تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 - 8:29
123 بازدید
کد خبر : 808

بهترین رژیم لاغری دنیا چیست؟| ویژگی های بهترین رژیم لاغری

بهترین رژیم لاغری دنیا چیست؟| ویژگی های بهترین رژیم لاغری

بهترین رژیم لاغری ، رژیمی است که بدن تمامی مواد مورد نیاز برای عملکرد صحیح را از آن رژیم دریافت کند . به منظور دریافت مواد مغذی لازم برای فعالیت صحیح بدن ، لازم است کالری روزانه خود را از موادی مثل : حبوبات ، میوه ها و سبزیجات تازه ، غلات کامل ، پروتئین های بدون چربی و آجیل ها بگیرید.

بهترین رژیم لاغری ، رژیمی است که بدن تمامی مواد مورد نیاز برای عملکرد صحیح را از آن رژیم دریافت کند . به منظور دریافت مواد مغذی لازم برای فعالیت صحیح بدن ، لازم است کالری روزانه خود را از موادی مثل : حبوبات ، میوه ها و سبزیجات تازه ، غلات کامل ، پروتئین های بدون چربی و آجیل ها بگیرید.

بهترین رژیم لاغری

بهترین رژیم لاغری چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

پایه و اساس رژیم های غذایی لاغری موفق یکی است و همه این رژیمها دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که باعث کارایی آنها می‌شود. در این مقاله برخی از اساسی‌ترین ویژگی‌های بهترین رژیم لاغری ذکر شده است.

هر نوع برنامه کاهش وزنی را با هر دکتر تغذیه که دنبال می‌کنید، باید اطمینان حاصل کنید که این ویژگی‌ها در آن وجود دارد و در آن صورت، مطمئناً تفاوت را خواهید دید. نکته‌ای که لازم است ذکر شود آن است که قبل از شروع رژیم لاغری همیشه درباره آن با یک متخصص تغذیه واجد شرایط مشورت کنید.

به علاوه، برای رسیدن به وزن مطلوب عجله نداشته باشید. شما باید بدانید که بهترین رژیم غذایی لاغری وزن اضافی را به سرعت کاهش نمی‌دهد، بلکه به شما کمک می‌کند تا قدم های کوچک، اما موثر و منجر به نتایج پایدار بردارید.

بهترین رژیم لاغری چیست؟

به طور کل برنامه های غذایی که به عنوان بهترین رژیم غذایی مطرح هستند، دارای ویژگی های مشترکی هستند که در ادامه به این ویژگی ها اشاره می کنیم.

در درجه اول بهترین رژیم لاغری دارای ویژگی های زیر است:

  • یک رژیم غذایی خوب بلند مدت است و تمام مواد غذایی را در برمی گیرد.
  • میزان مناسب کالری را برای بدن تامین می کند.
  • با یک برنامه ورزشی و یا فعالیت بدنی همراه است.
  • زندگی را مختل نکرده و بر فعالیت های روزانه تاثیر نمی گذارد.

در ادامه با جزئیات بیشتری به بررسی بهترین رژیم لاغری می پردازیم.

کنترل کالری

رژیم لاغری خوب رژیمی است که بتواند کالری دریافتی شما را کنترل کند. به عباری اگر می خواهید وزن خود را کم کنید، باید به طور مداوم کالری دریافتی را کنترل کرده و کالری دریافتی شما کمتر از مقدار کالری باشد که می سوزانید. بدون کنترل مداوم کالری در کاهش وزن موفق نخواهید بود.

غذاهای سالم و با کیفیت

رژیم گرفتن صرفا کاهش کالری نیست. بهترین رژیم لاغری رژیمی است که عادات جدیدی را به فرد القا می کند، عادت هایی که سلامت و تندرستی بدن را به دنبال دارد. یکی از ویژگی های بهترین رژیم لاغری این است که اساس آنها منابع غذایی با کیفیت بالا و مغذی است، مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم.

لاغری سریع شکم

بهترین رژیم لاغری چیست

همچنین غذاهای فرآوری نشده و مغذی به دلیل محتوای بالای فیبر، آب و پروتئین سیر کننده هستند و پس از خوردن این مواد غذایی تا مدت زیادی میل به غذا خوردن ندارید. در این رژیم به جای غذاهای فرآوری شده و فاقد ریز مغذی ها، لازم است غذاهای کامل و مغذی مصرف شود. همچنین بهترین رژیم لاغری رژیمی است که هیچ ماده غذایی در آن حذف نمی شود.

برخی رژیم های غذایی اینگونه برنامه ریزی شده اند که بر روی یک یا دو ماده غذایی تمرکز می کنند، به عنوان مثال رژیم پروتئین یا رژیم سیب. ایراد وارد شده به اینگونه رژیم ها این است که در این رژیم ها اغلب احتمال کمبود برخی مواد مغذی و بروز مشکلات جسمی بالاست و همچنین فرد پس از مدتی به دلیل محدودیت های غذایی زیاد از گرفتن رژیم خسته می شود.

 

انعطاف پذیری

بهترین رژیم لاغری برای شما رژیمی است که با توانایی های شما سازگار باشد و همچنین دارای انعطاف پذیری باشد. به عنوان مثال فرض کنید شما کلم بروکلی دوست ندارید؛ یک رژیم خوب شما را مجبور به خوردن کلم بروکلی نمی کند بلکه لیستی از غذاهای مشابه کلم بروکلی در اختیار شما قرار می دهد تا جایگزین مناسبی برای این ماده غذایی داشته باشید.

رژیمی که بیش از حد سفت و سخت و محدود باشد مطمئنا محکوم به شکست است. اگر می خواهید در کاهش وزن موفق باشید، باید بتوانید به شرایط رژیم غذایی خود پایبند بمانید. بنابراین با توجه به شرایط خود بهترین رژیم لاغری را برای خودتان انتخاب کنید.

 

در بهترین رژیم لاغری ورزش کردن فراموش نمی شود

همانطور که پیش از این ذکر شد کاهش وزن عبارت است از میزان کالری دریافت شده در مقابل میزان کالری سوزانده شده. هر چه در طول روز انرژی بیشتری مصرف کنید (از طریق فعالیت های جسمی)، کالری بیشتری در طول روز می سوزانید. در نهایت فعالیت بدنی به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید و حتی اگر مقداری کالری بیشتر دریافت کنید، باز هم به نتیجه برسید.

ورزش کردن علاوه بر کالری سوزی مزیت های دیگری هم دارد، از جمله:

• به ساخت و حفظ توده عضلانی کمک می کند.
• از عملکرد قلب و عروق محافظت می کند.
• باعث بهبود خلق و خو می شود.
• کمک به خواب بهتر در طول شب
• فعالیت های بدنی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند.

به یاد داشته باشید که کاهش وزن تنها از طریق رژیم گرفتن امکانپذیر نیست، بلکه لازم است از طریق رژیم گرفتن عادت های سالم را یاد بگیرید و در سبک زندگی خود به کار گیرید. ورزش کردن یکی از این عادت های سالم است.

بهترین رژیم لاغری

بهترین رژیم لاغری، لاغری با ورزش کردن

تغییرات تدریجی

رژیم های افراطی نوید نتایج فوق العاده را در زمان کوتاه می دهند که البته در رژیم های افراطی بیشترین میزان عدم موفقیت و رها کردن رژیم در نیمه راه مشاهده می شود. بهترین رژیم لاغری رژیمی است که افراد را به سمت انتخاب یک زندگی سالم و پایدار سوق می دهد که این امر با تغییرات تدریجی در سبک زندگی انجام می شود.

اصلاح ناگهانی سبک زندگی و تغییرات فوری برای مدت کوتاهی موثر خواهند بود اما احتمالا در دراز مدت ناپایدار هستند، بنابراین دوباره وزن کم شده به حالت قبل برمی گردد و شما باز به نقطه شروع خود برمی گردید. کلید موفقیت در بهترین رژیم لاغری، کاهش وزن تدریجی و افزودن عادت های سالم و حذف تدریجی عادت های ناسالم می باشد.

به عنوان مثال اگر عادت به ورزش ندارید، نمی توانید به طور ناگهانی وارد یک برنامه شامل ۶ روز ورزش در هفته و هر روز به مدت ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه، شوید. می توانید ورزش را با چند بار پیاده روی در هفته شروع کنید و به تدریج پیاده روی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. افزودن تدریجی ورزش از بروز آسیب نیز جلوگیری می کند.

رژیم غذایی برای لاغری سریع | بهترین رژیم‌ها برای کاهش وزن کدام‌اند؟

رژیم غذایی برای لاغری سریع | بهترین رژیم‌ لاغری چیست؟

اشتباه بخشی از فرایند کاهش وزن است

هیچ کس کامل نیست و هر یک از ما ممکن است در بخشی از زندگی و فعالیت های خود اشتباه کنیم، امکان اشتباه در فرایند کاهش وزن هم وجود دارد. بهترین رژیم لاغری امکان ارتکاب اشتباه را پیش بینی می کند و توصیه هایی برای چگونگی رفع اشتباه و بازگشت به مسیر درست دارد. به طور کلی زمانی که اشتباهی مرتکب می شوید، به جای سرزنش کردن خود، اشتباه را از آن خود بدانید سعی کنید دیگر آن را تکرار نکنید.

به عنوان مثال اگر رژیمی را مناسب خود نمی دانید و قصد ترک آن را دارید، از خود این سوال را بپرسید که چه بخش هایی در این رژیم برای من زیاده روی است؟ چه عواملی در این رژیم من را آزار می دهد؟ پس از یافتن پاسخ این سوالات و با مشورت با پزشک مناسب ترین و بهترین رژیم لاغری را برای خود انتخاب کنید.

کاهش وزن را یک سفر در نظر بگیرید

وقتی در مسیر کاهش وزن قرار می گیرید، آن را مانند یک سفر در نظر بگیرید چرا که مسیر کاهش وزن همیشه یک مسیر مستقیم نیست. روزهایی هست که ممکن است اصلا وزن کم نکنید ولی ناگهان در یک روز یک کیلو کم می کنید.

به یاد داشته باشید که باید از سفر خود لذت ببرید، عادت های خوب را یاد بگیرید و سبک زندگی خود را تغییر دهید، تکنیک های آشپزی جدید یاد بگیرید و برای ورزش کردن به باشگاه بروید. به یاد داشته باشید که کاهش وزن یکی از معیارهای بهترین رژیم لاغری است، بنابراین وزن خود را به طور منظم کنترل کنید ولی در آن زیاده روی نکنید.

رژیم لاغری خوب گران نیست

برخی رژیم ها با انواع قرص ها و داروهای گران قیمت و یا انواع دمنوش ها و یا غذاهای خاص همراه هستند تا اثربخشی خود را ثابت کنند. ادامه دادن چنین رژیمی به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد و همچنین همه افراد نمی توانند چنین رژیم گرانی را ادامه دهند.

رژیم خوب رژیمی است که هم از لحاظ اقتصادی برای همه مناسب باشد و هم ادامه دادن آن سخت نباشد. بنابراین به دنبال رژیم های غذایی که در آنها انواع دمنوش، داروها و یا قرص های لاغری تجویز می شوند، نباشید.

فراموش نکنید که لاغری از طریق تغذیه سالم، دریافت کالری مناسب و فعالیت بدنی امکان پذیر خواهد بود.

 

بهترین رژیم لاغری

بهترین رژیم لاغری

در بهترین رژیم لاغری دچار گرسنگی نمی شوید

در برخی از رژیم ها شدت سخت گیری بسیار بالاست، کالری دریافتی در روز به شدت کاهش پیدا کرده و همچنین فرد از خوردن بسیاری از مواد غذایی محروم می شود.

این گونه رژیم ها به ندرت کاهش وزن سریع اتفاق می افتد اما پس از ترک رژیم و بازگشت به زندگی عادی، وزن کم شده به سرعت به حالت قبل برمی گردد.

واقعیت این است در رژیم های سخت گیرانه کاهش وزن و لاغری اتفاق نمی افتد چرا که به علت کاهش کالری و محرومیت از انواع مواد غذایی فرد توان ادامه دادن رژیم را برای مدت زیادی نخواهد داشت.

بهترین رژیم لاغری رژیمی است که فرد اجازه خوردن انواع مواد غذایی سالم را دارد، میزان کالری دریافتی متناسب با وزن و سن و سال و جنسیت فرد تعیین می شود و در نتیجه فرد دچار گرسنگی های طاقت فرسا نخواهد شد. ادامه دادن چنین رژیمی برای مدت طولانی کار سختی نخواهد بود.

صبحانه در اولویت است

رژیم مناسب برای اثر بخشی بیشتر و پیشگیری از هر گونه مشکل جسمی، صبحانه را در اولویت قرار می دهد. در یک رژیم غذایی خوب، صبحانه با کیفیت به عنوان یک منبع سوخت و تامین کننده انرژی طول روز عمل می کند. رژیم شما هر چه که باشد، روز خود را با خوردن صبحانه شروع کنید. صبحانه کامل شامل چربی های سالم، پروتئین و کربوهیدرات مفید می باشد.

بهترین رژیم لاغری و کاهش وزن با صبحانه رژیمی

بهترین رژیم لاغری، صبحانه

غذا خوردن منظم اتفاق می افتد

اگر برای کاهش وزن رژیم گرفته اید، قرار نیست در زمان رژیم گرفتن گرسنگی بکشید. گرسنگی نه تنها منجر به بروز مشکلات جسمی می شود، بلکه پرخوری را در پی دارد و اثر رژیم را از بین می برد.

رژیمی به عنوان بهترین رژیم لاغری مطرح می شود که در آن غذا خوردن منظم اتفاق بیفتد تا به این ترتیب از بروز گرسنگی پیشگیری شود. در رژیم غذایی موفق وعده های غذایی و میان وعده ها به گونه ای در طول روز برنامه ریزی شده اند که گرسنگی را به دنبال نخواهند داشت.

رژیم لاغری مناسب دارای اهداف و انتظارات معقول است، به عنوان مثال کاهش وزن در یک هفته غیر ممکن است و اگر اتفاق بیفتد، آسیب های زیادی به بدن وارد می کند.

در کاهش وزن سریع علاوه بر چربی، خطر از بین رفتن عضلات وجود دارد. به یاد داشته باشید کاهش چربی در بدن به مرور اتفاق می افتد و کاهش وزن مسابقه دو سرعت نیست.

کاهش آهسته چربی نه تنها ماندگارتر است، بلکه کاهش وزن را آسان تر می کند.

مهندسی سبک زندگی جدید

همانطور که رژیم گرفتن یک مهارت است، حفظ نتایج آن نیز مهارت نیاز دارد. برای رسیدن به هر دوی این ها (کاهش وزن و حفظ نتیجه) نیاز به نظم، انظباط و تعهد است. بهترین رژیم لاغری به شما می آموزد که چگونه عادات سالمی را در زندگی ایجاد کنید که بتوانید پس از رسیدن به هدف آن را حفظ کنید. در واقع یک رژیم مناسب، سبک زندگی شما را برای همیشه تغییر می دهد.

قبل از انتخاب رژیم مناسب خود از خود بپرسید: آیا این رژیم را می توانم به مدت ۶ ماه یا یک سال ادامه دهم؟ اگر پاسخ تان منفی بود، بهتر است به دنبال یک برنامه غذایی دیگر باشید.

چرا رسیدن به بهترین برنامه رژیم لاغری مهم است ؟

تعادل در برنامه غذایی جزء مهم ترین اصول می باشد . به این معنا که تمامی اعضای بدن با دریافت مواد معذی آن رژیم ، بتوانند به درستی کار کنند .

بدون رعایت تعادل اعضای بدن دچار نقص در عملکرد می شوند و به جسم شما خسارات جبران ناپذیری وارد می کنند . همچنین این موضوع در کودکان به شدت مؤثر بوده و اگر عادات بد غذایی آنها تغییر نکند دچار مشکلاتی مثل ضعف تحصیلی شده و این مشکلات تا پایان عمرشان باقی می ماند .

عدم اطلاع از بهترین رژیم برای لاغری و نداشتن فعالیت بدنی ، منجر به سکته قلبی و مغزی ، دیابت ، سرطان و مشکلات دیگر می شود .

h4

نقش سبزیجات در رسیدن به بهترین رژیم غذایی لاغری

همه ما سبزیجات را به عنوان منبع تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای فعالیت جسم می دانیم.

همانطور که میدانیم سبزیجات با برگ های تیره مواد مغذی بیشتری دارند. مثل کلم بروگلی ، قسمت های سبز تر کاهو، لوبیا سبز و اسفناج.

نقش انواع میوه ها در رسیدن به بهترین رژیم غذایی لاغری

شما می توانید بجز سبزیجات از میوه ها که هم سرشار از ویتامین هستند و هم به عنوان میان وعده مصرف می شوند استفاده کنید . میوه ها سرشار از قند طبیعی هستند . بنابراین افراد مبتلا به دیابت بهتر است از مواد معذی حاوی قند طبیعی مثل میوه ها استفاده کنند .

نقش پروتئین در رسیدن به بهترین رژیم غذایی لاغری

استفاده از پروتئین موجود در گوشت ، مرغ و ماهی بهترین انتخاب در بهترین رژیم لاغری می باشد . این مواد غذایی در رشد عضلات و عملکرد صحیح مغز نقش بسیار مؤثری دارند . همچنین بریدن قسمت های چربی می تواند  چربی ها را کمتر کند تا برای جسم شما نیز مفید تر باشد .

همچنین سعی کنید موادی مثل لوبیا و آجیل که سرشار از پروتئین بوده و دارای فیبر و انواع مواد مغذی هستند را در برنامه غذایی در نظر بگیرید. مثل بادام ، فندق ، نخود و لوبیا و عدس .

نقش روغن در رسیدن به بهترین رژیم غذایی لاغری

در مصرف روغن احتیاط به خرج دهید. به عنوان مثال از خوردن غذاهایی که برای سرخ شدن نیاز به غوطه ور شدن کامل در روغن دارند بپرهیزید . همچنین روغن های گیاهی مثل روغن زیتون را جایگزین روغن های دیگر کنید و از سس های رژیمی و کم چرب استفاده کنید .

نقش لبنیات در رسیدن به بهترین رژیم غذایی لاغری

با اینکه لبنیات منابع اصلی چربی هستند ولی حاوی موادی مثل کلسیم ، ویتامین D و مواد معذی دیگر هستند . به همین خاطر لازم است روزانه وعده ای مختصر از انواع پنیرها و شیر و ماست انتخاب کرده و میل کنید.

منبع

medariaco.com

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید