تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردین 1402 - 12:59
178 بازدید
کد خبر : 2171

لاغری شکم و پهلو با سلفون

لاغری شکم و پهلو با سلفون

برخی افراد پلاستیک‌های سلفون را که برای بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند، را دور شکم خویش بسته و به عرق کردن بیشتر بدن در این ناحیه کمک می‌کنند. این اشخاص عقیده دارند که این عرق کردن برای چربی سوزی و سم زدایی بدن موثر است.

آیا بستن پلاستیک به شکم باعث لاغری می‌شود؟

%D8%B3%D9%84%D9%81%D9%88%D9%86+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B1+%D8%B4%DA%A9%D9%85

بستن پلاستیک یا سلفون به دور بدن، به علت افزایش فعالیت بدنی، تعریق و از دست دادن آب بدن، به ظاهر باعث کاهش وزن می‌شود، اما اثرگذاری موقتی داشته و وزن از دست رفته سریعا برمی‌گردد.

هدف از کاهش وزن، کاهش درصد چربی‌های اضافه در بدن است که باید به تدریج، اصولی و با رعایت رژیم غذایی و داشتن یک برنامه ورزشی منظم صورت گیرد.

بستن پلاستیک یا کمربند به دور شکم سبب دهیدراته شدن بدن (از دست دادن آب) و به دنبال آن بروز عوارضی مانند احساس خستگی زودرس و مفرط، کاهش بازده ورزشی، گرمازدگی و…  می‌شود. کاهش وزن ایجاد شده پس از چند ساعت با مصرف آب و مایعات مجددا به میزان اولیه باز خواهدگشت.

سلفون بستن دور شکم

لاغری با بستن پلاستیک دور شکم

برخی افراد پلاستیک‌های سلفون را که برای بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند، را دور شکم خویش بسته و به عرق کردن بیشتر بدن در این ناحیه کمک می‌کنند. این اشخاص عقیده دارند که این عرق کردن برای چربی سوزی و سم زدایی بدن موثر است. اما این روش می‌تواند عوارض بسیار جدی و جبران‌ناپذیری را برای افراد به همراه داشته باشد. برخی از این عوارض عبارتند از:

کم آبی بدن

عرق کردن با استفاده از این پوشش‌های می‌تواند سبب کم آب شدن بدن شود، به دلیل تغییر شیمی در خون، حجم خون و اکسیژن سلول ها کاهش می‌یابد. سرگیجه، ضعف، سردرگمی، کما و یا حتی مرگ ممکن است به دلیل دفع بیش از حد مایعات رخ دهد.

درصورتی که فرد به بیماری‌های قلبی‌عروقی مبتلا باشد، بعد از عرق کردن بیش از اندازه، امکان دارد منجر به کم آبی بدن شود که سبب کاهش حجم خون و افزایش غلظت خون شما می‌شود.

به علاوه، پوشش های خیلی تنگ گردش خون را با مشکل مواجه می کنند و به اندام های بدن استرس و فشار وارد می شود. درصورتی که در حال حاضر فیبریلاسیون دهلیزی دارید، بی حس شدن می تواند منجر به اختلال الکترولیت شود که با گرفتگی عروق و آریتمی قلبی همراه است.

مواد پرخطر

خطرات بستن شکم با پلاستیک تنها به عرق کردن بیش از حد محدود نمی شود. بعضی از این محصولات از پلی وینیل کلراید (PVC) ساخته شده اند، که به عنوان یکی از پرخطر ترین محصولات مصرفی توصیف شده است.

مواد مضری از این ماده متصاعد می‌شوند که با آثار منفی بر کبد، طحال، کلیه ها، استخوان و وزن بدن در ارتباط بوده اند. بعضی سلفون ها دارای مواد معدنی هستند و ممکن است حاوی آلومینیوم باشند، که با ابتلا به بیماری آلزایمر در ارتباط است. علاوه بر این، ممکن است استفاده کننده نسبت به بعضی مواد تشکیل دهنده در این محصولات آلرژی داشته باشد.

کاهش وزن موقتی

بخش عمده ای از وزن که از طریق پوشش پلاستیکی از دست می دهید، ممکن است وزن آبی باشد که در این مورد بسیار کوتاه مدت خواهد بود.

وقتی در شرایط عادی ورزش می‌کنید، بدن شما برای تولید انرژی، چربی‌های ذخیره شده را تجزیه می‌کند. هنگامی که بدن چربی می‌سوزاند، دمای مرکز بدن شما شروع به بالا رفتن می‌کند. سپس برای متعادل کردن دمای افزایش یافته، مغز، بدن را تحریک می‌کند که عرق کند و با پراکنده شدن عرق توسط هوا هم، بدن خنک می‌شود.

اما اگر در حین ورزش کردن، یک لباس ورزشی پلاستیکی بپوشید، یا این که شکم یا کل بدنتان را با نایلون بپوشانید، این عمل، مانع تبخیر عرق در هوا می‌شود. لباس پلاستیکی، گرما را به دام می‌اندازد تا در هنگام ورزش، تعریق افزایش یابد.

جهت از دست دادن وزن، شما باید چربی بسوزانید. سوزاندن چربی و عرق کردن، دو چیز بسیار متفاوت است. پوشیدن این لباس‌ها به سوزاندن چربی کمک نمی‌کند، بلکه تنها باعث می‌شود بیشتر عرق کنید. اثرات لباس ورزشی پلاستیکی، کاملا موقتی است.

استفاده از این پوشش‌های پلاستیکی، بیشتر از آن که برای بدن مفید باشد، به آن آسیب می‌رساند، و به جز از دست دادن آب بیشتر از طریق تعریق، می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد بدن نیز بشود.

این لباس‌ها، گرمای بدن را به دام می‌اندازند تا آن را مجبور کنند بیشتر عرق کند. هنگامی که بدنتان قادر به خنک کردن خودش نباشد، دچار گرمازدگی می‌شوید و اگر گرمازدگی هم فورا درمان نشود، ممکن است منجر به حمله قلبی، سکته مغزی، یا آسیب کلیوی شود.

بنابراین، بسیار مهم است که بدن را قبل، در حین، و بعد از تمرین، هیدراته نگه دارید تا سلامتی‌تان به خطر نیفتد. قبل از پوشیدن یک لباس ورزشی برای موثرتر کردن تمرینتان، توصیه می‌کنیم که اول با پزشکتان در مورد مزایا و خطرات این نوع پوشش‌ها صحبت کنید.

چاقی-شکم

توصیه‌هایی برای کاهش وزن سالم

  • عادات غذا خوردن سالم

اگر بخواهید وزن خود را کاهش دهید، با خوردن غذا شروع کنید. اولین کار این است که میان وعده‌های چرب یا شیرین را با میوه‌ها و سبزی‌ها جایگزین کنید و به یاد داشته باشید که رژیم سالم می‌تواند منجر به یک بدن سالم و زیبا شود.

  • برنامه تمرینی مناسب

ورزش، یک جزء بسیار مهم در برنامه‌های کاهش وزن است. شما می توانید با اضافه کردن گام های کوچک به زندگی خود، مانند پیاده‌روی پس از غذا و نیز استفاده از پله‌‌ها به جای آسانسور شروع کنید. اگر شرایط اجازه می دهد، می توانید با دوستان خود ورزش کنید یا به یک باشگاه سلامت بپیوندید.

همه می‌دانید که هر چه بیشتر کالری بسوزانید، وزن بیشتری را از دست می دهید، در واقع، با دانستن این که بدن چقدر کالری روزانه مصرف می کند و هر روز از دست می دهد، شما را بیشتر از مقدار کالری مورد نیاز برای کنترل و کاهش وزن ایده آل خود آگاه می کند.

تنها رعایت برنامه غذایی درست و ورزش منظم روزانه به شما کمک خواهد کرد تا چربی های اضافی از جمله چربی های دور شکم را کم کنید. در کنار ورزش های هوازی که سبب می شود چربی های اضافی را بسوزانید، با تمرین های شکمی (مانند دراز و نشست) عضلات شکم را فرم دهید.

منبع: محیا نیوز

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید