تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1402 - 13:46
282 بازدید
کد خبر : 2321

خواص عرق چهل گیاه برای لاغری و کاهش وزن

خواص عرق چهل گیاه برای لاغری و کاهش وزن

عرق چهل گیاه برای لاغری،گیاهانی که در تهیه عرق چهل گیاه به کار رفته است همگی آن‌ها طبع کاملا خشک و گرمی نیز دارند و استفاده از آن‌ها باعث کاهش رطوبت بدن می‌شود

عرق چهل گیاه برای لاغری،گیاهانی که در تهیه عرق چهل گیاه به کار رفته است همگی آن‌ها طبع کاملا خشک و گرمی نیز دارند و استفاده از آن‌ها باعث کاهش رطوبت بدن می‌شود

ادعای موثر بودن گیاهان دارویی مثل چهل گیاه روی چاقی همچنین کاهش وزن هنوز اثبات نشده است و این مسئله توسط پزشکان طب سنتی به کلی رد شده است. ناگفته نماند که گیاهانی که در تهیه عرق چهل گیاه به کار رفته است همگی آن‌ها طبع کاملا خشک و گرمی نیز دارند و استفاده از آن‌ها باعث کاهش رطوبت بدن می‌شود؛

میزان مصرف عرق چهل گیاه

استفاده از عرق چهل گیاه برای همه سنین موثر است اما تاثیر آن روی افرادی که طبع سردی دارند بیشتر است اما طریقه مصرف عرق چهل گیاه برای لاغری به اندازه نصف فنجان قبل و یا اینکه بعد از غذا هست. این عرق خاصیت باد شکن را دارد و بعد از خوردن آن گازهای مضر از معده بیرون می‌شود و این امکان هست که شخص به طور پیوسته دچار باد گلو شود اما میزان مصرف عرق چهل گیاه طبق نظر پزشکان طب سنتی نصف فنجان عرق بعد از غذا می‌باشد؛ چرا که در این صورت موجب هضم بهتر غذا می‌شود و کارکرد دستگاه گوارش بالا خواهد رفت. در نهایت ین امکان وجود دارد که افراد چاقی که به علت داشتن طبع سرد دچار اضافه وزن شده‌اند با استفاده از عرق چهل گیاه بتواند وزن خود را کاهش دهند.

چهل گیاه چیست؟

چهل گیاه یکی از انواع مختلف عرقیات گیاهی پرکاربرد و پر از خاصیت است که در زمینه و درمان سنتی انواع بیماری‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد باید گفت که در جهان امروزی جایگزین بسیار خوبی برای خیلی از داروهای گیاهی است فصل بهار زمان بسیار خوبی برای تهیه این عرق از این گیاه می‌باشد که اگر به روش درست خودش مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند فواید بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد.

داروی گیاهی چهل گیاه

اگر قصد داشته باشیم که یک دارو گیاهی ویژه که خواص و فواید زیاد و منحصر به فردی را در خود جای داده باشد به شما معرفی کنیم داروی گیاهی چهل گیاه بهترین انتخاب است چرا که از چندین گیاه در آن استفاده شده است بنابراین موجب شده است که این دارو منحصر به فرد باشد.

قاووت چهل گیاه چیست؟

قاووت از فرآورده‌های غذایی سنتی است که در تهیه آن از چهل بذر گیاهی استفاده شده است یکی از انواع مختلف قاووت که کامل و مقوی است همچنین بین مصرف کنندگان بیشتر شناخته شده است، قاووت چهل گیاه یا اینکه قوتو چهل گیاه است؛ که از ترکیب‌های بسیاری مثل رازیانه، بهار نارنج، سنجد، زنجبیل، تخم شوید، فلفل سیاه، بذر کتان، دارچین، زیره، جو، شاهدانه، آفتاب گردان، خشخاش، در آن به کار گرفته شده است.

از اصلی‌ترین خاصیت‌های قوتو چهل گیاه می‌توان به تقویت قوای جسمانی، افزایش نیروی ذهنی، رفع خستگی، درمان زود انزالی و پیشگیری از کم خونی، تقویت حافظه اشاره کرد. در حال حاضر قاووت چهل گیاه در طعم‌های مختلف به همراه مغزیات تهیه می‌شود و به عنوان سوغات و همچنین شیرینی به فروش می‌رسد. برای بهره برداری از خاصیت آرامش بخشی این داروی گیاهی و تقویت اعصاب خوب است که قبل از خواب مقدار مشخصی از قوتو چهل گیاه را مصرف کرد.

منبع: گیاهینه

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید