تاریخ انتشار : دوشنبه 26 دی 1401 - 5:15
609 بازدید
کد خبر : 1649

لاغری با چرخونک | چرخونک مسگری چقدر کالری می‌سوزاند

لاغری با چرخونک | چرخونک مسگری چقدر کالری می‌سوزاند

لاغری با چرخونک در خانه براحتی انجام می شود؛ ضرورت ورزش برای سلامتی و حفظ تناسب اندام ایجاب می کنه که از وسایل و تجهیزات مختلفی برای تمرین کردن استفاده کنیم.

لاغری با چرخونک در خانه براحتی انجام می شود؛ ضرورت ورزش برای سلامتی و حفظ تناسب اندام ایجاب می کنه که از وسایل و تجهیزات مختلفی برای تمرین کردن استفاده کنیم. این که این وسایل در حین قابل حمل بودن که امکان ورزش در هر مکانی را به ما بدهد تا چه حد کابردی است خیلی مهمه. از چرخونک ورزشی که نام قدیمی تر و باشگاهی تر آن دیسک مسگری یا چرخونک مسگری است به عنوان یکی از همین وسایل نام برده می شود.

در این مطلب سعی می کنیم از جنبه های گوناگونی به این تجهیز ورزشی نگاه کنیم و ببینیم چرخونک مسگری چقدر کالری می‌سوزونه.

چرخونک چیست ؟

شکل ظاهری چرخونک از دو صفحه دایره ای منطبق بر همی تشکیل شده است که به صورت دوار به چپ و راست و به صورت ۳۶۰ درجه می چرخد. فرد ورزشکار با ایستادن بر روی این صفحه و با حرکت متضاد بالا تنه و پایین تنه به هسته بدن فشار می آورد. این چرخش از ناحیه پهلو به شکل چلاندن باعث فشار آوردن به چربی ها و عضلات هسته مرکزی بدن شده و منجر به آب شدن شکم و پهلو می شود.

چرخونک ورزشی برای چی خوبه ؟

برای اینکه در بین تمام مشغله های روزمره عادت خوب ورزش کردن را ایجاد کنیم و این عادت را ترک نکنیم ، باید رشته و تمرینی را انتخاب کنیم که دوست داشته باشیم. البته هدفی که از تمرین داریم نیز بسیار مهم  است اما اگر کاری که انجامش می دهیم را دوست نداشته باشیم ذهن برای رفتن به سمت اون کار بهانه تراشی می کنه.

چرخونک ورزشی مناسب افرادی است که دوست دارند در خانه ورزش کنند. این وسیله که تا حدی جنبه تفریح نیز در خود دارد به علت سبکی و قابل حمل بودن می تواند در هر مکانی از جمله خانه استفاده شود.

این تمرین ضمن حفظ و بالا بردن تعادل بدن در آب شدن شکم و پهلو کمک شایانی می کند. همچنین با تقویت هسته مرکزی بدن به افزایش توان کلی بدن و در نتیجه توان تمرینی را بالا می برد.

تصویری از چرخونک در دست فردی با بک ابی و لوگوی تن زیب برای چرخونک چقدر کالری چرخونک چقدر کالری می‌سوزونه

لاغری با چرخونک

آیا چرخونک باعث لاغری می شود ؟

دیگه کمتر کسی نمی دونه که شرط کم کردن وزن علاوه بر ورزش کردن رعایت سبک غذایی سالم است. در کنار این رژیم داشتن فعالیت بدنی که کالری سوزی را افزایش داده و هدفمند و برنامه ریزی شده باشد به حفظ پروسه کاهش وزن کمک می کند.

چرخونک یا دیسک مسگری نیز وسیله ای ست که منجر به جنب و جوش بدنی می شود و به علت اینکه ضربان قلب را بالا می برد ورزش هوازی محسوب می شود. همانطور که می دانید هر نوع ورزش هوازی برای لاغری بسیار مهم است. در نتیجه دیسک چرخونک به شرط رعایت های غذایی باعث لاغری خواهد شد.

تاثیر چرخونک در لاغری شکم

عضلات شکمی جز هسته بدن هستند.این ناحیه یعنی شکم شامل مورب های خارجی و داخلی عضلات است. حرکت پیچشی به طور فعال عضلات شکم را درگیر می کند و اگر چربی اضافی داشته باشیم شروع به چربی سوزی می کند و اگر چربی ای نباشد شروع به خط انداختن و تقسیم عضله می کند.

این تمرین جز تمرینات موضعی و تمرکزی است و با فشار مستقیمی که به ناحیه پهلو و شکم می آورد شانس آب کردن این قسمت را افزایش می دهد. البته بازهم یاداور می شود که کاهش وزن و تناسب اندام با انجام تمرینات فول بادی و رعایت رژیم غذایی محقق می شود.

دیسک چرخونک روی زمین و فردی که روی آن قرار دارد /لاغری با چرخونک

لاغری با چرخونک

مزایای چرخونک ورزشی یا دیسک مسگری

هر وسیله ورزشی یا تمرینی که باعث فعالیت بدنی و تحرک ما بشود مزایای بیشمار عدم ساکن یا راکد بودن را دارد. چرخونک ورزشی نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توان با این وسیله ورزشی از فوائد غیرقابل شمارش ورزش کردن بهره برد. اما چند موردی که اینجا ذکر میشه مختص به این تجهیز ورزشی است.

هسته بدن را تقویت می کند

هسته بدن شامل ستون فقرات ، لگن ، شکم و پهلو است. این قسمت از بدن در تثبیت عملکردی حرکات ایستا و پویا بسیار مهم است. هسته قوی یکی از کلیدهای بهبود عملکرد ورزشی و برعکس کاهش خطر آسیب است و باعث افزایش تعادل می شود.

باعث کاهش وزن می شود

انجام ورزش هوازی به هر شکلی باعث کاهش وزن خواهد شد. چرخونک ورزشی نیز با کالری سوزی و با بالا بردن ضربان قلب ورزش هوازی محسوب می شود. بنابراین تمرین مسگری می تواند به لاغری کمک کند.

 قابل حمل و در دسترس است

این وسیله جز وسایلی ست که فضای زیادی را اشغال نمی کند و می تواند در هر سطحی که صاف و محکمی باشد استفاده شود. حتی می توان این وسیله را جلوی تلویزیون و یا مانیتور قرار داده و همزمان تمرین کنیم.

بهبود تعادل کلی بدن

به علت تمرکز ذهنی ای که باید برای حفظ تعادل بدن داشته باشیم و همچنین حرکت همزمان چندین عضو بدن از جمله دست ، پا و میان تنه تعادل کلی بدن افزایش خواهد یافت.

دیسک چرخونک روی زمین و فردی که روی آن قرار دارد

لاغری با چرخونک یا دیسک مسگری چقدر کالری می سوزونه ؟

میزان کالری سوزی بستگی به وزن فرد و همچنین شدت و سرعت انجام تمرین دارد. اما به صورت متوسط می توان حدود ۱۰۰ کالری را در ۱۵ دقیقه سوزاند. البته می توان این میزان کالری سوزی را با استفاده از سوپرست و یا ترکیب کردن این تمرین با تمرینات دیگر مانند حلقه و طناب ، استفاده از وزنه مانند دمبل بیشتر کرد. توصیه می شود زمان استفاده از این ورزش بیشتر از ۱۵ دقیقه نشود. منبع اینکه چرخونک چقدر کالری می‌سوزونه این منبع است.

تصویر یک چرخونک با بک سفید برای چرخونک چقدر کالری چرخونک چقدر کالری می‌سوزونه

لاغری با چرخونک

طرز استفاده از چرخونک ورزشی

  1. قبل از انجام این تمرین با حرکات نرمشی بدن خود را گرم کنید.
  2. قبل از شروع  تعادل خود را آزمایش کنید.
  3. برای استفاده از چرخونک آن را در جای مسطح قرار داده و با دو پا روی سطح دایره ای آن قرار بگیرید.
  4. دو پا را دو سمت صفحه و به صورت قرینه قرار دهید.
  5. زانوها را کمی خم و کمر را صاف نگه دارید.
  6. یکی از پاها را جلو برده و همزمان دست و پهلوی مخالف را به عقب برگردانید. همین حرکت را برای دست و پای مخالف انجام دهید.
  7. بالا تنه و پایین تنه را متضاد هم به چپ و سپس راست حرکت دهید.
  8. در طول زمان به ریتم و سرعت منظمی برسید.

فیلم  لاغری با چرخونک

چرخونک قیمت مناسب

به قول قدیمی ها هرچقدر که پول بدیم اش می خوریم. حفظ کیفیت یک کالا با توجه تمام شرایط حاکم بسیار دشوار است. با این وجود تولید کننده ای که با وجدان باشد سعی می کند ضمن حفظ کیفیت کالا با مبلغ مناسبی محصول را به بازار ارائه کنه تا تمام اقشار جامعه از آن بهره ببرند. چرا که سلامت جامعه از هر امری مهم تر است. با توجه به تمام شرایط ذکر شده ، چرخونک تن زیب با قیمت مناسب و کیفیت مطلوبی در بازار ایران موجود است.

نتیجه گیری برای چرخونک چقدر کالری می‌سوزونه ؟

همانطور که با هم دیدیم چرخونک ورزشی یا دیسک مسگری وسیله ای ست سبک و قابل حمل که می توان با آن ورزش هوازی انجام داد. این وسیله برای تقویت هسته مرکزی بدن و ایجاد تعادل آن بسیار خوب است.

همچنین همانطور که ذکر شد این وسیله برای لاغری و آب کردن شکم موثر است. همچنین در این مطلب سعی شد نکات احتیاطی و طریقه استفاده از آن را بیان کنیم.

منبع: تن زیب

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید