده و سپس توسط سیستم گوارشی دفع میشود، پس اگر فرد مراجعه کننده به کبد چرب مبتلا باشد ابتدا باید بدانیم فرد در  چه درجه ای از این بیماری قرار دارد.

کبد چرب از ۴ گرید تشکیل شده، که با سونوگرافی از کبد میتوان درجه بیماری را تشخیص داد:

  • گرید ۱، خفیف‌ترین  درجه این بیماری هست که برای درمان با روش کرایولیپولیز مانعی ندارد.
  • گرید۲، در این درجه از بیماری حتما لازم هست تا به همراه کرایولیپولیز داروهایی هم برای مراجعه کننده توسط متخصص تجویز شود.
  • گرید۳ ، در این درجه از بیماری باید بدانیم که کرایولیپولیز با چه هدفی قرار است انجام شود، اگر هدف تنها کاهش سلول‌های چربی باشد، انجام این روش مانعی ندارد.
  • گرید ۴، حساس‌ترین درجه بیماری است که در این وضعیت تحت هیچ عنوان مجاز به انجام عمل کرایولیپولیز برای بیمار نیستیم.

روش لاغری با کرایولیپولیز در افراد با سابقه کم خونی چگونه است؟

کرایولیپولیز تنها در برخی از افراد مبتلا به نوعی کم خونی نادر مانند بیماری آلگوتینین سرد کم‌خونی منع استفاده دارد. همچنین این روش برای مبتلایان به برخی بیماری‌های خونی مثل (هموگلوبینوری سرد مزمن، کرایوگلوبولینمی و بیماری آلگوتینین سرد) منع شده.

تداخل دارویی در عمل کرایولیپولیز؟

انجام این عمل در افرادی که از داروهای منقبض کننده عضلات یا ضد بارداری استفاده می‌کنند ممنوع می‌باشد.

آموزش اپراتوری دستگاه لاغری

در این مقاله بطور کامل به بررسی لاغری به روش کرایولیپولیز پرداختیم اما شاید شما بعد از خرید دستگاه cryo تمایل داشته باشید که دوره تخصصی کار با دستگاه کرایو را نیز بگذرانید.ما در مجموعه همدم طب نوین لیزر در همدم آکادمی دوره اپراتوری دستگاه های لاغری در شهرهای مختلف ایران برگزار می کنیم که شما با شرکت در این دوره ها زیر نظر مربیان فنی حرفه ای کشور آموزش دیده و از مدرک فنی حرفه ای نیز برخوردار می شوید.

سخن آخر

ما سعی کردیم بطور کامل لاغری با کرایولیپولیز را برای شما عزیزان معرفی کنیم و همچنین سعی کردیم به سوالات مهمی در روش لاغری با کرایو پاسخ داده باشیم. اگر تصور می کنید این مقاله می تواند برای دوستان و افرادی که می شاسید مفید واقع شود خواهشمندیم در شبکه های اجتماعی خود با دوستانتان به اشتراک بزارید.

منبع: drvaez

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید