تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 - 10:52
147 بازدید
کد خبر : 276

درمان کمر درد با رژیم لاغری+ روش‌های سریع و مؤثر برای رفع کمردرد

درمان کمر درد با رژیم لاغری+ روش‌های سریع و مؤثر برای رفع کمردرد

کمردرد می‌تواند انجام فعالیت‌های روزانه یک شخص را بسیار سخت و دشوار سازد. برای افرادی که در نظر دارند تا از درمان‌های خانگی استفاده کنند، درمان‌هایی وجود دارد که ممکن است بتواند کمک کند. با ما همراه باشید

کمر درد معمولاً در جمعیت میانسال یا مسن تجربه می‌شود. رژیم غذایی نادرست، کمبود فعالیت‌های فیزیکی، فشار بر روی ماهیچه، حالت بدنی نادرست، آرتروز و فشار فیزیکی بیش از حد می‌تواند باعث آغاز این مشکل سلامتی شود. کمردرد می‌تواند انجام فعالیت‌های روزانه یک شخص را بسیار سخت و دشوار سازد.

برای افرادی که در نظر دارند تا از درمان‌های خانگی استفاده کنند، درمان‌هایی وجود دارد که ممکن است بتواند کمک کند.

روش‌های درمان کمر درد در خانه

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان کمردرد را در خانه درمان کرد، شما به جای درستی مراجعه کرده‌اید. کمردرد آزاردهنده است و ناامیدی روانی زیادی ایجاد می‌کند. این مشکل می‌تواند در فعالیت‌های روزانه شما اختلال ایجاد کند، و اگر شما از حل این مشکل چشم پوشی کنید، به مشکلات سلامتی بیشتری منتهی خواهد شد.

رایج‌ترین دلایل ایجاد کمردرد، کشیدگی ماهیچه، ناراحتی عصبی، اسپاسم‌های کمر، و ناهنجاری‌های نخاعی (مانند بیماری دژنراتیو دیسک، دیسک برآمده و تنگی کانال نخاعی) هستند. آسیب دیدگی ماهیچه نیز می‌تواند باعث ایجاد کمردرد شدید شود و این مورد در اثر بلند کردن اجسام سنگین، انجام حرکات تکراری، و فشار پیوسته بر روی کمر شما به وجود می‌آید.

کمردرد، یک مشکل رایج سلامتی است. این مشکل بر افراد در تمامی سنین، بخصوص افراد بین سنین ۳۵ تا ۵۵ سال، تأثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان داده است که ناراحتی موجود در ستون فقرات می‌تواند حاد و مزمن باشد.

بنابراین، چگونه می‌توان به سرعت کمردرد را در خانه درمان کرد؟ در زیر، چند راه حل برای حل مشکل حاد کمردرد آورده شده است.

خوب استراحت کنید

استراحت کردن برای بهبود کمر درد

شما می‌توانید درد را با استراحت دادن کمر خود کاهش دهید. این بدان معنی است که میزان فعالیت شما باید برای چند روز کاهش پیدا کند. با اینکه پزشکان استراحت در رختخواب را برای کمردرد تجویز نمی‌کنند، اما دراز کشیدن بر روی پشت خود و قرار دادن یک بالش در زیر زانو‌ها یا بین آن‌ها، می‌تواند به تسکین درد کمک کند.

توجه به استراحت نکردن بیش از حد، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، زیرا زمان طولانی بدون فعالیت منجر به تضعیف ماهیچه‌ها می‌شود. با این حال، استراحت مناسب براساس دستور متخصص سلامت شما، یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان کمردرد شدید می‌باشد.

کمپرس گرم یا سرد

کمپرس سرد یا گرم برای بهبود کمر درد

کمپرس‌های گرم و سرد برای کمردرد‌های شدید، گزینه مناسبی می‌باشند. تحقیقات نشان داده است که بسته‌های یخ و حرارتی باعث افزایش حرکت، کاهش ناراحتی، و کم کردن درد شما خواهند شد. قرار دادن یک کیسه یخ بر روی نقاط موردنظر از ستون فقرات شما، می‌تواند التهاب را کاهش دهد. از کیسه‌های یخ به مدت ۲۰ دقیقه و چند بار در روز استفاده کنید تا التهاب کاهش پیدا کند.

بعد از گذشت چند روز، می‌توانید از پَد‌های حرارتی برای کمک به شل کردن ماهیچه‌های سفت شده، در دردی که درد شما را به وجود می‌آورد، استفاده کنید. فراموش نکنید که قبل از خواب پَد حرارتی خود را خاموش کنید. وگرنه، ریسک ایجاد سوختگی وجود خواهد داشت.

دارو‌های ضددرد

چگونه می‌توان کمردرد را فوراً در خانه تسکین داد؟ یک راه حل برای کمردرد‌های شدید، استفاده از دارو‌های ضددرد بدون نسخه می‌باشد. این یک درمان غیرتهاجمی برای ناراحتی و درد در نواحی بالا، وسط و پایین کمر می‌باشد. پزشکان دارو‌های ایبوپروفن، ناپروکسن، و اَستأمینوفن را برای مردم با کمردرد شدید تجویز می‌کنند.

این دارو‌ها در کاهش ورم ماهیچه‌ها و درد در ستون فقرات تأثیرگذار هستند. به خاطر داشته باشید که دارو‌های بدون نسخه در کاهش درد‌های ایجاد شده توسط مشکلات دیسک و فشار عصبی تأثیرگذار نخواهند بود. در صورت عدم اتمام درد پس از گذشت چند روز و استفاده از مسکن‌های بدون نسخه، با متخصص سلامت خود تماس بگیرید.

درد عصبی معمولاٌ در اثر دیسک برآمده، دیسک دژنراتیو، و سیاتیک به وجود می‌آید. درد ایجاد شده توسط این موارد را نمی‌توان با دارو‌های خوراکی درمان کرد. پزشکان، دارو‌های بی‌حس‌کننده و کورتیکواستروئید را برای این نوع از کمردرد تجویز می‌کنند. این دارو‌ها توسط تزریقات اعمال شده و التهاب و درد را کاهش می‌دهند. به خاطر داشته باشید که دارو‌های با نسخه، گزینه‌های تأثیرگذار برای کمردرد‌های شدید می‌باشند.

خواب مناسب

خواب مناسب برای بهبود کمر درد

یک تشک نامناسب، بالش‌ها با سایز نادرست، یا فقط نداشتن استراحت کافی، می‌تواند باعث آغاز کمردرد شود. بیشتر بزرگسالان باید بین ۷ تا ۹ ساعت در طول شب بخوابند. راحتی خوب و تنظیم درست کمر برای کیفیت خواب و جلوگیری از ایجاد کمردرد در صبح، ضروری می‌باشد. اطمینان حاصل کنید که بالش، به اندازه‌ای که بتواند کمر و گردن شما را در یک خط مستقیم نگه دارد، قوی باشد. اگر شما در حال خوابیدن به بغل هستید، یک بالش اضافه را در بین زانو‌های خود قرار دهید.

از استرس دوری کنید

استرس می‌تواند منجر به کشیدگی ماهیچه و اسپاسم‌های دردناک در کمر شود. اگر یک استرس طولانی مدت یا حادثه باعث به وجود آمدن کمردرد شده باشد، یک شخص می‌تواند از تکنیک‌های تسکین استرس (مدیتیشن فکری، کشیدن نفس‌های عمیق، آرامش پیش رونده عضلانی، تصویربرداری هدایت شده، یوگا) استفاده کند.

ورزش

ورزش برای بهبود کمر درد

ورزش یکی از بهترین راه حل‌ها برای کمردرد شدید می‌باشد. این عمل منجر به بهبودی سریع درد در کمر خواهد شد. بعضی از ورزش‌های اساسی، مانند کج کردن لگن و انجام پُل‌ها، می‌تواند ماهیچه‌ها را قوی و به ستون فقرات شما کمک کند. هنگامی که شما ماهیچه‌های قوی‌تری داشته باشید، درد کمتری را احساس خواهید کرد.

بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که یوگا و مدیتیشن را تمرین می‌کنند، ناراحتی و درد کمتری را تجربه می‌کنند. اگر شما حرکات بخصوص یوگا را به صورت مداوم انجام دهید، می‌توانید به سرعت وضعیت خود را در چندین هفته بهبود دهید.

علاوه بر این، پزشکان راه رفتن و شنا کردن را برای سالم نگه داشتن ستون فقرات شما پیشنهاد می‌کنند. این ورزش‌ها همچنین به کنترل وزن شما کمک می‌کنند، که می‌تواند شریک دیگری در کمردرد و فشار بر مفاصل باشد.

کم کردن وزن و رژیم لاغری برای درمان کمر درد

بعضی از افراد، به دلیل داشتن وزن نامناسب و ناسالم، از کمردرد رنج می‌برند. کمردرد ممکن است با کم کردن وزن کاهش پیدا کرده و منجر به کاهش استرس و فشار وارده بر کمر و ستون فقرات شود. اگر اضافه وزن دارید با کمک این نوشته کمی وزن خود را پایین بیاورید{جدیدترین رژیم لاغری سریع| چطور در ۳ مرحله لاغر شویم}

جلوگیری از کشیدن سیگار

هنگامی که درباره سیگار کشیدن و تأثیرات مضر آن بر سلامتی خود فکر می‌کنیم، معمولاً درباره آسیبی که به هر کدام از بافت‌های بدن انسان وارد می‌کند، فکر نمی‌کنیم. هم سیگار و هم نیکوتین می‌توانند باعث دژنراتیو و فرسوده شدن دیسک‌های انعطاف‌پذیر قرار گرفته بین مهره‌ها در ستون فقرات شما، نسبت به حالت معمول شوند.

بلند کردن مناسب اجسام

روش درست و نادرستی برای بلند کردن اجسام وجود دارد. حتی در بلند کردن کوچکترین اجسام، سبک‌ترین جسم نیز می‌تواند، در صورت تغییر فرم، به کمر ما آسیب وارد کند. چگونگی بلند کردن اجسام، تأثیر مستقیم بر سلامت ستون فقرات شما خواهد داشت.

راهنما برای بلند کردن درست اجسام:

برای تعیین نقشه بلند کردن اجسام کمی وقت بگذارید و عجله نکنید.
خود را نزدیک به جسمی که می‌خواهید بلند کنید، قرار دهید.
با حالت پا‌های باز شده تا عرض‌شانه‌ایستاده تا به یک پایه محکم را برای پشتیبانی از خود به وجود‌آورید.
زانو‌های خود را خم کنید.
ماهیچه‌های شکم خود را سفت کنید.
ماهیچه‌های پای خود را در حالت‌ایستادن باز کنید.
اگر جسمی بیش از حد سنگین باشد یا شکل نامناسبی داشته باشد، به تنهایی آن را بلند نکنید. از دیگران کمک بگیرید.
حفاظت از کمر خود در هنگام نشستن

اکثریت ما مدت زمانی را برای نشستن می‌گذرانیم. چه این عمل برای کار باشد یا ورزش، روش مناسبی برای‌ایستادن وجود دارد که می‌تواند برای کمر و ستون فقرات شما بسیار مفید باشد.

هنگام نشستن، کمر خود را در حالت معمول و به صورت قوسی شکل نگه دارید.
از پشتیبانی صندلی خود نسبت به کمر اطمینان حاصل کنید.
سر و‌شانه‌های خود را صاف نگه دارید.
از مناسب بودن ارتفاع سطوح کار خود اطمینان حاصل کنید تا به سمت جلو خم نشوید.
هر یک ساعت یکبار، در صورت امکان، در حالت‌ایستاده قرار گیرید و حرکات کششی انجام دهید. دست‌های خود را بر روی کمر قرار داده و به آرامی قوس به عقب داشته باشید.

دارو‌های گیاهی

داروهای گیاهی برای بهبود کمر درد

درمان‌های طبیعی زیر نشان داده‌اند که می‌توانند برای کاهش این مشکلات، تأثیرگذار باشند:

مقداری خمیر زنجبیل را بر روی نقاط موردنظر، به همراه روغن اُکالیپتوس اعمال کنید. زنجبیل شامل مواد ضدالتهاب می‌باشد که می‌تواند باعث تسکین فوری کمردرد شود. حمام کردن با آب گرم که شامل ۱۵ تا ۲۰ قطره روغن اُکالیپتوس در آن می‌باشد، نیز نشان داده است که می‌تواند مقداری تسکین به کمردرد بدهد.
۱۰ تا ۱۲ عدد برگ ریحان را در یک لیوان بجوشانید تا آب آن تا مقدار نصف بخار شود. به دمای آن اجازه دهید تا دمای اتاق خنک شده و سپس مقداری نمک به آن اضافه کنید. این محلول را یک یا دوبار در روز، در صورت داشتن کمردرد خفیف یا شدید، مصرف کنید.
ماساژ با روغن‌های گیاهی می‌تواند به شل کردن ماهیچه‌ها و اعطای تسکین به درد کمک کند. شما می‌توانید مخلوطی از چندین روغن گیاهی مانند نارگیل، اُکالیپتوس، بادام، کنجد، خردل و غیره را استفاده کنید. روغن را حرارت داده تا گرم شود و آن را به آرامی بر روی نقطه دردناک کمر خود ماساژ دهید.
عسل شامل چند خاصیت شفادهی می‌باشد. استفاده از یک قاشق غذاخوری عسل با یک لیوان آب گرم در روز، می‌تواند به تسکین کمردرد کمک بسیار کند. نوع مخصوصی از عسل به نام \”مانوکا\” وجود دارد که اگر به آرامی بر روی کمر به مدت ۲ تا ۳ هفته ماساژ داده شود، می‌تواند این مشکل را به طور مؤثر درمان کند.
خوردن ۲ یا ۳ عدد سیر در صبح و با شکم خالی، نشان داده است که می‌تواند برای جلوگیری از کمردرد، بسیار مفید باشد. روغن نارگیل را با روغن خردل/کنجد، در حرارت پایین گرم کنید. ۸ تا ۱۰ عدد سیر را به آن اضافه کنید و سیر را تا زمان قهوه‌ای شدن رنگ آن، سرخ کنید. حال، روغن را صاف کرده و اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد. کمر خود را به آرامی با این روغن ماساژ دهید، آن را برای مدتی به حال بگذارید، و سپس در آب گرم حمام کنید.
زردچوبه به مدت طولانی برای درمان مریضی‌های متنوع، از جمله کمردرد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با مخلوط کردن ۲ قاشق غذاخوری زردچوبه، یک قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری شیر، یک خمیر درست کنید. این خمیر را به آرامی بر روی کمر خود به مدت ۵ تا ۸ دقیقه و در بازه زمانی ۱ تا ۲ هفته، تا زمان فروکش کردن درد، بمالید.
نوشیدن هر روز شربت آلوئه ورا، یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای کاهش تأثیر کمردرد می‌باشد. شما همچنین می‌توانید آلوئه ورای تازه را بر روی کمر خود برای تسکین فوری درد، بمالید.
زمان مناسب برای دیدن پزشک

زمان مناسب برای دیدن پزشک در هنگام کمر درد

همیشه یک دلیل واضح برای ایجاد کمردرد وجود ندارد، و معمولاً این موارد خود به خود بهبود پیدا می‌کنند. استراحت کردن، استفاده از درمان سرد و گرم، استفاده از مسکن‌های بدون نسخه، و انجام حرکات کششی آرام، می‌تواند به افزایش سرعت بهبودی کمک کند.

با این حال، شخص باید در صورت شدید بودن کمردرد، عدم بهبود آن، یا ایجاد آن در کنار دیگر علائم نگران‌کننده (مانند حس گزگز یا بی‌حسی در پاها)، به پزشک مراجعه کند. افراد با کمردرد، در صورت داشتن علائم زیر، باید فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند:

مشکل در راه رفتن یا حرکت دادن پا‌های خود
از دست دادن کنترل روده یا مثانه
بی حسی در پا‌ها
درد بسیار شدید

یک متخصص فیزیکی می‌تواند در تشخیص دلایل احتمالی ایجاد کمردرد به شما کمک و درمان مناسبی را برای آن تجویز کند.

دیگر راه‌های درمان کمردرد
درمان فیزیکی

دو روش درمان فیزیکی وجود دارد: درمان فیزیکی فعال و درمان فیزیکی غیرفعال. اولین روش، بر روی ورزش‌های بخصوص کششی متمرکز می‌شود. یادگیری چگونگی کشیدگی امن کمر شما و انجام این ورزش‌ها به طور معمول در خانه (برای کاهش ناراحتی موجود در ستون فقرات شما)، ضرورت دارد.

درمان فیزیکی غیرفعال شامل موارد حرارتی، شبیه‌سازی الکتریکی و کیسه‌های یخ می‌باشد. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک پَد حرارتی را برای گرم کردن ماهیچه‌های کمر خود، قبل از انجام حرکات کششی، اعمال کنید. به صورتی مشابه، شما می‌توانید از کیسه‌های یخ برای آرام کردن بافت‌های نرم و عصب‌های موجود در کمر، استفاده کنید.

عمل جراحی کم تهاجم

عمل جراحی کم تهاجم ستون فقرات، آخرین گزینه برای درمان کمردرد شدید، پس از عدم کارکرد دیگر درمان‌ها برای تسکین درد می‌باشد. این مورد، به روشی تأثیرگذار گفته می‌شود که در آن جراح با انجام یک برش کوچک، می‌تواند به ستون فقرات بدن دسترسی پیدا کند. برش‌های کوچک می‌تواند به از دست دادن خون کمتر، زمان کوتاه‌تر برای ماندن در بیمارستان و توانبخشی سریعتر منتهی شود.

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید