تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 10:44
104 بازدید
کد خبر : 2345

آیا لاغری با فلفل قرمز امکان دارد؟ فلفل برای لاغری و سلامتی

آیا لاغری با فلفل قرمز امکان دارد؟ فلفل برای لاغری و سلامتی

گفته می‌شود که فلفل قرمز برای لاغری مفید است. اما آیا این گفته حقیقت دارد؟ آیا لاغری با فلفل قرمز امکان‌پذیر است؟

گفته می‌شود که فلفل قرمز برای لاغری مفید است. اما آیا این گفته حقیقت دارد؟ آیا لاغری با فلفل قرمز امکان‌پذیر است؟

فلفل قرمز خدمات زیادی را به جامعه بشریت ارائه کرده است؛ از خوشمزه‌کردن غذاهای تند و تا بهبود سلامت بدن. ادعا می‌شود که فلفل قرمز در کنار تمام مزایایی که برای سلامتی به همراه دارد، به کاهش وزن و لاغری هم کمک می‌کند. اما آیا این ادعا درست است؟ لاغری با فلفل قرمز امکان‌پذیر است؟ اگر بله، فلفل قرمز چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟ برای پاسخ به این سوالات و آشنایی با خواص فلفل قرمز برای لاغری حتما تا انتهای مطلب حاضر با مجله اسنپ اکسپرس همراه باشید.

ارزش غذایی فلفل قرمز چیست؟

مصرف فلفل برای لاغری + کاهش وزن مناسب

انواع فلفل قرمز اعم از فلفل دلمه‌ای قرمز و فلفل چیلی، غنی از انواع مواد مغذی هستند و افزودنی بسیار خوبی برای رژیم غذایی شما هستند. ارزش غذایی یک فلفل قرمز ۴۵ گرمی برابر است با:

  • انرژی: ۱۸ کالری
  • پروتئین: ۰.۸ گرم
  • چربی: ۰.۲ گرم
  • کربوهیدرات: ۳.۹ گرم
  • فیبر: ۰.۷ گرم
  • ویتامین C: 72 درصد نیاز روزانه
  • پروویتامین A: 48 درصد نیاز روزانه
  • ویتامین B6: 13 درصد نیاز روزانه
  • ویتامین K: 5 درصد نیاز روزانه

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، فلفل قرمز سرشار از مواد مغذی است و می‌تواند فواید زیادی را برای سلامتی شما به همراه داشته باشد. انواع فلفل‌ها حاوی کپسایسین هستند که باعث تندشدن فلفل‌ها می‌شود و از خاصیت آنتی‌اکسیدانی برخوردار است. بخش اعظمی از خواص فلفل قرمز برای سلامتی و کاهش وزن، به دلیل وجود همین کپسایسین است. در ادامه درباره مزایای فلفل قرمز برای لاغری و اینکه چرا لاغری با فلفل قرمز امکان‌پذیر است، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

رژیم گیاهخواری، یکی از بهترین رژیم‌هایی است که برای کاهش وزن پیشنهاد می‌شود. برای آنکه با سیر تا پیاز این برنامه غذایی آشنا شوید، مقاله همه‌چیز درباره لاغری با رژیم وگان را در مجله اسنپ اکسپرس بخوانید.

آیا لاغری با فلفل قرمز امکان‌پذیر است؟

همان‌طور که در بخش قبل گفته شد، کپسایسین ماده اصلی فعال در فلفل قرمز است. محققان بر این باورند که کپسایسین نوعی ماده ترموژنیک است که می‌تواند روند کاهش وزن را تسریع بخشد. از جمله مهم‌ترین خواص کپسایسین که لاغری با فلفل قرمز را امکان‌پذیر کرده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. ایجاد احساس سیری بیشتر

نتایج بعضی تحقیقات نشان می‌دهد که کپسایسین موجود در فلفل قرمز اشتهای شما را سرکوب می‌کند و می‌تواند کالری دریافتی شما را کاهش دهد. بنابراین، در هر وعده غذایی خود فلفل قرمز مصرف کنید تا احساس سیری بیشتری داشته باشید و کمتر هوس غذاخوردن به سرتان بزند.

۲. افزایش متابولیسم

پیش از این ذکر شد که کپسایسین موجود در فلفل قرمز خاصیت ترموژنیک دارد. در نتیجه، می‌تواند متابولسیم بدن شما را افزایش دهد. هر چقدر متابولیسم بدنتان بیشتر باشد، بدن شما در تبدیل کالری دریافتی به انرژی سریع‌تر عمل می‌کند و از ذخیره چربی در بدنتان جلوگیری می‌شود. همچنین، نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف فلفل قرمز تازه متابولیسم بدن را تا ۳۰ دقیقه پس از مصرف افزایش می‌دهد. این مهم‌ترین دلیلی است که لاغری با فلفل قرمز را امکان‌پذیر می‌کند.

داشتن رژیم غذایی کاهش وزن، به معنای مصرف غذاهای بی‌مزه و تکراری نیست. به‌راحتی می‌توانید در غذاهای مصرفی‌تان تنوع ایجاد کنید و از رژیم گرفتن لذت ببرید. برایی آشنایی با چند غذای رژیمی خوشمزه، حتما مقاله طرز تهیه ۲۰ غذای رژیمی ساده را در مجله اسنپ اکسپرس مطالعه کنید.

۳. افزایش کالری‌سوزی

اگر به فکر لاغری با فلفل قرمز هستید، باید به عرضتان برسانیم که این ماده علاوه بر افزایش متابولسیم بدن، به افزایش کالری‌سوزی هم کمک می‌کند. وقتی فلفل تند می‌خورید، دمای بدنتان بالاتر می‌رود؛ در نتیجه بدن برای کاهش دمای خود کالری بیشتری می‌سوزاند.

۴. بهبود عملکرد گوارش به‌دلیل برخورداری از فیبر

از دیگر چیزهایی که لاغری با فلفل قرمز را امکان‌پذیر می‌کند، فیبر موجود در آن است. فیبر هضم غذاها را آسان‌تر می‌کند و مانع از بروز یبوست می‌شود. از آنجایی که در فرایند کاهش وزن حجم غذای مصرفی‌تان کاهش پیدا می‌کند، به‌شدت در معرض ابتلا به یبوست قرار می‌گیرد. مصرف فیبر با حجیم‌کردن مدفوع، از بروز این پدیده ناخوشایند جلوگیری می‌کند.

پیروی از رژیم فیبر می‌تواند فیبر دریافتی شما را افزایش و مشکلات گوارشی‌تان را کاهش دهد. برای آشنایی بیشتر با این برنامه غذایی، مقاله رژیم فیبر چیست؟ را در مجله اسنپ اکسپرس بخوانید.

۵. کاهش استرس و اضطراب

فلفل قرمز حاوی مقادیر زیادی ویتامین B6 و منیزیم است. هم‌نشینی این دو ماده در کنار هم، اثرگذاری بالایی بر کاهش اضطراب دارد – به‌ویژه در دوره پیش از قاعدگی. اگر در دوره PMS اشتهای کاذب پیدا می‌کنید، فلفل قرمز می‌تواند نجات‌بخش شما باشد. علاوه بر این، فلفل قرمز با کاهش سطح اضطراب، از بروز پرخوری عصبی جلوگیری می‌کند.

همچنین ببینید: خواص زنجبیل برای لاغری

چگونه فلفل قرمز را به برنامه غذایی خود اضافه کنیم؟

فلفل قرمز، چربی سوز طبیعی - طبایع مرجع طب سنتی

وقتی صحبت از فلفل قرمز می‌شود، منظورمان هم فلفل دلمه‌ای است و هم فلفل قرمز تند. در نتیجه دستتان برای اضافه‌کردن این ماده پرخاصیت به رژیم غذایی‌تان  و انوع غذای نونی و برنجی باز است. به‌عنوان مثال، می‌توانید نیمی از بشقاب شام و ناهارتان را با سالاد پر کنید و روی آن را با تکه‌های فلفل قرمز – از هر نوعی – تزئین کنید.

همچنین، می‌توانید پودر فلفل قرمز را به سبد ادویه‌هایتان اضافه کنید و با توجه به ذائقه‌تان، در زمان پختن غذا مقداری از آن را داخل غذا بریزید. حتی می‌توانید پودر فلفل قرمز را به آب، اسموتی و شیک پروتئینی خود اضافه کنید و از مزایای آن برای سلامتی و لاغری با فلفل قرمز بهره‌مند شوید.

اگر مصرف غذاهای تند اذیتتان می‌کند یا نمی‌توانید با طعم فلفل قرمز کنار بیایید، کپسول کپسایسین را هم می‌توانید مصرف کنید. بهره‌مندی از خواص فلفل قرمز از طریق مصرف دمنوش فلفل قرمز هم امکان‌پذیر است. به این منظور، کافی است ۱ قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز را با یک فنجان آب دم کنید و در طول روز، یک قاشق چای‌خوری از آن را در دفعات مختلف مصرف کنید.

راستی اگر اهل خوردن ماست در میان‌وعده یا همراه غذا هستید و از طعم‌های تند هم استقبال می‌کنید، حتما مقداری فلفل قرمز به آن اضافه کنید تا هم از مزایای فلفل قرمز برای لاغری و کاهش وزن بهره‌مند شوید و هم ماست خوش‌طعم‌تری میل کنید. از پودر فلفل قرمز به‌عنوان یک افزودنی برای سس سالاد هم می‌توانید استفاده کنید. اصلا اگر اهل طعم‌های تند باشید، فلفل چیلی یک افزودنی عالی برای غذاهای بدون برنج و با برنج است.

با توجه به اینکه فلفل قرمز برای بعضی از افراد حساسیت‌زا است، توصیه می‌کنیم از مقدار کم شروع به مصرف آن کنید و اگر بدنتان نسبت به فلفل واکنش نشان نداد، میزان آن را بیشتر کنید. در بهترین حالت ممکن، مصرف ۲۸ گرم فلفل تازه یا ۱ گرم از پودر فلفل چیلی برای بهره‌مندی از خواص آن کافی است.

همچنین ببینید: خواص گردو برای لاغری

فلفل قرمز برای چه کسانی ضرر دارد؟

تاثیر فلفل قرمز در کاهش وزن چقدر است ؟

علی‌رغم مزایای فراوانی که فلفل قرمز برای سلامتی و کاهش وزن دارد، مصرف آن برای همه پیشنهاد نمی‌شود. در صورتی که:

  • داروهایی مصرف می‌کنید که سرعت لخته‌شدن خون را کاهش می‌دهند (داروهای رقیق‌کننده خون)،
  • قرار است در آینده جراحی داشته باشید،
  • باردار یا شیرده هستید،
  • نئوفیلین مصرف می‌کنید،
  • داروی فشار خون مصرف می‌کنید،

باید از مصرف فلفل قرمز خودداری کنید. همچنین، باید از مصرف فلفل قرمز در دوزهای زیاد در مدت زمان طولانی خودداری کنید. کودکان نیز مجاز به مصرف فلفل قرمز نیستند. در صورتی که فلفل قرمز با سطح پوست تماس پیدا کند، ممکن است باعث ایجاد قرمزی و سوزش شود. همچنین، مصرف فلفل قرمز با عوارض شایعی همچون سوزش سر معده یا سوزش معده شود. بنابراین، مجددا توصیه می‌کنیم مصرف آن را از دوزهای پایین شروع کنید تا ببینید بدنتان نسبت به آن چه واکنشی نشان می‌دهد.

راستی اگر انتخاب شما برای کاهش وزن رژیم غذایی گیاه‌خواری است، در اسرع وقت مقاله ۹ نکته رژیم غذایی وگان را در مجله اسنپ اکسپرس بخوانید.

نکاتی برای بهبود روند کاهش وزن

اگر چه فلفل قرمز برای لاغری مفید است، اما هیچ چیز به‌اندازه تغذیه سالم و ورزش برای کاهش وزن مفید نیست. قبل از اضافه کردن هر گونه مکملی برای تسریع کاهش وزن و فکر کردن به لاغری با فلفل قرمز و امثالهم، ابتدا یک رژیم غذایی متعادل برای خودتان تنظیم کنید که موارد زیر را حتما شامل باشد:

  • پروتئین
  • میوه
  • سبزیجات
  • غلات کامل
  • حبوبات
  • چربی‌های گیاهی

سپس، با توجه به ذائقه‌تان، غذاهای مفید و سالمی را که می‌توانند شما را در روند کاهش وزن یاری برسانند، به برنامه غذایی خود اضافه کنید. به‌عنوان مثال، سبزی خوردن یکی از چیزهایی است که برای کاهش وزن و لاغری فواید بی‌شماری دارد. در مقاله خواص سبزی خوردن در لاغری، مفصل درباره سبزی خوردن و تاثیر آن بر کاهش وزن صحبت کرده‌ایم.

همچنین، ورزش را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و در انجام منظم آن پایبند بمانید. برای آنکه از زیر ورزش کردن در نروید، ورزشی را انتخاب کنید که واقعا به آن علاقه دارید. اگر می‌توانید لحظات مفرحی را با – مثلا – رقصیدن خلق کنید، خودتان را با تن‌دادن به بدنسازی یا سایر ورزش‌ها خسته نکنید! اگر مشغله زیادی دارید و نمی‌توانید زیاد ورزش کنید، موارد زیر راهی عالی برای اضافه کردن ورزش به برنامه روزانه‌تان هستند:

  • در دورترین نقطه ممکن یا چند بلوک دورتر از مقصدتان ماشین خود را پارک کنید؛
  • در حین مسواک زدن و مواقعی که منتظر گرم شدن دوش هستید، چند ست اسکات انجام دهید.
  • برنامه ورزشی متنوعی داشته باشید یا از ورزش کردن خسته نشوید و به برنامه‌تان متعهد بمانید.
  • چند ورزش را برای تحرک داشتن انتخاب کنید تا اگر یک گزینه را از دست دادید، گزینه دیگری روی میز داشته باشید.
  • جهت حفظ انگیزه برای ورزش کردن، در کلاس‌های گروهی ثبت نام کنید.
  • ترجیحا ترکیبی از تمرینات قدرتی و کاردیو انجام دهید.

سخن پایانی

لاغری با فلفل قرمز امکان‌پذیر است و می‌تواند روند آن را تسریع بخشد، اگر و تنها اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید و به‌طور منظم ورزش کنید. در مقاله حاضر درباره فواید فلفل قرمز برای لاغری صحبت کردیم و به شما گفتیم که چطور می‌توانید این خوراکی خوشمزه و پرخاصیت را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آیا شما هم طرف‌دار طعم‌های تند هستید؟ چقدر از مصرف غذاهای تند استقبال می‌کنید؟

برای خرید مایحتاج روزانه خود، روزی اسنپ اکسپرس حساب کنید تا وسایل مورد نیازتان را در کمترین زمان و بالاترین سرعت تحویل بگیرید.

سوالات متداول

۱. آیا لاغری با فلفل قرمز امکان‌پذیر است؟

بله. اگر از رژیم غذایی مناسبی پیروی کنید و به‌طور منظم ورزش کنید، فلفل قرمز با کاهش اشتها، افزایش متابولیسم، برخورداری از فیبر و افزایش کالری‌سوزی، می‌تواند شما را در مسیر کاهش وزن یاری برساند.

۲. چرا فلفل قرمز برای لاغری مفید است؟

همه فلفل‌ها حاوی ماده‌ای به‌نام کپسایسین هستند. این ماده خاصیت ترموژنیک دارد و به طرق گوناگونی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

۳. چطور می‌توانیم فلفل قرمز را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

می‌توانید از پودر آن به‌عنوان افزودنی برای طبخ غذا، سس سالاد و ماست استفاده کنید. فلفل تازه را هم به‌عنوان چاشنی همراه غذا مصرف کنید یا آن را به سالادتان اضافه کنید.

 

منبع: .

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید