تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1402 - 13:22
1736 بازدید
کد خبر : 2142

قرص بلغم و طریقه مصرف قرص بلغم برای لاغری

قرص بلغم و طریقه مصرف قرص بلغم برای لاغری

همانطور که می دانید یکی از کاربردهای قرص بلغم تاثیر سریع آن در لاغری است. در پاره ای از اوقات برای افراد سوال است این قرص چیست و چه تاثیری بر روی بدن دارد؟ بسیاری از متخصصان و پزشکان بر این باورند که با به کارگیری برخی راهکارهای طب سنتی می‌توانند برای خروج بلغم از بدن اقدام نمایند.

آیا قرص بلغم برای لاغری مفید است؟

طبق نظر کارشناسان طب سنتی افرادی که چاقی شکم و پهلو دارند معمولاً افرادی با مزاج بلغمی هستند؛ بنابراین مصرف قرص بلغم می‌توانند سردی و بلغم اضافه را درمان کند که همین درمان به کاهش چاقی به‌ویژه در ناحیه شکم و پهلو نیز کمک می‌کند. علاوه بر این مصرف قرص بلغم بهبود عملکرد هضم غذا در دستگاه گوارش کمک می‌کند که این موضوع هم برای لاغری و کاهش وزن مؤثر است.

ترکیبات تشکیل دهنده قرص بلغم

  • آویشن (Zataria multiflora):  این گیاه حاوی ویتامین های A،B و E می باشد، معده را تقویت کرده و بلغم را برطرف می کند. آویشن همچنین موجب بهبود سرفه می گردد.
  • زنیان (Trachyspermum): این گیاه ضد اسپاسم و بادشکن بوده و به درمان بیماری های معده کمک می کند. زنیان در درمان سرفه نیز موثر می باشد.
  • مصطکی (Mastic Tree):  گیاه مصطکی مقوی و پاک کننده معده بوده و از آن برای درمان سرفه نیز استفاده می کند.
  • سیاه دانه (Nigella sativa): در درمان سرفه و برونشیت بسیار مفید بوده و ضد نفخ می باشد.
قرص بلغم

قرص بلغم

موارد مصرف قرص بلغم زدا

– برطرف کننده نفخ

– برطرف کننده ورم معده و روده

– برطرف کننده احساس پری معده

– برطرف کننده رفلاکس معده

– ضد سرفه

– درمان سستی معده و سردی مزاج

مقدار مصرف قرص بلغم

نحوه استفاده از قرص بلغم نیاک با توجه به نوع علائم متفاوت است. به طور کلی توصیه می‌شود به منظور درمان مشکلات گوارشی ۱ تا ۲ عدد قرص را پس از هر وعده غذایی میل نمایید. مصرف ۲ الی ۳ قرص در صبح ناشتا و و ۲ الی ۳ قرص شب پیش از خواب، دستور استفاده توصیه شده جهت دفع بلغم و بلغم زدایی از بدن می‌باشد. برای رفع سرفه نیز ۳ تا ۴ مرتبه در روز، ۱ تا ۲ عدد قرص بلغم را میل نمایید. هر بسته از این محصول حاوی ۱۰۰ عدد قرص گیاهی می باشد.

عوارض جانبی داروی بلغم

تاکنون در اثر مصرف این فرآورده و گیاهان تشکیل دهنده آن عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است، اما در صورتی که نسبت به هر یک از اجزای تشکیل دهنده قرص بلغم نیاک حساسیت و آلرژی دارید، باید از مصرف این دارو خودداری نمایید.
کسانی که به گیاهان خانواده لامیاسه (نعناعیان) یعنی نعناع، ریحان، مرزنگوش، پونه، اسطوخودوس و مرزه و یا گرده افشانی حساسیت دارند، ممکن است به صورت متقاطع به آویشن یا عسل موجود در قرص ضد بلغم نیاک حساسیت نشان دهند.
به علت وجود عسل در این فرآورده افراد دیابتی و کسانی که سابقه حساسیت به عسل دارند، می بایست قرص بلغم نیاک را با احتیاط مصرف کنند.
کسانی که شرایط حساس به هورمون (سرطان سینه و یا رحم، اندومتریوزیس و فیبروم رحمی) دارند، تحت نظارت پزشک این محصول را مصرف نمایند.
بهتر است مصرف قرص بلغم زدا دو هفته قبل از جراحی با مشورت پزشک قطع گردد.

نوع و دوز مصرفی دارو با توجه به شرایط شما تجویز می‌شود.به‌ هیچ‌ عنوان بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف دارو نکنید.

مزاج بلغمی چیست و غلبه بلغم چه ویژگی‌هایی دارد؟

در طب سنتی مزاج سرد و تر را به‌عنوان مزاج بلغمی می‌شناسند. اگر شما مزاج بلغمی داشته باشید و به‌صورت عادی و در تعادل باشید عوارض و مشکل خواصی برای شما ایجاد نخواهد شد. اما اگر بلغم بر بدن غلبه کند برای اندام‌های مختلف ممکن است ایجاد عارضه کند. در چنین شرایطی که اصطلاحاً به آن غلبه بلغم گفته می‌شود شما بیمار محسوب می‌شوید و باید به دنبال درمان آن باشید.

فیلم معرفی قرص ضد بلغم | داروی گیاهی بلغم زدا

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید