تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1402 - 10:10
55 بازدید
کد خبر : 3095

روغن ماهی برای لاغری |فواید روغن ماهی

روغن ماهی برای لاغری |فواید روغن ماهی

روغن ماهی برای لاغری یکی از خوراکی هایی است که می تواند روند کاهش وزن را سرعت ببخشد. روغن این آبزی فواید زیادی برای بالا بردن سلامتی در خود دارد. مصرف این نوع از روغن یا مکمل آن کمک شایانی به بهبود عملکرد مغز و قلب خواهد کرد.

روغن ماهی برای لاغری یکی از خوراکی هایی است که می تواند روند کاهش وزن را سرعت ببخشد. روغن این آبزی فواید زیادی برای بالا بردن سلامتی در خود دارد. مصرف این نوع از روغن یا مکمل آن کمک شایانی به بهبود عملکرد مغز و قلب خواهد کرد. اما از خواص بی نظیر آن می توان برای کاهش وزن نیز کمک گرفت.

روغن ماهی دارای ترکیبات شگفت انگیزی است که می تواند سوخت و ساز را در بدن به اندازه چشمگیری بالا ببرد و مهم تر از آن جلوی ریزه خواری ها را بگیرد. این روغن خوراکی می تواند یک مکمل عالی در کنار یک رژیم غذایی لاغری باشد تا سرعت کاهش وزن بالا رود.

آشنایی با عملکرد روغن ماهی برای لاغری

آشنایی با عملکرد روغن ماهی برای لاغری

۱. بالا رفتن سوخت و ساز و روغن ماهی برای لاغری

از عواملی که باعث خواهد شد روغن ماهی برای لاغری مفید واقع شود، بالا رفتن سوخت و ساز در بدن است. هر مقدار سوخت و ساز بدن بالا برود میزان چربی های بدن بیشتر از بین می رود. با ورزش کردن نیز می توان متابولیسم بدن را بالا برد اما با مصرف خوراکی و مکمل هایی چون روغن ماهی روند کاهش وزن سریع تر اتفاق می افتد.

  • تحقیقات انجام شده بر روی روغن ماهی
  1. در یک تحقیق کوچک بر روی افراد بزرگسال به این نتیجه رسیدند افرادی که به مدت ۱۲ هفته روزانه ۶ گرم روغن ماهی یا به همین میزان قرص مکمل روغن ماهی مصرف کردند سوخت و ساز یا متابولیسم در بدن آن ها حدود ۴ درصد افزایش پیدا کرد.
  2. در یک تحقیق دیگر که بر روی خانم های مسن انجام شد، به این نتیجه رسیدند زمانی که به وعده های غذایی آن ها به مدت ۳ ماه روغن ماهی اضافه شد، میزان کالری سوزی در بدن آن ها افرایش پیدا کرد و همچنین بهبود عملکرد قلب را برای آن ها به همراه داشت.
  3. جالب است بدانید در یک تحقیق جدید، آزمایش شماره یک را مجدد به مدت ۳ ماه تکرار کردند. اما این بار به این نتیجه رسیدند افراد بزرگسال سوخت و ساز بدنشان حدود ۵ الی ۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
آیا روغن ماهی برای لاغری تاثیر می گذارد

جالب ترین عملکرد روغن ماهی برای لاغری این است که با افزایش متابولیسم بدن هیچ یک از عضلات شل و از بین نمی روند بلکه بسیاری از ورزشکاران از این روغن برای افزایش حجم دهی ماهیچه ها نیز استفاده می کنند.

این روغن برای ورزشکاران حرفه ای باعث ایجاد ماهیچه می شود و زمانی که ماهیچه ها در بدن بیشتر می شوند، عملا سوخت و ساز چربی های غیر اشباع شده نیز در بدن بسیار افزایش پیدا می کند، در نتیجه فرد شاهد کاهش وزن و کالری سوزی بالا خواهد بود.

نکته: تحقیقاتی که بر روی روغن ماهی در زمینه لاغری و بالا بردن سوخت و ساز انجام شده است تا به امروز کاملا به اثبات نرسیده است؛ چرا که تحقیقات و بررسی های محدودی نتیجه عکس آن را نیز نشان داده است. در نتیجه لازم است برای اثبات آن آزمایش های انسانی بیشتری انجام شود.

۲. کاهش ریزه خواری

بسیاری از افراد میزان غذای کمی نسبت به وزن خود میل می کنند و همیشه برایشان سوال است چرا دارای اضافه وزن هستند. این افراد اگر مشکلات هورمونی یا احتباس مایع میان بافتی نداشته باشند؛ اگر کمی به خوراک خود توجه کنند متوجه آن خواهند شد که در طی روز ریزه خواری های زیادی دارند و این یکی تر عوامل مهم در چاقی بسیاری از افراد است.

یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش وزن این است خوراکی هایی مصرف شود که جلوی ریزه خواری را در فرد بگیرد. روغن ماهی برای لاغری یکی از بهترین مکمل هایی است که باعث می شود فرد با اضافه کردن آن به وعده های غذایی یا مصرف قرص های حاوی روغن ماهی مشاهده خواهند کرد ریزه خواری در آن ها کاملا قطع می شود.

روغن ماهی حاوی اسید های چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که ترکیبات شیمیایی آن به گونه ای است که مانند فیبر در معده عمل می کند و فرد در طی روز نیازی به ریزه خواری پیدا نخواهد کرد.

۳. کاهش اشتهای کاذب

امروزه به دلیل سبک زندگی و نوع شغل، افراد زیادی زمان کافی برای میل کردن غذای سالم ندارند و اغلب وعده های غذایی خود را با فست فود ها و شیرینی های داری کربوهیدرات بالا پر می کنند. این خوراکی ها دارای ارزش غذایی بسیار پایینی هستند و باعث می شوند افراد به مرور زمان دچار چاقی و اضافه وزن شوند.

کربوهیدرات و گلوکز های موجود در این خوراکی ها به میزان بسیار کمی برای رفع انرژی و سوخت و ساز بدن استفاده می شوند اما باقی آن به صورت چربی های اشباع شده در ناحیه شکم، پهلو و ران ها انباشته می شوند. از آن جایی که میزان کمی انرژی برای بدن استفاده شده است بدن با وجود پر بودن معده سیگنال های گرسنگی برای مغز می فرستد و مغز راحت ترین سوخت را انتخاب خواهد کرد و آن هم گلوکز است.

به همین علت است افراد میل زیادی به خوردن شیرینی و فست فود دارند. اما می توان از روغن ماهی برای لاغری در این نوع چاقی کمک گرفت. این روغن پر خاصیت دارای ترکیبات خاص و فوق العاده ای است که در معده مانند فیبر عمل می کنند. این بدان معنا است که مدت زمان طولانی در معده باقی می مانند و کمک می کنند معده با فرصت کافی را هضم و جذب بدن کند در نتیجه فرد احساس گرسنگی نخواهد کرد.

این عملکرد باعث می شود بدن برای تهیه انرژی کافی بافت و سلول های بدن به سراغ چربی های اشباع شده برود و آن ها را بسوزاند و این گونه چربی های اضافی از بین خواهد رفت. همچنین زمانی که این اتفاق در بدن می افتد به طور طبیعی قند بدن متعادل می شود و دیگر سیگنال دریافت گلوکز برای مغز نمی فرستد.

خواص روغن ماهی

خواص روغن ماهی
  • بهبود عملکرد مغز
  • بهبود سلامت قلب
  • از بین بردن کلسترول بد
  • افزایش یادگیری
  • درمان بیماری های عروقی
  • سلامت دستگاه گوارش
  • استفاده از روغن ماهی برای لاغری و کاهش وزن

در آخر:

روغن ماهی برای لاغری یکی از مکمل های خوب برای کاهش اشتهای کاذب و پرخوری است. این روغن فوق العاده کمک می کند تا فرد علاوه بر حفظ سلامت بدنی شاهد تناسب اندام نیز باشد. اما این را باید در نظر داشت این مکمل، مانند هر مکمل دیگری لازم است در کنار ورزش های روزانه باشد تا به نتیجه ی دلخواه رسید.

 

منبع: کوئیک فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید