تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 - 9:47
7688 بازدید
کد خبر : 1461

رژیم سه روزه عدسی | لاغری سریع با رژیم عدس

رژیم سه روزه عدسی | لاغری سریع با رژیم عدس

رژیم لاغری سه روزه با عدسی وعده لاغری در سه روز را به شما می دهد. برای مطالعه مزایا و معایب لاغری سه روزه با عدس، این مقاله را مطالعه کنید.

رژیم عدس مانع از ریزش مو، کم‌خونی و پیری‌زودس می‌شود. عدس یکی از موادغذایی مفید در خانواده‌ی حبوبات است. این ماده‌ی غذایی به دلیل داشتن مقادیر زیادی از آهن، در تولید هموگلوبین خون مؤثر است.

اگر هر فرد روزانه به طور متوسط ۲۰۰ گرم عدس مصرف کند، حدود ۳۶ درصد از آهن مورد نیاز بدنش تأمین می‌شود. عدس در همان حال که تاثیر زیادی بر سلامت جسمانی دارد، در روند کاهش وزن نیز مؤثر است.

برای لاغر شدن بهتر است غذاهایی مصرف کنیم که حجم زیادی از معده را بگیرند یا به اصطلاح معده را پر کنند. با خوردن اینگونه غذاها تا مدت طولانی احساس سیری خواهید کرد و میلی به خوردن غذا نخواهید داشت.

رژیم لاغری عدسی دقیقا از همین قانون پیروی می‌کند. عدس فیبر بالایی دارد و معده را پر می‌کند. به همین دلیل است که فرد تا ساعت‌ها احساس ضعف و گرسنگی نخواهد کرد. از طرفی عدس این خاصیت را دارد که انرژی را به آهستگی رها میکند. به بیان دیگر انرژی عدس در مدت زمان طولانی‌تری به قند تبدیل می شود.

پس رژیم لاغری عدس بسیار موثر است. محققان معتقدند علاوه بر عدس میتوان از لوبیا، لپه و دال عدس نیز در رژیم لاغری خود استفاده کرد چرا که همین خاصیت را دارند و به لاغری بدن کمک میکنند.

چرا رژیم عدسی برای لاغری؟

اگر از طرفداران عدس هستید پس حتما به میزان زیاد و منظم استفاده کنید.  ولی اگر نیستید باید به شما بگویم که این مطلب را تا انتها بخوانید. چون با خواندن آن قطعا نظرتان عوض خواهد شد و عدس را جز برنامه روزانه‌تان خواهید داشت. عدس هم مانند حبوبات دیگر جایگاه ویژه‌ای در تغذیه سالم دارد. این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است. همین عدس‌های کوچک که میبینید نه تنها فاقد چربی هستند، بلکه به تناسب اندام شما نیز کمک خواهند کرد.

افرادی که رژیم گیاهخواری گرفته اند به میزان زیاد از عدس استفاده میکنند چرا که عدس دارای پروتئین گیاهی است و نیاز بدن به پروتئین را برطرف میکند. پس جایگزین خوب و مناسبی برای گوشت قرمز است. پس شک و تردید را کنار بگذارید و از این ماده غذایی استفاده کنید.

رژیم لاغری عدسی
خواص عدسی برای لاغری

رژیم سه روزه عدسی

بسیاری میپرسند که آیا میشود رژیم لاغری سریع با عدسی گرفت؟ بله. عدس همانطور که گفته شد منبع پروتئین است و علاوه بر آن زود هضم است. یکی از مشکلاتی که گوشت قرمز دارد دیر هضم بودن آن است. مثلا بعد از خوردن یک استیک گوشت زمان زیادی صرف هضم آن و جذب مواد مغذی آن به روده‌ها میشود ولی در مورد عدس اینگونه نیست. عدس حاوی نوعی اسید آمینه است که زود جذب بدن و هضم میشود. بنابراین میتواند به راحتی باعث لاغری بدن شود. البته اگر عدسی را با سوسیس، کالباس یا سایر مواد غذایی سنگین مصرف کنید طبیعی است که هضم عدس نیز سخت شده و زمان میبرد. اما اضافه کردن عدس به سبزیجاتی مثل کاهو، کلم، هویج و کدو نه تنها هیچ ایرادی ندارد بلکه روند کاهش وزن را سرعت میبخشد.

رژیم لاغری با عدسی به صورت سالاد

در اینجا میخواهیم رژیم لاغری با عدسی به صورت سالاد را آموزش دهیم. بسیاری از افراد ترجیح میدهند به جای خوراک عدسی سالاد آن را میل کنند. همانطور که می دانید سبزیجات و میوه‌جات هم به صورت جداگانه خاصیت کاهش وزن و لاغری را دارند. این سالاد بسیار خوشمزه است و مطمئن باشید از درست کردن و خوردن آن پشیمان نمیشوید!

مواد لازم

عدس پخته شده و طعم دار شده ۴۰۰ گرم

پنیر تازه‌ی کم چرب ۵۰ گرم

گوجه گیلاسی ۵ عدد

هویج رنده شده ۱ عدد

جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده ۱ عدد

زیتون بدون هسته ۱۰ عدد

ذرت ۲ قاشق غذاخوری

روغن زیتون و سرکه‌ی سفید به میزان لازم

طرز تهیه این سالاد خیلی سریع و ساده است. ابتدا پیاز را پوست میکنیم و حسابی خرد می کنیم. حالا هویج را رنده کرده و جعفری را خرد میکنیم. پنیر را به صورت مکعب‌های کوچک دربیاورید. عدس های پخته شده را درون یک ظرف مناسب بریزید. حالا پیاز، جعفری، پنیر، ذرت، گوجه و هویج را اضافه کنید. مراقب باشید که زیتون‌ها هسته نداشته باشند. آنها را هم اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند و طعم همدیگر را بگیرند.

می توانید کمی سرکه و روغن زیتون اضافه کنید. در صورت تمایل میتوانید کمی فلفل سیاه هم به سالاد خود بزنید. از خواص فلفل سیاه هم برای لاغری غافل نشوید!

 در ادامه به بررسی رژیم لاغری سریع با عدسی و تاثیر این ماده‌ی غذایی بر سلامت بدن می‌پردازیم.

  • عدس کنترل‌کننده‌ی اشتهاست
  • مصرف عدس و عملکرد بهتر سیستم گوارش
  • رژیم لاغری سریع با عدسی توصیه پزشکان است
  • کاهش میزان کالری بدن
  • عدس مانع از کم‌خونی می‌شود
  • عدسی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد
  • نکات مهم برای تاثیر غذای رژیمی با عدسی
رژیم لاغری سریع با عدسی مانع از ریزش مو، کم‌خونی و پیری‌زودس می‌شود.

عدس کنترل‌کننده‌ی اشتهاست

یکی از دلایلی که باعث شده است تا بسیاری به رژیم لاغری سریع با عدسی تاکید کنند، وجود فیبر زیاد در این ماده‌ی غذایی است. به همین دلیل وقتی عدس میل می‌کنید، اشتهای شما برای صرف غذا کمتر می‌شود. اگر عدس پخته را قبل از صرف غذا میل کنید، اشتهای شما برای غذاخوردن کمتر می‌شود. بنابراین این ماده‌ی غذایی با کنترل اشتها تاثیر زیادی در روند کاهش وزن دارد. کسانی که قصد لاغری دارند، بهتر است عدس پخته را به جای شام مصرف کنند.

مصرف عدس و عملکرد بهتر سیستم گوارش

یکی از تاثیرات عدس بر کاهش وزن، بهبود متابولیسم بدن است. این ماده‌ی غذایی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین B3 است. بنابراین تاثیر زیادی در بهبود وضعیت سیستم عصبی دارد. از سوی دیگر به کارکرد بهتر دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند. وجود فیبر زیاد در عدس، به دفع موادزائد از بدن کمک می‌کند. کسانی که به یبوست مبتلا هستند، می‌توانند عدس مصرف کنند. پس عدس با عملکرد بهتر سیستم گوارش، از چاقی و ورود مواد زائد به بدن، جلوگیری می‌کند.

یکی از دلایلی که باعث شده است تا بسیاری به رژیم لاغری سریع با عدسی تاکید کنند

رژیم لاغری سریع با عدسی توصیه پزشکان است

بسیاری از افراد به طور خودسرانه اقدام به تهیه‌ی یک برنامه‌ی غذایی برای خود می‌کنند. اگرچه ممکن است بعد از مدت کوتاهی وزن زیادی کم کنند. اما با مشکلاتی مثل ریزش مو، گود رفتن زیر چشم، پیدایش چروک در صورت و پیری زودرس روبه‌رو می‌شوند. دلیل اصلی آن حذف موادغذایی مقوی در برنامه‌ی غذایی روزانه است. همچنین برخی از آن‌ها یک وعده‌ی غذایی را به طور کامل از برنامه‌ی روزانه‌ی خود حذف می‌کنند. به طوری‌که بیش‌تر آن‌ها از خوردن شام خودداری می‌کنند. در حالی که حذف یک وعده‌ی غذایی عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.
فیبر موجود در عدس نیز میزان کلسترول و قندخون را کاهش می‌دهد. بنابراین به لاغری بدن کمک می‌کند. از سوی دیگر در لاغری سریع با عدسی اسیدفولیک، آهن و پروتئین مورد نیاز بدن تأمین می‌شود. عدس یک ماده‌ی غذایی سرشار از ویتامین‌های B و C است. پس با مصرف این ماده‌ی غذایی در زمان کاهش وزن با ریزش مو و مشکلات ناشی از پوست روبه‌رو نمی‌شوید. میزان پروتئین موجود در عدس با پروتئین گوشت برابری دارد.

کاهش میزان کالری بدن

یکی دیگر از تاثیرات مفید عدسی بر روند لاغری، کاهش میزان کالری بدن است. به دلیل تاثیری که این ماده‌ی غذایی بر خروج موادزائد از بدن دارد، میزان کالری اضافه‌ی بدن تا حد زیادی کم می‌شود. از سوی دیگر کالری موجود در عدس پایین است. هر ۲۰۰ گرم عدس دارای ۲۳۰ واحد کالری مفید است. این میزان کالری برای انجام فعالیت‌های روزانه کافی است و باعث تجمع چربی اضافه در بدن نمی‌شود.

رژیم لاغری سریع با عدسی توصیه پزشکان است

عدس مانع از کم‌خونی می‌شود

رژیم لاغری سریع با عدسی این مزیت را به همراه دارد که باعث کم‌خونی در افراد نمی‌شود. شما برای تأمین میزان آهن مورد نیاز بدن باید گوشت مصرف کنید.

این در حالیست که گوشت همراه با چربی است و کلسترول بد خون را افزایش می‌دهد. اما عدس دارای مقادیر بالایی از آهن است که در تولید هموگلوبین خون تاثیر دارد. این در حالیست که با مصرف عدس، کلسترول منفی خون بالا نمی‌رود. پس اگر غذای رژیمی با عدسی را در زمان شام مصرف کنید، علاوه بر لاغری، از کم خونی هم پیشگیری می‌شود.

عدسی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد

هموگلوبین مسئولیت نقل و انتقال اکسیژن را در بدن برعهده دارد. این ماده یکی از مهم‌ترین آنزیم‌ها برای متابولیسم بدن محسوب می‌شود. زمانی که میزان هموگلوبین موجود در خون افزایش پیدا می‌کند، بدن قدرت بیشتری برای سوخت و ساز چربی‌ها پیدا می‌کند. پس با مصرف عدسی مقدار زیادی از چربی‌های اضافه‌ی بدن نیز از بین می‌روند.

رژیم لاغری سریع با عدسی و جلوگیری از کم خونی

نکات مهم برای تاثیر غذای رژیمی با عدسی

اگر قصد دارید عدس را به جای غذاهای پرکالری مصرف کنید، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • تاثیر غذای رژیمی با عدسی زمانی مشخص می‌شود که آن را قبل از غذاهای سنگین و پرکالری مصرف کنید.
  • بعد از مصرف عدسی از مصرف غذاهای پرکالری خودداری کنید.
  • عدس را باید با نمک کم مصرف کنید. در این صورت بعد از مدت کوتاهی متوجه تاثیر آن بر روند کاهش وزن خواهید بود. در صورت استفاده‌ی بیش از حد از نمک، عدس نتیجه‌ی معکوس به همراه دارد.
  • عدس پخته را باید در یک ظرف سربسته و در یخچال، تنها به مدت ۳ روز نگهداری کنید.

منبع: کرفس

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید