تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1402 - 7:30
466 بازدید
کد خبر : 2290

لاغری صورت با بخور| روش صحیح بخور صورت و اثرات آن بر پوست

لاغری صورت با بخور| روش صحیح بخور صورت و اثرات آن بر پوست

بخور صورت یکی از روش‌های سنتی پاکسازی، نشاط و زیبایی و پوست و لاغری است. که از دیرباز تاکنون مورد استقبال مردم مخصوصا زیبا‌‌رویان می‌باشد.

بخور صورت یکی از روش‌های سنتی پاکسازی، نشاط و زیبایی و پوست و لاغری است. که از دیرباز تاکنون مورد استقبال مردم مخصوصا زیبا‌‌رویان می‌باشد.

فواید پاکسازی پوست با بخور و آموزش مراحل انجام صحیح آن

بخور صورت چیست؟ و چه اثراتی بر پوست دارد؟

بخور صورت یکی از روش‌های سنتی پاکسازی، نشاط و زیبایی پوست است. که از دیرباز تاکنون مورد استقبال مردم مخصوصا زیبا‌‌رویان می‌باشد. علاوه بر این بخور صورت باعث از بین رفتن آلودگی‌هایی است که در طول روز بر روی صورت می‌نشیند. بخور روزانه صورت می‌تواند آلودگی‌های جذب شده در طول روز را به راحتی پاکسازی نماید و سبب باز شدن منافذ پوست شود که در نتیجه شادابی پوست را به دنبال دارد.

پاکسازی پوست با بخور صورت کاملا رایگان بوده و هرکسی در منزل شخصی خود می‌تواند به راحتی بخور صورت را انجام دهد. این روش سبب آبرسانی به پوست می‌شود و شما را از انواع کرم آب‌رسان بی‌نیاز می‌کند. فقط کافی است ظرف آب گرمی‌ آماده نمایید و صورت خود را روی آب گرم بگیرید و با حوله یا پارچه نگذارید بخار تولید شده خارج شود. همین ترفند ساده باعث جلوگیری از خشکی صورت و لطافت پوست شما خواهد شد.

اکنون به برخی از تاثیرات معجزه آسای بخور صورت اشاره می‌کنیم:

• ضد عفونی کننده پوست

• مقدمه‌ای برای گذاشتن ماسک بر روی صورت

• آب‌رسانی به پوست و بازکردن منافذ پوست

• از بین بردن لک، جوش و بیشتر امراض پوستی

• برداشتن یک لایه از پوست که همان آلودگی‌هایی می‌باشد که در طول روز بر روی پوست می‌نشیند.

و…

اگر می‌خواهید پوستی شاداب و زنده داشته باشید. تاثیرات بخور صورت را نادیده نگیرید و از این روش کاملا رایگان در منزل خود بهره بگیرید.

روش های چاق شدن سریع صورت در یک هفته با تاثیر عالی | گهواره

روش صحیح بخور دادن صورت

این روش را به تمام افراد با هر نوع پوستی توصیه میکنیم.اما اگر به علت بیماری خاص پوستی دچار ضایعاتی هستید و یا به علت سن بالا پوست شما نازک و شکننده است،پیش از انجام بخور صورت با پزشک مشورت نمایید چون ممکن است اثرات سوئی به جا گذارد.

مرحله اول:برای انجام بخور ، ابتدا صورت خود را بشویید تا مواد آرایشی یا دارویی و گرد و غبار روی صورت پاک شود.

مرحله دوم:سپس مقداری آب داغ در حال جوشیدن را در یک کاسه بریزید و مقداری گل بابونه یا نعناع یا آویشن یا بومادران را در آن بیندازید تا خوشبو گردد.

مرحله سوم:سپس یک حوله روی خود بیندازید و صوت خود را در مقابل بخار قرار دهید.در هنگام بخور بهتر است چشمان خود را ببندید که دچار آسیب نشوند.

مرحله چهارم:آنگاه با نوک انگشتان خود مرتبا پوست صورت را به صورت حلقوی ماساژ دهید و به آرامی به آن ضربه بزنید.این کار باعث تسهیل جریان خون و تسریع دفع مواد زائد و شادابی پوست میشود.

مرحله پنجم:پس از گذشت ده دقیقه،صورت خود را با آب بشویید تا منافذ پوستی مجددا تنگ شوند.چون اگر منافذ پوست باز بمانندمنظره نازیبایی را ایجاد میکنند.

مرحله ششم:پس از شستشوی صورت یک پماد مرطوب کننده بر روی صورت خود بمالید تا رطوبت پوست حفظ شود.

بد نیست سایر فواید بخور صورت را بدانید

۱٫ پاک کنندگی

بخور، منافذ پوست را باز می کند و با پاکسازی عمیق تر آن، به از بین بردن هر نوع آلودگی از سطح پوست کمک می کند. افزون بر این، جوش های سرسیاه را نرم می کند. در نتیجه، راحت تر می توانید آنها را تخلیه کنید.

۲٫ افزایش گردش خون

بر اثر بخور گرم و افزایش تعریق، رگ های شما گشاد می شود. به دنبال آن گردش خونتان افزایش می یابد. این افزایش جریان خون، پوست را تغذیه می کند و به آن اکسیژن می رساند. در نتیجه، پوستتان درخشان و سالم می شود.

۳٫ از بین بردن سلول ها و باکتری های مسبب آکنه

بخور، منافذ پوست را باز می کند. به همین دلیل، باکتری ها، سلول های مرده و آلودگی های دیگر از آن خارج می شوند. در نتیجه، کمتر ممکن است جوش بزنید. زیرا این آلودگی ها روزنه های پوست را مسدود می کنند و سبب ایجاد آکنه می شوند.

۴٫ خارج کردن چربی های انباشته شده در پوست

چربی طبیعی (سبوم) توسط غدد سباسه (غدد چربی پوست) ساخته می شود تا پوست و مو را نرم و روان کند. اگر این چربی در زیر سطح پوست انباشته شود، زمینه ی رشد باکتری ها فراهم می شود. این موضوع سبب ایجاد آکنه و جوش سرسیاه می شود.

آیا هنرمندان و بازیگران جهت نشاط پوست خود از بخور صورت استفاده می‌کنند؟

اکثرکسانی که به پوست خود، زیبایی و جذابیت خود اهمیت می‌دهند سعی می‌کنند به جای استفاده از مواد شیمایی از بهترین پاک کننده‌های طبیعی استفاده کنند. از دیر باز تاکنون بخور صورت یکی از روش‌های لطافت پوست مخصوصا برای بانوان بوده است. بی شک امروزه بسیاری از هنرمندان و بازیگران سرشناس که  زیبایی و لطافت پوست آنان مورد ستایش عموم است از بخور صورت بی بهره نیستند. زیرا این قشر از هنرمندان به دلیل این که باید بیشتر دیده شوند مسلما رسیدگی به پوست صورت خود را بسیار مهم می‌دانند. به همین دلیل آن‌ها تمامی‌روش‌های زیبایی و جذابیت پوست، از جمله بخور صورت را امتحان می‌کنند تا نشاط و شادابی پوست خود را در درازمدت نگه دارند.

آیا به وسیله بخور صورت می‌توان صورت خود را لاغر و جذاب نمود؟

چاقی صورت یکی از نگرانی‌های هر بانوی ایرانی است. زیرا چاقی صورت ممکن است از زیبایی، طراوت و جذابیت آن‌ها بکاهد و درمواردی ممکن است سن خانم‌ها را بیشتر از مقدار واقعی نشان دهد که این خود باعث رنجش و نگرانی و پایین آمدن اعتماد به نفس خانم‌ها می‌شود.

شاید بارها شنیده باشید که بسیاری از متخصصین قائلند که بخور برای لاغری صورت نقش بسزایی می‌تواند داشته باشد. برای همین اکثر خانم‌هایی که از چاقی صورت رنج می‌برند بخور روزانه صورت را در برنامه زندگی خود قرار می‌دهند.

شما با روزانه ۲۰ دقیقه وقت می‌توانید صورت خود را به جذابیت و لاغری مورد نظر برسانید. به این صورت که ۱۰ دقیقه وقت را صرف قرار دادن صورت خود بر روی بخار آب نمایید و ۱۰ دقیقه هم صرف ماساژ صورت کنید. با مداومت به این کار بعد از مدتی تاثیر بخور صورت را به راحتی مشاهده خواهید کرد و خواهید دید که چگونه اطرافیان شما شگفت زده خواهند شد.

بخور صورت بهترین راه طبیعی است. بدون استفاده ذره‌ای از مواد شیمیایی و یا روش‌های طاقت فرسا صورت خود را به آن حجم ایده آل خود برسانید.

 چرا پزشکان بخور صورت را توصیه می‌کنند؟

بخور صورت با توجه به اظهار نظرهایی که در موردش می‌شود امروزه مورد تایید بسیاری از پزشکان می‌باشد. پزشکان توصیه می‌کنند در صورتی که پوست حساس و زود رنجی ندارید، می‌توانید بخور صورت را در برنامه روزانه خود قرار دهید. زیرا این کار برای پوست‌های خشک بسیار مفید می‌باشد و همچنین باعث جذب آسان انواع کرم‌ها و روغن‌ها می‌شود.

افرادی که دارای پوست خشک می‌باشند ممکن است خیلی زودتر دچار چین و چروک و پیری ظاهری شوند لذا استفاده از بخور صورت می‌تواند خشکی صورت فرد را برطرف و مانع ایجاد چروک در صورت شود.

منبع: niksalehi

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید