تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1400 - 17:49
50 بازدید
کد خبر : 225

۷ دلیل مهم برای اثبات اشتباه بودن رژیم غذایی یک وعده‌ای

۷ دلیل مهم برای اثبات اشتباه بودن رژیم غذایی یک وعده‌ای

گاهی اوقات افراد با استفاده از بعضی رژیم‌های غذایی باعث آسیب رساندن به سلامتی خود می‌شوند.

اگرچه ممکن است خوردن یک وعده غذایی هر ۲۴ ساعت غیرممکن به نظر برسد،؛ اما بسیاری از مردم آن را تمرین می‌کنند. البته، همه به دنبال اهداف کاهش وزن نیستند. برخی فقط می‌خواهند سالم‌تر باشند یا پول کمتری برای غذا خرج کنند. مهم نیست که به چه گروهی وابسته هستید، ما نکات منفی را بررسی کرده‌ایم که ممکن است برای بسیاری از افراد هنگام محدود کردن رژیم غذایی خود به یک وعده غذایی اتفاق بیفتد که نتایج خوبی نیستند.
۱. شما می‌توانید وزن کم کنید

در صورت کمبود غذا، بدن شما حالت گرسنگی را روشن می‌کند و تمام مواد غذایی مصرفی را استفاده می‌کند. به این ترتیب بدن بیش از نیاز خود مصرف می‌کند و اساساً متابولیسم شما را کند می‌کند. علاوه بر این، تولید کورتیزول (هورمون استرس) افزایش می‌یابد که باعث کاهش ذخیره چربی می‌شود.
۲. قند خون شما ناپایدار می‌شود

دوره‌های طولانی بدون غذا خوردن اغلب منجر به سطوح ناپایدار قند خون می‌شود. هیپوگلیسمی (قند خون بسیار پایین) اغلب در اثر روزه داری ایجاد می‌شود؛ به خصوص اگر دیابت نوع ۲ دارید.
۳. شما بدون تغذیه دچار کمبود ویتأمین خواهید شد

یک وعده غذایی در روز ممکن است ویتأمین کافی برای شما تأمین نکند. در نتیجه، خطر ابتلا به عواقب کمبود ویتأمین در شما بیشتر است. به عنوان مثال، لکه‌های سفید (leukonychia) روی ناخن‌ها اغلب به دلیل کمبود روی و کلسیم ایجاد می‌شوند.
۴. زندگی اجتماعی شما به طور منفی تحت تأثیر قرار می‌گیرد

ناهار در محل کار، گردهمایی‌های خانوادگی و تولد؛ در مقابل همه این فعالیت‌های اجتماعی، فقط به این دلیل که به یک وعده غذایی محدود شده‌اید، شما را از خود و دیگران دور می‌کند. در نتیجه، خانواده و دوستان شما در مورد تغذیه مناسب شما را موعظه می‌کنند و به ناچار عقل سلیم شما را زیر سؤال می‌برند.
۵. باعث سردرد می‌شود

سردرد‌های رژیمی در میان کسانی که می‌خواهند این پوند‌های اضافی را در اسرع وقت از دست بدهند، بسیار رایج است. آن‌ها به دلیل یک دوره سازگاری، کاهش سطح قند خون، کمبود منیزیم و بسیاری دلایل دیگر رخ می‌دهند.
۶. احساس سرمای بیشتری می‌کنید

خوردن یک وعده غذایی در روز جریان خون شما را به سمت ذخایر چربی هدایت می‌کند. به این ترتیب انرژی ذخیره می‌کنید و شروع به ذوب ذخایری می‌کنید که در مواقع اضطراری به شما قدرت و چابکی می‌دهد. کالری کم باعث می‌شود همیشه احساس سرما و گرسنگی کنید.
۷. سراغ غذای ناسالم می‌روید

ممکن است وسوسه شوید که غذا‌های ناسالم سرشار از کربوهیدرات و قند بخورید. بعد از یک روزه ۲۴ ساعته، یک کاسه بروکلی ممکن است آخرین چیزی باشد که به ذهنتان می‌رسد. پس از یک وعده غذایی سنگین، ممکن است احساس تنبلی و بی‌میلی به کار کنید.

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید