تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 2:03
132 بازدید
کد خبر : 1998

عمل لیپوماتیک شکم و جراحی های پیکرتراشی مانند لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک شکم و جراحی های پیکرتراشی مانند لیپوماتیک

اگر از داشتن چربی اضافی رنج می برید و روش های لاغری را امتحان کردید و شکست خورده اید، یکی از گزینه هایی که می تواند کمک کند، جراحی های پیکرتراشی مانند لیپوماتیک می باشد.
این روش قابل استفاده برای تمام قسمت های بدن از جمله ران، بازو و شکم می باشد. در واقع لیپوماتیک یک روش حذف چربی می باشد که امروزه طرفداران بسیاری دارد.

اگر از داشتن چربی اضافی رنج می برید و تمام روش های کاهش وزن را امتحان کرده اید و شکست خورده اید، یکی از گزینه هایی که می تواند به شما کمک کند، جراحی های پیکرتراشی مانند لیپوماتیک می باشد.

این روش قابل استفاده برای تمام قسمت های بدن از جمله ران، بازو و شکم می باشد. در واقع لیپوماتیک یک روش حذف چربی می باشد که امروزه طرفداران بسیاری دارد. این روش بدون تخریب سلول های چربی به وسیله دستگاهی به نام کانولا با ایجاد حرکات لرزشی از محل جدا شده سپس تخلیه می شوند. از آنجایی که این چربی ها بدون کمترین آسیب خارج می شوند می توانند به قسمت های دیگر بدن تزریق شود. در واقع جراحی لیپوماتیک یا پیکرتراشی ساده ترین روش تخلیه چربی و ایمن ترین راه برای کاهش وزن می باشد.

 لیپوماتیک پهلو چیست؟

در گذشته، برای تناسب اندام و رسیدن به رضایت از اندام، باید روزهای زیادی را به ورزش کردن اختصاص می‌دادید و در نهایت، شاید تا حد نسبتا رضایت‌بخشی، به شکل و فرم دل‌خواه در اندام‌تان می‌رسیدید؛ اما خوشبختانه، این روزها با معجزه لیپوماتیک پایین تنه، می‌توانید جذابیت اندام‌تان را چند برابر کنید.

لیپوماتیک نسل پیشرفته و تغییریافته لیپوساکشن است که عوارض آن را به همراه ندارد.

در عمل لیپوماتیک، هیچ خبری از ناهمواری‌های فاحش در چربی، آسیب شدید به بافت و همچنین، مشکلاتی مثل ریسک بالای آمبولی وجود ندارد.

با استفاده از لیپوماتیک که از بهترین روش های پیکر تراشی است میتوان اندام رویایی و دل‌خواه افراد را به واقعیت تبدیل کرد.

در لیپوماتیک شکم با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و تخصصی، اقدام به شکستن بافت چربی زیر پوست می‌کند و به بهترین شکل، چربی را از بدن خارج می‌کند. نام دیگر لیپوماتیک، بادی کانتورینگ یا پیکر تراشی است.

دکتر ویوک بانسال پزشک متخصص جراحی زیبایی در پاسخ به سوال کاهش سایز با ورزش بهتر است یا لیپوماتیک که از طرف یک خانم بعد از سه مرحله بارداری پرسیده شده بود، گفتند:

توصیه می‌شود اگر کاهش سایز و وزن به وسیله برنامه غذایی منظم و ورزش امکان پذیر است و چربی موضعی وجود ندارد که با رژیم و ورزش متناسب شود، از روش‌های لاغری با دستگاه مثل لیپوماتیک استفاده کنید. درغیر این‌صورت مطمئن باشید که دستگاه‌ها معجزه نمی‌کنند و نتیجه ورزش و کاهش سایز در سلامتی شما موثرتر است.

عمل لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

عمل پیکرتراشی با روش نوین لیپوماتیک (Lipomatic) یک روش غیرتهاجمی بوده که بدون نیاز به اتاق عمل، تیغ جراحی و بی‌هوشی عمومی به صورت کاملا موضعی و بدون هیچ‌گونه عارضه جانبی انجام می‌شود.

این روش خاص حذف چربی بسیار مفیدتر از سایر برنامه‌های از بین برنده چربی اضافی کارایی دارد.

لیپوماتیک پایین تنه نوعی عمل زیباسازی بدن است که در آن چربی اضافی از نقاط حجیم بدن کاملا دفع شده و یا سلول‌های چربی مکیده شده توسط دستگاه لیپوماتیک به عنوان پرکننده تزریقی در قسمت‌های دیگر بدن مانند سینه، لگن ، صورت و غیره مجددا استفاده می‌شوند.

آیا برای شما نیز سوال است که تخلیه چربی شکم بدون جراحی چگونه امکان دارد؟ در اینجا می‌توانید، فیلم تخلیه چربی شکم بدون جراحی که توسط دکتر آرش نجف بیگی انجام شده است را مشاهده کنید:

لیپوماتیک در نواحی مختلف بدن

تجربه نشان داده است که حتی پس از از دست دادن وزن اضافی، چربی های سرسخت همچنان در برخی از قسمت های بدن باقی می مانند و ممکن است باعث ایجاد ناراحتی در تصویر کلی بدن شوند. اما یکی از روش هایی که بهترین نتیجه را از آن خواهید گرفت، لیپوماتیک است.

این نوع از جراحی پیکرتراشی معمولاً در نقاط مختلف بدن مانند کمر، شکم، زیر چانه، بازو، ساق پا اعمال می شود و پس از کاهش وزن از طریق این عمل زیبایی، علاوه بر اینکه عضلات بدن سفت می شود، چربی های سرسخت از بین می رود و در نتیجه لاغری منطقه ای حاصل می شود. شایع ترین نواحی که از انباشته شدن چربی رنج می برند عبارتند از: لگن، ران، قسمت داخلی ساق، بازو، سینه و شکم که لیپوماتیک در تمام این نقاط جوابگو است و افراد بالای ۱۸ سال که بیماری مزمن ندارند می توانند با این روش چربی خود را از بین ببرند.

مراحل انجام لیپوماتیک

جراحی لیپوماتیک با دستگاه لیپوماتیک انجام می شود و به وسیله این دستگاه است که چربی را از نواحی مورد نظر خارج می کند. برای انجام این عمل زیبایی پزشک از وسیله ای لوله مانند به نام کانولا استفاده می کند. هنگامی که جراح سوراخ هایی را برای لوله های کانولا زیر پوست ایجاد می کند، بدن از شر چربی های استفاده از لوله های کانولا خلاص می شود، به معنای دیگر این دستگاه چربی های اضافی را می مکد و به همین دلیل لیپوساکشن را می توان کم و بیش با روش لیپوماتیک یکی دانست. مکش سلول های چربی با استفاده از چنین فناوری تضمین می کند که آنها کاملاً بدون ایجاد آسیب تمیز می شوند. سلول های چربی که توسط لیپوماتیک از بدن ساکشن می شوند می توانند به عنوان پرکننده در سایر قسمت های بدن برای تقویت یا جوان سازی استفاده شوند.

در واقع می توان گفت در لیپوماتیک سلول های چربی با استفاده از فناوری مادون صوت، ارتعاش و نوتاسیون توسط لیپوماتیک شکسته می شوند. در این فرآیند لوله های کانولا وارد بافت چربی شده و با استفاده از حرکات چرخشی و ارتعاشی آن را از بین می برند. با توجه به مقدار چربی که باید مکیده شود، فرآیند عمل لیپوماتیک ۲ تا ۳ ساعت طول می کشد و در طول عمل نیز با استفاده از یک تکنیک ساده، ایمن و جدید تحت بی‌حسی موضعی در بیشترین ناحیه کاربردی اعمال می ‌شود که به شما امکان می ‌دهد روز بعد زندگی روزمره خود را مجدداً شروع کنید.

در طول این فرایند هیچ آسیبی به عروق یا سلول های چربی وارد نمی شود اما مانند هر عمل زیبایی دیگری، جای زخم و اسکار از عوارض جانبی عمل لیپوماتیک محسوب می شود، اما جای نگرانی نیست و زخم های به جا مانده از سوراخ ها در عرض چند هفته ناپدید می شوند. برخلاف لیپوساکشن، این روش حداقل از دست دادن خون و اسکار را ایجاد می کند و زمان بهبودی نیز کوتاهتر است.

دستگاه لیپوماتیک چگونه کار می‌کند؟

دستگاه لیپوماتیک، یک دستگاه بر پایه ارتعاشات است که از این لرزش‌ها برای نابود کردن چربی‌های ناخواسته استفاده می‌شود. این روش با امواج صوتی غیرقابل شنیدن برای گوش انسان که فرکانس‌های بسیار پایینی دارد، برای شکستن سلول‌های چربی کار می‌کند.

سپس لوله ریز کانولا توسط یک برش بسیار کوچک وارد بافت‌های چربی شده و با حرکت چرخشی و ارتعاش آنها را از بین می‌برد.

این حرکات نه به عروق و نه به سلول‌های چربی هیچ آسیبی نمی‌رساند. با استفاده از چنین فناوری امکان مکش کامل سلول‌های چربی بدون هیچ خطری وجود دارد.

در طول مراحل درمان چربی به تدریج از منطقه‌ی تحت درمان، ذوب شده و حذف می‌گردد. پس از برداشتن چربی‌های زائد با دستگاه تخصصی لیپو ماتیک در آخرین مرحله، برنامه کشیدن چربی‌های سرسخت سفت شده با دستگاه خلاء انجام می‌گردد. حال می‌توانید با خیالی آسوده با یک بدن پر جنب و جوش و خوش فرم زندگی خود را ادامه دهید.

می‌توانید اطمینان حاصل کنید که با برداشت منطقه وسیعی از بافت چربی در مقایسه با روش‌های کلاسیک به پوست هیچ آسیبی وارد نمی‌کند. به همین دلیل است که دوره بازیابی و بهبودی بسیار کوتاهتری نسبت به سایر راهکارها دارد. با این وجود، لازم است برای مدت زمان مشخصی که پزشک فوق تخصص پلاستیک و زیبایی شما برایتان در نظر گرفته است، از لباس‌های مخصوص ریکاوری استفاده کنید.

استفاده از این لباس‌های فشرده مخصوص برای جلوگیری از افتادگی کامل پوست ضروری است. برای بهبود هرچه سریعتر لازم است طبق توصیه پزشک تمرینات روزانه ورزشی را آغاز کنید.

تناسب اندام با لیپوماتیک پهلو ممکن است در نگاه اول همان لیپوساکشن به نظر برسد، اما فناوری مورد استفاده در لیپوماتیک برای دفع چربی بسیار متفاوت‌تر از لیپوساکشن اعمال می‌کند. به همین دلیل لیپوماتیک منجر به آسیب بافتی کمتر، یکنواختی چربی زیر پوست، ظاهر بهتر پوست و اثر ماندگارتر می‌شود.

با روش های مختلف جراحی پهلو می توان چربی های اضافی پهلو را از بین برد.

ویژگی لیپوماتیک پهلو نسبت به لیپوساکشن

طبق گفته کلینیک انگلیسی لیپوفین، در روش لیپوساکشن نیز استفاده از کانول و دستگاه لیپوساکشن برای خارج کردن چربی‌ها ضروری بود؛ اما آسیب‌های متعدد، عوارض گوناگون و خطرات زیادی در استفاده از لیپوساکشن وجود داشت؛ اما با پیشرفت‌های علم پزشکی، لیپوماتیک با روشی ایمن‌تر، عملکرد بهتری نسبت به لیپوساکشن نشان داد.

در لیپوماتیک، پیش از ورود کانول به محل تجمع چربی، مایعی به چربی تزریق می‌شود. این مایع محلول نمکی و داروی بی‌حسی و آدرنالین است. با این ترکیب، چربی رقیق‌تر می‌شود و به‌راحتی از بدن خارج می‌گردد. درد کم‌تر، آسیب به بافت کم‌تر و نتیجه بهتر، از ویژگی‌های لیپوماتیک است.

برخلاف لاغری با لیپوساکشن، با حرکت سه بعدی که در لیپوماتیک اتفاق می‌افتد، پوست در ناحیه مورد نظر تحریک شده و شروع به کلاژن‌سازی می‌کند و در نتیجه سفت شدن پوست شما را تسریع می‌بخشد.

لیپوماتیک بهتره یا لیپوساکشن

عمل زیباسازی با لیپوماتیک در مقایسه با جراحی چربی با لیپوساکشن سنتی جایگزین عاقلانه‌تری است. لیپوماتیک از جدیدترین متدهای روز دنیا برای حذف چربی اضافی از بدن استفاده می‌کند. نتیجه‌ی درمان کاملاً متفاوت‌تر و باورنکردنی‌تر در مقایسه با سایر روش‌های از بین برنده‌ی چربی مانند لیپوساکشن است.

  • سلولهای چربی به جای راه حل تابشی یا گرما به صورت کاملاً فیزیکی امولسیون می‌شوند. چربی امولسیون شده به آرامی از بدن خارج می‌شود تا به تنظیمات بدن کمک کند. از طرفی ایمنی این روش در مقایسه با روش لیپوساکشن سنتی بسیار بیشتر خواهد بود.
  • در لیپوماتیک برخلاف لیپوساکشن احتمال وقوع سندرم آمبولی چربی بسیار پایین است.
  • به دلیل حرکات سه‌بعدی ارتعاشی لوله کانولا، تخلیه چربی بسیار طبیعی‌تر از روش لیپوساکشن انجام می‌شود که موجب می‌شود ظاهر طبیعی‌تری از پوست خود را تجربه کنید.
  • برخلاف لاغری با لیپوساکشن، با حرکت سه بعدی که در لیپوماتیک اتفاق می‌افتد، پوست در ناحیه مورد نظر تحریک شده و شروع به کلاژن‌سازی می‌کند و در نتیجه سفت شدن پوست شما را تسریع می‌بخشد.
  • امواج مافوق صوتی در این دستگاه تخصصی لاغری (لیپوماتیک) باعث ایجاد بی‌حسی و شل شدگی پوست شده و شرایط بهتر و راحت‌تری به نسبت جراحی با بی‌هوشی کامل در لیپو سنتی، برای بیمار در حین و بعد از عمل ایجاد می‌کند.
  • دستگاه لیپوماتیک تضمین می‌دهد که آسیبی به بافت اطراف نایحه درمانی وارد نشود و از سه بافت مهم شامل عروق ، اعصاب و ماهیچه‌ها محافظت می‌کند.
  • لیپوماتیک پیشرفته‌تر از لیپوساکشن بوده لذا مدت زمان جراحی کمتری نیاز دارد و از لوله کانول ظریف‌تری استفاده می‌شود، در نتیجه درد، کبودی و تورم کمتری بیمار را تهدید می‌کند.

جراحی شکم و پهلو با عمل جراحی، بسیار سریع‌تر و کم‌دردسرتر از رژیم‌های سخت غذایی و ورزش‌های سنگین و طولانی مدت است.

چه افرادی کاندید مناسب لیپوماتیک هستند؟

برای درک عملکرد بهتر هر روش جراحی زیبایی، لازم است تا افراد کاندید انجام آن را بشناسید. افرادی که می‌توانند کاندید خوبی برای استفاده از معجزه لیپوماتیک باشند، شامل:

  • افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند.
  • افرادی که چاقی موضعی دارند.
  • افرادی که دچار ناهمواری چربی و سلولیت هستند.
  • افراد که بیماری خاصی ندارند.
  • افرادی که علاقه‌مند به تغییر فرم اندام‌شان هستند.
  • افرادی که به هر دلیلی امکان ورزش و رژیم برای کاهش چربی در ناحیه‌ای خاص ندارند.

چه افرادی نباید برای لیپوماتیک اقدام کنند؟

به همان میزان که اطلاع از افراد کاندید انجام عمل لیپوماتیک اهمیت دارد، اطلاع از افرادی که نباید از این روش استفاده کنند نیز، حیاتی است. در واقع، شما با دانستن این نکات، می‌توانید به‌راحتی برای انجام یا عدم انجام لیپوماتیک تصمیم بگیرید و هیچ پشیمانی احتمالی بعد از جراحی را تجربه نکنید.

افرادی که به هر دلیل دارای اضافه وزن زیاد هستند، کاندید مناسبی برای استفاده از روش لیپوماتیک نیستند؛ چرا که خارج کردن حجم زیاد چربی از این طریق، اصلا توصیه نمی‌شود.

افرادی که به‌دلیل دیابت، دچار مشکل در ترمیم زخم هستند و یا بیماری کم‌خونی دارند نیز، کاندید خوبی برای استفاده از لیپوماتیک نخواهند بود.

در صورتی که فرد بدون چربی، دارای سلولیت باشد، باز هم لیپوماتیک، درمانی برای این مشکل نخواهد بود. افرادی که دارای ترک‌های پوستی هستند نیز، نمی‌توانند از روش لیپوماتیک برای درمان این مشکل استفاده کنند.

افرادی که پوست شل دارند و کلاژن سازی در پوست آن‌ها به خوبی انجام نمی‌شود نیز، کاندید خوبی برای لیپوماتیک نیستند.

نکته: به گفته دکتر کت هیوز فوق تخصص جراحی زیبایی در کالیفرنیا آمریکا، در لیپوماتیک هیچ برشی در پوست انجام نمی‌شود و بدن باید به‌طور طبیعی با کلاژن سازی و به کمک گن طبی، لیفت طبیعی انجام دهد. بدیهی است که این فرآیند در افراد دارای پوست شل انجام نمی‌شود و لیپوماتیک ظاهر نامناسبی برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

عوامل موثر بر هزینه لیپوماتیک 

لیپوماتیک پهلو یکی از رایج‌ترین و مدرن‌ترین روش‌های حذف چربی از بدن است که به صورت سرپایی و در یک کلینیک فوق تخصصی پوست و زیبایی انجام می‌شود. بسته به وسعت ناحیه درمان، این روش معمولاً با استخراج از طریق لوله کانولا نیم الی یک ساعت به طول می‌انجامد و پس از چند روز تورم نتیجه نهایی قابل مشاهده است.

هزینه هر عمل لیپوماتیک با توجه به شرایط هر بیمار، اندازه ناحیه درمان، میزان حجم چربی که باید برداشته شود، مکانی که در آن جراحی انجام می‌شود (بیمارستان و یا کلینیک خصوصی) و همچنین تجربه، مهارت و جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی کاملا متفاوت است.

بهترین راه (در واقع قطعی‌ترین راه) برای بدست آوردن هزینه دقیق عمل برای هر بیمار این است که برای مشاوره شخصی و معاینات به مطب پزشک مورد نظر مراجعه کند.

همانطور که می‌دانید این نوع جراحی، عموما جنبه زیبایی داشته و نه درمانی، لذا بیمه عموما هزینه‌ای برای آن پرداخت نخواهد کرد. با این وجود بهتر است پیش از شروع درمان با مشاورین بیمه خود در رابطه با پرداخت هزینه و شرایط بیمه، مشورت کنید.

لیپوماتیک برای چه اندام‌هایی قابل استفاده است؟

  • لاغری غبغب
  • جراحی لاغری بازو
  • سینه (قفسه سینه به غیر از پستان)
  • لاغری شکم
  • حذف چربی پهلو
  • پشت کمر
  • جراحی ران – بغل ران
  • باسن
  • ناحیه تناسلی (ناحیه زیر شکم تا لابیا)

لیفت شکم بدون جراحی یکی از روش های جدید و بسیار روتین برای رفع افتادگی و چربی های اضافی است.

اقدامات و مراحل قبل از لیپوماتیک پهلو

برای انجام عمل لیپوماتیک لازم است مقدماتی را فراهم کنید. قدم به قدم پیش رفتن، یکی از موثرترین عوامل در نتیجه‌ی موفق پیکرتراشی است. شما باید با رعایت این اصول، بهترین و مناسب‌ترین شرایط را برای دستیابی به نتیجه مطلوب ایجاد کنید. در ادامه به جزییات دقیق‌تری از نحوه اقدام برای لیپوماتیک اشاره می‌کنیم:

۱- تحقیق و انتخاب پزشک متخصص و باتجربه

یکی از مهم‌ترین مراحل بعد از تصمیم گیری به انجام لیپوماتیک، انتخاب پزشک متخصص پیکرتراشی و باتجربه در این زمینه است. متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد ورود افراد غیرمتخصص و بدون صلاحیت در حوزه پیکرتراشی هستیم. آسیب‌های جبران ناپذیر روحی، جسمی و حتی جانی، از پیامدهای مراجعه به چنین افرادی است. پس اگر دغدغه شما زیبایی اندام‌تان است، باید سلامتی را در اولویت قرار دهید و به پزشک متخصص و باتجربه‌ای مراجعه کنید. تحقیق در خصوص سوابق پزشک، مشاهده نمونه کارهای واقعی و پرس‌وجو از مراجعه کنندگان و در نهایت، شرکت در جلسه مشاوره، از بهترین راه‌کارهای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین پزشک متخصص برای انجام لیپوماتیک است.

۲ – شرکت در جلسه مشاوره با پزشک متخصص لیپوماتیک

عجله و تحقیقات ناقص موجب ناآگاهی افراد و در نهایت، آسیب‌های جدی به زیبایی و سلامت آن‌ها می‌شود. پس بهترین کار برای پیشگیری از چنین وقایعی، شرکت در جلسه مشاوره با پزشک متخصص است. شما بعد از انجام تحقیقات و انتخاب پزشک، باید برای جلسه مشاوره وقت بگیرید. سعی کنید در این جلسه تمامی انتظاراتی که از انجام لیپوماتیک دارید، بیان کنید. پیدا کردن پاسخ تمامی پرسش‌های ذهنی، به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را از لیپوماتیک مشاهده کنید.

یادتان باشد که در این جلسه، باید در خصوص مراقبت‌ها، محدودیت‌ها، مزایا و معایب احتمالی لیپوماتیک سوال کنید. حتما لوازم موردنیاز بعد از لیپوماتیک را بشناسید و قبل از تاریخ انجام پیکرتراشی، تهیه کنید؛ تا با آمادگی فراوان در روز عمل حاضر شوید.

سعی کنید در همین گفتگو و مشاوره با پزشک متخصص، میزان تعهد پزشک به نتیجه جراحی، تجربه و تخصص و پزشک و پرسنل متعهد در مطب را ارزیابی کنید و در صورت تمایل به درمان توسط پزشک، وقت عمل لیپوماتیک را تنظیم کنید. در صورتی‌که سابقه بیماری خاصی دارید، حتما با پزشک متخصص‌تان مطرح کنید.

۳ – آمادگی قبل از لیپوماتیک

یکی از مهم‌ترین کارهایی که پیش از عمل‌های جراحی زیبایی، به شما کمک می‌کند تا نتیجه خوبی از عمل مشاهده کنید، آمادگی برای انجام آن است. پزشک در جلسه مشاوره، در صورتی‌که وقت جراحی لیپوماتیک بگیرید، برگه آزمایشی برای‌تان می‌نویسد تا پیش از جراحی چکاپ‌های موردنیاز را انجام دهید.

ارائه معرفی‌نامه به پزشک متخصص قلب و عروق نیز، موضوع مهم دیگری است که باید نسبت به چکاپ و تائید نتیجه آن در معرفی‌نامه اقدام کنید. معمولا با انجام دادن این مراحل، کم‌ترین ریسک را از عمل مشاهده خواهید کرد. سعی کنید براساس نوع لیپوماتیک، نسبت به تهیه گن بعد از لیپوماتیک، اقدام کنید. گن‌های پزشکی برای ساپورت بهتر، بعد از جراحی استفاده می‌شوند تا کم‌ترین میزان تورم، بیشترین میزان بهبودی اتصال بافت به پوست، برای افراد ایجاد شود.

آماده کردن یک لباس مناسب جهت استفاده پس از لیپوماتیک نیز، به شما کمک می‌کند تا دوران نقاهت و ترخیص از بیمارستان را راحت‌تر بگذرانید. عدم مصرف آسپرین، الکل، سیگار و قلبان حداقل دو هفته پیش از جراحی ضروری است.

 

۴ – نحوه انجام لیپوماتیک توسط پزشک متخصص

اگر در تاریخ تعیین شده توسط پزشک متخصص به مرکز جراحی یا بیمارستان مراجعه کنید، با طی کردن مراحل پذیرش به اتاق عمل راهی می‌شوید (پزشکان برحسب تشخیص در خصوص نیاز به بی‌هوشی یا عدم نیاز به آن، جراحی را در کلینیک یا بیمارستان انجام می دهند).

پزشک متخصص درصورت نیاز اقدام به بی‌هوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی می‌کند. سپس با استفاده از دیامتر سوراخ‌های موردنیاز را در نواحی مشخصی ایجاد می‌کند تا امکان ورود لوله کانول به داخل بدن وجود داشته باشد. برحسب نوع دستگاهی که پزشک از آن استفاده می‌کند، عملکرد آن در مواجهه با چربی‌ها متفاوت است. دستگاه لیپوماتیک بدون ایجاد آسیب در بافت پوست، عصب و عضلات، اقدام به شکستن بافت چربی می‌کند.

ظرافت دستگاه‌های جدید لیپوماتیک مانند لاغری با لیپوست، پیکر تراشی با واترجت و… این اجازه را به پزشک متخصص می‌‌دهد تا با ظرافت بسیار زیادی اقدام به کانتورینگ اندام نماید.

معمولا بعد از انجام لیپوماتیک جهت تخلیه خونابه‌ها، از لوله‌های درن استفاده می‌شود. این لوله‌ها به مخازن پلاستیکی متصل هستند که با پر شدن آن‌ها، باید سر درن را به وسیله دکمه مخصوص ببندید و سپس مخزن درن را خالی کنید و به حالت بدون هوا، آن را به لوله درن متصل کنید. معمولا ۵ الی ۷ روز بعد از جراحی درن‌ها کشیده می‌شوند و محل ورود درن به بدن، با چسب مخصوص یا بخیه مهار می‌شود.

نکته: هر چه تخصص و تجربه پزشک در استفاده از دستگاه لیپوماتیک بیشتر باشد، نتایج بهتری حاصل می‌شود. پزشکان بی‌تجربه، ریسک بروز عوارض را در لیپوماتیک اندام افزایش می‌دهند.

مزایای استفاده از لیپوماتیک چیست؟

براساس اطلاعاتی که توسط انستیتو لیپو لندن منتشر شده است، استفاده از روش لیپوماتیک برخلاف لیپوساکشن، از مزایای فوق‌العاده خوبی برخوردار است. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از لیپوماتیک می‌پردازیم:

  • لیپوماتیک جزو یکی از بهترین روش های پیکرتراشی و روشی ایمن برای  فرم دهی به اندام است که با شکستن بافت چربی‌ها به‌صورت مکانیکی، ریسک آمبولی را نیز کاهش می‌دهد.
  • اگر کانول به بافت‌های غیر از چربی روبه رو شود، سیستم حفاظتی دستگاه اجازه ادامه کار را نمی‌دهد، در نتیجه، امنیت استفاده از این روش بسیار زیاد است.
  • کاهش درد نسبت به روش‌های دیگر، از مزایای لیپوماتیک است.
  • لیفت نسبی پوست یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لیپوماتیک است.
  • زمان عمل در لیپوماتیک بسیار کوتاه است و نتیجه لیپوماتیک به صورت آنی قابل مشاهده است.
  • کم هزینه بودن استفاده از این روش در مقایسه با روش‌های دیگر نیز، از مزایای لیپوماتیک است.
  • دوران نقاهت کوتاه به نسبت جراحی لیفت و عمل ابدو نیز، از مزایای لیپوماتیک است.

عوارض احتمالی لیپوماتیک

قطعا می‌دانید که طی تحقیقات انجام شده، در صورتی‌که برای انتخاب پزشک متخصص و باتجربه زمان خوبی را اختصاص دهید و کلیه مراقبت‌های قبل و بعد از لیپوماتیک را جدی بگیرید، ریسک بروز مشکلات و عوارض تاحد بسیار زیادی کاهش می‌یابد. این عوارض معمولا زمانی ایجاد می‌شوند که فرد به‌دلیل اشتباهات پزشکی یا مراقبتی، درگیر شرایطی خاص شود.

در ادامه به عوارض احتمالی لیپوماتیک که توسط موسسه لیپو لندن اعلام شده است، می‌پردازیم:

  • بروز کلیوئید زخم و اسکار هایپرتروفیک از جمله عوارض نادری است که در برخی افراد رخ می‌دهد.
  • از بین رفتن حس در سطح پوست و محل لیپوماتیک نیز، از عوارض موقت بعد از انجام پیکرتراشی است.
  • بعد از لیپوماتیک به‌دلیل آسیب به بافت زیرین پوست، اندکی تورم و کبودی موقتی را در اکثر افراد شاهد هستیم که موقتی است. معمولا این تورم و کبودی پس از گذشت یک الی سه ماه بهبود پیدا می‌کند.
  • ناهمواری پوست از عوارضی است که به‌دلیل عدم استفاده از گن مناسب، ماساژ مرتب و لیپوماتیک توسط پزشک غیر متخصص یا دستگاه غیرحرفه‌ای اتفاق می‌افتد.
  • عدم تقارن در بدن یکی از عوارضی است که به‌دلیل لیپوماتیک توسط پزشک غیرمتخصص ایجاد می‌شود. گاهی نیز، به‌طور نادر، بدن پس از لیپوماتیک دچار کاهش وزن می‌گردد و کاهش حجم چربی‌های اندک از ناحیه‌ای خاص انجام می‌شود و فرد دچار عدم تقارن می‌شود. گاهی نیز عدم تقارن خطای دید در ناحیه‌ای خاص به‌دلیل رنگ پوست یا حجم عضلات در آن محدوده ایجاد می‌شود. پزشک متخصص در چنین شرایطی می‌تواند حجم چربی کم‌تری از ناحیه قرینه مقابل برداشت کند تا قرینه‌گی حفظ شود.
  • سروما و هماتوم از عوارض رایج بعد از لیپوماتیک است. گاهی در برخی افراد، سروما (مایعات موجود در بدن) یا هماتوم (لخته خون) در زیر پوست جمع می‌شود و درد زیادی در آن ناحیه ایجاد می‌کند. عدم تقارن، کاهش چسبندگی پوست و بافت به همراه درد، از عوارض این مشکل است که معمولا به‌وسیله سرنگ و ایجاد برش در ناحیه‌ پوست بهبود پیدا می‌کند. اگر شدت این مشکل بیشتر باشد، پزشک متخصص معمولا ناچار به انجام جراحی کوچکی در آن ناحیه خواهد بود.
  • عفونت یکی دیگر از عوارض احتمالی است که در جراحی‌ها وجود دارد. معمولا در صورت مصرف آنتی بیوتیک‌های تجویزشده توسط پزشک متخصص و همچنین، رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی محیط، احتمال این موضوع بسیار کاهش می‌یابد.
  • آلرژی به داروی بی‌هوشی یکی از عوارضی است که به‌طور نادر در بعضی افراد اتفاق می‌افتد و مشکلاتی مثل سرگیجه، تهوع، گیجی و برخی عوارض دیگر را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید برای پیشگیری از این عارضه، کلیه حساسیت‌های دارویی‌تان را برای پزشک متخصص لیست کنید و با خیالی آسوده، مطمئن باشید که در صورت بروز آلرژی، پزشک، آمادگی لازم برای مواجهه را دارا است.

 

مراقبت‌های بعد از لیپوماتیک چیست؟

اگر سابقه جراحی زیبایی داشته باشید، قطعا اطلاع دارید که مراقبت‌های بعد از جراحی‌های زیبایی تا چه اندازه اهمیت دارد. درواقع، نتیجه نهایی جراحی زیبایی و رضایت‌مندی افراد وابسته به همین مراقبت‌ها است. در لیپوماتیک نیز، مراقبت‌های بعد از انجام آن از اهمیت زیادی برخوردار است. شما باید مقدمات مراقبت‌های بعد از لیپوماتیک را فراهم کنید. در ادامه به مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از لیپوماتیک می‌پردازیم.

  • اگر لیپوماتیک شما در ناحیه پایین تنه است، حتما از جوراب مخصوص استفاده کنید تا از آمبولی پیشگیری شود.
  • حتما درصورت صلاح‌دید پزشک، ۱۲ ساعت بعد از عمل و هوشیاری کامل، با کمک پرستار یا همراه قدم بزنید تا بدن دچار مشکل نشود. خوابیدن و بی حرکت بودن بعد از جراحی عوارض متعدد و گاه جبران ناپذیری را ایجاد می‌کند.
  • استفاده از گن مخصوص لیپوماتیک بعد از انجام لیپوماتیک، تاثیر فوق‌العاده‌ای در نتیجه عمل خواهد داشت. پس استفاده از آن را جدی بگیرید و بلافاصله بعد از تایید پزشک، پوشیدن گن طبی را آغاز کنید.
  • اگر روی تخت استراحت می‌کنید، حتما هر ۱۵ دقیقه جابه‌جا شوید. اصلا و تحت هیچ شرایطی به پهلو نخوابید.
  • تا سه روز بعد از انجام لیپوماتیک، دوش گرفتن ممنوع است؛ مگر با صلاح‌دید پزشک متخصص.
  • شست و شوی منظم محل زخم و تعویض پانسمان مهم‌ترین بخش مراقبت بعد از لیپوماتیک است.
  • تحت هیچ شرایطی از پانسمان‌های طولانی مدت استفاده نکنید و روزانه پانسمان را تعویض کنید و وضعیت زخم را مشاهده کنید.
  • استفاده از پمادهای ترمیم کننده محل زخم را، بعد از توصیه پزشک آغاز کنید و به‌طور منظم استفاده کنید.
  • از انجام ورزش‌های سنگین بپرهیزید و برای شروع هرگونه فعالیت سنگین، از پزشک متخصص مشاوره بگیرید.
  • گن مخصوص لیپوماتیک را فقط برای زمان کوتاه درآورید. استفاده از این گن حدود ۳ الی ۶ ماه توصیه می‌شود.
  • استفاده خودسرانه از داروهای رقیق کننده خون ممنوع است، مگر با تجویز پزشک متخصص.

دغدغه سفت شدن پوست شکم بعد از لاغری و زایمان، باعث شده افراد ترجیح دهند وزن خود را کم نکنند. خوشبختانه با کشیدن پوست بدن می توان این دغدغه را رفع نمود.

با مشاهده این علائم حتما با پزشک تماس بگیرید!

طبق تحقیقات انجام شده در آمریکا، از مهم‌ترین نگرانی‌هایی که افراد برای انجام جراحی‌های زیبایی دارند، ریسک مشکلاتی است که سلامتی آن‌ها را به خطر می‌اندازد. شما می‌توانید با افزایش آگاهی‌تان در این حوزه، نگرانی‌ها را کاهش دهید. معمولا واکنش بدن افراد بعد از انجام لیپوماتیک، متفاوت است. شرایطی که در ادامه درخصوص آن صحبت خواهیم کرد، معمولا به‌صورت نادر اتفاق می‌افتد. اما شما به عنوان کاندید انجام لیپوماتیک، باید درخصوص آن بدانید تا درصورت مشاهده، سریعا با پزشک تماس بگیرید و اقدامات لازم را انجام دهید. با چنین اقدامی، ریسک بروز مشکلات بعدی کاهش می‌یابد.

  • اگر میزان خون‌ریزی از درن‌ها بیش از حد بود، حتما با پزشک تماس بگیرید.
  • درصورتی‌که ترشحات از محلی خارج از درن به بیرون هدایت شود باید حتما موضوع را پیگیری کنید.
  • اگر محفظه تخلیه درن در روزهای ابتدایی بعد از جراحی پر نمی‌شود و تورم در ناحیه لیپوماتیک شده زیاد است، باید با پزشک مطرح نمایید.
  • مشاهده تغییر رنگ پوست بعد از لیپوماتیک، ریسک علائم مشابه با نکروز دارد؛ پس درصورت مشاهده با پزشک تماس بگیرید.
  • درد غیرطبیعی و بیش از اندازه نیاز به پیگیری جدی توسط پزشک متخصص دارد. (درصورتی‌که درد بدون دلیل به‌صورت صعودی افزایش یابد باید با پزشک مطرح نمایید)
  • اگر پس از لیپوماتیک نواحی شکم، دچار دردهای شکمی و خونریزی‌های غیرطبیعی در ادرار شدید، حتما با پزشک تماس بگیرید.
  • درصورتی‌که به هر دلیل در ناحیه قفسه سینه، سر، دست و پا دچار درد شدید و غیرعادی شدید، حتما به مرکز درمانی مراجعه کنید و پزشکتان را از این موضوع مطلع نمایید.

 

سوالات رایج در خصوص لیپوماتیک

معمولا برای انجام جراحی‌های زیبایی، دسترسی به اطلاعات نقش مهمی در کاهش استرس متقاضیان دارد. سوالات متعدد درخصوص انجام لیپوماتیک، عوارض و آمادگی‌های موردنیاز آن وجود دارد که با مطالعه آن در ادامه، می‌توانید اطلاعات مطلوبی در این زمینه کسب کنید.

آیا لیپوماتیک خطر نکروز دارد؟

معمولا پزشکانی که با تجربه کافی اقدام به لیپوماتیک می‌کنند، درصورت عدم وجود سابقه بیماری در مراجعه کننده و همچنین نبود ریسک نکروز ناشی از عدم توجه به مراقبت‌های بعد از لیپوماتیک و کاهش خون‌رسانی به بافت پوست، شاهد نکروز نیستند. اما پزشکانی‌ که بدون توجه به اصول لیپوماتیک، اقدام به از بین بردن درصد زیاد از حد چربی می‌کنند و توصیه‌هایی جهت مراقبت‌های بعد از لیپوماتیک به مراجعه کننده ندارند، ریسک مشاهده نکروز خواهند داشت.

به یاد داشته باشید که نکروز حاصل عدم خون‌رسانی به بافت پوست در افراد است. اگر در زمان‌های مشخص اقدام به تحرک  (طبق دستور پزشک) انجام ماساژ، باز کردن گن طبی در زمان‌بندی‌های مشخص نکنید و محل پانسمان را به‌طور منظم بررسی نکنید، ریسک مشاهده نکروز و ایجاد آن را افزایش داده‌اید. هرچند باتوجه به مقاله دکتر ادواردو مادالوسو زانین که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است، ریسک نکروز در لیپوماتیک وجود دارد و بروز آن بستگی به عملکرد پزشک و واکنش بدنی بیمار نیز دارد.

آیا لیپوماتیک خطر آمبولی دارد؟

باور عجیبی که در میان بسیاری از افراد وجود دارد این است که جراحی زیبایی لیپوماتیک، خطر آمبولی زیادی دارد. اما واقعیت ماجرا چنین نیست. درواقع، لیپوماتیک نیز مانند هر جراحی دیگری ریسک آمبولی دارد. احتمال بروز آمبولی زمانی ایجاد می‌شود که هر چیزی مثل مایع یا گاز وارد عروق خونی انسان شود.

این ریسک در تمامی جراحی‌های تهاجمی زیبایی و درمانی وجود دارد و نمی‌توان احتمال اندک آن را انکار کرد. این احتمال برای لیپوماتیک نیز، مانند هر جراحی دیگری وجود دارد. پس می‌توان گفت که جای نگرانی نیست. زیرا آمبولی عارضه رایج و شایعی برای لیپوماتیک نیست و مانند بسیاری جراحی‌های دیگر،  تنها احتمال آن وجود دارد.

ژنیکوماستی آقایان با استفاده از لیپوماتیک چگونه است؟

به گزارش ‌ انستیتو لیپو لندن، حدود ۴۰ الی ۶۰ درصد مردان، دچار ژنیکوماستی یا افزایش بافت سینه و افتادگی آن می‌شوند. در آقایان، امکان استفاده از روش لیپوماتیک برای کاهش حجم چربی وجود دارد. اما باید درنظر بگیرید که این عملکرد تخلیه چربی در افرادی که دچار افتادگی گرید ۱ و ۲ هستند نتیجه مطلوبی دارد. درحالی‌که نمی‌توان عملکرد خوبی برای استفاده از این روش در گرید ۳ و ۴ ژنیکوماستی مشاهده کرد. در این روش نیز پزشک متخصص با استفاده از لوله کانول، اقدام به خروج چربی‌های اضافی در ناحیه سینه آقایان می‌کند تا از آویزان شدن سینه براثر چربی، پیشگیری کند.

 

آیا لیپوماتیک برای کاهش حجم سینه خانم‌ها مفید کاربرد دارد؟

یکی از سوالات رایج درخصوص لیپوماتیک، امکان استفاده از این تکنیک در کاهش حجم سینه است. همان‌طور که از نحوه کار لیپوماتیک مطلع هستید، این روش با استفاده از دستگاه انجام می‌شود و با ایجاد سوراخ‌های کوچک در پوست ادامه می‌یابد. بافت سینه در خانم‌ها پر از عصب، غدد شیری و ماهیچه است. بدیهی است که استفاده از این روش برای کاهش بافت چربی سینه، چندان توصیه نمی‌شود. ضمن این‌که کاهش بافت سینه به همراه لیفت، ظاهر مناسبی برای سینه ایجاد می‌کند. پس بدیهی است که این روش برای کاهش بافت سینه مناسب نیست.

آیا لیپوماتیک بهتر از ویزر است؟

به گفته دکتر رالف کوزارت متخصص جراحی پلاستیک (در پاسخ‌گویی به همین سوال که توسط یکی از کاربران سایت انجمن جراحان پلاستیک آمریکا پرسیده شده است)، پیکرتراشی با استفاده از لیپوماتیک به نسبت ویزر چندان ویژگی منحصربه‌فردی ندارد. درواقع، استفاده از ویزر بسیار گران‌تر است و مسئولین بازاریابی شرکت‌های ارائه دهنده آن، براساس جراحی‌هایی که با ویزر انجام می‌شود، پورسانت دریافت می‌کنند. همین موضوع سبب بازاریابی قوی‌تر ویزر و هزینه زیاد آن شده است (این موضوع در کشور آمریکا صدق می‌کند). موضوع اصلی که باید درخصوص آن اطمینان حاصل کنید، تخصص و تجربه جراح و مهارت دست جراح است، دستگاه تنها چند درصد از موفقیت نهایی پیکرتراشی را تضمین می‌کند؛ پس سعی کنید پزشک باتجربه‌ای برای لیپوماتیک پیدا کنید.

دوران نقاهت لیپوماتیک چند روز است؟

عملکرد بدن هر فرد براساس سبک زندگی، متفاوت است. در لیپوماتیک نیز، بدن هر فرد به‌طور خاص و منحصربه‌فرد نسبت به بهبودی پاسخ می‌دهد. متوسط زمان برای دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک، حدود ۳ الی ۷ روز است. گرچه این مدت زمان برای بهبودی کامل و آغاز فعالیت‌های روزانه‌ عادی، برآورد نشده است. اما معمولا افراد با یک هفته استراحت، توانایی بازگشت به زندگی نسبتا عادی را دارا هستند. اگر شاغل هستید، باید شرایط‌تان را برای کارفرما توضیح دهید و فعالیتی سبک در محل کار داشته باشید.

آیا بیمه، هزینه های لیپوماتیک را پوشش می‌دهد؟

جالب است بدانید که طبق اطلاعات سایت خبری تخصصی در حوزه پزشکی WebMD، شرکت‌های بیمه آمریکا نیز، هیچ‌یک از خدمات زیبایی را تحت پوشش بیمه قرار نمی‌دهند. استفاده از روش لیپوماتیک نیز در حوزه زیبایی است و قطعا هیچ شرکت بیمه‌ای، آن را در ایران نیز تحت پوشش قرار نمی‌دهد. پس بهتر است، در همان جلسه مشاوره نسبت به برآورد هزینه انجام لیپوماتیک با پزشک خود صحبت کنید.

آیا لیپوماتیک و سزارین ریسک نکروز را افزایش می‌دهد؟

طبق گفته  دکتر دانیل بارت ، پزشک متخصص عضو هیئت جراحی پلاستیک آمریکا، اگر لیپوماتیک پیش از بارداری انجام شده باشد و سزارین نیز طبق پروتکل‌های رایج و استاندارد توسط پزشک متخصص انجام شود، ریسک بروز نکروز و مشکلات این‌چنینی وجود نخواهد داشت.

کاهش سایز با ورزش بهتر است یا لیپوماتیک؟

دکتر ویوک بانسال پزشک متخصص جراحی زیبایی در پاسخ به چنین سوالی که از طرف یک خانم بعد از سه مرحله بارداری پرسیده شده بود، گفت: توصیه می‌شود اگر کاهش سایز و وزن به وسیله برنامه غذایی منظم و ورزش امکان پذیر است و چربی موضعی وجود ندارد که با رژیم و ورزش متناسب شود، از روش‌های لاغری با دستگاه مثل لیپوماتیک استفاده کنید. درغیر این‌صورت مطمئن باشید که دستگاه‌ها معجزه نمی‌کنند و نتیجه ورزش و کاهش سایز در سلامتی شما موثرتر است.

منبع: سایت دکتر نجف بیگی

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید