تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402 - 11:49
178 بازدید
کد خبر : 2433

سوجوک تراپی چیست؛ روشی برای لاغری و درمان بیماری ها

سوجوک تراپی چیست؛ روشی برای لاغری و درمان بیماری ها

سوجوک تراپی مثل طب سوزنی یک طب مکمل است که سالها و سالها در طب سنتی چینی اجرا می شود. اگر در طب سوزنی از سوزن برای تحریک نقاط مختلف فشار در بدن استفاده میکنند، در فشار درمانی، خود همین نقاط مختلف هدف هستند که پزشک روی آن نقاط فشار وارد میکند.

سوجوک تراپی چیست؟ طب سنتی چینی به چنان محبوبیتی رسیده که به یکی از بهترین روش های مراقبتی و درمانی در جهان تبدیل شده است. شاید برایتان تازگی داشته باشد، روشی به نام سوجوک تراپی برای لاغری انجام می شود که در کنار ماساژ درمانی و یوگا به عنوان یکی از روش های مؤثر برای کاهش وزن شناخته شده است. این روش برای آن دسته از افرادی که علاقه مند به شناخت بدن برای کاهش وزن هستند اهمیت پیدا کرده است. در این مقاله درمورد کاربرد سوجوک تراپی و تأثیر آن بر کاهش وزن بیشتر می خوانید.

آیا سوجوک تراپی برای لاغری مؤثر است؟

بااینکه بسیاری از افراد از روش های علمی برای لاغر شدن کمک میگیرند، عده ای هم هستند که درمان کلی را انتخاب میکنند. مثل چه درمانی؟ فشار درمانی. اسم عجیب و جالبی است و احتمالا درمورد آن زیاد نشنیده باشید.

نقاط فشار در بدن برای کاهش وزن

فشار درمانی یا سوجوک تراپی مثل طب سوزنی یک طب مکمل است که سالها و سالها در طب سنتی چینی اجرا می شود. اگر در طب سوزنی از سوزن برای تحریک نقاط مختلف فشار در بدن استفاده میکنند، در فشار درمانی، خود همین نقاط مختلف هدف هستند که پزشک روی آن نقاط فشار وارد میکند.

به باور پزشکان طبیعی، سوجوک تراپی لاغری را فقط تضمین نمیکند بلکه به عنوان روشی درمانی برای کاهش استرس، بهبود گوارش و سوخت و ساز بدن هم کاربرد دارد و میتوانید روی آن برای مدیریت وزنتان حساب کنید.

سوجوک تراپی چیست؟ فواید شگفت‌انگیز طب سوجوک

سوجوک تراپی چیست؟

در فشار درمانی، مشخص شده است که بعضی از نقاط بدن (مشخصا دست و پا) روی اشتها و قند خون فرد تأثیرگذار هستند. بنابراین فشار درمانی یک مکمل احتمالی برای رسیدن به وزن متناسب است که در کنار رژیم لاغری اصولی و ورزش نقش خود را ایفا میکند.

فشار درمانی با دست

با درنظر گرفتن معده (شکم) به عنوان مرکز و چرخش ۱۴۰ درجه ای سر، بخش هایی از دست با نقاط مشخصی از بدن تماس دارند. انگشت شست برای سر و گردن، نقطه چاق انگشت شست برای سینه و کف دست برای تمام ناحیه شکمی. دو انگشت وسط و حلقه برای کل پاها و انگشت آخر برای بازوها هستند.

اینطور تکمیل میکنیم که

از نظر ساختاری سوجوک تراپی برای لاغری شکم و چند نقطه دیگر، کل دست را به عنوان نزدیک ترین نقطه برای کل بدن درنظر میگیرد.

انگشتان پا در سوجوک تراپی و لاغری

انگشت بزرگ پا برای سر و گردن، قسمت گرد زیر انگشت بزرگ پا برای سینه و گوشت زیر انگشتان برای ناحیه شکمی درنظر گرفته می شود. انگشتان سوم و چهارم هم به ترتیب برای کل پاها هستند و انگشت پنجم برای بازوها است.

بنابراین میبینید که ترفندهای لاغر شدن فقط منحصر به رژیم غذایی یا ورزش نمی شود. بلکه شما میتوانید برای تجربه هم که شده از بدن خود به طور مستقیم برای کنترل و کاهش وزن کمک بگیرید.

پای چپ

انگشت دوم پای چپ برای بازوی چپ، انگشت سوم برای کل پای چپ، انگشت چهارم برای کل پای راست و انگشت پنجم برای بازوی راست درنظر گرفته می شود.

پای راست

انگشت دوم برای بازوی راست، انگشت سوم برای کل پای راست، انگشت سوم در سوجوک تراپی برای لاغری برای کل پای چپ و انگشت پنجم برای بازوی چپ است.

مهم ترین امتیازات سوجوک تراپی در لاغری و سایر بیماری ها

سازگاری سوجوک تراپی با روش های درمانی دیگر– شما به همراه داروهای شیمیایی یا گیاهی همزمان میتوانید از تکنیک فشار درمانی هم کمک بگیرید تا زودتر به نتیجه برسید.

سوجوک تراپی برای لاغری روی فشار بر نقاط مشخصی از دست و پا تمرکز میکند.

سوجوک تراپی برای لاغری روی فشار بر نقاط مشخصی از دست و پا تمرکز میکند.

◄ این تکنیک درمانی در درمان بسیاری از بیماری های حاد تأثیرگذار است.

◄ این روش کاملا بدون خطر و عوارض است و به هیچ عنوان سلامتی شما را تهدید نمیکند.

◄ سوجوک تراپی برای لاغری بازو و سایر نقاط بدن بدون نیاز به وسایل و تجهیزات گران قیمتی انجام می شود. خبر خوب اینکه با آموختن روش انجام آن میتوانید به سادگی آن را در خانه برای خود یا عزیزنتان انجام دهید.

◄ در فشار درمانی تمرکز بر روی دست ها و پاها است و به هیچ عنوان بدن شما درگیر نمی شود.

آیا فشار درمانی برای همه مناسب است؟

آن دسته از افرادی که به دنبال بهترین رژیم لاغری هستند و میخواهند از روش های مکمل هم استفاده کنند لازم است ابتدا درمورد فشار درمانی یا سوجوک تراپی با پزشک خود مشورت کنند. افراد زیر مجاز به استفاده از سوجوک تراپی نیستند:

افرادی که از مواد مخدر استفاده می کنند.

زنان باردار

زمانی که احساس بی خوابی ،گرسنگی و یا خستگی شدید دارید.

فواید سوجوک تراپی برای لاغری و سایر بیماری ها

  • به طور کلی به کاهش وزن کمک میکند.
  • درمان بیماری های زنانه مانند نازایی، تخمدان پلی کیستیک، خونریزی های پریود غیر معمول، مشکلات هورمونی
  • رفع سلولیت
  • جوان سازی پوست و رفع چین و چروک
  • بزرگ یا کوچک کردن سینه ها
  • درمان دردهای استخوانی و عضلانی
  • درمان بیماری دیابت یا ام اس
  • درمان میگرن و انواع سردرد ها
آیا سوجوک تراپی برای لاغری مناسب است؟

سوجوک تراپی برای لاغری

سخن پایانی

در کنار نوشیدن دمنوش لاغری، رعایت یک رژیم کاهش وزن و ورزش ممکن است مایل باشید از طب سنتی برای مدیریت وزن خود کمک بگیرید؛ سوجوک تراپی برای لاغری اینجاست که به کمک شما می آید. این روش براساس وارد کردن فشار به نقاطی از بدن انجام می شود که مشخصا شامل نقاط دست و پا می شود. با فشار وارد کردن به هر نقطه، بخش دیگری از بدن تحت تأثیر قرار میگیرد.

منبع: مینت فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید