تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 7:49
41 بازدید
کد خبر : 4168

درمان سالک با داروی ایرانی

درمان سالک با داروی ایرانی

یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه دارو و فرآورده‌های پیشرفته تشخیص و درمان، از تولید یک کرم گیاهی با اثر درمانی بر زخم سالک خبر داد.

ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک فناوری پردیس، به تولید بیشتر و بهتر محصولات کاربردی در کشور ختم شده است و این ارتباط هر سال جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود. مسئولان پارک فناوری پردیس، با رفع چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا در حوزه‌های مختلف، تلاش کرده‌اند که به صورت منظم و مستمر دستاورد‌های ملموسی از این شرکت‌ها را به داخل و خارج از کشور معرفی کنند. دستاورد‌های شرکت‌های نوپا در حوزه داروسازی و درمان، یکی از مهم‌ترین نتایج این همکاری‌ها است.

درمان سالک

درمان سالک

درمان قطعی سالک با داروی ایرانی

شرکت بهپاد طب ایرانیان، یکی از این شرکت‌های نوپا در حوزه داروسازی است که اخیرا دستاورد ارزشمندی با همکاری و حمایت‌های پارک فناوری پردیس در حوزه درمان بیماری سالک ارائه کرده و باعث تغییر نحوه درمان پیچیده و زمان‌بر این بیماری شده است.

فریبا نعمتی مدیرعامل این شرکت و دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت منابع خاص، در خصوص اهداف اصلی فعالیت این شرکت گفت: هدف اصلی این شرکت، تولید دارو‌های تنظیم‌کننده سیستم ایمنی است که قابل استفاده در درمان هم باشند و تاکید بیشتر ما روی بیماری‌هایی مثل سرطان و بیماری‌های عفونی است.

وی افزود: شرکت ما از سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده و در این مدت توانستیم اولین داروی موثر و کاربردی خود را تولید کنیم. در واقع هدف ما در این مدت، تولید دارو‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن بوده که همزمان بتوانند خاصیت درمانی هم داشته باشند.

نعمتی در خصوص دستاورد اخیر این شرکت که گام خیلی موثری در درمان بیماری سالک بوده است هم توضیح داد: محققان شرکت ما، بیشتر از ۲۰ سال است که روی فرمول این محصول کار می‌کنند و خوشبختانه توانستیم آن را به سرانجام برسانیم. در طول این سال‌ها آزمایش‌های مختلف زیادی روی این محصول انجام شده و در هر مرحله با تغییراتی همراه بوده و در نهایت هم‌اکنون به بهترین شکل خود رسیده است.

وی درباره بومی بودن این محصول هم گفت: از صفر تا صد این دارو، کاملا بومی بوده و از گیاهان دارویی در ساخت آن استفاده شده است. یکی از اصلی‌ترین ترکیبات این دارو هم گیاه سیر است. هیچ نمونه خارجی مشابهی ندارد و دارای درصد عملکرد خیلی بالاتر نسبت به روشی است که قبلا برای درمان بیماری‌هایی مثل سالک استفاده می‌شد.

مدیرعامل شرکت بهپاد طب ایرانیان، با اشاره به سخت و پرهزینه بودن روش‌های قبلی درمان بیماری سالک برای مردم توضیح داد: بیماری سالک معمولا در جایی اتفاق می‌افتد که بهداشت عمومی پایین و حشرات موزی زیاد باشند، چرا که این بیماری پوستی در اثر نیش این حشرات یا بعضی حیوانات دیگر به وجود می‌آید و معمولا در مناطقی که بهداشت عمومی پایین باشد، سطح مالی مردم و توان هزینه کردن آن‌ها برای درمان بیماری هم کم است. در نتیجه بسیار مهم بود که روش درمانی ما، کم هزینه و راحت انجام شود و در عین حال بتواند سیستم ایمنی بدن بیمار را هم تقویت کند.

نعمتی همچنین در خصوص اشتغالزایی این شرکت، میزان فروش این دارو در داخل و صادرات آن هم توضیح داد: ما به طور غیرمستقیم توانسته‌ایم ۳۰ نفر را در شرکت مشغول کنیم و به دلیل تازه بودن محصول، هنوز فرصت عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی پیش نیامده است. اما باید گفت که هزینه تهیه این دارو نسبت به روش درمانی قبلی، یک دهم شده که قرار است توسط دولت و نهاد‌های دولتی از ما خریداری و در اختیار مردم گذاشته شود.

وی در نهایت به نقش پارک فناوری پردیس و حمایت‌های آن از شرکت هم اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین نقش پارک فناوری پردیس این بود که ما که یک شرکت نوپا در عرصه داروسازی هستیم را به توزیع‌کننده‌های دارو در کشور وصل کنند. این کمک زیادی به فروش و شناخته شدن محصول ما در کشور کرده است. البته ما بیشتر و بیشتر به کمک‌هایی که بتواند محصول ما را به دست مصرف‌کننده برساند، نیاز داریم و انتظار داریم که این کمک‌ها ادامه‌دار باشد.

منبع: ایرنا

منبع:یاشگاه خبرنگاران

ایتا رژیم نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید