تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 5:23
120 بازدید
کد خبر : 3111

به دانه برای سرماخوردگی| طریقه مصرف

به دانه برای سرماخوردگی| طریقه مصرف

به دانه برای سرماخوردگی

به میوه‌ای که هم خود آن و هم هسته‌هایش خواص دارویی دارد. به دانه سرشار از موسیلاژ (لعاب) است و می‌تواند به درمان سرفه و گلودرد کمک زیادی کند. اگر دچار آنفولانزا یا سرماخوردگی شده باشید، با مصرف دمنوش به دانه می‌توانید گلودرد خود را درمان کنید. البته طریقه مصرف به دانه برای سرماخوردگی هم مهم است. اسید سیانوریک در دانه به ممکن است به بدن آسیب برساند. بنابراین طرز تهیه دمنوش آن را هم باید یاد بگیرید. در این مصرف رژیم نیوز قصد داریم شما را با طریق مصرف به دانه برای سرفه و گلودرد آشنا کنیم.

طریقه مصرف به دانه برای سرماخوردگی

قبل از اینکه به طرز تهیه به دانه برای گلو درد بپردازیم، بهتر است با خواص این دانه‌ آشنا شوید. دانه‌های میوه به خاصیت ضدباکتریایی دارد و می‌تواند عفونت ناشی از بیماری سرماخوردگی را درمان کند. البته باید دانه‌ها لعابی شوند تا تاثیر خود را روی بیماری بگذارند. برای طرز تهیه لعاب به دانه می‌توانید آن را با مقدار زیادی آب بجوشانید.

طرز تهیه دمنوش به دانه

برای درست کردن این دمنوش ابتدا ۳۰ گرم به دانه را در یک لیتر آب جوش بریزید. برای اینکه دمنوش سریع‌تر بدست آید، آن را روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا آب حالت لعابی پیدا کند. با قاشق مقداری از آب را بردارید و از بالا داخل قابلمه بریزید. اگر لعابی شده باشید می‌توانید به راحتی تشخیص دهید. حالا یک لیوان از این دمنوش را میل کنید.

طرز تهیه لعاب به دانه

از جویدن دانه‌های به خودداری کنید

طریقه مصرف به دانه برای سرماخوردگی  این است که آن با مقدار زیادی آب بجوشانید تا سیانوریک این دانه‌ها از بین برود. جویدن مقدار زیادی دانه‌های به باعث مسمومیت می‌شود. به هر حال سیانور یک سم مضر برای بدن است. برای همین از له کردن یا جویدن این دانه‌ها خودداری کنید.

مصرف به دانه برای گرفتگی صدا

اگر به دلیل سرفه‌های بیش از حد در اثر سرماخوردگی، کرونا و یا هر بیماری دیگری، صدایتان گرفته، دمنوش دانه‌های به را مصرف کنید. برای این منظور می‌توانید خود میوه به را بخارپز کنید. ابتدا آن را پوست بگیرید و خرد کنید. به اندازه دو لیوان آب روی به بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از یک ساعت به پخته می‌شود.

در این روش دانه‌های به هم پخته می‌شوند. برای رفع عفونت ریه و درمان سرماخوردگی می‌توانید دانه‌های پخته شده به را داخل آب جوش بریزید و صبر کنید تا لعابی شود. با خوردن میوه و دانه بیماری شما سریع‌تر درمان می‌شود. جالب است بدانید مصرف به بخارپز می‌تواند اسید اوریک و کلسترول خون را نیز کاهش دهد.

ریختن دانه‌های به در آب جوش باعث آزاد شدن موسیلاژ (ماده لعابی) می‌شود. وقتی قبل از خواب یک فنجان دمنوش به دانه را مصرف کنید، التهاب ریه و تارهای صوتی سریع‌تر درمان می‌شود.

مصرف بهِ بخارپز می‌تواند برای تقویت سیستم تنفسی و عفونت ریه مفید باشد. پس با آموزش طریقه مصرف به دانه برای سرماخوردگی  می‌توانید سیستم ایمنی بدن را هم تقویت کنید.

مضرات به دانه برای نوزاد

همانطور که گفتیم دانه‌های به حاوی ماده‌ای سمی به نام سیانوریک هستند. خوراندن دمنوش به دانه به نوزادان خطر مسمومیت را به همراه دارد. بنابراین بهتر است از دادن این دمنوش به نوزادان خودداری کنید. البته مصرف به پخته برای کودکان و نوزادان (بزرگتر از ۶ ماه) منعی ندارد.

Quince 1

چطور دانه‌های به را تهیه کنیم؟

برای طریقه مصرف به دانه برای سرماخوردگی  شما می‌توانید دانه‌های میوه به را از عطاری تهیه کنید. روش دیگر این است که میوه به را تهیه و سپس دانه‌های آن را جدا کنید. البته برای نگهداری دانه‌ها باید آن را در مقابل نور آفتاب و یا با کمک حرارت غیرمستقیم بخاری خشک کنید. البته از سولاردام هم می‌توانید برای خشک کردن دانه‌های به استفاده کنید.

روش دیگر فریز کردن دانه‌هاست. هر زمان که به دمنوش به دانه نیاز پیدا کردید، به اندازه نصف قاشق غذاخوری دانه‌های خشک شده را داخل مقداری آب جوش (یک لیوان) بریزید و روی حرارت کتری یا سماور دم کنید.

به دانه را چگونه مصرف کنیم ؟

برای طریقه مصرف به دانه برای سرماخوردگی نوشیدن این دمنوش بلافاصله بعد از غذا منعی ندارد. فقط در این صورت باید دمنوش شما لعابی‌تر و غلیظ‌تر باشد. برای تقویت سیستم گوارش دمنوش غلیظ‌تر مفیدتر خواهد بود. جالب است بدانید این دمنوش علاوه بر درمان سرماخوردگی و التهاب ریه و گلو می‌تواند به تقویت مغز هم کمک کند.

 

منبع: کرفس

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید