این واقعیت غیر قابل انکار است که فرم بینی بر زیبایی چهره تاثیر بسیار زیادی دارد. به همین دلیل افرادی که بینی‌های بزرگ، گوشتی یا خمیده‌ای دارند، همواره به دنبال روش‌هایی هستند که با کمک آنها بتوانند فرم بینی را تغییر داده و چهره خود را جذاب و زیباتر کنند.

امروزه راه‌کارهای بسیاری برای انجام این‌کار به وجود آمده که یکی از آن‌ها عمل جراحی است. این راه حل علاوه بر صرف هزینه‌های بسیار، خطرات زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت. در این میان راه‌های طبیعی برای کوچک کردن بینی به وجود آمده که ما در این مقاله قصد داریم در خصوص آن‌ها و روش کوچک کردن بینی در خانه با شما صحبت کنیم و از این طریق اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

 

کوچک کردن بینی گوشتی

مشکلات و ناهنجاری‌های بینی به دو دسته بینی‌های بزرگ و استخوانی، بینی‌های بزرگ و گوشتی طبقه‌بندی می‌شوند. کسانی که در دسته اول قرار می‌گیرند باید با عمل جراحی استخوان بینی و فرم آن را تغییر دهند.

اما افراد دسته دوم می‌توانند با کمک دستگاه‌های حرارتی که بافت چربی زیر پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روش‌هایی مانند مواردی که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، اندازه بینی خود را کوچک کنند.

ورزش صورت برای کوچک کردن بینی

یکی از راه‌های فرم‌دهی به بینی تمرین‌های بدنی و ماساژ بینی بوده که با تحت تاثیر قرار دادن پوست و چربی‌های اطراف بینی امکان‌پذیر است.

تمرینات ورزشی برای شکل دهی به بینی

برای این‌کار باید با انگشت سبابه حفره‌های بینی را فشار داده و نفس خود را به شدت بیرون دهید. با تکرار این عمل در روز فرم بینی شما تا حدود زیادی تغییر می‌کند.

ورزش صورت برای کوتاه کردن اندازه بینی

برای این‌کار کافیست انگشت سبابه را روی نوک بینی گذاشته و به آرامی به سمت بالا فشار دهید. این عمل تاثیر زیادی در فرم‌دهی به بینی دارد.

ورزش صورت برای فرم دهی بینی

تمرین ورزشی که برای فرم‌دهی به بینی توصیه می‌شود لبخند زدن و همزمان با کمک انگشتان، بینی را به سمت بالا فشار دادن است. با انجام این حرکت در طول روز به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه امکان تغییر فرم بینی وجود دارد.

کوچک شدن بینی با ورزش یوگا|کوچک کردن بینی در خانه بدون عمل جراحی - آکادمی فیتنس

کوچک شدن بینی با ورزش یوگا

این ورزش از اصلی‌ترین روش‌های درمان مشکلات روحی بوده و شامل تمرینات دم و بازدم می‌شود. هنگام انجام ورزش یوگا با کمک انگشت یکی از حفره‌های بینی را نگه دارید و سپس با دیگری نفس بکشید. با تکرار این عمل به تعداد ۱۰ تا ۲۰ بار در روز، ضمن آرامش روحی ایجاد شده شکل بینی شما نیز تغییر می‌کند.

حرکت دادن بینی

با حرکت دادن به بینی هنگام انجام کارهای روزانه، می‌توانید به بینی خود فرم دهید. شما می‌توانید با انگشت، ناحیه بینی را از بالا تا نوک آن ماساژ داده و با این‌کار به کوچک کردن بینی در خانه کمک کنید.

کوچک شدن بینی با گلاب

گلاب نوعی عرق گیاهی محسوب می‌شود که سرشار از عناصر حذف کننده مواد چربی بر پایه آب است. این ماده علاوه بر پاکسازی پوست می‌تواند چربی‌ها و سلولیت‌هایِ زیر پوست را نیز از بین ببرد. به همین دلیل استفاده از گلاب برای ماساژ دور و اطراف بینی باعث از بین رفتن چربی‌های انباشته شده و فرم‌دهی آن می‌شود.

کوچک شدن بینی با عسل

عسل ماده‌ای طبیعی است که در ترکیبات خود هیچگونه ماده شیمیایی ندارد. این ماده بدون هیچ اثر مخربی می‌تواند فرم بینی را تغییر داده و باعث کوچک شدن آن شود. استفاده از عسل همراه با سرکه و ماساژ اطراف بینی، باعث از بین رفتن چربی زیر پوست شده و به کاهش اندازه آن کمک می‌کند. برای این منظور باید مخلوط عسل و سرکه سیب را آماده کرده و تا نیم ساعت روی بینی خود ماساژ دهید. بهتر است برای دریافت نتیجه مطلوب‌تر این عمل را به مدت ۱۵ تا ۳۰ بار در روز تکرار کنید. با این‌کار قطعاً از نتیجه به دست آمده در خصوص کوچک کردن بینی در خانه شگفت‌زده خواهید شد.

کوچک شدن بینی با خمیر دندان

خمیر‌دندان به همراه سرکه، سیر و زنجبیل ترکیبی است که برای کاهش تورم، چربی‌سوزی اطراف بینی و کوچک کردن بینی در خانه استفاده می‌شود. برای این منظور باید مخلوطی از خمیر‌دندان و مواد گفته شده را تهیه و در اطراف بینی به‌عنوان ماسک یا ماده‌ای برای ماساژ استفاده کنید. سپس محل مورد نظر را با آب سرد بشویید و این عمل را روزانه به مدت ۲۰ دقیقه، حدود یک‌ماه تکرار نمایید.

وازلین برای کوچک شدن بینی

ساختار وازلین به گونه‌ای است که برای بهبود زخم‌ها و آسیب‌های پوستی از آن استفاده می‌کنند. این ماده درمانی خشکی پوست را از بین برده و باعث آبرسانی به آن می‌شود. ماساژ روزانه با وازلین می‌تواند بافت چربی زیر پوست را در تحت تاثیر قرار دهد، آرام و آرام چربی این ناحیه را کمتر کند و در طول زمان باعث کوچک شدن بینی شود. در حقیقت وازلین یا ژله نفتی، ماده‌ای طبیعی بوده که با کم کردن بافت زیر پوست از طریق ماساژ روزانه می‌تواند اندازه بینی را کاهش دهد. همچنین با بهره‌گیری از تکنیک‌های زاویه‌سازی حین ماساژ با وازلین به همراه زنجبیل علاوه بر کوچک کردن بینی در خانه می‌توانید فرم آن را نیز تغییر دهید.

آشنایی با انواع فرم بینی قبل و بعد از عمل رینوپلاستی - کلینیک زیبایی پارسا بیوتی

کوچک شدن بینی با نخ

استفاده از نخ و لیفت با آن یک عمل غیر تهاجمی برای تغییر اندازه و فرم بینی به حساب می‌آید. این عمل یک روش مقرون به صرفه بوده که مانند لیفت صورت با نخ، نیاز به ترمیم دارد. نخ‌هایی که برای این‌کار استفاده می‌شوند به عنوان یک داربست و اثر لیفتینگ آنی، فرم و شکل بینی را تغییر می‌دهند. برای تغییر شکل بینی با نخ باید حتما به پزشک پوست و مو مراجعه کنید تا میزان کشیدگی نخ‌ها را به اندازه‌ای تنظیم نماید که بافت زیر پوست به خوبی فشرده و لیفت شود.

به این نکته توجه کنید که برای کلاژن‌سازی و جذب بهتر نخ‌ها، باید پس از عمل لیفتینگ مراحل احیای پوست را نیز انجام دهید. کسانی که عمل لیفت را انجام می‌دهند پس از آن باید تا ۴۸ ساعت از ورزش شدید، دست زدن به بینی، خوابیدن بر روی شکم و آرایش کردن به مدت ۱۲ ساعت خودداری کنند. نباید در معرض نور شدید خورشید قرار بگیرند، ماساژ صورت به مدت ۱۰ روز در آنها ممنوع می‌باشد و تا هفت روز نباید سیکار کشیده و مشروبات الکلی مصرف کنند.

لیفت بینی با نخ

برای لیفت و فرم‌دهی به بینی معمولا از نخ بخیه استفاده می‌کنند. ضخامت این نخها ۰.۱۲ میلی‌متر بوده و شامل نخ‌هایی به نام ‏پی دی او، کاگ، پلیکولید و هوریکان می‌شود. هر کدام از نخ‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته و جهت کاهش التهاب و افزایش کلاژن‌سازی متناسب با پوست فرد و شرایط متقاضی انتخاب می‌شوند.

فرم دهی به بینی گوشتی

فرم دهی به بینی گوشتی

مزایای فرم دهی به بینی با نخ

این عمل جزء موارد غیر تهاجمی بوده، از ایمن بالایی برخوردار است و باعث فرم‌دهی به بینی می‌شود. انحنا و خمیدگی بینی را از بین می‌برد، نتایج آن پایدار و طبیعی است، پوست را سفت می‌کند و سرعت انجام بالایی دارد. عمل لیفت نیازی به بی‌حسی ندارد، نتایج آن زودتر از عمل جراحی بروز می‌کند، دوره نقاهت کوتاهی داشته، پس از آن به سرعت می‌توان به فعالیت‌های روزانه بازگشت و از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه است.