تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 8:08
58 بازدید
کد خبر : 3510

رژیم بستنی چیست؟

رژیم بستنی چیست؟

رژیم بستنی بر اساس رژیم کالری شماری برنامه ریزی شده است و هدف آن این است که شما مواد غذایی کمتری مصرف کنید. همچنین با جای دادن خوراکی هایی مانند بستنی ولع خوردن آن ها را از دست بدهید.

رژیم بستنی برای لاغری نامی است که با شنیدن نام آن بدون شک بیشتر افراد وسوسه می شوند برای کاهش وزن به سمت آن بروند. از همان ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم این رژیم این گونه نیست که هر اندازه دوست داشته باشید بستنی بخورید و سپس شاهد کاهش وزن باشید.

رژیم غذایی لاغری بستنی بر اساس رژیم کالری شماری برنامه ریزی شده است و هدف آن این است که شما مواد غذایی کمتری مصرف کنید. همچنین با جای دادن خوراکی هایی مانند بستنی ولع خوردن آن ها را از دست بدهید.

اگر قصد دارید با این رژیم لاغری وسوسه انگیز و خوشمزه آشنا شوید می توانید در ادامه راه ما را همراهی کنید.

رژیم بستنی چیست؟

رژیم بستنی چیست

رژیم بستنی در اصل بر اساس کتابی آمده است که توسط مک کورد در سال ۲۰۰۲ تالیف شده است. فرضیه ای که او در کتاب خود بابت این رژیم لاغری آورده است بسیار ساده است.

در رژیم لاغری بستنی شما تنها کافیست در میان وعده های خود مقدار بسیار کمی بستنی اضافه کنید. اما این موضوع به خودی خود موجب کاهش وزن و لاغری شما نمی شود.

جو بارتل متخصص تغذیه در این باره توضیح می دهد که رژیم لاغری با بستنی یک رژیم کم کالری است. این بدان معنا است افراد در هر زمان که برای لاغری رژیم کالری شماری محدود را دنبال می کنند و کالری کمتری از آن چه در روز می سوزانند می خورند وزن کم خواهند کرد.

این رژیم غذایی نشان می دهد که شما می توانید هم بستنی یا خوراکی های دیگر مانند شیرینی خامه ای را به میان وعده های خود اضافه کنید و هم چنان وزن خود را کاهش دهید.

در نتیجه این کاهش وزن به این دلیل نیست که بستنی حاوی قدرت جادویی کاهش وزن است. بلکه به این دلیل است که شما در این نوع رژیم غذایی تنها کالری دریافتی را بسیار محدود کرده اید.

البته باید به این نکته اشاره کنیم علاوه بر بستنی در رژیم غذایی لاغری متخصص تغذیه در برنامه غذاییتان غذاهای کم چربی و فیبر زیاد را جای می دهد. چرا که میوه و سبزیجات جزو سالم ترین پیشنهادات هر رژیم غذایی است.

چرا در رژیم لاغری بستنی اضافه می کنند؟

رژیم بستنی باعث لاغری می شود

درباره رژیم بستنی متخصص تغذیه بارتل می گوید حتما هدفی از اضافه کردن بستنی به رژیم غذایی لاغری وجود دارد. او می گوید زمانی که مردم را از چیزی که دوست دارند و از آن لذت می برند می برند محروم نکنید احتمال آن که رژیم غذایی لاغری خود را ادامه دهند بسیار بالاتر می رود.

بدون شک محروم کردن آن ها از مواد خوراکی که دوست دارند نتیجه ی کاملا عکس دارد. چرا که آن ها بیشتر زمان ها ولع خوردن خوراکی های حذف شده را دارد.

در این باره این متخصص تغذیه می گوید با مجاز کردن بستنی در رژیم غذایی ممکن است فکر کنید این ماده غذایی به عنوان خوراکی است که نمی تواند تاثیری در لاغری و کاهش وزن شما داشته باشد. اما رژیم لاغری بستنی موجب محدود شدن کالری دریافتی خواهد شد.

برای مثال کسی که باید روزانه ۱۲۰۰ کالری بخورد؛ در کوتاه مدت شاهد کاهش وزن خواهد بود. چرا که بدن دچار کمبود کالری خواهد بود. این بدان معنا است این لاغری مربوط به بستنی نیست بلکه وابسته به کاهش کالری دریافتی است.

آیا رژیم بستنی با خطر همراه است؟

در رژیم بستنی خوردن تنها بستنی هرگز سالم نیست و مصرف زیاد بستنی در حالی که رژیم کم کالری را دنبال می کنید بسیار خطرناک است. چرا که ممکن است به جای کاهش وزن موجب افزایش وزن در شما شود.

۱. رژیم بستنی و ناپایداری آن

در رژیم بستنی که شما کالری بسیار کمی را روزانه دریافت می کنید موجب می شود مایعات زیادی را از دست بدهید. در نتیجه این امر در ظاهر این توهم را ایجاد می کند که شما وزن از دست داده اید. اما واقعیت در این است که تغییر زیاد محسوسی ایجاد نشده است.

در نتیجه کاهش وزن دائمی نیست و بیشتر رژیم گیرندگان وقتی به رژیم های روزانه عادی خود باز می گردند مجدد شاهد بازگشت وزن و سایز هستند.

بارتل متخصص تغذیه در این باره می گوید همه غذاهایی که به عنوان غذاهای سالم توصیف می شوند در حقیقت سالم نیستند و بسیاری از رژیم های غذایی  پاک به دلیل داشتن کالری دریافتی بسیار کم خطرناک هستند.

۲. ناسالم بودن رژیم غذایی بستنی

یک فنجان بستنی وانیلی می تواند حاوی ۲۷۳ کالری، ۳۱ گرم کربوهیدرات، ۱۴.۵ گرم چربی و ۲۸ گرم قند باشد. حتی بستنی بدون چربی و شیر حاوی شیر بدون افزودن قند حاوی حداقل ۶ گرم قند شیر (لاکتوز) در هر فنجان است و فاقد فیبر است.

متخصصان تغذیه درباره رژیم بستنی می گویند این دسر خوشمزه سرشار از چربی های اشباع و شکر است. در نتیجه اگر قرار باشد در کنار رژیم لاغری استفاده شود بسیار باید در میزان مصرف آن احتیاط کرد.

علاوه بر این کالری بالای بستنی جای کمی برای غذاهای غنی از مواد مغذی در رژیم کم کالری باقی می گذارد. در نتیجه این امر ممکن است به مرور زمان موجب کمبود مواد حیاتی و لازم در بدن شود.

آیا رژیم بستنی مناسب است؟

آشنایی با مضرات رژیم لاغری بستنی

رژیم بستنی به طور صادقانه رژیم غذایی سالمی نیست و در طولانی مدت موجب برخی از عوارض از جمله ریزش مو خواهد شد. بیشتر متخصصین تغذیه بر این باور هستند یک رژیم غذایی سالم و متعادل که غنی از سبزیجات، میوه ها، پروتئین های بدون چربی و غلات کامل است بدون شک سالم ترین راه برای کاهش وزن است.

همچنین این را در نظر داشته باشید در کنار یک رژیم غذایی سالم باید یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید. چرا که رژیم غذایی موجب کاهش وزن می شود و ورزش کردن علاوه بر سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن به تناسب اندام نیز کمک می کند.

از طرفی این را به خاطر داشته باشید مصرف کمی بستنی یا گاه به گاه آن نمی تواند موجب آسیب و چاقی شما شود. در نتیجه اگر این اصل را رعایت کنید می توانید با خیال راحت و با لذت آن را میل کنید.

 

منبع: drpasdar

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید