تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 - 4:34
118 بازدید
کد خبر : 1500

لاغری با سرکه سیب | کاهش وزن سریع با سرکه سیب در یک ماه

لاغری با سرکه سیب | کاهش وزن سریع با سرکه سیب در یک ماه

لاغری با سرکه سیب و بهترین زمان و مقدار و نحوه مصرف سرکه سیب برای لاغری و کالری سرکه سیب و مزایای سرکه سیب و طرز تهیه سرکه سیب را در رژیم نیوز بخوانید.

لاغری با سرکه سیب از جمله راهکارهایی است که علاوه برای کاهش وزن، برای کم شدن چربی بدن و چربی خون از آن استفاده می‌کنند.
اما در این میان باید نحوه صحیح استفاده از این سرکه را دانست. همچنین به فواید و مضرات احتمالی آن به طور کامل توجه کرد. در این مطلب به طور کامل به ارائه توضیحاتی در این رابطه پرداخته ایم. همچنین طریقه مصرف برای نتیجه بهتر از آن را نیز مطرح کرده ایم. با ما همراه باشید.

لاغری با سرکه سیب چگونه است؟

امروزه دروازه های علم افق‌های جدیدی را به روی جهان گشوده است و پیشرفت علم و تکنولوژی خصوصا در زمینه سلامت بسیاری از مشکلات را به آسان‌ترین روش ممکن برطرف کرده است.

اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید متوجه خواهید شد که اکثر افراد در نظر دارند با پیروی از رژیم‌های سخت و تمرین‌های ورزشی سنگین به اندام ایده آل خود دست پیدا کنند. اما آیا تاکنون چیزی در رابطه با لاغری با سرکه سیب شنیده اید؟

لاغری با سرکه سیب و کاهش وزن

 سرکه سیب از جمله موثرترین روش هایی است که علاوه بر خواص بسیار زیادی که برای بدن به همراه دارد، لاغری را نیز به بهترین شکل ممکن برای افراد پدید می آورد.

در واقع افراد بر این عقیده اند که سرکه سیب همچون یک معجزه در داخل بدن عمل می کند و این قابلیت را دارد که چربی های شکم را با تنظیم درست و اصولی قند خون از بین ببرد.
هنگامی که سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید از پرخوری خود جلوگیری خواهید کرد. زیرا احساس سیری طولانی مدت را در شما ایجاد می کند.

عملکرد سرکه سیب برای لاغری

سرکه سیب از جمله مواردی است که از گذشته تاکنون افراد برای کاهش وزن خود از آن استفاده کرده اند. از این رو همواره نتایج خوبی را بدست آورده اند. شاید ترکیب سرکه + سیب به تازگی خیلی به گوشتان خورده باشد. اما در اصل لاغری با سرکه سیب جزء مطالب جدید محسوب نمی شوند.

کارشناسان تغذیه و متخصصان بر این عقیده‌اند که هر چند مصرف سرکه سیب مزه خیلی جالبی ندارد اما می تواند شرایطی را فراهم آورد که فرد احساس سیری بیشتری داشته باشد. در نتیجه غذای کمتری را دریافت می کند و در روند لاغری قرار می گیرد.

به عبارت بهتر سرکه سیب کاهش اشتها را با خود به همراه دارد. همچنین اگر در نظر دارید لاغری با سرکه سیب را تجربه کنید باید به صورت روزانه، مداوم و منظم آن را در وعده‌های غذایی خود جای دهید. زیرا سرعت متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد و موجب از بین رفتن چربی ها خواهد شد.

لاغری سریع با سرکه سیب

همانطور که گفته شد کارشناسان تغذیه از سرکه سیب به عنوان یک عامل بازدارنده اشتها یاد می کنند. زیرا این توانایی را دارد که از مصرف بیش از حد مواد غذایی توسط افراد جلوگیری کند.

عملکرد سرکه سیب روی گوارش بهتر

مسئله مهمتر و البته جالب تری در رابطه با لاغری با سرکه سیب وجود دارد و آن این است که سرکه سیب می تواند سلامت گوارش و همچنین روده‌ها را نیز تا حد قابل توجهی بهبود دهد و همچنین با دارا بودن خواص ضد میکروبی و ضد قارچی، افزایش ایمنی بدن را به دنبال داشته باشد.

طی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده محققان به این نتیجه رسیده اند که سرکه سیب می تواند نتایج زیر را به همراه داشته باشد:
کاهش وزن
کاهش شاخص توده بدنی
کاهش سایز دور کمر
کاهش تری گلیسیرید خون

اگر بتوانید روزانه یک نوشیدنی حاوی یک الی دو قاشق سوپخوری سرکه سیب را مصرف کنید پس از گذشت ۱۲ هفته شاهد کاهش وزن خود خواهید بود.

سرکه سیب چه ترکیباتی دارد؟

سیب سرشار از انواع ویتامین ها، کلسیم، پتاسیم، مواد معدنی، پروبیوتیک ها و آنزیم ها است. پس از تخمیر سیب و تبدیل به سرکه این ترکیبات همچنان در آن باقی می ماند. حتی از قدرت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی نیز برخوردار می شود.

اسید استیک موجود در سرکه سیب موجب افزایش جذب مواد معدنی مهم غذا توسط بدن می شود. همچنین اسیداستیک موجب کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و کاهش انباشت آب خواهد شد.

علاوه بر این موارد لاغری با سرکه سیب سبب دریافت ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن نیز می شود. از جمله ترکیبات مفیدی که این نوشیدنی به همراه دارد، شامل مواردی از قبیل ویتامین D و برخی از انواع ویتامین های گروه B، پتاسیم، فسفر، گوگرد، کلر و منیزیم است.

مزایا و خواص لاغری با سرکه سیب

مطمئنا تا زمانی که روش های لاغری و هر روش درمانی دیگر فوایدی را با خود به همراه نداشته باشد، هیچ یک از افراد به سراغ استفاده از آن نخواهند رفت.

در این قسمت در نظر داریم به فواید لاغری با سرکه سیب بپردازیم تا افرادی مصرف روزانه آن را در دستور کار خود قرار داده اند با آگاهی بیشتری به سمت جلو حرکت کنند.

  1. اشتها را کاهش می دهد.
  2. کاهش وزن را به دنبال دارد.
  3. PH بدن را به تعادل میکشاند.
  4. سطح قند خون بدن را تنظیم می کند.
  5. کلسترول خون را کاهش می دهد.
  6. عملکرد هاضمه را بهبود می بخشد.
  7. به سم زدایی بدن کمک می کند.
  8. وضعیت زیبایی پوست را بهبود خواهد بخشید.

نکته اینجاست حتی کسانی که درصدد پیروی از یک سبک زندگی سالم هستند نیز از سرکه سیب در رژیم غذایی سالم خود بهره می برند.

آشنایی با خواص سرکه سیب

همانطور که بیان شد، در کنار لاغری با سرکه سیب، می‌توان خواص متعدد دیگری را هم از آن جذب کرد. در ادامه مهمترین خواص و فوایدی که این نوشیدنی به همراه دارد را برایتان مطرح خواهیم کرد.

خواص سرکه سیب برای لاغری| لاغری با سرکه سیب

لاغری با سرکه سیب

۱. سرکه سیب و تاثیرات بیولوژیکی

از جمله مهمترین نکاتی که در حین لاغری با سرکه سیب باید به آن آگاه باشید این است که سرکه سیب طبیعی فواید بسیار مفیدتری را در خود جای داده است و حاوی مادر سرکه است.

مادر سرکه به سرکه‌ای تیره تر و لرت دار گفته می‌شود که پروتئین ها، آنزیم ها و باکتری های مفیدتری را در خود جای داده است و از مقدار کالری کمتری نیز بهره مند می باشد.

نکته جالب در رابطه با سرکه سیب این است که مراحل تهیه آن شباهت بسیار زیادی به الکل دارد به گونه ای که در ابتدا سیب را له کرده و آن را با یک مخمر ترکیب می کنند تا قندهای آن تخمیر شده و به الکل تبدیل شود.

مرحله دوم البته کمی متفاوت است زیرا باکتری هایی به این ماده اضافه خواهد شد که الکل سرکه را تخمیر کرده و به اسید استیک تبدیل نماید که جزء اصلی ترین ترکیب فعال و موثر در سرکه به حساب می آید.

۲. مبارزه با دیابت

اگر در نظر دارید که لاغری با سرکه سیب را تجربه نمائید باید بدانید که طی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، محققان به این نتیجه رسیده اند که سرکه سیب بهترین نتیجه ممکن را در کمک به بیماران مبتلا به دیابت تیپ ۱ و ۲ از خود به جای گذاشته است.

کنترل دیابت و کاهش وزن با سرکه سیب

همانطور که در جریان هستید دیابت تیپ ۲ تنها با افزایش میزان قند خون و مقاومت در برابر انسولین بروز پیدا می‌کند اما با این وجود افرادی که دیابت ندارند نیز از جانب این مشکل تهدید می شوند و نکته قابل تامل این است که سرکه سیب به خوبی می تواند تعادل را به قند خون برگرداند و سلامتی افراد را تضمین نماید

خواص متعددی که سرکه سیب با خود به دنبال دارد شامل موارد نام برده شده در ادمه می‌شود.

قند خون را تا حدود ۳۴ درصد کاهش می‌دهد.

– مصرف سرکه سیب قبل از خواب باعث می شود تا ۴درصد از قند خون ثابت بدن کاهش پیدا کند.

– حساسیت انسولین را در هنگام مصرف وعده‌های غذایی با کربوهیدرات زیاد تا حدود زیادی افزایش می‌دهد.

۳. مقابله با سرطان

یکی از بیماری‌های شایعی که خیلی از افراد ممکن است با آن روبرو شوند سرطان است. این بیماری اصولا هنگام افزایش رشد سلول های بدن به وجود می آید.

بسیاری از افراد بر این عقیده اند که سرکه سیب می تواند به راحتی سلول های سرطانی را از بین ببرد و همچنین غده های سرطانی را کوچکتر نماید.

اما طی تحقیقاتی که در چندین سال گذشته در این زمینه انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که سرکه برنج میتواند چنین خاصیتی داشته باشد. سرکه سیب هر چند میتواند خطر ابتلا به سرطان مری را کاهش دهد اما از طرفی دیگر منجر به افزایش احتمال ابتلا به سرطان مثانه می شود. از همین رو این مسئله تاکنون به اثبات نرسیده است.

۴. کاهش کلسترول

امروزه طی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بیماری‌های قلبی عروقی از جمله مهمترین و بزرگترین دلایل مرگ و میر در جهان به حساب می آیند.

اما مسئله اینجاست که طی آزمایشات صورت گرفته افرادی که لاغری با سرکه سیب را در پیش گرفته اند پس از گذشت مدتی با کاهش میزان کلسترول روبرو شده اند و همچنین تری گلیسیرید خون آنها نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده است.

در واقع سرکه سیب از مقدار زیادی اسید کلروژنیک بهره مند می‌شود که از اکسید شدن ذرات کلسترول که مرحله ای حیاتی در بیماری های قلبی است جلوگیری می کند.

عوارض احتمالی و مضرات سرکه سیب

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در نظر دارید لاغری با سرکه سیب را تجربه نمائید، باید به شما بگوییم که هر روش درمانی علاوه بر فواید و مزایا، عوارضی را نیز با خود به دنبال دارد که سرکه سیب نیز از این قاعده مستثنی نیست از همین رو به معرفی برخی از عوارض آن می پردازیم تا با آگاهی بیشتری به سراغ استفاده از آن بروید.

مضرات لاغری با سرکه سیب

مضرات لاغری با سرکه سیب

۱. تاثیر بر روی مینای دندان

یکی از اصلی ترین و شایع ترین نگرانی هایی که در رابطه با مصرف سرکه سیب وجود دارد این است که این ماده میتواند مینای دندان را از بین ببرد.

به همین دلیل همواره توصیه می شود برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی همواره آن را با آب و یا غذا مصرف کنید. همچنین می توانید با آب کشیدن دهان خود پس از مصرف از بروز این مشکل جلوگیری نمائید.

۲. آزار گلو و معده

همانطور که در جریان هستید سرکه به شدت اسیدی به شمار می‌رود و میتواند گلو و همچنین معده را مورد آزار و اذیت قرار دهد. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی توصیه می‌شود که هرگز با معده خالی، سرکه سیب مصرف نکنید. اگر هم با آزردگی در ناحیه گلو مواجه شدید بهترین کار این است که مقداری آب بنوشید.

۳. تداخل دارویی

اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید باید به این مسئله آگاه باشید که مصرف سرکه سیب می‌تواند با برخی از داروها تداخل داشته باشد و به واسطه آن مشکلاتی را برای بدن به همراه آورد.

به عنوان مثال انسولین و داروهای دیورتیک با سرکه سیب هماهنگی ندارد. از این رو برای استفاده از سرکه سیب حتما باید با پزشک مربوطه خود صحبت کنید.

طریقه مصرف سرکه سیب برای لاغری

می‌توانید از سرکه سیب به اشکال مختلف استفاده کنید. به پیشنهادات زیر توجه کنید:

  • افزودن آن به سالاد
  • ترکیب با آب
  • استفاده از آن همراه غذا
  • تهیه سس خانگی و رژیمی با سرکه سیب

لاغری با سرکه سیب و عسل

ترکیبی عالی برای لاغری با سرکه سیب وجود دارد که برای کاهش وزن موثر است. این ترکیبات می توانند تاثیر لاغری با سرکه سیب را چند برابر کنند و تا جایی از عوارض احتمالی آن بکاهند.

مصرف سرکه سیب پیش از غذا ممکن است کمی از اشتها و زیاده روی در مصرف غذا را کاهش دهد. البته افرادی که دستگاه گوارش یا معده و مری آنها با مواد غذایی اسیدی مانند سرکه سیب سازگار نیست باید از مصرف آن اجتناب کنند.

با این حال ترکیب آن با عسل خاصیتی ضد اشتها را برای فرد به همراه دارد که لازم است پیش از غذا از آن مصرف کرد. عسل یک انرژی زای قوی است که در سرکوب اشتها نیز موثر عمل می کند.

برای بهره از خاصیت مشترک این دو ماده لازم است:
مقدار ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و یک پیمانه آب ولرم را ترکیب کرده و قبل از وعده اصلی غذایی میل کرد. این ترکیب به کاهش اشتها منجر می شود و در پی آن از بی حالی در حین رژیم لاغری جلوگیری خواهد کرد.

لاغری با سرکه سیب و دارچین

افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود ۲ قاشق سرکه سیب را اضافه کرده اند، اذعان داشتند که به کاهش وزن بین ۱ الی ۷ کیلوگرمی دست یافته اند. حتی کاهش سایز چربی دور شکم را نیز تجربه کرده اند که بر اساس آزمایشات آنها میزان تری گلیسیرید و همینطور مقدار چربی آنها نیز کاهش یافته بود.

یکی از روش هایی که برای دست یافتن به این نتایج می توان استفاده کرد، افزودن دارچین به سرکه سیب است. دارچین یکی از گزینه های عالی برای بالا بردن متابولیسم بدن است که برای چربی سوزی می توان از آن استفاده کرد. برای این منظور لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین را به همراه ۱ لیوان آب اجازه دهید بجوشد
  • پس از جوش آمدن آنرا از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود
  • سپس به آن سرکه سیب را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و سپس بنوشید
  • می توانید این ترکیب را قبل از وعده اصلی غذایی یا بعد از آن میل کنید

نکته: می توانید از چوب دارچین نیز استفاده کنید اما برای رساندن خاصیت بیشتر دارچین به بدن بهتر است از پودر آن استفاده شود.

در نظر داشتن تداخلات دارویی

یکی از نکاتی که برای مصرف ترکیبات طبیعی باید در نظر داشت، به تداخل آنها با داروها مربوط می‌شود. در صورتی که مقدار متعادل این نوشیدنی استفاده شود، اغلب آسیبی به بدن فرد وارد نمی‌کند. اما برخی از هشدارهای مصرفی را باید جدی گرفت و در مورد مصرف آن از پزشک مشورت گرفت.

مصرف داروهای درمانی برای دیابت
مبتلایان به دیابت که باید دوز مناسبی از انسولین را دریافت کنند، ممکن است با افت قند خون و کاهش پتاسیم مواجه شوند. از این رو باید با احتیاط بیشتری از سرکه سیب استفاده کنند.

داروی لانوکسین
ترکیبات این دارو به کاهش سطح پتاسیم در خون می‌انجامد. از این رو مصرف همزمان آن با سرکه سیب اغلب می‌تواند کاهش شدید پتاسیم در خون را به همراه داشته باشد.

داروها مدر
داروهای مدر به کاهش پتاسیم در خون منجر می‌شوند. از این و برای جلوگیری از کاهش پتاسیم در بدن باید سرکه سیب را در کنار آن استفاده نکرد.

سخن پایانی

تعادل در مصرف انواع مواد غذایی مهمترین نکته‌ای است که می‌تواند در مصرف همیشگی از آنها بسیار کمک کننده باشد.
در این مقاله فواید و مضرات سرکه سیب کاملا بیان شده است.
اغلب افراد برای لاغری با سرکه سیب می‌توانند با در نظر گرفتن نکات ارائه شده بهترین نتیجه را کسب کنند. اما بهتر است از یک رژیم کاهش وزن تخصصی که توسط پزشک تغذیه برای خود فرد ارائه می‌شود در کنار ورزش‌های هوازی استفاده شود. زیرا همواره باید در نظر داشته باشید که سرکه سیب به تنهایی نمی تواند کاهش وزن چشمگیری را به همراه داشته باشد. بلکه می تواند به عنوان یک محرک عمل کند.

منبع: کوئیک فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید