تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 تیر 1402 - 8:55
83 بازدید
کد خبر : 3362

بلغمی ها و لاغری| ۴ ترفند لاغری سریع برای افراد بلغمی

بلغمی ها و لاغری| ۴ ترفند لاغری سریع برای افراد بلغمی

بلغمی ها به دلیل افزایش شاخص توده بدنی و توده چربی شکم و پهلو، به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

 بلغمی ها به دلیل افزایش شاخص توده بدنی و توده چربی شکم و پهلو، به مراقبت بیشتری نیاز دارند. اگر به طب سنتی و روش های طبیعی برای کاهش وزن علاقه مند باشید احتمالا درمورد چهار مزاج رایج بین افراد شنیده اید؛ بلغم، صفرا، سودا و دموی. هر یک از اخلاط یا مزاج چهارگانه ویژگی هایی دارد که پس از معاینه پزشک طبیعی، براساس مزاج غالب، روش هایی برای درمان بیماری ها و همچنین کنترل وزن به فرد توصیه می شود. در این جمع، بلغمی ها به دلیل افزایش شاخص توده بدنی و توده چربی شکم و پهلو، به مراقبت بیشتری نیاز دارند. در این مقاله قصد داریم به نکاتی درمورد لاغری سریع بلغمی ها اشاره کنیم و ببینیم چطور این دسته از افراد میتوانند با رژیم غذایی سالم، وزن اضافه خود را کم کنند و به تناسب اندام برسند.

نکاتی برای لاغری سریع بلغمی ها

درصورتیکه تمایل داشته باشید از درمان های طبیعی در طب سنتی کمک بگیرید، لازم است برای تشخیص مزاج اقدام کنید. اگر ویژگی های زیر را داشته باشید مشخصا شما یک فرد بلغمی مزاج هستید:

  • سرد بودن دست و پا
  • احساس خواب آلودگی
  • ترش مزگی دهان
  • دیر و بد هضم شدن غذا
  • شل بودن پوست
  • تراوش آب دهان در زمان خواب
  • ادرار زیاد یا پرفشار
  • زانو و پادرد
  • تپش قلب
  • اسپاسم شانه ها، گردن و کمر
  • احساس ضعف و بی حالی
  • تنگی نفس
  • وجود لکه های قهوه ای رنگ داخل چشم

دقت کنید که همه این ویژگی ها در افراد بلغمی یکسان نیست. بعضی از افراد علائم را سریع تر تجربه میکنند و برای بعضی دیگر این علائم، درصورت تشخیص ندادن به موقع، باعث عمیق و طولانی تر شدن، می شود.

بایدها در رژیم لاغری سریع شکم بلغمی ها

با رعایت نکات زیر میتوانید امیدوار باشید با کمک درمان طبیعی، به نتیجه مورد نظر خود، کاهش وزن سالم، برسید:

خداحافظی با چربی حیوانی

همانطور که بالاتر توضیح دادیم، فرد بلغمی توده چربی بیشتری در بدن خود ذخیره دارد. بنابراین هوشمندانه است که برای تامین چربی مورد نیاز بدن، چربی حیوانی را کاملا کنار بگذارید و فقط از چربی های گیاهی سالم ( روغن های گیاهی مثل روغن کنجد، سویا، زیتون، نارگیل و یا آفتابگردان) استفاده کنید.

لاغری سریع بلغمی ها با نوشیدن آب کافی

افراد بلغمی میل چندانی به نوشیدن آب ندارند و در طول روز کمتر تشنه می شوند. اما در صورت احساس تشنگی، به جای آب، به سراغ مایعات شیرین یا صنعتی مثل نوشابه می روند. درنتیجه خطر چاقی همیشه در کمین سلامت آنهاست.

توجه داشته باشید که یکی از بهترین نوشیدنی های چربی سوز، آب است که بدون هیچ هزینه و دردسری میتوانید آن را برای کاهش وزن درنظر بگیرید. همچنین ناگفته نماند که افزودن آب سالم به رژیم لاغری یکی از بهترین گزینه ها برای سم زدایی از بدن به شمار می رود.

لاغری سریع بلغمی ها با نوشیدن مایعات مخصوصا آب سالم، نتیجه بخش می شود.

لاغری سریع بلغمی ها با نوشیدن مایعات مخصوصا آب سالم، نتیجه بخش می شود.

مهم: بلغمی مزاج ها نباید آب یخ بنوشند. بلکه بنابر توصیه طب سنتی، نوشیدن آب سرد جوشیده یا آب ولرم برای این مزاج بهتر است.

خوب و به اندازه بخوابید

در طب سنتی و بنابر توصیه پزشک طبیعی، افرادی که بلغمی مزاج هستند بهتر است پیش از طلوع خورشید بیدار شوند. درواقع خواب صبح برای این مزاج مناسب نیست و خطر افزایش وزن را به همراه دارد. اگرچه بخشی از کالری سوزی در خواب اتفاق می افتد، اما توجه به این نکته لازم است.

ناهار را حذف کنید

بنابر توصیه و تشخیص پزشک طبیعی، وعده ناهار برای افراد بلغمی مناسب نیست و باعث افزایش وزن بیشتر آنها می شود. بنابراین تاجاییکه میتوانید این وعده را از برنامه غذایی تان حذف کنید. البته ناگفته نماند، حذف این وعده به سادگی ممکن نیست و برای لاغری سریع بلغمی ها به زمان بیشتری برای عادت به نخوردن وعده ناهار دارند.

باید اضافه کنیم که به اندازه بی اهمیت بودن وعده ناهار برای افراد بلغمی، وعده صبحانه اهمیت دارد. همچنین توصیه میکنیم وعده شام را بین ساعات ۷-۹ شب میل کنید.

چرا لاغری برای مزاج بلغم مهم است؟

این نوع مزاج در طب سنتی به مراقبت و نظارت بیشتری نیاز دارد و دلیل آن، بالا بودن عدد شاخص توده بدنی و افزایش توده چربی شکم و پهلو است. به همین دلیل، نیاز به یک برنامه هدفمند برای چربی سوزی شکم از جمله ضروریات برای رژیم کاهش وزن این افراد است.

سخن پایانی

در طب سنتی به طور کلی چهار مزاج طبیعی شناسایی شده است؛ بلغم، صفرا، سودا و دم. مزاج بلغم به دلیل بالا بودن شاخص توده بدنی و افزایش توده چربی شکم و پهلو به مراقبت بیشتری برای تناسب اندام نیاز دارد.

برای لاغری سریع بلغمی ها، لازم است این افراد چربی حیوانی را کاملا حذف کنند و فقط به سراغ چربی های گیاهی مثل انواع روغن های گیاهی بروند. نخوردن وعده ناهار، خواب کافی، بیدار شدن پیش از طلوع آفتاب و نوشیدن آب سالم به جای انواع نوشیدنی های شیرین یا مصنوعی از جمله مهم ترین مراقبت ها برای لاغری سریع بلغمی ها است که با رعایت این موارد، میتوانند امیدوار باشند که با یک روش طبیعی، وزن خود را کم کنند.

 

منبع: مینت فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید