تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 دی 1401 - 9:31
349 بازدید
کد خبر : 1468

شیر و عسل برای لاغری | رژیم لاغری با شیر و عسل و خواص فوق العاده آن

شیر و عسل برای لاغری | رژیم لاغری با شیر و عسل و خواص فوق العاده آن

رژیم لاغری با شیر و عسل درواقع یک نوع روزه غذایی برای بدن محسوب می‌شود که علاوه بر کاهش وزن خواص فراوان بسیاری برای بدن دارد و ما در این مطلب علاوه بر بیان طریقه گرفتن این رژیم به خواص آن نیز اشاره می‌کنیم.

شیر و عسل ترکیب فوق العاده خوشمزه، برای کاهش وزن می باشد، رژیم لاغری با شیر و عسل درواقع یک نوع روزه غذایی برای بدن محسوب می‌شود که علاوه بر کاهش وزن خواص فراوان بسیاری برای بدن دارد و ما در این مطلب علاوه بر بیان طریقه گرفتن این رژیم به خواص آن نیز اشاره می‌کنیم.

عسل حاوی قند است، با این حال برخلاف شکر تصفیه‌شده، عسل همچنین حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید است. شکر تصفیه‌شده که اغلب مردم برای شیرین کردن مواد غذایی خود استفاده می‌کنند به‌عنوان منبع “کالری خالی یا تهی” محسوب می‌شود چون هیچ مزیتی در خوردن آن وجود ندارد.

به‌طور معمول برای هضم شکر، ویتامین‌ها و مواد معدنی ذخیره‌شده در بدن استفاده می‌شوند. این مواد مغذی برای حل کردن چربی‌ها و کلسترول ضروری هستند، بنابراین مصرف شکر خالص تا حدی بی‌معناست. بنابراین زمانی که شما بیش از حد قند بخورید، فقط به خاطر کالری آن، وزن اضافه نمی‌کنید، بلکه به خاطر کمبود ویتامین و مواد معدنی نیز است.

Milkhoney
رژیم لاغری با شیر و عسل

برای افرادی که دارای اضافه‌وزن هستند، عسل نه‌تنها خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد بلکه از افزایش وزن نیز جلوگیری می‌کند. شیر و عسل هرکدام به‌طور جداگانه خواص زیادی دارند ولی در صورت مصرف هم‌زمان خواص آن‌ها شگفت‌انگیز می‌شود. عسل به علت ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی، ضد باکتری و ضد قارچی و همچنین اثرات آرام‌بخش و ضدالتهابی، به‌طور سنتی برای سلامتی بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

از سویی دیگر شیر نیز به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی خود، مانند: ویتامین A، ویتامین D، ویتامین B، کلسیم و پروتئین حیوانی و اسیدلاکتیک موردتوجه بسیار قرار گرفته است. با این حال، هنگام مصرف هم‌زمان شیر و عسل، این مزایا باهم ترکیب می‌شوند و منجر به مزایای منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز می‌شود. نوع عسل انتخابی می تواند از دو گونه عسل ارگانیک گرمسیری و سردسیری کوهستان قرار گیرد. تا بتواند در اشتها به غذا و رفع مایحتاج بدن بسیار مفید باشد. (عسل کردستان دیزین + عسل سدر بهترین گزینه می باشد.)

فواید شیر عسل

در این قسمت برای شما در مورد مزایای نوشیدن شیر عسل صحبت می‌کنیم تا بیشتر با مزایای رژیم لاغری با شیر و عسل آشنا شوید:

۱-مراقبت از پوست

مصرف یک لیوان شیر عسل، هرروز صبح، موجب افزایش استقامت فرد، ازجمله در کودکان و سالمندان می‌شود. علاوه بر این‌که شیر دارای پروتئین است، عسل حاوی کربوهیدرات لازم برای افزایش متابولیسم بدن است.

 رژیم لاغری با شیر و عسل

هم عسل و هم شیر دارای خواص ضد میکروبی و پاک‌کننده است. تعداد زیادی از پاک‌کننده‌ها با استفاده از شیر و عسل ساخته می‌شوند زیرا این مخلوط به پوست طراوت می‌بخشد. همچنین می‌توانید با مخلوط کردن نسبتی یکسان در آب، از حمام شیر و عسل استفاده کنید.

۲-بهبود قدرت بدنی

پروتئین‌های حیوانی شیر توسط آنزیم‌ها به اسیدآمینه‌های پایه تقسیم‌شده و سپس به شکل پروتئین‌های قابل‌استفاده در بدن انسان تبدیل می‌شوند. مواد اضافی در این تغییر، به‌عنوان انرژی قابل‌استفاده، اکسید می‌شوند. پروتئین‌ها بخش مهمی از رژیم غذایی انسان هستند و عسل موجب تحریک متابولیسم آن‌ها می‌شود.

۳-سلامت استخوان‌ها

همان‌طور که تحقیقات در مورد عسل ادامه دارد، به‌تدریج روشن می‌شود که عسل به‌عنوان یک حامل عمل می‌کند و مواد مغذی را از غذا به بدن منتقل می‌کند. از سویی عسل در جذب کلسیم، که شیر منبع غنی از آن است، خود را مؤثر نشان داده است.

بنابراین مصرف هم‌زمان شیر و عسل نه‌تنها مواد مغذی لازم (کلسیم) را به بدن رسانده بلکه جذب این مواد مغذی در بدن را به حداکثر حد خود می‌رساند. سطح مناسب کلسیم می‌تواند از پوکی استخوان و التهاب مفاصل جلوگیری کند.

۴-خواص ضد پیری

ترکیب شیر عسل باعث ایجاد تغییر و تحول در بدن می‌شود. مردم بسیاری از تمدن‌های باستان ازجمله یونانیان، رومی‌ها، مصری‌ها و سرخپوستان برای حفظ جوانی خود شیر عسل می‌نوشیدند. از آنجایی که شیر و عسل به داشتن زندگی طولانی کمک می‌کند، به‌عنوان “اکسیر زندگی” شناخته شده است.

همان‌طور که گفته شد خواص آنتی‌اکسیدانی شیر عسل بسیار زیاد است. آنتی‌اکسیدان‌ها بر رادیکال‌های آزاد که یکی از علل اولیه تخریب پوست و چین و چروک است، حمله می‌کنند و آن‌ها را از بین می‌برند.

۵-خواص ضد باکتری

تحقیقات نشان داده است که شیر عسل بر روی باکتری‌های استافیلوکوک تأثیر بیشتری نسبت به مصرف شیر یا عسل به‌صورت جداگانه دارد. همچنین زمانی که عسل به همراه شیر گرم مصرف شود، یبوست، نفخ و اختلالات روده را درمان می‌کند (درمان یبوست برای درمان چاقی شکم لازم است).

 رژیم لاغری با شیر و عسل

برنامه رژیم لاغری عسل و شیر

هرروز چهار تا شش لیوان شیر گرم به همراه یک قاشق غذاخوری عسل به‌جای صبحانه، ناهار، عصرانه و شام بنوشید. در طی مدتی که این رژیم را می‌گیرید از هیچ غذا، میوه و نوشیدنی دیگری به‌جز آب معمولی مصرف نکنید و سیگار هم نکشید.

فواید رژیم لاغری شیر و عسل برای بدن

این رژیم را در هرماه به مدت سه تا هفت روز می‌توان انجام داد. چون طبیعت شیر سرد است باید به همراه عسل مصرف شود تا معتدل و گرم شود. مزیت این رژیم کوتاه‌مدت بودن و راحتی آن است و مهم‌ترین فایده آن برای بدن دفع سموم بلغم و صفرا و سودا است. این رژیم جنبه تقویتی دارد.

منبع: کرفس

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید