تاریخ انتشار : یکشنبه 7 خرداد 1402 - 5:47
55 بازدید
کد خبر : 3165

خواص قارچ برای لاغری و سلامتی

خواص قارچ برای لاغری و سلامتی

تقریباً همه متخصصان تغذیه، مصرف قارچ را برای کسانی که می‌خواهند با رژیم غذایی و ورزش لاغر شوند، توصیه می‌کنند. زیرا به لطف فواید قارچ می‌توان به طور سالم و سریع سریع وزن کم کرد. اما ارتباط دقیق بین قارچ و لاغری در چیست؟

تقریباً همه متخصصان تغذیه، مصرف قارچ را برای کسانی که می‌خواهند با رژیم غذایی و ورزش لاغر شوند، توصیه می‌کنند. زیرا به لطف فواید قارچ می‌توان به طور سالم و سریع سریع وزن کم کرد. اما ارتباط دقیق بین قارچ و لاغری در چیست؟ و این ماده خوراکی فوق‌العاده چه خواص غذایی دارد؟ در این بخش از رژیم نیوز همراه ما باشید تا شما را با خواص فوق‌العاده قارچ برای سلامتی و کاهش وزن آشنا کنیم.

قارچ و لاغری

آیا قارچ باعث لاغری میشود؟

صرف اینکه غذاها کم‌کالری هستند به این معنی نیست که باید بی‌مزه باشند. وقتی نوبت به کاهش وزن می‌رسد، کالری شماری اهمیت پیدا می‌کند. با این حال، تصور نادرستی در مورد غذاهای مصرف شده در رژیم غذایی وجود دارد.

غذاهای کم‌کالری بی‌مزه هستند. در این مرحله قارچ‌ها که هم خوشمزه هستند و هم کم‌کالری هستند وارد عمل می‌شوند. نصف فنجان قارچ خرد شده حاوی حدود ۲۰ کالری، ۰ چربی، ۰ کلسترول، ۴ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم پروتئین و مواد معدنی مختلف است.

قارچ که منبع غذایی مهمی برای گیاهخواران است، با پخته‌شدن به یک غذای غنی از پروتئین تبدیل می‌شود. قارچ که منبع مهمی از پتاسیم نیز هست، با فیبر بالای خود هضم غذا را کند می‌کند، احساس سیری را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که دیرتر گرسنه شوید. از طرفی در مصرف قارچ باید دقت کرد که تا حد امکان پخته شود، زیرا قارچ پخته تقریباً چهار برابر قارچ خام ارزش غذایی دارد. از آنجایی که پختن یک غذا باعث کاهش محتوای آب آن غذا می‌شود، ارزش غذایی آن را افزایش می‌دهد.

خواص قارچ در رژیم لاغری

به علت خواص زیادی که این ماده غذایی فوق‌العاده دارد، می‌توان از آن در انواع رژیم‌های غذایی استفاده کرد. برخی از خواص قارچ در رژیم لاغری، عبارتند از:

خاصیت چربی چربی‌سوزی

قارچ که حاوی پروتئین گیاهی است، خاصیت چربی‌سوزی دارد. زیرا پروتئین‌ها ماهیچه‌ها را تغذیه می‌کنند و باعث کوچک‌شدن سلول‌های چربی بد می‌شوند. از این نظر حتماً باید قارچ را در رژیم غذایی مصرف کرد.

سرشار از آهن است

قارچ که باعث افزایش مقادیر آهن در خون می‌شود، عنصر منحصربه‌فرد یک رژیم غذایی سالم است. کمبود آهن باعث کندی کاهش وزن به ویژه خستگی و یبوست می‌شود؛ بنابراین، اگر می خواهید سریع و سالم وزن کم کنید، باید قارچ‌های حاوی آهن را به طور مکرر مصرف کنید.

قارچ یک جایگزین مناسب برای گوشت است

قارچ یک جایگزین مطمئن برای افرادی است که گیاهخوار هستند و به دلیل وضعیت اقتصادی یا سلامتی نمی‌توانند گوشت قرمز و مشتقات آن را مصرف کنند. برخی از فواید قارچ این است که هم ویتامین‌های A، B، D، P و K و همچنین کلسیم و آهن دارد.

قارچ‌ها کالری کمی دارند

کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند باید به کالری مصرفی و مصرف روزانه خود توجه کنند. از این منظر، مصرف غذاهای کم‌کالری اما سرشار از مواد مغذی مانند قارچ، مفید است. به‌عنوان‌مثال، یک قارچ تنها ۴ کالری دارد.

قارچ یک ضدالتهاب قوی است

با اثر مواد معدنی موجود در آن، التهاب و ورم را از بین می‌برد و از سرطان محافظت می‌کند. این غذای آسان هضم با خواص آنتی‌اکسیدانی خود، هم بدن را از سموم پاک می‌کند و هم از سیستم ایمنی محافظت می‌کند و باعث تقویت آن می‌شود.

عضله ساز طبیعی برای ورزشکاران

CLA که ورزشکاران به عنوان مکمل غذایی مصرف می‌کنند، به طور طبیعی در قارچ‌ها یافت می‌شود. به لطف این ویژگی، عضله ساز و تقویت‌کننده طبیعی است. ما به افرادی که هم رژیم غذایی و هم ورزش می‌کنند توصیه می کنیم به طور مکرر قارچ بخورند.

مصرف قارچ برای کامبوجا

نکاتی برای انتخاب قارچ

قارچ پرورشی که پرمصرف‌ترین نوع قارچ است در تمامی بازارها موجود است. در انتخاب قارچ پرورشی باید به کلاهک پهن آن توجه کرد. قارچ‌هایی که الیاف قهوه‌ای زیر آن را نشان نمی‌دهند، تازه‌ترند. اگر چوب پنبه باز شده باشد، یعنی الیاف قهوه‌ای رنگ آن نمایان باشد، قدیمی است و عمر زیادی نخواهد داشت؛ قابل استفاده است اما طعم تندتری خواهد داشت. از نظر رنگ باید قارچ‌ها را با رنگ پوست کرم یا خیلی روشن ترجیح داد و از قارچ‌هایی با لکه‌های قهوه‌ای تیره و ساقه‌های ضخیم پرهیز کرد.

قارچ‌ها، مکان‌های خنک، مرطوب و مطبوع را دوست دارند. به همین دلیل لازم است قارچ‌ها را در یک کیسه کاغذی یا در ظرف دربسته نگهداری کنید و تا حد امکان از قرار دادن آن در کریسپر یخچال خودداری کنید. نگهداری به خصوص در ظروف پلاستیکی باعث می‌شود قارچ فوراً از بین برود. قارچ برای چند روز ماندگاری دارد، اما حتی اگر قهوه‌ای شده باشد، می‌توان از آن برای طعم دادن استفاده کرد.

 

خواص قارچ

خواص قارچ

قارچ کامبوجا برای لاغری

این قارچ که به صورت چای کومبوجا معروف است، یک نوشیدنی چینی با ریشه‌های بسیار باستانی است که اکنون در غرب نیز شناخته شده و محبوب است. کامبوجا فواید مهمی برای سلامت عمومی و اندام دارد، اما چگونه تهیه می‌شود؟ نام این قارچ از نام یک پزشک کره‌ای بنام کومبو گرفته شده است. در میان فواید مختلفی که این نوشیدنی تخمیری می‌تواند داشته باشد، در اینجا مهمترین آنها وجود دارد:

  • متابولیسم را تحریک، فعال و بیدار می‌کند و در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شود.
  • در حالی که تجمع چربی را کاهش می‌دهد، بافت‌های عضلانی را تقویت می‌کند.
  • به لطف خواص پروبیوتیکی که دارد، عملکرد روده را بهبود می بخشد و بنابراین دارای یک اثر تصفیه کننده طبیعی است.
  • گردش خون را تقویت می‌کند و بسیار تخلیه کننده است و اثرات مثبتی بر احتباس آب و لکه‌های سلولیت دارد.
  • به کنترل دیابت و فشار خون کمک می‌کند.
  • با روماتیسم، آرتریت و درد مفاصل مبارزه می‌کند.
  • در درمان بیماری‌های قلبی مفید است.
  • با تحریک و تقویت سیستم ایمنی، فرآیندهای التهابی را کاهش می‌دهد.
  • کلیه‌ها را تقویت می‌کند و می‌تواند به حل مشکل سنگ کلیه کمک کند.

قارچ گانودرما برای لاغری

قارچ گانودرما لوسیدوم یک داروی معتبر برای کاهش وزن است. مصرف این قارچ تاثیرات مثبتی بر جنبه‌های مختلف کاهش وزن دارد. برخی از این مزایا، عبارتند از:

  • گردش خون بهبود یافته
  • کاهش کلسترول
  • بهبود عملکرد تیروئید
  • بهبود هضم
  • افزایش متابولیسم
  • تأثیر مثبت بر قلب و سیستم گردش خون

کلسترول بد یکی از شایع ترین مشکلات در کسانی است که مشکلات اضافه وزن دارند. مصرف گانودرما با وجود کلسترول بد مقابله می‌کند و در عین حال وجود کلسترول خوب را افزایش می‌دهد. به این ترتیب احتمال سکته مغزی و حملات قلبی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

اغلب اوقات، اضافه وزن با اختلال در عملکرد تیروئید مرتبط است. عملکرد غیربهینه این غده مهم می‌تواند منجر به تجمع غیرطبیعی چربی یا حتی چاقی شود. برای کسانی که مشکلات اضافه وزن مرتبط با تیروئید دارند، این قارچ عالی عمل می‌کند. مصرف گانودرما عملکرد طبیعی غده تیروئید را تقویت می‌کند.

گانودرما علاوه بر حضور گسترده ژرمانیوم آلی و تریپرتن‌ها، حاوی مقدار زیادی پلی ساکارید است. گانودرما کارایی متابولیسم شما را افزایش می‌دهد. داشتن یک متابولیسم کارآمد به شما امکان می‌دهد ذخایر چربی را سریع‌تر بسوزانید تا بتوانید سریع‌تر شکمی صاف داشته باشید.

 

منبع: اندام برتر

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید