تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 14:19
120 بازدید
کد خبر : 10961

۲ طرز پخت بادمجان در هواپز (ایرفرایر) فقط با یک قاشق روغن

۲ طرز پخت بادمجان در هواپز (ایرفرایر) فقط با یک قاشق روغن

سرخ کردن بادمجان در ماهیتابه نیاز به روغن زیادی دارد، اما یک روش سالم و خوشمزه برای تهیه بادمجان سرخ شده استفاده از هواپز یا پخت بادمجان در هواپز است که به سرخ کن بدون روغن معروف است.

تجربه درست کردن بادمجان در هواپز یا ایرفرایر را دارید؟ سرخ کردن بادمجان در ماهیتابه نیاز به روغن زیادی دارد، اما یک روش سالم و خوشمزه برای تهیه بادمجان سرخ شده استفاده از هواپز یا همان ایرفرایر است که به سرخ کن بدون روغن معروف است. در این مقاله از رژیم نیوز می‌توانید با طرز تهیه و راز پخت بادمجان در هواپز با یک قاشق روغن به عنوان یکی از بهترین روش‌های سرخ کردن بادمجان با روغن کم آشنا شوید.

مواد لازم برای پخت بادمجان در هواپز (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بادمجان به مقدار لازم (بستگی به حجم ایرفرایر دارد)
روغن سرخ کردنی ۱ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار دلخواه

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه
مدت زمان پخت بادمجان در ایرفرایر: ۲۰ دقیقه
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم بادمجان سرخ شده در هواپز: ۲۵ کالری

مراحل طرز پخت بادمجان در هواپز

مراحل طرز پخت بادمجان در هواپز
سرخ کردن بادمجان در هواپز بسیار راحت است و نیاز به روغن بسیار کمی دارد. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل سرخ کردن بادمجان در سرخ کن بدون روغن آشنا شوید.

مرحله اول؛ بادمجان‌ها را خرد کنید

در اولین مرحله از سرخ کردن بادمجان در سرخ کن بدون روغن باید بادمجان‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس با یک چاقوی تیز آن‌ها را از طول به ۲ یا ۳ قسمت برش بزنید.

مرحله دوم؛ بادمجان‌ها را در آب نمک قرار دهید

بعد از خرد کردن بادمجان‌ها در این مرحله از طرز پخت بادمجان در هواپز باید در یک ظرف مقداری آب نمک تهیه کنید و به بادمجان‌ها را برای ۱۵ دقیقه در این ترکیب قرار دهید. این کار موجب گرفتن تلخی بادمجان و پخت بهتر بادمجان‌ها می‌شود.

مرحله سوم؛ بادمجان‌ها را خشک کنید

در این مرحله باید بادمجان‌ها را آبکش کنید. چند دقیقه صبر کنید و بعد با کمک یک دستمال حوله‌ای بادمجان‌ها را خشک کنید.

مرحله چهارم؛ بادمجان‌ها را در هواپز سرخ کنید

در این مرحله از طرز پخت بادمجان در هواپز باید دستگاه را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روشن کنید. با برس یا اسپری ۱ قاشق غذاخوری روغن در سبد هواپز بریزید و بعد بادمجان‌ها را در هواپز قرار دهید. در حین پخت چند بار بادمجان‌ها را زیر و رو کنید تا همه قسمت‌های آن‌ها به خوبی بپزد و سرخ شود.

مواد لازم در طرز پخت بادمجان در هواپز (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سرکه سفید ۳ قاشق غذاخوری
بادمجان به مقدار لازم
زردچوبه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری
آب ۱ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه بادمجان در هواپز

مراحل طرز تهیه بادمجان در هواپز
اگر در فکر درست کردن یک بادمجان سرخ شده خوشمزه با بافتی ترد و لذیذ در هواپز هستید، بهتر است این روش را امتحان کنید. برای سرخ کردن بادمجان به این روش ابتدا باید آن‌ها را مزه‌دار کنید و بعد در هواپز قرار دهید. این کار از خشک شدن بادمجان‌ها جلوگیری می‌کند و بافت ترد و رنگ طلایی جذابی به آن می‌بخشد. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه بادمجان سرخ شده در هواپز به این روش آشنا شوید.

مرحله اول؛ بادمجان‌ها را مزه‌دار کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه بادمجان در هواپز باید بادمجان‌ها را بشویید و آن‌ها را از طول به ۳ قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس ۲ قاشق سرکه، مقداری زردچوبه و کمی نمک به بادمجان‌ها اضافه کنید. با دست خوب مواد را به بادمجان‌ها آغشته کنید و حدود نیم ساعت تا یک ساعت صبر کنید تا بادمجان‌ها مزه‌دار شوند و تلخی آن‌ها گرفته شود.

مرحله دوم؛ سس مخصوص بادمجان را آماده کنید

در این مرحله باید برای جلوگیری از خشک شدن بادمجان در هواپز سس مخصوص آن را آماده کنید. برای تهیه این سس باید قبل از سرخ کردن بادمجان ۱ قاشق روغن را با کمی آب، ۱ قاشق سرکه و کمی زردچوبه ترکیب کنید. سپس قبل از قرار دادن بادمجان در هواپز این ترکیب را با برس روی بادمجان‌ها بزنید.

مرحله سوم؛ بادمجان‌ها را در هواپز سرخ کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه بادمجان در ایرفرایر باید بادمجان‌ها را در هواپز قرار دهید. برای پخت بادمجان‌ها به این روش بهتر است دمای هواپز را روی ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد و مدت زمان ۱۴ دقیقه قرار دهید. بعد از ۱۰ دقیقه درب هواپز را باز کنید و یک بار دیگر از سسی که درست کردید با برس روی بادمجان‌ها بزنید. سپس اجازه دهید بادمجان‌ها برای ۴ دقیقه دیگر در هواپز بمانند. در نهایت بادمجان‌ها را سرو کنید و از بافت ترد و رنگ طلایی آن‌ها لذت ببرید.

نکات و فوت و فن‌های طرز پخت بادمجان در هواپز

نکات و فوت و فن‌های طرز پخت بادمجان در هواپز

  • برای پخت بادمجان در هواپز بهتر است بادمجان‌ها را در جهت عمودی و از طول و با اندازه یکسان برش دهید. این کار موجب پخت بهتر بادمجان می‌شود.
  • برای گرفتن تلخی بادمجان می‌توانید قبل از پخت مقداری سرکه و نمک به بادمجان‌ها اضافه کنید. در این روش دیگر نیازی به قرار دادن بادمجان‌ها در آب نمک نیست.
  • برای خوشمزه‌تر شدن بادمجان در هواپز می‌توانید مقداری نمک و زردچوبه به بادمجان‌ها اضافه کنید.
  • بهتر است در حین پخت نیز چند بار درب هواپز را باز کنید و بادمجان‌ها را بررسی کنید.
  • قبل از قرار دادن بادمجان در هواپز بهتر است از یک لایه کاغذ مخصوص هواپز استفاده کنید. قرار دادن کاغذ در هواپز موجب می‌شود تا سبد هواپز شما دیرتر آسیب ببیند و کثیف نشود. اگر به کاغذ مخصوص هواپز دسترسی ندارید می‌توانید از ظروف سیلیکونی مخصوص هواپز نیز استفاده کنید.
  • برای پخت بادمجان در هواپز ضخامت بادمجان‌ها باید حدود یک بند انگشت باشد. با این روش بادمجان‌ها بهتر سرخ می‌شوند.
  • از مهم‌ترین مزایای پخت بادمجان در هواپز می‌توان به مصرف روغن کمتر، تایم کوتاه‌تر برای سرخ کردن بادمجان، حفظ کیفیت بادمجان و مزه خوب آن اشاره کرد. هر چند بادمجانی که در هواپز سرخ می‌شود کمی با بادمجان سرخ شده در روغن متفاوت است، اما مزه و بافت خوبی دارد و به هیچ عنوان برای بدن مضر نیست.
  • به خاطر داشته باشید که نکته طلایی بادمجان سرخ شده در هواپز این است که بادمجان‌ها را با ضخامت یکسان برش دهید تا همه آن‌ها در یک زمان آماده شوند.
  • طرز استفاده از هواپز برای پخت بادمجان بسیار راحت است، تنها باید در زمان پخت بادمجان چندین بار بادمجان‌ها را زیرو و رو کنید تا همه قسمت‌های آن‌ها به خوبی سرخ شود. زیر و رو کردن بادمجان‌ها موجب تردتر شدن بافت بادمجان‌ها می‌شود.
  • هر چقدر بادمجان‌های شما نازک‌تر باشند، برای پخت در هواپز به مدت زمان کمتری نیاز دارند. بنابراین اگر بادمجان را نازک برش داده‌اید، مراقب باشید تا نسوزند.
  • در طرز پخت بادمجان در سرخ کن بدون روغن می‌توانید از بادمجان‌ها با پوست نیز استفاده کنید.
  • بادمجان سرخ شده در هواپز روغن فوق‌العاده کمی دارد و طعم آن بسیار لذیذ است، می‌توانید از این بادمجان برای تهیه انواع خورش و همچنین کشک بادمجان رژیمی، کشک بادمجان مجلسی و میرزا قاسمی گیلانی استفاده کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن بادمجان در هواپز

فوت و فن‌های خوشمزه ر شدن بادمجان در هواپز
بهترین روش برای طلایی و خوشرنگ شدن بادمجان در هواپز چیست؟

برای این که بادمجان شما در هواپز طلایی و خوشرنگ شود، باید در یک ظرف مقداری روغن و آب را ترکیب کنید و از این ترکیب برای روی بادمجان‌ها استفاده کنید. می‌توانید در حین پخت نیز با برس از این ترکیب روی بادمجان‌ها بزنید تا به خوبی سرخ شوند.

چرا بادمجان در هواپز خشک می‌شود؟

اگر دمای هواپز برای پخت بادمجان زیاد باشد و یا بادمجان‌های شما خیلی نازک برش زده شده باشند، ممکن است بادمجان‌ها خیلی زود خشک شوند. در زمان پخت بادمجان در هواپز باید چندین بار آن‌ها را بررسی و زیر و رو کنید تا خشک نشوند. استفاده از ترکیب آب و روغن نیز مانع خشک شدن بادمجان در هواپز می‌شود.

منبع: افق کوروش

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید