تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 6:04
145 بازدید
کد خبر : 3635

طرز تهیه آبگوشت غوره و گوجه فرنگی کرمانشاه

طرز تهیه آبگوشت غوره و گوجه فرنگی کرمانشاه

آبگوشت غوره و گوجه فرنگی یکی از غذاهای سنتی مردم کرد است. این غذا به دلیل استفاده از حبوبات، سیب‌زمینی و گوشت، غذایی پرکالری محسوب می‌شود.

آبگوشت غوره و گوجه فرنگی یکی از غذاهای سنتی مردم کرد است. این غذا به دلیل استفاده از حبوبات، سیب‌زمینی و گوشت، غذایی پرکالری محسوب می‌شود. بنابراین آن را برای وعده ناهار به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای خوشمزه‌تر شدن آبگوشت غوره و نعناع هم بهتر است از چربی دنبه و یا آب قلم استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه آبگوشت کرمانشاهی و کردستانی آشنا کنیم.

آبگوشت غوره و گوجه فرنگی کرمانشاه

برای درست کردن آبگوشت غوره و نعناع به مواد زیر نیاز دارید:

  • گوشت آبگوشتی گوسفندی و چربی دنبه: نیم کیلو
  • نخود و لوبیا سفید: یک فنجان
  • سیب زمینی متوسط: ۳ عدد
  • گوجه فرنگی درشت: ۵ تا ۶ عدد
  • پیاز درشت: ۱ عدد
  • نعناع داغ: یک قاشق سوپخوری
  • غوره تازه: یک لیوان پاک شده
  • نمک و فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

برای درست کردن آبگوشت غوره کردستان به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: خیس کردن حبوبات

قبل از درست کردت آبگوشت غوره و نعناع باید از یک شب قبل لوبیا و نخود را در آب خیس کنید تا نفخ آن از بین برود. آب آن‌ها را هم چندین مرتبه عوض کنید.

فوت و فن تهیه آبگوشت غوره و نعناع

مرحله دوم: ترکیب مواد با هم

برای درست کردن آبگوشت غوره و گوجه فرنگی آب حبوبات را خالی کنید. سپس گوشت و دنبه را هم بشویید. یک عدد پیاز را هم پوست بگیرید و با چاقو به ۴ قسمت برش بزنید. سپس آن را همراه با زردچوبه روی مواد بریزید. به اندازه‌ای که گوشت بپزد، روی مواد آب جوش بریزید. درب قابلمه را هم ببندید و اجازه دهید برای مدت حداقل یک ساعت و نیم بپزد. بهتر است حرارت هم ملایم باشد.

مرحله سوم: کوبیدن دنبه و پیاز

برای درست کردن آبگوشت غوره و نعناع باید دنبه و پیاز را حسابی له کنید. پس منتظر بمانید تا کامل نرم و پخته شود و بعد آن‌ها را از غذا بگیرید و با گوشتکوب له کنید. سیب‌زمینی‌ها را هم پوست بگیرید و ۴ قسمت برش بزنید. سپس همراه دنبه و پیاز کوبیده داخل آبگوشت غوره سنندجی بریزید.

مرحله چهارم: پختن گوجه و غوره

در این مرحله از طرز تهیه آبگوشت غوره و گوجه فرنگی کرمانشاه باید گوجه‌ها را پوست بگیرید و همراه با غوره‌های شسته شده روی حرارت ملایم بگذارید. مقدار کمی آب هم به آن‌ها اضافه کنید. منتظر بمانید تا گوجه‌ها و غوره کمی نرم شود. وقتی آب غوره‌ها روی آب آمد و گوجه هم نرم شد، شعله را خاموش کنید.

حالا آن را به آبگوشت اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه غذا را هم در همین مرحله اضافه کنید. هبرای مدت ۲۰ دقیقه درب قابلمه آبگوشت غوره سنندج را ببندید تا حسابی جا بیفتد.

فوت و فن آبگوشت غوره کردستان

مرحله پنجم: اضافه کردن نعناع آبگوشت غوره کردستان

در این مرحله به اندازه یک قاشق غذاخوری روغن روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس یک قاشق نعناع خشک داخل روغن بریزید و بعد از ۱۰ ثانیه شعله را خاموش کنید. نعناع داغ را هم در مرحله آخر داخل آبگوشت غوره و گوجه فرنگی کرمانشاه بریزید. حالا می‌توانید این غذای خوشمزه را همراه با نان و ترشی سرو کنید.

زمان میل کردن هم گوشت، سیب زمینی و نخود را جدا کنید و بکوبید که در اصطلاح همان گوشت‌کوبیده است. آبگوشت را هم با نان میل کنید.

منبع: کرفس

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید