تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 5:02
37 بازدید
کد خبر : 4761

نقش مهم این ادویه‌ ها در مبارزه با بیماری‌ و عفونت‌های فصلی

نقش مهم این ادویه‌ ها در مبارزه با بیماری‌ و عفونت‌های فصلی

در این مطلب به برخی از ادویه‌های رایج آشپزخانه که به طور طبیعی غنی از مواد مغذی هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند و مانع عفونت‌های فصلی هستند، اشاره شده است.

نقش ادویه‌ ها در مبارزه با عفونت‌های فصلی

نقش ادویه‌ ها در مبارزه با عفونت‌های فصلی

در این مطلب به برخی از ادویه‌های رایج آشپزخانه که به طور طبیعی غنی از مواد مغذی هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند و مانع عفونت‌های فصلی هستند، اشاره شده است.

هرچند مصرف ادویه‌ها که در واقع با عنوان داروهای گیاهی نیز شناخته می‌شوند می‌تواند برای سلامت کلی و ارتقای ایمنی بدن مفید باشد ، اما افراط در مصرف آن‌ها می‌تواند بسیار مضر باشد. بنابراین بهتر است ادویه هم مانند سایر مواد غذایی به طور متعادل مصرف و از افراط در آن پرهیز شود.

انواع ادویه‌ ها در مبارزه با عفونت‌های فصلی

در این مطلب به برخی از ادویه‌های رایج آشپزخانه که به طور طبیعی غنی از مواد مغذی هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند، اشاره شده است.

سیر

سیر برای قرن‌ها به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه حاوی «آلیسین» است، ترکیبی که ممکن است به مبارزه با عفونت‌ها و حمایت از سیستم ایمنی کمک کند.

دارچین

دارچین سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد التهابی دارد. این ادویه ممکن است به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و محافظت از بدن در برابر «استرس اکسیداتیو» کمک کند (استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می افتد که بین فعالیت رادیکال آزاد و فعالیت آنتی اکسیدانی عدم تعادل وجود داشته باشد).

زردچوبه

کورکومین، ترکیب فعال موجود در زردچوبه، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که ممکن است به حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک کند (کورکومین جزء فعال ادویه زردچوبه به حساب می‌آید و دارای خواص ضد التهابی است. کورکومین در واقع یک آنتی‌اکسیدان قوی است)

زنجبیل

زنجبیل حاوی «جینجرول» است که اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. از زنجبیل اغلب برای تسکین گلودرد و کاهش التهاب استفاده می‌شود.

فلفل سیاه

فلفل سیاه حاوی «پیپرین» است که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. اگرچه ممکن است مستقیما سیستم ایمنی را تقویت نکند، اما اثرات ضد التهابی آن به طور بالقوه می‌تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند و به سیستم ایمنی اجازه می‌دهد کارآمدتر عمل کند (پیپرین مهم‌ترین آلکالوئید فلفل سیاه، دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و حفاظتی برای نورون‌ها است).

آویشن

آویشن یک گیاه و ادویه خوش طعم است که حاوی ترکیباتی مانند کارواکرول و تیمول است. این ترکیبات دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی هستند. آویشن اغلب به دلیل پتانسیل آن در مبارزه با عفونت‌ها استفاده می‌شود و آنتی اکسیدان‌های آن ممکن است به محافظت از بدن در برابر «استرس اکسیداتیو » کمک کنند (کارواکرول و تیمول به عنوان دو ترکیب فنولی مهم‌ موجود در گیاه آویشن شناخته شده‌اند. کارواکرول و تیمول به عنوان مواد آنتی‌اکسیدان، ضد استرس اکسیداتیو و ضد التهاب قوی شناخته شده‌اند).

منبع: خبرآنلاین

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید