تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 6:13
570 بازدید
کد خبر : 325

خواص شگفت انگیز عرق یونجه برای چاقی،لاغری|نحوه مصرف عرق یونجه

خواص شگفت انگیز عرق یونجه برای چاقی،لاغری|نحوه مصرف عرق یونجه
مصرف عرق یونجه برای چی خوبه ؛ خواص و مضرات عرق یونجه چیست ؛ با فواید و خواص عرق یونجه برای چاقی، پوست، مو، کلیه، معده، کبد چرب، اسپرم، چاقی صورت، افزایش قد و نحوه مصرف آن آشنا شوید.

گیاه یونجه از جمله گیاهان دارویی است که می توان آن را به صورت خشک، تازه و به صورت عرق یونجه استفاده کرد. ما در این مطلب به خواص عرق یونجه برای پوست و مو و سلامتی زنان و مردان ، برای چاقی صورت، معده، کلیه و همچنین مضرات و عوارض عرق یونجه پرداختیم. با ما همراه باشید.

گیاه یونجه، به دلیل اینکه سرشار از مواد مغذی و ویتامین های عالی برای سلامتی و درمان بیماری ها است به نام سلطان گیاهان یا پدر غذاها شناخته می شود.

عرق یونجه چیست

عرق یونجه، یکی از عرقیجات گیاهی است که بسیار پرکاربرد است. عرق یونجه برای سلامتی و درمان بیماریها خواص زیادی دارد. از عرق یونجه برای مشکلات زنان و مردان تا درمان کم خونی، پوکی استخوان و… استفاده می شود. دارای طبع گرم و تر است.

خواص عرق یونجه برای زنان

از خواص عرق یونجه برای زنان می توان به درمان گرگرفتگی، خشکی واژن، عرق شبانه، میزان پایین استروژن، پوکی استخوان اشاره کرد. همچنین عرق یونجه می تواند به کاهش علائم یائسگی زنان و درمان آن کمک کند. یونجه دارای ۳ نوع از هورمون فیتواستروژن است که برای درمان و مبارزه با علائم یائسگی مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص عرق یونجه برای چاقی

اکثر افرادی که از لاغری رنج می برند به دنبال راه حل هایی برای افزایش وزن خود هستند، اگرچه برای افزایش وزن داروهای شیمیایی مختلفی در دسترس است، اما محصولات گیاهی راه حلی بی ضرر و کم خطر برای این هدف محسوب می شوند.

مصرف عرق یونجه یکی از روش های موثر برای افزایش اشتها و در نتیجه افزایش وزن شناخته شده است. برای درمان لاغری یونجه را با شکر بخورید و همچنین می توانید عرق یونجه را با شکر مخلوط کرده، ۱۰ صبح و ۵ بعدازظهر نوش جان کنید.

خواص عرق یونجه برای چاقی صورت

یکی از خواص عرق یونجه ، چاقی صورت است که برای چاق شدن صورت از عرق یونجه به این صورت استفاده کنید که نصف لیوان عرق یونجه را با آب ترکیب کنید و یک بار در صبح و یک بار بعد از ظهر، میل کنید. فقط به یاد داشته باشید که در مصرف آن زیاد روی نکنید.

خواص عرق یونجه برای چاقی صورت

عرق یونجه برای پوست و مو و سلامتی

خواص عرق یونجه برای معده

عرق یونجه به عنوان درمانی برای رفع مشکلات و بیماری‌های گوارشی محسوب می شود. مصرف عرق یونجه برای رفع مشکلاتی مانند ورم معده، زخم معده، التهاب و سوء هاضمه موثر است. جوانه یونجه حاوی فیبر بالایی است به همین دلیل برای درمان یبوست هم مفید است.

خواص عرق یونجه برای کلیه

به همین دلیل با افزایش مصرف آب و دفع ادرار، منجر به بهبود عملکرد کلیه ها می گردد و می تواند مانع از بروز مشکلات کلیوی شود.علاوه بر این عرق یونجه به دلیل داشتن خواص فوق العاده برای بهبود مشکلات کلیوی موثر است.

خواص عرق یونجه و شنبلیله

از جمله خواص عرق یونجه و شنبلیله می توان به افزایش وزن و چاقی صورت اشاره کرد. علاوه بر این، این عرق گیاهی همچنین با تقویت استخوان ها مانع از بروز پوکی استخوان هم می شود.

خواص عرق یونجه برای کبد چرب

عرق یونجه با دفع سموم و پاکسازی کبد برای درمان کبد چرب موثر است و در طب سنتی مصرف آن برای رفع این مشکل توصیه شده است. البته باید به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد آن هم برای کبد مضر است.

خواص عرق یونجه برای افزایش قد

عرق یونجه به دلیل داشتن مواد معدنی مهمی مانند پتاسیم، کلسیم، آهن و منگنز و ویتامین هایی مانند ویتامین D برای تقویت و استحکام استخوان ها بسیار موثر است. به همین جهت این عرق گیاهی تاثیر مثبتی بر روی ساخت استخوان ها و افزایش قد کودکان در سن رشد می گذارد.

خواص عرق یونجه برای اسپرم

امروزه بسیاری از افراد به دلیل کم بودن تعداد اسپرم با مشکلات ناباروری روبه مواجه هستند. یک راه حل موثر برای افزایش میزان اسپرم در طب سنتی مصرف عرق یونجه است.

خواص عرق یونجه برای پوست

عرق یونجه به دلیل داشتن مواد مغذی مهم و ویتامین های مانند B1 و B6 برای حفظ سلامت و شادابی پوست موثر است. همچنین این عرق گیاهی برای رفع مشکلات پوستی نیز مفید شناخته شده است.

خواص عرق یونجه برای پوست سالم

عرق یونجه سرشار از ویتامین A  و آنزیم است که می تواند به داشتن پوست سالم کمک کند. ویتامین A می تواند به درخشندگی و صاف شدن پوست کمک کند.

خواص عرق یونجه برای خشکی پوست

خشکی پوست ، از رایج ترین مشکلات پوستی است. عرق یونجه می تواند به نرم شدن پوست و بازساری بافت پوست کمک کند.

خواص عرق یونجه برای پوست

عرق یونجه و خواص عرق یونجه برای سلامتی

فایده عرق یونجه برای بیماری پارکینسون

عرق یونجه به دلیل داشتن خواص درمانی بسیار زیاد، موجب تقویت سیستم عمومی، تقویت اعصاب و بهبود وضعیت استخوان ها می شود و از ابتلا به بیماری پارکینسون که باعث  لرزش به ویژه لرزش دست های فرد بیمار می شود، جلوگیری می کند.

خواص عرق یونجه برای دیابت

یکی دیگر از خواص عرق یونجه ، کاهش قند خون است، بنابراین برای کسانی که دیابت دارند ، مصرف عرق یونجه مفید است.

عرق یونجه برای اعصاب

عرق یونجه می تواند به کنترل اعصاب کمک کند، برای همین یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان اختلالات عصبی و رعشه یا لرزش می باشد.

خاصیت عرق یونجه برای رحم

یکی دیگر از خواص عرق یونجه ، برای رحم است که می تواند به باز شدن قاعدگی کمک کند. برای این کار کافی است که به اندازه ۵ گرم از تخم یونجه را در ۱۵۰ سی سی آب بجوشانید و در قبل از حمام یا در حمام آن را بخورید.

خواص عرق یونجه برای درمان کم خونی

استفاده از عرق یونجه یا شربت یونجه می تواند به درمان کم خونی کمک کند. برای درست کردن شربت یونجه می توانید ۱۰۰ گرم یونجه خشک را در یک لیتر اب بجوشانید تا آب آن نصف شود، بعد آن را صاف کرده و دوباره با ۹۰۰ گرم شکر ترکیب کرده و می جوشانیم تا شربت یونجه درست شود.

فواید عرق یونجه برای مو

همانطور که قبلا هم اشاره شد عرق یونجه سرشار از مواد مغذی و ویتامین های مهم و ضروری است که برای حفظ سلامت و شادابی مو موثر است. علاوه براین عرق یونجه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به بدن در مبارزه با عواملی که موجب آسیب رساندن به موها می شوند، کمک می کند. عرق یونجه سرشار از ویتامین B1 و B6 می باشد. برای همین استفاده از عرق یونجه به صورت موضعی روی سر، می تواند به کاهش ریزش مو و همچنین درمان طاسی مو کمک کند.

نحوه مصرف عرق یونجه

بطور کلی، عرق یونجه را باید ۳ بار در روز به میزان ۱ استکان بعد از هر وعده غذایی مصرف کنید .به خاطر داشته باشید که قبل از شروع این درمان گیاهی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه مصرف عرق یونجه،خواص عرق یونجه برای اسپرم

عوارض ناشی از مصرف عرق یونجه

عرق یونجه هم مانند هر داروی گیاهی دیگر در کنار خواصی که برای سلامتی بهمراه دارد باعث بروز عوارضی هم می شود. عوارض ناشی از مصرف بیش از حد عرق یونجه شامل: حساسیت پوست نسبت به آفتاب، اختلال در جذب ویتامین E، اسهال، کاهش قند خون، مشکلات گوارشی مانند نفخ، واکنش های حساسیت زا.

عوارض عرق یونجه برای چاقی

مصرف بیش از حد هر چیزی برای بدن مضر است، به همین دلیل در مصرف عرق یونجه برای چاقی هم نباید زیاده روی کرد. مصرف عرق یونجه برای چاقی برای خانم ها در نزدیکی دوره ماهیانه توصیه نمی شود ،چون عرق یونجه ممکن است موجب تحریک و یا انقباضات رحم در این خانم ها شود.

سخن آخر

عرق یونجه یکی از عرقیجات گیاهی عالی است که خواص بیشماری برای سلامتی زنان و مردان، برای چاقی صورت، افزایش اسپرم، کلیه، معده، کبد چرب دارد و همچنین درباره عوارض و نحوه مصرف عرق یونجه در این مطلب به شما گفتیم. امیدوارم برایتان مفید بوده باشد. و این پست را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید