تاریخ انتشار : جمعه 9 تیر 1402 - 5:05
4822 بازدید
کد خبر : 3368

گلنار فارسی برای لاغری| لاغرکننده های گیاهی در طب سنتی

گلنار فارسی برای لاغری| لاغرکننده های گیاهی در طب سنتی

گلنار فارسی برای لاغری در طب سنتی توصیه می شود. این گل خوشرنگ درخت انار سرشار از آنتی اکسیدان هاست و باعث کاهش احساس گرسنگی می شود.

گلنار فارسی برای لاغری در طب سنتی توصیه می شود. این گل خوشرنگ درخت انار سرشار از آنتی اکسیدان هاست و باعث کاهش احساس گرسنگی می شود.

شما طرفدار کاهش وزن به روش طبیعی هستید یا به سراغ مصرف قرص و انواع جراحی برای لاغری و تناسب اندام می روید؟ جالب است بدانید که هر چه بر گسترش فناوری و بالا رفتن کیفیت زندگی مدرن اضافه می شود، هستند بسیاری از کسانی که از روش های طبیعی برای کاهش وزن کمک میگیرند و اگر شما هم جزو این دسته هستید، احتمالا از شنیدن نام گلنار فارسی برای لاغری تعجب میکنید. کمی صبور باشید تا پس از خواندن این مقاله جالب، جزئیات بیشتری را درمورد نقش گلنار بدانید.

خواص گلنار فارسی برای لاغری

گلنار به گل درخت انار گفته می شود که به ظاهر درخت انار، زیبایی قرمز خوشرنگ میبخشد. این گیاه در طب سنتی نیروگاه خواص است و نه تنها برای سلامت بدن توصیه می شود بلکه به گفته پزشکان طبیعی، از فواید این گیاه دارویی برای کاهش وزن هم استفاده میکنند.

ارزش غذایی دمنوش گلنار

هر صد گرم گل انار ارزش کالریک زیر را داراست:

  • پروتئین: ۱.۶۷ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۸.۷ گرم
  • چربی: ۱.۱۷ گرم

روش مصرف گلنار فارسی

برای اینکه از تاثیر گلنار فارسی و لاغری در نتیجه مصرف آن بهره مند شوید لازم است نکات زیر را در زمان شروع مصرف رعایت کنید:

  • یک قاشق غذاخوری گلنار را در سه لیوان آب جوش به مدت سی دقیقه دم کنید. توصیه میکنیم کل دمنوش را یکجا میل نکنید و در طول روز بنوشید.
  • افراد مبتلا به دیابت بهتر است یک ساعت پس از غذای اصلی دمنوش را میل کنند.

نکات تکمیلی درمورد گیاه گلنار فارسی برای لاغری

گرچه گل انار از جمله گیاهان شناخته شده در طب سنتی ایرانی-اسلامی است، بسیاری از متخصصان تغذیه در کشورهای دیگر هم این گیاه را برای کاهش وزن و چربی سوزی شکم و پهلو توصیه میکنند.

جالب توجه اینکه به دلیل فراوانی ویتامین C در گلنار، مصرف دمنوش گلنار میل به خوردن شیرینی و تنقلات را کمتر میکند. پس فراموش نکنید اگر قصد دارید با جدیت برای نخوردن شیرینی و قند برنامه ریزی کنید، دمنوش گلنار را توصیه میکنیم.

بهترین گیاهان لاغرکننده کدام اند؟

اما داستان به این گل زیبا  خوشرنگ ختم نمی شود. دست شما برای انتخاب گیاهان لاغرکننده دیگر کاملا باز است! در ادامه با شش گیاه دیگر که از جمله بهترین ادویه ها برای کاهش وزن هستند بیشتر آشنا خواهید شد.

زردچوبه

این ادویه خوشبو در طب هندی ارزش و جایگاه ویژه ای دارد. بسیاری از افرادی که طرفدار ادویه برای لاغری هستند، به تاثیر زردچوبه برای کاهش وزن باور دارند. کورکومین Curcumin یک ترکیب طبیعی در زردچوبه است که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی به این ادویه می بخشد. به همین دلیل در کنار گلنار فارسی برای لاغری، انتخاب افراد برای کاهش وزن به شمار می رود.

زنجبیل

در کنار گلنار فارسی برای لاغری، زنبجیل را هم در رژیم لاغری تان بگنجانید.

در کنار گلنار فارسی برای لاغری، زنبجیل را هم در رژیم لاغری تان بگنجانید.

اگر شما هم از علاقه مندان چای زنجبیلی برای صبحانه رژیمی خود هستید، به تیم مینتی های طرفدار زنجبیل خوش آمدید!  درواقع این ادویه دوست داشتنی یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش وزن به شمار می رود. زنجبیل باعث کاهش اشتها و تنظیم قند خون می شود و هردو فاکتور برای کاهش وزن ضروری هستند. مصرف زنجبیل به کاهش جذب چربی در بدن کمک میکند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه ادویه محبوب همه کشورهاست و یک چاشنی عالی برای رژیم سالم خوری شما به حساب می آید. جدای از کاربردهای فراوانی که این ادویه دارد، خواص فراوانی در فلفل نهفته است. در کنار خواص زیاد برای سلامت گوارش، به بهبود کلسترول خون هم کمک میکند. این افزودنی باعث می شود تا زودتر وزن کم کنید و دلیل آن هم پیشگیری از شکل گیری سلول های چربی در بدن است.

زیره

آیا زیره به اندازه گلنار فارسی برای لاغری مفید است؟ شما مشخصا با یک ادویه مبارز چاقی روبه رو هستید! یکی از شگفت انگیزترین ادویه ها برای لاغری که تقریبا در هر آشپزخانه ایرانی و شرقی میتوان پیدا کرد. زیره را میتوانید برای انواع سوپ، سالاد و حتی کنار پنیر صبحانه داشته باشید.

هل

برای فاز چربی سوزی آماده می شوید؟ هل واقعا دستیار خوبی است. هل علاوه بر عطر بهشتی که دارد، یک ادویه عالی برای افزایش سوخت و ساز بدن به شمار می رود. همچنین اگر در رژیم لاغری خود به دنبال ادویه برای لاغری هستید، هل هم چربی سوزی عالی است و هم به پیشگیری از نفخ و بهبود سلامت گوارش کمک میکند.

یک فنجان دمنوش هل مانع گاز معده می شود. بنابراین شما هم یک دمنوش خوش عطر دارید و هم از فواید آن برای سلامتی تان بهره می برید.

دارچین

دارچین خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد و نقش مهمی در کاهش وزن به عهده گرفته است. این ادویه در کنار بهبود سوخت و ساز بدن، به کاهش گرسنگی و کنترل مؤثر سطح انسولین در خون کمک میکند. میتوانید از نوشیدن یک لیوان شیردارچین لذت ببرید یا صبحانه اوت میل خود را با طعم دارچین آماده کنید.

نقش رازیانه و گلنار فارسی برای لاغری

رازیانه هم مثل گلنار نیروگاه ویتامین هاست و خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد. از نقش این ادویه برای سلامت گوارش و کاهش احساس گرسنگی نباید غافل شوید. همچنین میتوانید رازیانه را برای وعده صبحانه خود درنظر بگیرید.

سخن پایانی

کاهش وزن با روش های طبیعی از جمله بی خطرترین روش ها به شمار می رود که کمترین عوارض را به دنبال دارد. یکی از همین روش ها مصرف گلنار فارسی برای لاغری ( گل درخت انار) است که به دلیل دربر داشتن ویتامین ها و خواص آنتی اکسیدانی که دارد، نه تنها برای سلامت گوارش مناسب است بلکه به کاهش احساس گرسنگی در فرد کمک میکند.

 

منبع: مینت فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید