تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1402 - 9:09
64 بازدید
کد خبر : 3094

رژیم لاغری هندی – لاغری بدون ریزش مو در یک ماه

رژیم لاغری هندی – لاغری بدون ریزش مو در یک ماه

رژیم لاغری هندی یکی از رژیم های دارای سلامت بالا می باشد؛ چرا که این رژیم غذایی سرشار میوه و سبزیجات است. غذا هایی که در کشور هند درست می شود سرشار از ادویه جات متنوع است. اکثر ادویه ها خود باعث می شوند سوخت و ساز در بدن بسیار بالا برود و فرد شاهد کاهش وزن چشمگیری باشد.

رژیم لاغری هندی یکی از رژیم های دارای سلامت بالا می باشد؛ چرا که این رژیم غذایی سرشار میوه و سبزیجات است. غذا هایی که در کشور هند درست می شود سرشار از ادویه جات متنوع است. اکثر ادویه ها خود باعث می شوند سوخت و ساز در بدن بسیار بالا برود و فرد شاهد کاهش وزن چشمگیری باشد.

رژیم غذایی که در کل هندوستان رعایت می شود مانند تمامی کشور های دیگر متفاوت از یک دیگر می باشند. اکثریت افرادی که در هندوستان زندگی می کنند به دلیل باور های سنتی و مذهبی که دارند به سمت رژیم های گیاهخواری یا وگان می روند.

رژیم لاغری که در هندوستان در چند دهه اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده است و به رژیم هندی معروف شده است. الگوی این رژیم غذایی بر روی مصرف زیاد غذاهای گیاهی مانند سبزیجات، حبوبات، میوه و همچنین مصرف کم گوشت تاکید دارد.

رژیم لاغری هندی چگونه است؟

رژیم لاغری هندی چگونه است؟

رژیم لاغری هندی نوع خاصی از غذا خوردن و کمی تغییر در سبک زندگی است. تنها کافیست نزد یک پزشک متخصص غذایی بروید و از او بخواهید مطابق با مکانیسم بدنتان برای شما این نوع از رژیم را برنامه ریزی کند.

این رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه است که می تواند انرژی روزانه افراد را تامین کند و همچنین در آن می توان در بعضی از وعده های غذایی گوشت نیز میل کرد.

اما این را در نظر داشته باشید برای دنبال کردن هر سبک از رژیم غذایی لازم است ابتدا به طور کامل بدنتان آنالیز شود. چرا که ممکن است رژیمی که به آن علاقه دارید برای شما مضر باشد یا برنامه غذایی آن متفاوت تر از باقی باشد.

  • امروزه افراد زیادی را می بینیم که علاقه زیادی به وگان دارند و در تلاش هستند با این سبک از رژیم غذایی آشنایی بیشتری پیدا کنند. جالب است بدانید سبک غذایی وجترین ها با وگن ها متفاوت است. برای آشنایی بیشتر با این سبک رژیم غذایی می توانید به مطلب آشنایی با سبک غذایی افراد وجترین و وگن و تفاوت آن ها با یک دیگر رجوع کنید.

چه خوراکی هایی در رژیم غذایی هندی استفاده می شود؟

در رژیم لاغری هندی خوراکی های زیر را با سبک پخت های متنوع در وعده آن ها جای می گیرد:

  • سبزیجات: گوجه فرنگی، اسفناج، بادمجان، سبزی خردل، بامیه، پیاز، گل کلم، قارچ
  • میوه ها: انبه، پاپایا، انار، گواوا، پرتقال، تمبر هندی، سیب، خربزه، گلابی، آلو، موز
  • آجیل و تخمه: بادام زمینی، بادام، پسته، تخم کدو، دانه کنجد، دانه هندوانه و موارد دیگر
  • حبوبات: لوبیا مونگ، نخود سیاه چشم، لوبیا قرمز، عدس، نخود
  • ریشه: سیب زمینی، هویج، سیب زمینی شیرین، شلغم
  • غلات سبوس دار: برنج قهوه ای، برنج باسماتی، ارزن، گندم سیاه، جو، ذرت  نان سبوس دار
  • لبنیات: پنیر، ماست، شیر
  • گیاهان، ادویه جات و ترشیجات: سیر، زنجبیل، هل، زیره، گشنیز، پاپریکا، زردچوبه، فلفل سیاه، شنبلیله ، ریحان و…
  • چربی های سالم: شیر نارگیل، لبنیات پرچرب، آووکادو، روغن نارگیل، روغن خردل، روغن زیتون، روغن بادام زمینی ، روغن کنجد
  • منابع پروتئینی: حبوبات، لبنیات، آجیل و دانه
    (منبع: healthline)

آشنایی با فواید رژیم غذایی هندی برای لاغری

آشنایی با فواید رژیم لاغزی هندی برای سلامت

۱. فیبر و رژیم لاغری هندی

بیشترین مسئله ای که افراد دارای اضافه وزن با آن روبرو هستند این می باشد که آن ها به دنبال رژیمی هستند که در طی روز احساس گرسنگی نداشته باشند. رژیم لاغری هندی می تواند پس از تایید یک متخصص تغذیه، برای آن ها بهترین باشد.

در رژیم غذایی هندی فرد با خوراکی هایی در طی روز روبرو است که تمامی آن ها سرشار از فیبر هستند. فیبر یک ماده در ترکیبات برخی از مواد خوراکی است که معده قادر به هضم آن نمی باشد. در نتیجه زمانی که این خوراکی ها مصرف می شود فرد دارای اضافه وزن مدت زمان طولانی احساس گرسنگی نمی کند؛ چرا که معده احساس پر بودن دارد و با آرامش در حال هضم مواد غذایی می باشد.

۲. بالا رفتن متابولیسم با چاشنی ها

در رژیم لاغری هندی برای تهیه غذا ها باید از ادویه و چاشنی هایی استفاده شود که متابولیسم بدن را بالا ببرد. این یک نقطه قوت در این رژیم به حساب می آید؛ چرا که فرد بدون فعالیت های سنگین چربی سوزی بالایی خواهد داشت.

از طرفی برخی از چاقی ها به دلیل وجود التهابات ناشی از بیماری یا مایع احتباس شده میان بافتی اتفاق می افتد. جالب است بدانید چاشنی و ادویه هایی که در این رژیم استفاده می شود مانند زردچوبه دارای خواص ضد التهابی بالایی هستند و می تواند ورم های داخلی بدن را کم کند.

۳. چربی سوزی با رژیم هندی

یک رژیم غذایی سالم باعث می شود بدن به طور طبیعی شروع به سوزاندن چربی های اشباع شده در بدن کند. رژیم لاغری هندی این فرآیند را در بدن ایجاد خواهد کرد.

زمانی که فیبر مدت زمان بالایی در معده باقی می ماند سیگنال گرسنگی برای مغز فرستاده نمی شود. در نتیجه بدن برای تامین انرژی بافت و سلول ها دیگر تمایلی به دریافت گلوکز و کربوهیدرات ندارد. در این هنگام به طور طبیعی به سراغ چربی های اشباع شده در بدن می رود.

زمانی که چربی های اشباع شده در بدن شروع به سوزانده شدن می کنند انرژی بیشتری بدن فرد را تامین می کند و این گونه ریزه خواری در افراد دارای اضافه وزن نیز بسیار کم می شود. تقریبا پس از یک ماه افراد دارای اضافه وزن و سایز مشاهده خواهند کرد تا چه اندازه ای لاغر شده اند.

آیا رژیم لاغری هندی باعث ریزش مو می شود؟

اکثریت افرادی که یک رژیم غذایی لاغری را دنبال می کنند پس از مدتی متوجه این مسئله می شوند که موهایشان دچار ریزش متوسط تا شدید می شود. در نتیجه به دنبال راه های مختلف برای درمان آن می گردند یا رژیم غذایی خود را رها می کنند.

جالب است بدانید با رژیم لاغری هندی این مشکل برای شما رخ نخواهد داد؛ چرا که در این رژیم غذایی با مواد خوراکی روبرو هستید که دارای ترکیبات پروتئین می باشد. پروتئین یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده کل اعضای بدن به خصوص فولیکول های مو است. در نتیجه زمانی که فولیکول ها تامین باشند دیگر شاهد ریزش مو نخواهید بود.

در آخر:

رژیم لاغری هندی از رژیم های سالم غذایی است که بهبود سلامت و تناسب اندام را بالا می برد. این رژیم باعث می شود در مدت زمان کوتاهی شاهد کاهش چشمگیر وزن باشید و سیستم ایمنی خود را بالا ببرید.

اما این را در نظر داشته باشید برای برنامه ریزی غذایی لازم است حتما نزد یک پزشک متخصص رفته و برنامه غذایی لاغری شما را طبق مکانیسم بدنتان برنامه ریزی کند و اطمینان داشته باشید لاغری شما غیر قابل برگشت خواهد بود.

 

منبع: کوئیک فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید