قیمه ریزه علاوه بر غذای رژیمی بودن، از اون دسته غذاهای خوشمزه و کاربردیه که کمتر کسی هست که اون رو دوست نداشته باشه. امروز در بخش آشپزی رژیمی می‌خوایم طرز تهیه‌ی این غذای سالم رو به روش رژیمی به شما آموزش بدیم. در پایان هم میزان کالری دریافتی از این غذای رژیمی رو برای شما نوشتیم. پس همراه ما باشید.
مواد لازم برای تهیه قیمه ریزه ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
نعنا خشک ۱ قاشق چایخوری
سیب زمینی ۳ عدد
گوجه فرنگی ۳ عدد
جو پرک ۱ پیمانه
لیمو ترش تازه ۱ عدد
فلفل سبز و قرمز ۲ عدد
سیر ۵ حبه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه قیمه ریزه

مرحله اول

برای تهیه قیمه ریزه خوشمزه در ابتدا گوشت چرخ کرده را به همراه ۱ عدد پیاز خرد شده و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و نعنا خشک درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا از مخلوط گوشت چرخ کرده به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و به صورت قلقلی قلقلی فرم می دهیم. حالا گوشت های قلقلی را درون یک کاسه گذاشته و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کنند.

مرحله سوم

حالا پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.

مرحله چهارم

در ادامه تهیه قیمه ریزه، سیر را به همراه فلفل قرمز و سبز به صورت نگینی ریز خرد کرده و کنار می گذاریم. زمانی که پیاز شیشه ای شد، مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا زردچوبه کاملا سرخ شود.

مرحله پنجم

حالا فلفل های خرد شده را به همراه سیر و مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و می شوییم، سپس به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه سیب زمینی های خرد شده را به همراه جو پرک به قابلمه اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن رب گوجه فرنگی را به قابلمه افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی کاملا از بین برود.

مرحله هفتم تهیه قیمه ریزه رژیمی

در این مرحله گوجه فرنگی ها را شسته و پوست شان را جدا می کنیم، سپس به صورت درشت خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه به مقداری که روی سطح مواد را بپوشاند به قابلمه آب می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم مواد کاملا پخته و نرم شوند، سپس گاهی خورش قیمه ریزه را هم زده تا جو پرک ته نگیرد. در این فاصله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و قلقلی ها را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه گوشت های قلقلی را بدون روغن درون تابه گذاشته و درب تابه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم گوشت ها کاملاً سرخ و مغز پخت شوند. زمانی که مواد پخته شدند گوشت های قلقلی را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله درب تابه را بسته و اجازه می دهیم خورش بجوشد تا کاملا پخته و جا بیفتد. زمانی که خورش قیمه ریزه جا افتاد آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه کرده و پس از ۱ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. نوش جان.

اطلاعات تغذیه‌ای و کالری قیمه ریزه رژیمی

هر قاشق غذاخوری قیمه حاوی ۴۴ کالری هست که اگه با این روش قیمه‌تون رو تهیه کنید، هر قاشق از اون حاوی ۴۰ کالری خواهد بود. اطلاعات غذایی زیر مربوط به ۱۰۰ گرم از این خورشت هست:
کالری: ۲۰۰
کربوهیدرات: ۲۶
گرم چربی: ۴ گرم
پروتئین: ۱۵ گرم