تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 - 5:20
102 بازدید
کد خبر : 1506

لاغری با خاکشیر | تاثیر فوق العاده خاکشیر برای لاغری و کاهش وزن

لاغری با خاکشیر | تاثیر فوق العاده خاکشیر برای لاغری و کاهش وزن

خاکشیر و لاغری ، بطور کلی خاکشیر جزء دسته گیاهانی می باشد که برای لاغری مفید می باشد،این گیاه دارای برگ هایی بریده و زرد رنگ می باشد.

خاکشیر و لاغری ، بطور کلی خاکشیر جزء دسته گیاهانی می باشد که برای لاغری مفید می باشد،این گیاه دارای برگ هایی بریده و زرد رنگ می باشد.

این گیاه معمولا در دشت ها و کوهستان و معمولا به صورت خودرو می روید. تخم خاکشیر ریز و دراز است و معمولا به دو رنگ قرمز و قهوه ای وجود دارد. تخم قرمز رنگ این گیاه طعم تلخ دارد. پایین این گیاه دارای کرک هایی است که قسمت بالایی ان این کرک ها را ندارد.

این گیاه دارای گل های کوچکی به رنگ زرد یا سفید است. در رژیم لاغری با خاکشیر لازم است یک قاشق غذا خوری خاک شیر با شست شو دهید ودر یک لیوان آب ولرم حل نمایید. برای مزه دار کردن می توانید نبات سفید اضافه نمایید این معجون را هر روز صبح ناشتا میل نمایید.

خواص خاکشیر چیست ؟

خواص خاکشیر بسیار زیاد است و در عین حال که بی‌ضرر است، در حالات مختلف اثرات مختلفی بر بدن دارد. مصرف خاکشیر صبح ناشتا در آب جوش یا آب سرد، بدون شکر یا با شکر، قبل از غذا یا بعد آن، با فاصله‌ای از غذا یا بدون فاصله و یا حتی شب و روز و همچنین چگونگی استفاده از آن دارای اثرات متفاوتی برای بدن است.

به عنوان مثال کوبیده شده آن دارای خاصیت ضد اسهالی و در صورت بو دادن برای بیمار اسهالی موثر است. خاکشیر با شربت سکنجبین صفرا زدا و با آب جوش حالت ضد بلغمی و با ترنجبین ضد سودایی است. در اینجا به برخی از خواص خاکشیر اشاره شده است.

  • برای لاغری و کاهش وزن موثر می باشد.
  • دارای خاصیت ضد اسهالی می باشد.
  • مخلوط سکنجبین به همراه خاکشیر صفرا زدا می باشد.
  • خاکشیر به همراه آب جوش حالت ضد بلغمی دارد.
  • خاکشیر به همراه ترنجبین خاصیت ضد سودایی دارد.
  • خاکشیر به همراه آب جوش دارای خاصیت ضد یبوست می باشد.
لاغری با خاکشیر | طرز تهیه شربت خاکشیر خوشمزه و مجلسی زعفرانی

لاغری با خاکشیر

چه کسانی نباید خاکشیر بخورند؟

  • افرادی که ورم و زخم معده دارند، توصیه می‌شود مصرف خاکشیر را محدود کنند.
  • خاکشیر را می‌توان از دو تا سه سال به بالا به کودکان داد و برای کودکان زیر این سن نیز شربت خاکشیر را صاف کرد و تنها آب آن را به کودک داد.
  • -فرادی که طبع سرد دارند و از بیماری‌های ناشی از طبع سرد از جمله روماتیسم و آرتروز رنج می‌برند، باید شربت خاکشیر را محدود مصرف کنند یا مصرف آن همراه با عسل و عرق نعناع باشد.

تاثیر خواص خاکشیر برای لاغری

خواص خاکشیر برای لاغری تاثیر شگفت انگیزدارد  یکی از مهم ترین دلایل لاغر شدن و لاغر ماندن خوب کار کردن دستگاه گوارش می باشد، اگر معده و روده ی شما خوب کار کند بدن به راحتی کاهش وزن پیدا می کند و مهم تراز همه سلامتی شما کامل می شود و دیگر ازبسیاری بیماریهای معده و روده در امان خواهید بود.

خواص خاکشیر و لاغری شکم

کنار رژیم های لاغری و ورزش می توانند از بعضی گیاهان و ادویه هایی که در کاهش وزن نقش دارند استفاده کنند. خاکشیر یکی از خوراکی هایی است که از آن در تهیه شربت در فصول گرم استفاده می شود.

خواص خاکشیر دارای مزیت های دارویی و درمانی زیادی مانند ادرار آوری، از بین بردن اسهال، از بین بردن کرم های روده و معده، قطع تب شدید، درمان التهابات کلیه، ترمیم زخم ها، از بین بردن ناراحتی های پوستی و آکنه می باشد. همچنین گفتنی است که خاکشیر در از بین بردن اسهال خونی و ترشحات زنانه کاربرد زیادی دارد. مصرف خاکشیر و لاغری رابطه مستقیم با یکدیگر دارند.

نحوه رژیم خاکشیر و لاغری

برای رژیم لاغری با خاکشیر، بایستی یک قاشق غذاخوری خاکشیر را بشویید و در یک لیوان آب ولرم حل کنید، به آن مقداری شکر یا نبات سفید اضافه کرده و هر روز صبح ناشتا، آن را بنوشید و این کار را مدتی ادامه دهید.

خواهید دید بسیاری از مشکلات گوارشی شما بر طرف شده، باعث کاهش وزن و لاغری بدن به مرور زمان و رسیدن به وزن ایده‌ال خواهد گردید، ضمن اینکه از خواص فراوان خاکشیر بر سلامت و تندرستی بدن نیز بهره‌مند خواهید شد.

نحوه استفاده خاکشیر و لاغری

بسیاری از افرادی که از رژیم های سخت لاغری استفاده می کنند ممکن است دچار ضعف بدن در طی روز می شوند. برای کاهش ضعف می توانید مقداری خاکشیر و آب عسل را مخلوط کرده و مورد استفاده قرار دهید.

برای تهیه آب عسل کافی است که در یک لیتر آب مقدار یک عسل را جوشانده، حین جوش آمدن آب و عسل مقداری کف روی آن بوجود می آید که باید آن را بردارید و بعد از سرد شدن مورد استفاده قرار دهید.

نکته ایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حرارت باعث از دست رفتن بخشی از خواص عسل می شود با این حال ترکیباتی در آن باقی می مانند که با مخلوط شدن با خاکشیر در درمان ضعف جسمی موثر است.

لاغری با خاکشیر

یکی از مزایای خاکشیر علاوه بر کمک به کاهش وزن، کمک به افزایش وزن نیز می باشد. همانطور که در ابتدا ذکر شد نحوه استفاده از خاکشیر در تاثیر آن بر بدن متفاوت است. به عنوان مثال برای چاق شدن با خاکشیر لازم است که ابتدا مقداری خاکشیر را شسته و در آب ولرم حل کرده و اجازه دهید چند ساعت بماند.

سپس صبح ناشتا مقداری شیر به آن اضافه کرده و میل کنید. استفاده از شیر همراه خاکشیر نقش زیادی در افزایش وزن دارد و استفاده از این روش به مدت چند هفته می تواند چند کیلو به وزن شما اضافه کند.

طرز تهیه شربت خاکشیر به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

فواید دیگر خاکشیر چیست؟

طب سنتی مصرف خاکشیر را برای پاکسازی کبد توصیه می‌ کند ، هر روز صبح ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر رو در ۲ لیوان آب بجوشانید ، ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت چیزی نخورید .

دانه خاکشیر را پس از پاک کردن و شستن به مقدار ۲ تا ۳  قاشق غذاخوری در یک لیوان آب شب­ خیسانده صبح ناشتا میل نمایید وچند روز پی درپی تکرار کنید.

اگر زیاد جوش میزنید، حتما نوشیدن روزی یک لیوان خاکشیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید. خاکشیر خنک است و گرمی روزهای داغ را خنثی می کند و به پوستتان جلا و جلوه خاصی میدهد.

خاکشیر بخورید تا پوست‌ تان روشن شود. برای از بین بردن لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است.

روش شستن خاکشیر

دانه‌های خاکشیر دارای مقدار زیادی برگ و شن هستند، بنابراین قبل از مصرف خاکشیر را به خوبی بشویید. برای شستن خاکشیر مطابق روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا دانه‌های خاکشیر را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید.
  • بعد از اضافه کردن آب، خاکشیر را هم بزنید تا دانه‌های آن جدا شوند.
  • کمی صبر کنید تا خاکشیر‌ها ته نشین شوند و برگ‌های داخل خاکشیر به سطح آب بیایند، سپس آب ظرف را به آرامی خالی کنید و مجددا آن را با آب پر کنید.
  • این کار را تا زمانی‌که آب روی سطح خاکشیر زلال شود، تکرار کنید.
  • سپس به خاکشیر مقداری آب اضافه کرده و آن را هم بزنید تا کاملا با آب مخلوط شود.
  • یک ظرف دیگر بردارید و خاکشیر‌ها را به آرامی داخل آن بریزید.

نوشیدنی لاغرکننده با خاکشیر

  • آب ولرم :یک لیوان
  • خاکشیر :۲ قاشق
  • آب لیموی تازه :۱ قاشق
  • گلاب :۲ قاشق

طرز تهیه خاکشیر

همه مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و به صورت روزانه در هر صبح ، ناشتا میل کنید تا پس از یک ماه تاثیر آن را در کاهش وزن و چربی سوزی مشاهده کنید . البته افزودن مقدار کمی شکر برای طعم بهتر آن به صورت دلخواه است  این نوشیدنی علاوه بر کاهش وزن در طولانی مدت ، برای حفظ سلامت بدن نیز مفید است.

نحوه مصرف خاکشیر

برای بهره مندی از فواید و خواص خاکشیر می‌توانید آن را به یکی از سه روش زیر مصرف کنید:

خاکشیر خیس خورده در آب : بعد از شستن خاکشیر آن را به مدت چند ساعت در آب سرد بخیسانید، سپس آن را استفاده کنید.

خاکشیر جوشانده شده : مقداری خاکشیر تمیز را در قوری ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید، کمی صبر کنید تا خنک شود، سپس آن را میل کنید.

ضماد : ابتدا خاکشیر را به خوبی بشویید، سپس آن را کوبیده و با آن ضماد تهیه کنید، استفاده موضعی از این ضماد به درمان زخم، جراحات و ورم کمک می‌کند.

چگونه خاکشیر جلوی ضعف و گرسنگی شما را می گیرد

بسیاری از افرادی که از رژیم های سخت لاغری استفاده می کنند ممکن است دچار ضعف بدن در طی روز شوند. برای کاهش ضعف می توانید مقداری خاکشیر و آب عسل را مخلوط کرده و مورد استفاده قرار دهید.

برای تهیه آب عسل کافیست که در یک لیتر آب مقدار یک کیلو عسل را جوشانده، حین جوش آمدن آب و عسل مقداری کف روی آن بوجود می آید که باید آن را بردارید و بعد از سرد شدن مورد استفاده قرار دهید.

نکته ایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حرارت باعث از دست رفتن بخشی از خواص عسل می شود با این حال ترکیباتی در آن باقی می مانند که با مخلوط شدن با خاکشیر در درمان ضعف جسمی موثر است.

موارد منع مصرف خاکشیر

افرادی که دچار ورم و زخم معده هستند باید مصرف خاکشیر را محدود کنند. اشخاصی که طبع سرد دارند و از بیماری‌های ناشی از طبع سرد از جمله روماتیسم و آرتروز رنج می‌برند، باید در استفاده از شربت خاکشیر احتیاط و آن را با عسل و عرق نعناع مصرف کنند.در سایت رژیم نیوز می توانید انواع روش های لاغری را بخوانید و بیاموزید.

فواید دیگر خاکشیر

  •  مصرف خاکشیر  برای پاکسازی کبد توصیه می‌ شود ، هر روز صبح ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر رو در ۲ لیوان آب بجوشانید ، ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت چیزی نخورید .
  • دانه خاکشیر را پس از پاک کردن و شستن به مقدار ۲ تا ۳  قاشق غذاخوری در یک لیوان آب شب­ خیسانده صبح ناشتا میل نمایید وچند روز پی درپی تکرار کنید.
  • اگر زیاد جوش میزنید، حتما نوشیدن روزی ۱ لیوان خاکشیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید. خاکشیر خنک است و گرمی روزهای داغ را خنثی میکند و به پوستتان جلا و جلوه خاصی میدهد.

خودن خاکشیر بعد لیپوماتیک یا پیکرتراشی

خوردن خاکشیر بعد از لیپوماتیک یا پیکرتراشی میتونه به پایین نگه داشتن دمای بدن کمک کنه و باعث بشه داغی ای که در بدن وجود داره رو تا حد زیادی فروکش کنه.همچنین باید در نظر بگیرید بعد از لیپوماتیک باید یک سبک زندگی ای داشته باشید که دچار چاقی و عوارضش نشید که یکی از مناسب ترین راه ها مصرف سبزیجات و گیاهان هستش.

سخن آخر

برای حفظ خواص خاکشیر این دانه‌ها را در ظروف دربسته، دور از نور آفتاب و رطوبت نگهداری کنید. در صورتی که از خاکشیر برای تهیه شربت یا جوشانده استفاده می‌کنید، آن‌ها را قبل از استفاده کاملا بشویید. این دانه‌ها دارای مقدار زیادی شن هستند و درصورتی‌که به خوبی شسته نشوند، احتمال ایجاد سنگ کلیه را افزایش می‌دهند.

منبع: biotinclinic

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید