تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402 - 8:19
65 بازدید
کد خبر : 3378

دوش آب سرد باعث لاغری می شود؟| سرمادرمانی برای چربی سوزی

دوش آب سرد باعث لاغری می شود؟| سرمادرمانی برای چربی سوزی

چنانچه تحت رژیم لاغری هستید، سعی کنید ۲ تا ۳ بار در هفته از دوش آب سرد برای افزایش متابولیسم خود کمک بگیرید‌.

چنانچه تحت رژیم لاغری هستید، سعی کنید ۲ تا ۳ بار در هفته از دوش آب سرد برای افزایش متابولیسم خود کمک بگیرید‌.

سرما درمانی Cryotherapy یکی از روش درمانی جایگزین است که بدن را درمعرض دمای سرد قرار میدهد. از دوران باستان، سرما درمانی روشی برای بهبود گردش خون، کاهش التهاب، کاهش استرس و حتی کمک به کاهش وزن به شمار می رفته است. تااین قسمت ابهامی وجود ندارد جز اینکه ایا دوش آب سرد باعث لاغری می شود و آیا واقعا سرما درمانی به کاهش وزن و چربی سوزی بدن کمک میکند؟

شاید برایتان جالب باشد اما طرفداران سرمادرمانی معتقداند که این روش درمانی طبیعی به چربی سوزی بدن کمک میکند. بنابراین وقت آن رسیده تا درستی این ادعا را بیشتر بررسی کنیم.

ایا دوش آب سرد باعث لاغری می شود؟

باوجود توضیحات بالا آیا چنین ادعایی درست است؟ با پاسخی کوتاه ادامه می دهیم.

سرما درمانی یا دوش آب سرد از جمله روش های لاغری نیست.

البته بااینکه سرما کاری میکند تا کالری سوزی بیشتری داشته باشید ولی مقدار کالری سوزی آنقدر ناچیز است که نمیتوانید روی آن برای چربی سوزی حسابی باز کنید. پس چرا از شما میخواهیم تا این مقاله را تا پایان بخوانید؟

در این مقاله به ناگفته هایی درمورد دوش آب سرد و اصلاح باور عموم درمورد تاثیر سرما درمانی بر کاهش وزن میپردازیم.

دوش آب سرد برای لاغری و چربی سوزی

دوش آب سرد برای لاغری

فواید دوش آب سرد برای سلامتی چیست؟

با دانستن اینکه آیا اب سرد باعث لاغری می شود نوبت به بررسی مهم ترین فواید دوش آب سرد برای سلامتی می رسد:

تسکین مشکلات پوستی

خبر خوب اینکه دوش آب سرد به کاهش التهاب پوستی و تسکین علائم اگزما، شوره سر، درماتیت و پسوریازیس کمک میکند و آب سرد با خاصیت ضدالتهابی که دارد و همچنین به عنوان روشی برای بهبود گردش خون یکی از روش های طبیعی برای سلامت عمومی بدن به شمار می رود.

افزایش هوشیاری و تمرکز

عجیب نیست که افراد، رژیم های لاغری را نه فقط با هدف کاهش وزن که برای بهبود سلامت روانی هم درنظر میگیرند. بنابراین چه طرفدار دوش آب سرد باشید چه بخواهید یکی از انواع رژیم های لاغری را امتحان کنید، هردو به افزایش تمرکز و هوشیاری شما کمک میکند.

پاسخ به ایا دوش آب سرد باعث لاغری می شود، منفی است. اما دوش آب سرد با شوکی که به بدن وارد میکند باعث تحریک حواس و افزایش هوشیاری شما می شود. این یعنی تمرکز بهتر برای انجام فعالیت روزانه مخصوصا وقتی میخواهید روز خود را آغاز کنید.

افزایش گردش خون

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم سرما درمانی نقش محرک گردش خون را دارد. درواقع چند دقیقه ایستادن زیر دوش آب سرد بدن را از شر سموم و مواد اضافی خلاص و درنهایت به کاهش خستگی و بی حالی کمک میکند.

باید اضافه کنیم که

لزوما با انتخاب یک سبک و رژیم غذایی، رژیم دیتوکس یا سم زدایی، به سم زدایی از بدن کمک نمی کنید. بلکه با چند دقیقه ایستادن زیر دوش آب سرد هم میتوانید به بدن در دفع سموم و مواد اضافی کمک کنید.

ایا دوش آب سرد باعث لاغری می شود: افزایش سلامت موها

روی تاثیر گذار بودن سرما درمانی بر چربی سوزی حساب نکنید. درعوض میتوانید نقش دوش آب سرد را بر کاهش اندازه فولیکول های مو به خاطر بسپارید. این اتفاق باعث می شود تا موها رطوبت را بهتر جذب کنند. کوچک شدن فولیکول های مو جلوی موخوره را میگیرد و ظاهر شاداب و درخشانی به موها می بخشد.

هرچند وقت دوش آب سرد مفید است؟

ازآنجاییکه دوش آب سرد باعث لاغری نمی شود، فاصله بین هر حمام یک هفته باشد مناسب است.

روش درست این است که هرچند روز یا هفته ای یک مرتبه دوش آب سرد بگیرید. البته این فاصله گذاری به حساسیت بدن شما به سرما و سبک زندگی تان بستگی دارد.  اما چرا روی فاصله گذاری بیشتر تاکید میکنیم؟

دوش آب سرد باعث استرس می شود و واکنش بدن را به این محرک فعال میکند. البته واکنش به مقدار کمی استرس مشکلی ایجاد نمیکند ولی اگر، حالا که پاسخ ایا دوش آب سرد باعث لاغری می شود را میدانید، زیاده روی کنید خطر خستگی زیاد، کاهش ایمنی بدن و بیماری های دیگر در کمین سلامتی شما خواهد بود.

هر دوش آب سرد چقدر باید طول بکشد؟

مدت زمان استاندارد ایستادن زیر دوش آب سرد بین ۱-۲ دقیقه است. درواقع شما نباید بیشتر از این مدت از آب سرد استفاده کنید. توصیه میکنیم برای شروع به تدریج این زمان را افزایش بدهید که با ۲۰-۳۰ ثانیه شروع و به مرور بیشتر می شود.

فراموش نکنید که

دوش آب سرد تا زمانی بدون ضرر است که باعث لرزش شما نشود. با شروع این حالت باید از زیر دوش بیرون بیایید. نیازی نیست خیلی به خودتان سخت بگیرید چون نه به عنوان روشی برای کاهش وزن توصیه شده است و نه بدن تحمل این فشار غیرعادی را برای عادت کردن به سرما دارد. فقط کمی شوک به بدن وارد کنید و پایان داستان!

نکات تکمیلی درمورد دوش آب سرد

تااین قسمت مقاله مشخص شد که پاسخ ایا دوش آب سرد باعث لاغری می شود، چیست. ما درمورد مزایای دوش آب سرد هم برایتان نوشتیم تا آن را به عنوان یکی از روش های افزایش سلامتی و شادابی درنظر بگیرید. با خواندن نکات تکمیلی زیر، آگاهی به مراتب بهتری درمورد سرما درمانی پیدا میکنید.

  • به خودتان سخت نگیرید. پیشنهاد ما شروع با آب گرم و کاهش تدریجی دمای آب است تا اینکه از ماندن زیر دوش آب سرد احساس خوشایندی داشته باشید.
  • زیاده روی نکنید. آب خیلی سرد باعث شوک و ناراحتی می شود. سعی نکنید که دمای آب را خیلی پایین بیاورید. چون باعث کاهش تمرکز و کلافگی شما می شود.
  • دوش آب سرد کوتاه مدت؛ با مدت زمان کوتاه شروع کنید و درنهایت به ۱-۲ دقیقه برسانید. وقتی به سرما عادت کردید میتوانید مدت زمان ماندن زیر دوش را هم افزایش بدهید. بهترین و بیشترین زمان دوش آب سرد ۳-۵ دقیقه است.
  • از شیرمخالف دوش استفاده کنید. شیرهای مخالف به تغییر بهتر دما در لحظه کمک میکنند. با شیر آب گرم شروع کنید و سپس به مدت ۳۰-۶۰ ثانیه شیر آب سرد را باز کنید. این چرخه باید ۳-۴ مرتبه تکرار شود تا درنهایت با دوش آب سرد تمام کنید. این روش کمک میکند تا بدن به دمای سرد عادت کند بی آنکه شوک وارد شود.

سخن پایانی

انواع روش ها برای کاهش وزن وجود دارد و همه چیز به رژیم های لاغری خلاصه نمی شود. بنابر باور عوام دوش آب سرد از جمله این روش هاست. درحالیکه پاسخ به ایا دوش آب سرد باعث لاغری می شود، منفی است و این روش فقط به افزایش تمرکز و هوشیاری و تسکین مشکلات پوستی و سم زدایی کمک میکند و تاثیر بسیار ناچیز بر کالری سوزی و چربی سوزی دارد.

 

منبع: مینت فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید